"ברנינג מן" הוא הזוכה בפרס הסרט הישראלי הטוב ביותר בתחרות הקולנוע הישראלי בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-41 חיפה, 2025
חבר השופטים: ברנד בודר, ליסה שילוח עוזרד, שמוליק דובדבני, ניר ברגמן.
תחרות הקולנוע הישראלי:
פרס הסרט הישראלי הטוב ביותר מוענק לסרט
"ברנינג מן"
בימוי: איל חלפון. הפקה:
מרק רוזנבאום, מיכאל רוזנבאום, יונתן רוזנבאום.
נימוקי השופטים: "סרטו של אייל חלפון מצליח ללכוד מציאות של חרדה הורית מבשורה מבעד פרספקטיבה לא צפויה, של אב החושש לגורל בנו החייל. דרך סדרה של מפגשים אנושיים מלאים בהומור ואירוניה דקה, הסרט מצליח להיות אישי ואוניברסלי כאחד, כשמעל הכל מעוררת הזדהות תצוגת המשחק הנפלאה של שי אביבי המגלם את האב באופן מחמיר ומחמם לב."

מארק רוזנבאום ומיכאל רוזנבאום מפיקי הסרט "ברנינג מן", זוכי פרסי הסרט הישראלי הטוב ביותר והשחקן הטוב ביותר, יחד עם יונה יהב ראש העיר חיפה שהעניק את הפרס. פסטיבל הסרטים חיפה 2025, צילום: תאירזרגני
פרס חבר השופטים לסרט עלילתי תרומת קרן תרבות חיפה
הפרס מוענק השנה לשני סרטים: "על כלבים ואנשים" ו"כמה הערות על המצב"
חבר השופטים התלבט רבות בין שני סרטים פורצי דרך ולאחר דיונים אל תוך הלילה החליט לחלק את פרס חבר השופטים ולהעניקו לשני הסרטים הללו:
"על כלבים ואנשים"
בימוי: דני רוזנברג. הפקה: איתי תמיר, אלכסנדר רודניאנסקי, דונטלה פלרמו.
נימוקי השופטים: "סרט השואף להתבונן על טראומה בעודה נחשפת בפנינו. במיזוג של שפה קולנועית עלילתית ודוקומנטרית, דני רוזנברג מספר סיפור של אובדן וחוסן מנקודת מבט אנושית ומעוררת הזדהות, דרך עיניה של נערה שנתלשה מחייה ומנסה למצוא אחיזה במציאות הפרומה תוך חיפוש אחר הכלבה שלה שאבדה במתקפת השבעה באוקטובר."

דני רוזנברג במאי ואיתי תמיר מפיק הסרט ״על כלבים ואנשים״ פרס חבר השופטים לסרט עלילתי, צילום: תאיר זרגני
"כמה הערות על המצב"
בימוי: ערן קולירין. הפקה: שחר קצנשטיין.
נימוקי השופטים: " ערן קולירין יוצר שפה קולנועית חדשה, מסקרנת ומעוררת השראה המשאירה לצופה את המרחב לחפש את הסיפור בעצמו. רצף של תמונות סוריאליסטיות המועבר בחופש יצירתי מלא הומור ואירוניה עדינה. זוהי תחנה נוספת ומרתקת במסע הנועז והאבסורדי שעורך קולירין בסרטיו בדרכי הזהות הישראלית והיהודית."
פרס חבר השופטים לסרט תיעודי מוענק לסרט "נער יהודי גאה"
בימוי: ישרי הלפרן. הפקה: ישרי הלפרן, סשה קליין ז"ל.
נימוקי השופטים: "סרטו של ישרי הלפרן פוסע בעקבות אחת הדמויות האניגמטיות בהיסטוריה של ערב מלחמת העולם השנייה. דרך עימות בין עמדות היסטוריות וגישות נרטיביות ואימוץ של אסתטיקה של מותחן תיעודי קולח - דן הסרט במקומו של האינדיבידואל בסיפור ההיסטורי, בניצולו למטרות תעמולה, ובעיקר גורם לנו לבחון את עמדתנו לגבי גרינשפן ומעשיו."
פרס עמית פלד לסרט הביכורים הטוב ביותר תרומת משפחת פלדמוענק לסרט "פאדיה"
בימוי והפקה: שאדי סרור.
נימוקי השופטים: "סרט המחבר בתעוזה גישות קולנועיות מז׳אנרים שונים באופן הנוגע בישירות ובאומץ בנושא בוער בחברה שלנו. התוצאה משלבת בין מתח, דחיפות, דאגה וכעס ותובע את מלוא תשומת לבו של הציבור הרחב."
פרס התסריט הטוב ביותר על שם ענת פרחי, תרומת משפחת פרחי, לסרט עלילתימוענק לשאדי סרור ולוריל הנטר על התסריט בסרט "פאדיה"
תסריט: שאדי סרור, לוריל הנטר. בימוי והפקה: שאדי סרור.
נימוקי השופטים: "הסרט עוסק באלימות בתוך המשפחה כלפי נשים בחברה הערבית המסורתית. מעוצב כמותחן מסוגנן, הסרט מאתגר את הצופים בתפניות מפתיעות, וצעד אחר צעד הוא ממחיש כיצד האלימות מחלחלת ומרעילה את החברה בכללותה - לרבות אלה שמפעילים אותה. זהו מבט חודר, אמיץ ומעורר אי נוחות אל צדה האפל של החברה בניסיון לשרטט דרך להחלמה ותיקון."

פרס התסריט ופרס לסרט ביכורים ל״פאדיה״ מימין לשמאל: סנט אניס, נעמן בשארה, שאדי סרור ורובא ורור. פסטיבל הסרטים חיפה 2025, צילום: תאיר זרגני
פרס התחקיר לסרט תיעודי תרומת הלן שומן מוענק לתחקירנים אילן שיזף, דנה וולף, עלי עאדי על התחקיר בסרט "אונר"א"
בימוי: דוקי דרור. הפקה: ריינהרט ביטס, דוקי דרור, ליאת קמאי אשד, אווה פוגו.
נימוקי השופטים: "הסרט מצטיין בתחקיר היסטורי מקיף החושף רבדים חדשים ופרספקטיבות שונות על ארגון הסעד השנוי במחלוקת - אונר״א. עבודת המחקר המרשימה משלבת עיון מעמיק במקורות, עדים חיים ותיעוד ארכיוני נדיר, ומצליחה לרקום מהם פסיפס עשיר, מורכב ומעורר מחשבה."

דוקי דרור במאי הסרט _אונר_א שזכה בפרס התחקיר לסרט תיעודי. פסטיבל הסרטים חיפה 2025, צילום: תאיר זרגני
פרס המשחק בסרט עלילתי מוענק לשחקן
שי אביבי
על תפקידו בסרט
"ברנינג מן"
בימוי: איל חלפון. הפקה
מרק רוזנבאום, מיכאל רוזנבאום, יונתן רוזנבאום.
נימוקי השופטים: "באופן משכנע יוצר שי דמות מלאת ניגודים, כאשר הוא נע בווירטואוזיות בין כעס ודאגה. בתצוגת של דחיפות ואנרגיה פורצת, שי יצר דמות מלאת רבדים שמצליחה להביע פגיעות, חרדה ומתח כלוא. שי מצליח ליצור דמות גברית ישראלית חדשה, של לוחם בעל כורחו, קרוע בין דאגתו ואהבתו לבנו ובין הפחד לאבד את השליטה על חייו."
פרס להישג אמנותי מוענק לעורכת עינת גלזר-זרחין על עריכת הסרט "תחתונים וגופיות"
בימוי: סמדר זמיר. הפקה: חגי ארד, אהרון פאר, אלעד פלג.
נימוקי השופטים: "עריכת הסרט תחתונים וגופיות מצליחה להחיות את התקופה בה הסרט מתרחש, ימי מלחמת יום כיפור, לנגד עינינו - ובעת ובעונה אחת לספק פרספקטיבה מטרידה למציאות בת זמננו וכל זאת בעזרת חומרי ארכיון בלבד. הסרט המספר את סיפור הנשים שבעורף בעת המלחמה, מעורר הזדהות, מלא בהומור ורגש, קצבי מענג ומעורר מחשבה."
ציון לשבח על שם פנינה בלייר מוענק לסרט המפנה מבט אל סוגיות חברתיות, מוענק לסרט "תיקי בגדאד"
בימוי: אבידע ליבני. הפקה: איילת אפרתי.
נימוקי השופטים: "בעזרת רשומון מרתק ומותח מנסה הסרט לפענח אירוע של השלכת רימון על בית כנסת בבגדד ב1951. דרך העדויות והתחקיר מצליח הסרט לגולל את סיפורה הכואב של עלייתם של מעל 100 אלף יהודי עיראק לארץ ומנסה לספק תשובות לשאלות הבוערות בהם עד היום הזה."

איילת אפרתי מפיקה ודנה פלמור מעניקת הפרס בשם המשפחה ״תיקי בגדאד״ ציון לשבח ע״ש פנינה בלייר פסטיבל הסרטים חיפה 2025 , צילום: תאיר זרגרי
התחרות לקולנוע ישראלי קצר:
חבר השופטים: אוהד מילשטיין, דנה גולדברג, גן דה לנגה
הפרס לסרט העצמאי הקצר הטוב ביותר מוענק לסרט
"עדשה"
בימוי: בר כהן. הפקה: לב אורלוב, רותם גרוסמן.
נימוקי השופטים: "סשן סטנדרטי של צילומי הריון מתפתח לכדי מרחב אינטימי שבו הלב וגם הגוף נגלים באופן החשוף והפגיע ביותר. בלי תחפושות, בלי וילונות מתנפנפים או כל סוג של מיסוך - הבמאית מובילה את שתי השחקניות ביד בטוחה ויציבה לחשיפה מוחלטת, ישירה ופרונטלית, ומביאה אל המסך ייצוגים שנדיר מאד לפגוש, בקולנוע הישראלי ובכלל. יצירה כנה, אמיצה ובלתי מתפשרת."
ניתן ציון לשבח לסרט "שושבינה"
בימוי: גאיה שליטא כץ. הפקה: אורן רוגובין, עומר רוגובין. מפיק שותף: רפאל קדישזון.
נימוקי השופטים: "סרט מהוקצע השואב אותנו אל לב לבה של דינמיקת קנאה-שנאה-אהבה של קבוצת חברות במסיבת רווקות. קולנוע עשוי לעילא, דמויות מורכבות העוברות מהלך נהדר של פירוק והרכבה מחדש. משחק מעולה, וכך גם הצילום והעריכה, בלוקיישן יחיד שכל פינה בו מנוצלת בחכמה."

שושבינה, צילום: דריה גלר / האחים רוגובין
"מרפסת בגובה 90 קילומטר" - בימוי והפקה: טלילה פרנק
כמו כן צויין לשבח הסרט שמצליח ללכוד את תחושות ההלם והחידלון אל מול כוח החיים והיצירה. אנחנו מרגישים שיש לסרט הזה עוד דרך לעבור ולאן להתפתח ומצפים מאד לראותו בגלגוליו הבאים.
הפרס לסרט הסטודנטים הקצר הטוב ביותר מוענק לסרט "פיית הביטוח"
בימוי: טל חיימוביץ'. הפקה: מיה לי רובין. הופק במסגרת סם שפיגל, ביה"ס לקולנוע ולטלוויזיה.
נימוקי השופטים: "קפסולה קולנועית דחוסה ומרוכזת על יחסים בין אמא לבן במצב קיצון. בלוקיישן אחד, סיטואציה נפיצה ובעבודה קולנועית מעמיקה ומוקפדת מצליח הבמאי לרתום את כל אמצעי המבע לכדי יצירה אינטנסיבית ומטלטלת. סגנון הצילום הנועז והעוצמתי, בחירת הלוקיישן ועיצובו, העריכה הדינמית והמשחק המעולה שואבים אותנו ל- 14 דקות של אימה גוברת, שמורגשת היטב בגוף."
ניתן ציון לשבח
לסרט "מטריושקה"
בימוי והפקה: אלמוג הלר. הפקה בפועל: תמר גוברניק. הופק במסגרת מכללת מנשר לאמנות.
נימוקי השופטים: "סרט מטלטל המאתגר את אמצעי המבע הקולנועי ואת המוסכמות השגורות. הגיבור הוא יוצר קולנוע צעיר המשתמש במצלמה בניסיון למצוא היגיון ואחיזה בסיפורה של אמו ובסיפורו שלו - ה'מטריושקה' בה שניהם כלואים."

עינת גלזר זרחין עורכת הסרט ״תחתונים וגופיות״ פרס עריכה פסטיבל הסרטים חיפה 2025 צילום: תאיר זרגרי
התחרות לסרט אנימציה קצר:
חבר השופטים: דנה גולדברג, גן דה לנגה, עדה רימון
הפרס לסרט האנימציה הקצר הטוב ביותר מוענק לסרט "אולי זה אפילו באמת"
בימוי: יעל בונה. הופק במסגרת בצלאל - אקדמיה לאמנות ועיצוב.
נימוקי השופטים: "סרט המתמודד עם החיים בימי מלחמה באופן פואטי ופילוסופי ועושה שימוש מופתי במדיום האנימציה כמשל. אקטואליה, זמן, אמת, חיים, מוות, ייאוש ותקווה מתגלמים בכל פריים ופריים ובמרווחים ביניהם. היוצרת מציעה מחקר חזותי ורעיוני המפרק ומרכיב מחדש מושגים ואימג'ים, בניסיון למצוא חוקיות או הגיון בתוך הכאוס."
ניתן ציון לשבח לסרט "אין מכשפות בעמק"
בימוי: אילה שרוט. הפקה: יעל עוזסיני.
נימוקי השופטים: "סרט מסע שבלבו סיפור על אימהות בעולם שבו הכלל רומס את הפרט. הקומפוזיציות והאנימציה בסרט מדגישות באומץ את הקשרים הבין-דוריים בישראל, את הטראומות והדילמות שאנחנו נושאים עמנו ומעבירים הלאה. עשייה מוקפדת וביקורתית בתוך מציאות קשה, לעיתים עד אימה, בעקבות פירורי הלחם ועד הדלת מאחוריה נמצאת אמא."
תחרות כרמל לקולנוע בינלאומי:
חבר השופטים: אריק להב -ליבוביץ, אסי לוי, ליהיא בנימין, קובי מזרחי
פרס כרמל לסרט הטוב ביותר מוענק לסרט
"חלומות"
נורבגיה 2025
בימוי:
דאג יוהאן האוגרוד.
הפקה:
אינגווה סאתר, הגה האוף ואטום.
נימוקי השופטים: "במיוחד בתקופה הנוכחית, חיפשנו סרט שמצליח לגעת באמת, לעורר רגש, ולהותיר את הצופה נסער ונרגש גם אחרי שהמסך מחשיך. "חלומות" הוא בדיוק סרט כזה – פורטרט התבגרות פיוטי, שבו רואים, שומעים ומרגישים את הלב הפועם של הדמויות. באמצעות וייס אובר אינטימי ומדויק, אותו מגישה שחקנית מצוינת ברגישות ובאיפוק, נשמר לאורך כל הסרט המתח העדין שבין דמיון למציאות. זהו סרט שסומך על הצופים שלו – מזמין אותם להיות שותפים פעילים במסע, לפרש, להשלים, ולחוות. התסריט מצטיין בפשטותו ובכנותו, ונוגע בעדינות אך בעומק בחוויה הראשונית והאוניברסלית של התאהבות בלתי אפשרית. "חלומות" מצליח לומר אמירה ברורה ובשלה – שמגדר או זהות מינית אינם לב העניין; הלב הוא האהבה עצמה. סרט נוגע, כן ויפהפה, שמזכיר לנו כמה כוח יש לחלום – וכמה רגש יכול קולנוע לעורר כשנותנים לו באמת מקום לנשום.”

חלומות, תמונה באדיבות בתי קולנוע לב
ציון לשבח בתחרות כרמל מוענק לסרט "אמא"
בלגיה/צפון מקדוניה 2025
בימוי: טאונה סטרוגר מיטבסקה. הפקה: לבינה מיטבסקה, סבסטיאן דלואה
נימוקי השופטים: "במהלך שבוע אחד, במרחב סגור וסגפני, מאפשר הסרט "אמא" הצצה נדירה אל תוך עולם פנימי, טעון ומורכב. דמותה המיתולוגית של אם תרזה, אותה אנו רגילים לראות כסמל על-אנושי של חסד וקדושה, נחשפת כאן בראייה חדשה ונועזת – אנושית, שברירית, מבקשת סליחה. הסרט מעניק מקום לחולשותיה, לתהיותיה וללב הפועם שמאחורי הדימוי. לאורך הסרט נרקם ריקוד עדין ומרתק של אינטימיות – פיזית ונפשית – בין שתי השחקניות, בהובלת במאית בעלת יד בוטחת ועין אמיצה, שאינה נרתעת מלגעת בקדוש ובאנושי גם יחד. מדובר בחוויה ויזואלית יוצאת דופן: צילום מרתק ובחירות אסתטיות מדויקות בכל פריים ופריים, כשהמרחב הריק שבו נותן תמיד מקום ל"זה שלמעלה" ומוסיף שכבה רוחנית עמוקה. גם הפסקול, המתפתח בהדרגה מצלילי גיטרה חשמלית אל עוצמת ההבי מטאל, משקף את המסע הרגשי והאמוני של הסרט. בעידן שבו חמלה וחסד נדמים לעיתים נדירים, "אמא" מזכיר לכולנו עד כמה אנו זקוקים — לא רק לדמות אם, אלא גם למבט אנושי ומכיל על עצמנו".
אמא, תמונה באדיבות פסטיבל הסרטים חיפה
תחרות עוגן הזהב לקולנוע בינלאומי מכה גלים:
חבר השופטים: סופי ארטוס, לירון בן שלוש, מאי עבאדי גרבלר, ליעד הרמן
פרס עוגן הזהב לסרט הטוב ביותר מוענק לסרט
"משמרת מאוחרת"
שוויץ/גרמניה 2025. בימוי: פטרה וולפה. הפקה: רטו שרלי, לוקאס הובי
נימוקי השופטים:"הסרט 'משמרת מאוחרת' בוחר בסיטואציה מהמוכרות בקולנוע, והופך אותה לסרט שלא נראה כמותו. בקולנועיות וירטואוזית הסרט מצליח להחזיק את הקהל על קצה הכיסא, לשחק בתפיסת הזמן ובציפיות מן הז׳אנר. הסרט מצייר פאלטה אנושית ותוססת של דמויות מלאות, ובראשן לאוני בנש המגלמת דמות מלאת אידיאלים בעולם בלתי אפשרי שנוגעת בחייהם של המטופלים, ואם נרשה לה, אולי גם של הצופים."
ציון לשבח מוענק לסרט "נינו"
צרפת 2025, בימוי: פולין לוקה. הפקה: סנדרה דה פונסקה
נימוקי השופטים: "במשחק מרהיב, אינטימי ומשובח הסרט מצליח לקחת סיפור פשוט ולתת לו זווית מיוחדת. במקום להתעמק בדרמה של חיים ומוות נינו מצליח לצייר ביד אומן את חשיבותו של קשר אנושי והיכולת להתמודד עם חיים והאהבה שבהם.

אירועי התעשייה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה:
אירועי התעשייה, שנפרסו על פני ארבעה ימים, הסתיימו בהענקת מענקים והטבות מקצועיות בסכום כולל של למעלה מ־175,000 ₪, במסגרת ארבעה מסגרות מרכזיות:
סינמרקט חיפה ה-15 – "עבודה בתהליך
"
מענק שירותי מעבדה דיגיטליים מטעם The Post Republic (גרמניה) בסך של עד 20,000 אירו לפרויקט
"ואהבת" בימוי: ניצן גלעדי, מפיק: אילן דורן כהן
נימוקי השופטים:
"מדובר בסרט עוצמתי ובעל מטען רגשי נדיר, המתמודד ברגישות ובתבונה עם סוגיות של זהות, אהבה וכאב. ללא שיפוטיות ומתוך הסתכלות בוגרת, יוצר הבמאי דמויות מורכבות ואותנטיות וחושף אמת אנושית אוניברסלית. בימים של שיח מקוטב וגשרים אנושיים שבירים, היצירה מפגינה אומץ לנסות ולשקם אותם, ולפתוח מחדש מרחב של אמפתיה והרהור משותף. זהו פרויקט בעל איכות אמנותית גבוהה ופוטנציאל בינלאומי, העושה שימוש מדויק ופואטי בשפת הקולנוע כדי לגעת בליבו של כל צופה."
פורום הפיצ'ינג הבינלאומי ה־22 לקולנוע וטלוויזיה (בשיתוף קרן הקולנוע הישראלי)
מענק פיתוח של פסטיבל חיפה – 10,000 ש"ח – לפרויקט
"
בית הבק
בימוי: גודיס שניידר | הפקה: אולפני אדיט. נימוקי השופטים: "הפרויקט מציג סיפור רב־שכבתי ונרטיב דרמטי מרובה נקודות מבט. השופטים ציינו לטובה את האופן שבו דמות ההורה נשזרת דרך שתי נקודות מבט מנוגדות של אחים, בסיפור שהוא גם אישי מאוד וגם מסע ישראלי מובהק."
מענק פיתוח לפורמט סדרה – "השעה הקרה ביותר
"יוצר: עודד פלוטניצקי | מפיק: עמי ליבנה.
נימוקי השופטים: "הדינמיקה בין שתי הדמויות הראשיות, שאחת מהן היא האם ה'משוגעת' של השנייה, יצרה תשתית דרמטית עשירה ומלאת פוטנציאל. ההתרחשויות על גבולות גיאוגרפיים וקהילתיים מוסיפות מתח וקולנועיות."
מענק עריכת טריילר מטעם Opus Productions – לפרויקט"ריטריט"
רועי קנבסקי | הפקה: הראל בן מלך, סרטי טיארה.
נימוקי השופטים: "פרשנות רעננה ומקומית למותחן פסיכולוגי, המושרש בעכשוויות הישראלית. המענק יהווה תמיכה משמעותית בהמשך הפיתוח".
חממת פיתוח דוקו ובינה מלאכותית של קרן מקור ותאגיד השידור הישראלי:
מענק פיתוח של תאגיד השידור הישראלי - כאן 11 – 20,000 ש"ח – לפרויקט Reconstructing Hanna | טל שפי ועידן גליקזליג.
נימוקי השופטים: "הסרט בוחן את יחסיה של היוצרת עם אמה חנה, מי שהיתה ראש כנסיית הסיינטולוגיה בישראל, באמצעות תחקיר מעמיק על ארגון הסיינטולוגיה בישראל, יחסיהם האישיים המורכבים ושימוש בבינה מלאכותית".
מענק פיתוח של קרן מקור לסרטי קולנוע וטלוויזיה - 20,000 ש״ח– לפרויקט הגולם 2.0
דניאל נחנסון ואלעד אסולין.
נימוקי השופטים: "הסרט המתנהל כמסע אישי והיסטורי בעקבות ישות הגולם ביהדות מספר סיפור דוקומנטרי סוחף המשתמש בכלי הבינה המלאכותית לא רק ככלי לביצוע תחקיר ותסריט אלא כרעיון יצירתי שהוא חלק מהסר".
"פיץ' על הכרמל" – פורום חיפה ליצירה קולנועית (קרן תרבות חיפה – 45,000 ש"ח במצטבר)
עלילתי: "מה שלא אומרים" | יוצרה: סוניה דוכון
נימוקי השופטים: "סיפור נוגע ללב על חברות וסופה, הנתון בסימן שאלה. התחנות הסודיות של הנערים מגלות לנו חיפה אינטימית ומקרבת."
תיעודי: "טל בת הים" | יוצרה: נינה זיו
נימוקי השופטים: "סרט טבע תוצרת חיפה, עם גישה ייחודית לחלק לא מוכר שלה, גיבורה שובת לב ומדביקה אותנו בתשוקה ובמחוייבות. החומרים המצולמים מרהיבים וקסומים."
סרט ביכורים: "אחת אפס |"שיר רוזנבלום-מן
נימוקי השופטים: "סיפור קצר ומקורי, מרענן וסוחף. הטכניון הוא לא זירה קולנועית רגילה, ולכן מסקרן לראות את הסרט מתעורר בו לחיים."
הפיצ'ינג ה-11 לסרטי גמר – סטודנטים
מענק הפקה של קרן גשר לקולנוע רב־תרבותי – 30,000 ש"ח – לזוכה:
משמרת לילה - מיכאל טיחובודוב - סמינר הקיבוצים
נימוקי השופטים: "המענק ניתן לתסריט שמהלך באומץ על הקו בין פנטזיה למציאות, בניסיון לספר את סיפורו של אדם שקוף שמנסה להשמיע קול בעולם שאינו מחזיר הדהוד."
מענק חדר עריכת אונליין אופוס הפקות
הקצין, האם והילד - רן דה לנגה - סם שפיגל בית ספר ליצירה קולנועית
נימוקי השופטים: "סרט שנוגע בנקודה מדממת במציאות הישראלית שלנו. הארגז הריק שמגיע לפתחה של האם השכולה צועק את זעקת האובדן של אלה שלא ניתן להשיב."
מענק עריכת סאונד ג'אנגל סאונד
לימבו - מעין אלקן הלמן - מכללת ספיר
נימוקי השופטים: "המענק ניתן לתסריט שמפנה עין רגישה על הקושי הטמון בלהיות נערה בעולם. באמצעות דימויים ייחודיים הסרט משתמש בעולם הטבע כדי להניע את הגיבורה לפעולה שהיא כמהה אליה."
שופטים: אורית זמיר, אסף אמיר, גיא עפרן