 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | | | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | | | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | | | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | | | 27 | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
קולנוע ישראלי |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: אלי חמו בימוי: סמי שלום שטרית |
הופעה ראשונה: ישראל 2003
משך הופעה: 53 דקות
|
|
|
|
התקוממות "הפנתרים השחורים" בראשית שנות השבעים, הפעילה אפקט רדיקלי ענק על החברה הישראלית. מלבד השפעותיה הפוליטיות הברורות, היא פתחה פתח של לגיטימציה להתעוררות התרבותית המזרחית שנמשכת עד היום. "הפנתרים השחורים", באומץ לבם הנדיר ובתום כוונותיהם, הוציאו את המאבק המזרחי-המעמדי מההקשרים היהודיים המקומיים המניפולטיביים, אל ההקשרים האוניברסליים שלו: המאבק האתני-השחור בארה"ב, המרקסיזם בעולם השלישי, ולראשונה הקשר בין המאבק הפלסטיני למצב החברתי בישראל. הסרט מציג את "הפנתרים השחורים", מדברים על ישראל היום, לאור זיכרונות ולקחי מאבקם החלוצי בשנות השבעים. גיבורי המאבק - סעדיה מרציאנו, צ''רלי ביטון, כוכבי שמש, ראובן אברג''ל וחיים הנגבי - מביטים לאחור ללא נוסטלגיה רבה, ומתייחסים לשאלות הקשות ביותר של ההווה הישראלי, ללא תיווך מומחים, בקולאז'' מרתק וקצבי של דברים כנים, נוקבים, ורעננים, כמו לא עברו שלושים שנה מאז. הם מדברים על המאבק המזרחי מאז ומצבו היום, על תפקידה הטרגי של ש"ס בדיכוי המאבק, על הקשר בין הכיבוש והדיכוי של הפלסטינים לדיכוי הכלכלי-חברתי של המזרחים, ועל העתיד הלא ורוד בעיניהם. את הסרט מלווה מוסיקה נפלאה של הלהקה המרוקאית נאס אל-גיוואן.
עברית
|
|