אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
קלאסי
לוח האירועים 2024 מאי 
א ב ג ד ה ו ש
   
1011
12131415161718
19202122232425
262728293031
ידיעה
 
מאת: מערכת הבמה מהרייכסטאג בברלין לבית האופרה בת"א
 

 
 
50 שנה ליחסי ישראל-גרמניה: הסינפונייטה הישראלית ב"ש ו"הפילהרמוניה של האומות"


לציון 50 שנה ליחסים הדיפלומטיים ישראל-גרמניה ייערך קונצרט חגיגי של הסינפונייטה הישראלית באר שבע ביחד עם ה"פילהרמוניה של האומות", בניצוחו של מאסטרו יוסטוס פרנץ. הקונצרט יתקיים בתל אביב, באר שבע, לוד וירושלים.  

יובל ה-50 לכינון היחסים הדיפלומטיים בין גרמניה וישראל הוליד שיתוף פעולה היסטורי, כאשר לראשונה מאז ומעולם תזמורת ישראלית ניגנה בפני הבונדסטאג (הפרלמנט הגרמני) בבניין הרייכסטאג בברלין.

סמל האיחוד הגרמני אירח את הסינפונייטה הישראלית באר-שבע ביחד עם "הפילהרמוניה של האומות" בקונצרט ייחודי בניצוחו של מאסטרו יוסטוס פרנץ.

לאחר הקונצרט ההיסטורי בברלין הם מגיעים לסדרת קונצרטים בישראל. בתכנית החגיגית ינוגנו יצירות בבכורה - "הדים וכלים" מאת יוֹהָנֶס מוֹצֱ'מָן מגרמניה ו"מציאות תלויה" לתזמורת קאמרית מאת גילעד הוכמן מישראל שיקיימו דיאלוג מוזיקלי ביניהן וכן יצירות מאת בטהובן, מוצרט ומנדלסון.

תכנית הקונצרט:בטהובן - הפתיחה "אֶגְמוֹנְט", אופ' 84, גילעד הוכמן -"מציאות תלויה" לתזמורת קאמרית, יצירה בבכורה עולמית (ישראל), מוצרט - קונצ'רטו מס' 20, ב-רה מינור, לפסנתר ולתזמורת, K.466, יוהנס מוצ'מן "הדים וכלים" יצירה בבכורה עולמית (גרמניה), מנדלסון- סימפוניה מס' 4, בלה מז'ור, אופ' 90 ("האיטלקית").  
 
על היצירות והמלחינים:

גילעד הוכמן - "מציאות תלויה"

"לכתיבת יצירה זו ניגשתי בניסיון לתאר תופעת טבע ייחודית המצויה במדבר הנגב והיא מכתש רמון. פיסת אדמה רחבת ממדים ועוצמתית זו עוררה את השראתי והובילה לחיפוש אחר חומרים מוזיקליים אשר יביעו את חוויתי מהמקום הקדום הזה. צד חשוב ליצירה זו קשור לעבודתו של עמיתי הגרמני, יוהנס מוצ'מן. לכידת מוטיבים, מרקמים ומהלכים הרמוניים במוסיקה של מוצ'מן הובילה אותי לעצב את שלי מתוך שאיפה למצוא את קווי הדמיון בין השפות מוזיקליות שלנו וליצור דיאלוג אמנותי טהור".

גילעד הוכמן (33) הוגדר כ"אחד המלחינים הבולטים ביותר של ישראל" על ידי מגזין דויצ'לנד. בגיל 24 הפך למלחין הצעיר ביותר אי פעם שזכה בפרס ראש הממשלה. בוגר מצטיין של האקדמיה למוזיקה באוניברסיטת תל אביב. המוזיקה שלו משקפת גישה אסתטית ושילוב נדיר בין מסורת וחדשנות. עבודותיו משלבות בין מוזיקה קלאסית מסורתית מאירופה לתרבות היהודית ומקורות ישראלים עכשוויים.



גלעד-הוכמן-צילום-מיכל-מאכט.gif
גלעד הוכמן (צילום: מיכל מאכט)




יוהנס מוצ'מן - "הדים וכלים"

יצירה אודות יחסי קירבה טונאלית בין מוזיקה אקוסטית טהורה לבין צלילים המופקים באמצעים אלקטרוניים והאסתטיות המאפיינות אותם. "היצירה מושתתת על נעימות ומהלכים הרמוניים מתוך הקונצ'רטו למנדולינה "נדודים", מאת גילעד הוכמן", אומר יוהנס מוצ'מן. "הבחנתי בנימה מלנכולית ורגשית, שעל תשתיתה אני מנסה לעצב את הרעיונות ההרמוניים של יצירתי. המוזיקה המצוטטת נשמעת כהד של נעימה שנשמעה זה מכבר, ויוצרת השתקפות כשהסדר הוא במהופך".

יוֹהנס מוצ'מן (בן 37) הוא מוזיקאי מחונן ומוערך. את דרכו המוזיקלית החל בגיל צעיר בלימודי קומפוזיציה, מוזיקה אלקטרונית ותיאוריה של המוזיקה באוניברסיטה למוסיקה בדרזדן. את הדיפלומה שלו קיבל מבית הספר הגבוה למוזיקה בקארלסרוה ואוחז בתואר נוסף מבית הספר הגבוה למוזיקה ברלין. בשנת 2008 זכה בפרס המלחין ע"ש בֶּרֶמֶן ובשנת 2012 הוציא לאור את יצירתו "רפסודיות על שירי עם".



בטהובן - הפתיחה "אגמונט", אופוס 84

לצד תשע הסימפוניות שלו נחשבות הפתיחות שכתב ליצירות התזמורתיות החשובות ביותר. הוא כתב לא פחות מאשר ארבע פתיחות שונות לאופרה פידליו ושתיים נוספות לדרמות קוריולאנוס ואגמונט. היה זה יוסף הארטל אשר, החליט להחיות מחדש את המחזות של שילר ושל גתה בליווי מוזיקה אשר נכתבה במיוחד לאירועים אלה. הוא פנה לבטהובן בבקשה לכתוב את המוזיקה למחזה אגמונט מאת גתה ובטהובן אכן סיפק פתיחה, ארבעה קטעי ביניים, שני שירים, מוזיקה למותה של הגיבורה, ולסיום, "סימפוניית ניצחון" אשר מאוחר יותר הפכה לקודה של הפתיחה. ביצוע הבכורה נערך בשנת 1810.


סינפונייטה-הישראלית-באר-שבע-Tom-Schulze.jpg
סינפונייטה הישראלית באר שבע (צילום: Tom Schulze)




מוצרט - קונצ'רטו מס' 20 ב-רה מינור

שנת 1785 הייתה שנה של פעילות ייחודית עבור מוצרט, אשר שהה בתקופה זו, בעיר וינה. ב-11 בפברואר של אותה שנה ביצע מוצרט, בביצוע בכורה, את הקונצ'רטו לפסנתר שלו ב-רה מינור מבלי שהספיק לקיים כל חזרה. הקונצ'רטו הזה שונה באווירה שהוא משרה מכל קונצ'רטו אחר שהוא כתב עד אז. לראשונה ניתק מוצרט את הקשרים שנותרו בינו ובין הגישה המסורתית לקונצ'רטו לפסנתר, אשר אמורה הייתה להיות קטע שניתן היה בעזרתו להפגין יכולות נגינה וירטואוזיות. מעתה אין הוא מעוניין לכתוב מוזיקה שכל תכליתה לבדר אלא מעדיף לבחון את מעמקי הרגש הטמונים בסולם רה מינור. עם יצירה זו פונה מוצרט לקראת התקופה הרומנטית שבה הבעה גלויה של רגשות היוותה נורמה מקובלת.

מנדלסון - סימפוניה מס' 4 ב-לה מז'ור

הסימפוניה הושלמה כשמנדלסון בן 24 בלבד. הוא נמנע מלהוציאה לאור במהלך חייו מאחר ולא היה מרוצה מהתוצאה אלא שהמבקרים והקהל כאחד חשבו אחרת וכינו אותה "יצירה מושלמת". ההשראה לכתיבתה הייתה ביקורו של מנדלסון באיטליה וניתן למצוא בה ביטוי מובהק לנופים והאמנות של איטליה. הפרק הראשון מרמז על מחול הטרנטלּה, מלא תנופה וחינניות, הפרק השני מזכיר תהלוכה, ושואב השראה ממצעד רחוב בו חזה המלחין ברחובות נאפולי. הפרק השלישי הוא מינואט ואילו האחרון - ה"איטלקי", מושתת על סגנון הסלטארלּו, מחול איטלקי סוחף וזורם ללא מעצורים.


יוסטוס-פרנץ-דייגו-מיטלברג.jpg
יוסטוס פרנץ (צילום: דייגו מיטלברג)




הקונצרט יתקיים ב-23 באוקטובר 2015 בשעה 16:00, בית האופרה - המשכן לאמנויות הבמה תל אביב, להזמנת כרטיסים:  03-6927777, ה-24 ו-26 באוקטובר בשעה 20:30, המשכן לאמנויות הבמה באר שבע, להזמנת כרטיסים: 08-6266422, ה-25 באוקטובר בשעה 19:30, היכל התרבות לוד, ה-27 באוקטובר בשעה 20:30, תיאטרון ירושלים, להזמנת כרטיסים: 6226*


למועדי מופעים >

19/10/2015   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע