סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
קולנוע
לוח האירועים 2024 מרץ 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
דרמה
 
Mamy מאמי
 
 
בימוי ותסריט: קרן ידעיה
משחק: נטע אלקיים, עמי אבו, דודו טסה, יובל בנאי, ערן צור , ריאד סלימאן, ריקי גל

הופעה ראשונה: 2019

ארץ מקור: ישראל

משך הופעה: שעה ו-33 דקות
 
תמונות היכן ומתי

"מאמי", סרטה של קרן ידעיה, הוא עיבוד קולנועי ל"אופרת הרוק מאמי" שהוצגה בישראל בשנות ה-80 והפכה לקאלט.

16 שירים שהוקלטו לייב, בעיבודים חדשים של דודו טסה וניר מימון מספרים את סיפורה הלא ייאמן של מאמי, אישה צעירה מעיירה בדרום, קופאית בתחנת דלק, שפציעתו של אהובה, ניסים מלכה, במלחמה משנה את חייה.
מאמי נמלטת יחד עם ניסים המרותק לכיסא גלגלים לתל אביב הרחוקה, שם היא מקווה שהמזל יאיר להם פנים.

עברית

ביקורות
1986. הימים ימי התבססות-התבוססות צה"ל בלבנון, מתוצאות המלחמה שפרצה ב-1982. המחזאי הלל מיטלפונקט כותב טקסט לאופרת רוק ביקורתית חריפה. יש בה את כל התבלינים שקיימים גם היום: פריפריה מוזנחת לעומת מרכז שבע, מיליטריזם ישראלי לעומת דיכוי הפלסטינים, עולם פיתויים, לחם ושעשועים. הלחינו את הטקסטים הללו יוסי מר-חיים ואהוד בנאי, שלהקתו "הפליטים" (שכללה את יוסי אלפנט ושפי ישי) ביצעה על הבמה עם הסולנית מזי כהן והמספר אריה מוסקונה. ואז רעשה הארץ. בין הטקסטים של מיטלפונקט נכלל "שיר האונס" ("מאמי יא מאמי תפתחי את הרגליים, לשבעה מדוכאים, שבעה פלסטינאים..."). התעורר ויכוח ציבורי נוקב, החברה התקשתה לעכל, הרדיו התקשה לשדר. ולמרות הכל האופרה, בה צפיתי אז וממנה התלהבתי, הפכה לקאלט.
קרן ידעיה, במאית שאני מאוד אוהב, שיצירתה כוללת את "אור", "כלת הים" ו"הרחק מהיעדרו", עומדת מאחורי גרסה קולנועית ל"מאמי" (שנראה כי הייתה מתבקשת כבר מזמן) וזה כבר מהלך אמיץ. העניין הוא שהיא התרחקה מאוד מהווייב והאנרגיות הרוקיסטיות של המקור. סרטה הוא בעל אופי דרומי-איטי, בדימוי שלי משהו שבין בלוז כנעני ושיר אהבה בדואי. דוד טסה המחונן, המגלם כאן את המספר, עיבד את השירים והעניק להם נופך ערבי. ההעמדה שלו בסרט עם חבורת נגניו נראית כתזמורת ערבית ומזכירה גם מקהלה יוונית ולחילופין חבורת נגני רמבטיקו. נטע אלקיים, אמנית פלסטית וזמרת, עושה בהצלחה את התפקיד המורכב של מאמי, אבל לאוזניי מתחברת פחות גרסת הפיוט-אנדלוסי-מזרחי שכאן, לעומת הפאוור-רוק של מזי כהן וגם של אורית שחף, בגרסה הבימתית השנייה שהועלתה ב-2002. ככלות הכל, במקור היה מדובר באופרת רוק הנשענת על קלאסיקות הז'אנר, כמו "טומי" ו"קוודרופניה" של להקת "המי", "ישו כוכב עליון" ודומיהם. ולמרות שידעיה לקחה במודע את המקור לכיוון מאוד אחר, נותר לי סנטימנט עמוק ל"מאמי" של לפני 34 שנה ופחות התחברתי ליצירה המיוחדת שעשתה ממנו הבמאית עתה.

נחום מוכיח, הבמה


דרמה


מאמי

 
תגובת גולשים (0 תגובות)  
הוסף תגובה   לכל התגובות

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע