סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2024 מרץ 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
ריאיון
 
מאת: ענת מוניץ הדרך לתהילה, למקצוענים בלבד
 

 
 
שיחה עם יוזמי הסדנה "האדם שאני יכול להיות", המסייעת לשחקנים ויוצרים שחולמים בגדול


שוק הבידור, הרווי בשחקנים ויוצרים שאינם מצליחים למצוא את מקומם בתעשייה, הולך וגדל מדי יום, ויוצר שורה ארוכה של אנשי מקצוע מאוכזבים ומתוסכלים, החשים שכשרונם, מרצם וכספם ירדו לטמיון.

המצב העגום דירבן את השחקנית והמחזאית שרון עמרני-ליסיצקי ובן זוגה השחקן והיוצר רז ליסיצקי, בעלי תיאטרון הפסגה, להקים סדנה בשם "אדם שאני יכול להיות", המתמחה בעזרה לשחקנים ויוצרים המעוניינים לפרוץ את המעגל, לצאת ממנו ולקחת אחריות על הצלחתם בתעשייה.


קבוצה חזקה, אמביציוזית ומקצועית

"אנחנו פונים לשחקנים ויוצרים שהשקיעו בעצמם, אבל לא הצליחו להשתלב בתעשייה", מסבירה עמרני. "מהם למדו שנים בארץ ואחרים למדו בחו"ל, ויש כאלה ששילבו בין השניים. לצערי יש המון שחקנים ומעט תפקידים, והדבר יוצר פער בין הציפייה שלהם לתוצאה".

הסדנה מיועדת רק למי שלמד בתחום?

"הסדנה מיועדת לשחקנים ויוצרים מקצועיים בלבד, שסיימו שלוש שנים בבית-ספר גבוה למשחק או בעלי תואר ראשון או שני ומעלה לתיאטרון, קולנוע ובימוי. הסיבה שהקריטריונים הם כאלה היא כיוון שאדם שהשקיע בלימודי משחק, קולנוע או בימוי, הוא לרוב אדם שמתכוון לעסוק בזה בחייו, או לחלופין מאוד מכוון לתעשייה זו, וזו לא קפריזה חולפת אצלו.

"יש המון שחקנים שיש להם סוכן או סוכנת, שזה קשר חיוני, אבל בגלל מחסור בתפקידים, נוצר מצב שבו שחקנים מחכים לטלפון שממאן להגיע. יש גם שחקנים לא מעטים שמוזמנים לאודישנים, אבל התפקידים שהם מקבלים מועטים, ולא תמיד משביעי רצון.

"השאיפה שלנו היא להרכיב קבוצה חזקה, אמביציוזית ומקצועית, המורכבת מאנשים פורצי דרך, שמאמינים שהם יכולים ליצור את ההזדמנות לפרוץ כשחקנים או יוצרים, ולסלול את הדרך הנכונה, שמתבססת על אישיותם ואהבתם לתחום".


איריס-לקנר-ושרון-עמרני-יחצ.jpg
מימין: איריס לקנר ושרון עמרני-ליסצקי (תמונות יח"צ)

הכי חשוב זה להגיע לחוף מבטחים

"כל אחד יכול לקום בוקר אחד ולהחליט שהוא רוצה ליצור סרט קולנוע, סדרת טלוויזיה או הצגת תיאטרון בכיכובו", מסבירה עמרני. "החוכמה היא לצאת עם האונייה לים כשיש ברשותך את הכלים שיהפכו את ההפלגה הזו לבטוחה עבור הנוסעים, לעבור בשלום סערות ולדעת ליהנות גם כשהים שקט. הכי חשוב זה להגיע לחוף מבטחים, שזו המטרה האמנותית שהציב לעצמו היוצר.

"הסדנה מורכבת משני חלקים. החלק הראשון מורכב מעשרה מפגשים בני שלוש שעות. במפגשים האלה כל שחקן ויוצר מקבלים את כל הכלים הדרושים כדי להרים פרויקט בתחומי התיאטרון, הקולנוע או הטלוויזיה.

"כדי להוביל פרויקט גדול כזה, היוצר חייב להבין שהוא המנוע ועליו מוטלת האחריות להצלחה. ברגע שהחלטת ליצור סרט קולנוע, הצגת תיאטרון או סדרת טלוויזיה, לרוב תגייס אנשי צוות שכוללים במאי, תסריטאי, שחקנים ואנשי הפקה נוספים.

"בשלב הזה היוצר אחראי לא רק על עצמו, אלא גם על היוצרים שגייס. מאחר שהוא מנהל הפרויקט, הוא לומד איך להרכיב צוות הנכון ליצירה הספציפית שלו, ולא רק צוות מוכשר. איך להניע צוות עובדים, לגייס כספים, לשווק נכון, לנהל תקשורת בין החברים בקאסט, ובקיצור, איך להוביל את הפרויקט שלו בהצלחה.

"החלק השני הוא אינדיבידואלי,  אחד על אחד, בשיחות אישיות שמטרתן לקדם באופן פרטני את הפרויקט של היוצר".

מי עוד מלמד בסדנה?

"הבמאי רני סער, הבמאי והתסריטאי רני בלייר, איריס לקנר ועוד רבים שילמדו על סמך נסיונם המקצועי הרב, צמוד למטרת הסדנה, שאינה ללמד משחק, אלא ליצור מקום עבודה שיוביל את השחקנים והיוצרים להזנקת הקריירה שלהם קדימה".

רני-סער-ורני-בלייר-יחצ.jpg
מימין: רני סער ורני בלייר (תמונות יח"צ)

שנינו בטוחים שיד אלוהים היתה מעורבת

נוסף לפרויקט העצמת היוצרים מנהלים בני הזוג, כאמור, את תיאטרון הפסגה. "תיאטרון הפסגה נולד בעקבות הצגת הביכורים 'נפש תאומה'", מספרת עמרני, "והוא תיאטרון שמעלה הצגות חברתיות ונותן פלטפורמה לנושאים שנמצאים בראש סדר היום הציבורי. התיאטרון גם עוסק בנושאים שבדרך כלל מושתקים בחברה ואף אחד לא רוצה להתעסק בהם, כמו גילוי עריות, אנורקסיה, בולימיה ועוד.

"אנחנו מעלים הצגות חיות ובועטות, דרמטיות וקומיות, בלי צנזורה. לתיאטרון יש כוונה להשתלב גם בחו"ל, ואנחנו מעוניינים לקלוט שחקנים ושחקניות מוכשרים ואמביציוזיים.

איך נולד שיתוף הפעולה המקצועי בינך לבן זוגך, רז ליסיצקי?

"את רז הכרתי בדרך מאוד מיוחדת, שנינו בטוחים שיד אלוהים היתה מעורבת. אני כתבתי מחזה שהתבסס על סיפור אמיתי של גילוי עריות של חברתי הקרובה, ויחד עם השחקנית והבמאית גליה ישי עשינו דרמטורגיה למחזה 'נפש תאומה'.

"אני שיחקתי את אחד התפקידים במחזה, וחיפשנו עוד שחקנים. מצאנו שניים, אבל את הצלע הרביעית לא הצלחנו להשיג – השחקן שהיה צריך לגלם את אחי האנס. ידעתי שאני מחפשת שחקן כריזמטי וסופר-גברי, שהוא גם ילד בנשמה. גליה הציעה לי את רז ליסיצקי, ואחרי סירובים רבים הסכמתי לראות אותו. אחרי שבועיים התחלנו לצאת, וזה הוביל לנישואים.

"לרז יש שתי חברות הפקה: L.P הפקות  עם איתי פולישוק, ונוני הפקות. הוא יוצר עצמאי שמאמין כמוני שעשייה עצמאית היא נכונה ויעילה יותר מאשר לשבת בבית ולחכות ששפילברג יתקשר אלייך עם הצעה מפתה. אנחנו עובדים יחד ולחוד, מנהלים עסק משפחתי בצמיחה, ומאמינים שבקרוב נשיג את המטרות שלנו גם מעבר לים".

הסדנה כוללת עשרה מפגשים בקבוצה של יוצרים מקצועיים בלבד, בימי שישי, בשעות
13:0010:00 , ומפגשים אחד על אחד עם המרצים. לפרטים: שרון, 050-9642570. 


23/12/2012   :תאריך יצירה
הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע