|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
קולנוע ישראלי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
משתתפים: משה אגזי , יעל אבקסיס |
הופעה ראשונה: ישראל/ צרפת 2005
משך הופעה: 140 דקות
|
|
|
|
סרט אפי הנפרס על פני 20 שנים. אתיופיה 1984. שלמה הוא ילד נוצרי אתיופי שאימו שולחת אותו עם היהודים לישראל על מנת להצילו ממוות בטוח. בישראל הוא גדל בבתי יתומים ואח"כ מאומץ ע"י משפחה טוניסאית המתגוררת בתל-אביב. הוא הופך לישראלי - טוניסאי - צרפתי - יהודי, אבל איננו שוכח את אמו הביולוגית. בנעוריו הוא נתקל בגזענות של חבריו ללימודים ומתאהב בילדה לבנה, שרה. הוא נוסע לפריס ללמוד רפואה ושם הוא סופג קללות והאשמות על כך שהוא ישראלי פשיסט אנטי-פלסטינאי, שחור שבגד במולדתו האפריקאית.עם חזרתו לישראל ושירותו כרופא צבאי. שלמה נפגש עם טרגדיה אחרת: האינתיפאדה, המלחמה, השאלה הפלסטינית. הוא קרוע מבפנים. כרופא הוא מטפל בשני הצדדים: ישראלים ופלסטינים, ושני המחנות מבקרים אותו. ברגע של חוסר ערנות הוא נפגע מכדור בגב ומתמוטט. על מיטת חוליו, כשאמו המאמצת דוחפת אותו, שלמה מתוודה סוף סוף בפניה של שרה על אהבתו ומתחתן איתה, למרות התנגדות הוריה לחתונה ונידויים. הסרט מסתיים עם המסע לאתיופיה במסגרת משלחת של רופאים, שם שלמה מקווה למצוא את אמו הביולוגית.
אמהרית, עברית ואנגלית, תרגום לעברית
ביקורות למרות התחקיר המקיף, הניסיון להיראות אותנטי, והערכי ההפקה המוקפדים, הנושא מטופל בנאיביות רגשנית שטחית וחסרת עומק, שמזכירה טלנובלה. כמה וכמה סצינות ממש מביכות.
נחום מוכיח, הבמה
|
|
|
תגובת גולשים (4 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 4. יאנוש קורצאק
| | | | סרט בן זונה חבל על הזמן סרט שחייבים לרואת אותו תיראו ותדעו עד כמה הוא יפה .
הוסף תגובה | | | | |
יצחק ביטאו נתניה נורדוא , (06/11/2005) |
| 3. סרט מ-ד-ה-י-ם אסור לפספס
| | | | הסרט עלה לאקרנים ב- 21 לאוקטובר!
חובה לראות , עם הילדים.
הוסף תגובה | | | | |
| 2.
| | | | תיקון: הסרט באמחרית, עברית וצרפתית עם כתוביות לעברית . חלק מהכתובית הלבנות נעלמים ברקע אבל הסרט מדהים גם אם ללא תופסים כל מילה.
הוסף תגובה | | | | |
| 1.
|
|
|
|