סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
קולנוע
לוח האירועים 2024 אפריל 
א ב ג ד ה ו ש
 
10111213
14151617181920
21222324252627
282930
ידיעה
 
מאת: מערכת הבמה הזוכים בפסטיבל הקולנוע 2017 בי-ם
 

 
 
ברשימת הסרטים שזכו בפרסים במסגרת תחרויות הפסטיבל: "פיגומים", "ידיד נפש" ו"על החוף, בלילה, לבד"


בתוך מגוון התחרויות שהתקיימו השנה בפסטיבל הקולנוע ה-34 בירושלים, זכו "פיגומים" של מתן יאיר בפרס הסרט הישראלי העלילתי הטוב ביותר; "ידיד נפש" של ענת יוטה צוריה ושירה קלרה וינטר בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר; ו"על החוף, בלילה, לבד" של הו סאנג סו בסרט הבינלאומי הטוב ביותר.

הזוכים הגדולים:
 
התחרות הישראלית
חבר השופטים:
בנץ פליגאוף, סינתיה גיל , סעיד בן-סעיד, אנייס גודאר, יעל ברתנא

"פיגומים", בימוי: מתן יאיר
זוכה פרס חג'ג' לקולנוע ישראלי עלילתי באורך מלא לזכרו של רוברט ניסים חג'ג'
הפקה: גל גרינשפן, רועי קורלנד, סטניסלב דייז'ק, משה אדרי, לאון אדרי

נימוקים: על סרט הנבנה על מפגש נבון ורגיש בין אנרגיות הגיבורים, סיפור מורכב ועשייה קולנועית עדינה ואמיצה. סרט החושף שאלות ורבדים רבים של מציאות בזהירות ובחן. 

פיגומים קרדיט צילום ורד אדיר.jpg
פיגומים (צילום: ורד אדיר)



"מוטלים בספק", בימוי: אלירן אליה
זוכה פרס ע"ש ענת פרחי לסרט הביכורים הטוב ביותר
הפקה: אלירן אליה, מפיקים: אורן רוגובין, אסף נאווי

נימוקים: על סרט המשלב את מציאותה של קבוצת נערים והרצון לחקור את הקולנוע ואת תפקידה של העשייה הקולנועית. על יכולתו לתפוש את העדינות השרויה לעיתים מאחורי אלימותם של בני הנוער, היכולת שלהם לאהוב ודמיונם המפתיע בחברה המציבה אותם בתפקיד שולי לעד.


"געגוע", בימוי ותסריט: שבי גביזון
זוכה פרס ע"ש ענת פרחי לתסריט הטוב ביותר

הפקה: חיליק מיכאלי, אברהם פרחי, תמי ליאון, שבי גביזון, משה אדרי, לאון אדרי

נימוקים: על תסריט המלקט שבריריות אנושית אוניברסלית, קומדיה, רוחניות, בהבניה נרטיבית נבונה.


אשר לקס, "פיגומים"
זוכה פרס חג'ג' לשחקן הטוב ביותר


נימוקים: על יכולתו לשאת סרט מורכב ורגיש עם כל גופו ומחוותיו, עם תשוקה עזה ורגישות.


אדר חזאזי, "מוטלים בספק"
ציון לשבח: השחקן הטוב


נימוקים: על משחק שאינו מפסיק לתת לנו לחוש את התלבטויותיו ותשוקותיו של הדמות, ביחסי גומלין חזקים עם המצלמה ועם דמויות אחרות.


מות המשוררת צילום אסי אורן ועירית שרביט.jpg
מות המשוררת (צילום: אסי אורן ועירית שרביט)


סמירה סרייה, "מות המשוררת"
זוכת פרס חג'ג' לשחקנית הטובה ביותר

בימוי: דנה גולדברג, אפרת מישורי

נימוקים: על משחק התופס את תשומת ליבנו ומרתק אותנו, עם מחוות מעודנות, כוח נחרץ, תשוקה אמתית ונוכחות חזקה על המסך.


שי גולדמן, "מוטלים בספק"
זוכה פרס ע"ש אהרון עמנואל לצלם הטוב ביותר
בימוי: אלירן אלייה, הפקה: אורן רוגובין

נימוקים: על דימויים פשוטים, מעודנים ומטופלים היטב המזמינים את הקהל להאמין בסרט מצטיין זה.

מוטלים בספק קרדיט צילום שי גולדמן.jpg
מוטלים בספק (צילום: שי גולדמן)



בארטוש ביאניק, "פיגומים"
ציון לשבח לצלם הטוב ביותר

בימוי: מתן יאיר, הפקה: גל גרינשפן, רועי קורלנד, סטניסלב דייז'ק, משה אדרי, לאון אדרי


מיכל אופנהיים, "האופה מברלין"
זוכת פרס הקרן לירושלים לעריכה

בימוי: אופיר ראול גרייצר, הפקה: איתי תמיר - לילה סרטים, מתיאס שוורברוק - פילם בייס

נימוקים: על עריכה המספקת רגעים מפתיעים, המשלבת זרימה נרטיבית עם מקצב פואטי.


דפנה קינן, "משפחה"
זוכת פרס הקרן לירושלים למוזיקה
בימוי: רוני קידר, הפקה: מוש דנון, תנאסיס קרתאנוס


"געגוע", סרטו של שבי גביזון
זוכה פרס חביב הקהל


געגוע קרדיט צילום איתן ריקליס.jpg
געגוע (צילום: איתן ריקליס)



תחרות ון-ליר לקולנוע ישראלי תיעודי באורך מלא

"ידיד נפש", בימוי: ענת יוטה צוריה, שירה קלרה וינטר
פרס ון-ליר לסרט התיעודי הטוב ביותר

הפקה: דוד מנדיל

נימוקים: על התעוזה להתרחק מהנורמות השמרניות של העשייה הקולנועית הדוקומנטרית, תוך הבניית תהליך כנגד חברה. סרט שנולד מתוך האנרגיה והאומץ של גיבורו.

ידיד נפש צילום דרור לבנדיגר.jpg
ידיד נפש (צילום: דרור לבנדיגר)



"אחרייך", בימוי: רנא אבו פריחה
פרס ון-ליר לבימוי לסרט תיעודי

הפקה: איבתיסאם מרעאנה- מנוחין

נימוקים: על סרט יפה ואינטימי המעלה שאלות היסטוריות, חברתיות ופוליטיות.


"נולד בדיר יאסין", בימוי: נטע שושני
ציון לשבח לבימוי הטוב ביותר תיעודי

הפקה: רותם פארן, אוליביה מיל'

נימוקים: על תחקיר אמיץ והכרחי, על סרט הלוקח לידיו את הצדק ותפקיד הזיכרון שעל כל מדינה לקיים כלפי עברה.


A13901, בימוי והפקה: טל חיים יופה
ציון לשבח לבימוי הטוב ביותר תיעודי

נימוקים: על הפשטות והיופי באופן שבו הוא משדר זיכרון באותנטיות ובאצילות של ההווה. 

A13901 קרדיט צילום טל חיים יופה.JPG
A13901 (צילום: טל חיים יופה)



התחרות הבינלאומית
שופטים: דבורה יאנג, יבגניה דודינה, נדב לפיד

"על החוף, בלילה, לבד" (קוריאה הדרומית, גרמניה), בימוי: הו סאנג סו
פרס קרן משפחת ווילף לסרט הבינלאומי הטוב ביותר

נימוקים: הו סאנג סו משתמש, כדרכו, בכלים הקולנועיים הפשוטים ביותר, כדי לייצר שוב ושוב קסם מיסתורי  בלב חיי היום-יום. אהבה, שנאה, חיבה, זעם, מיניות, בדידות וכאב עמוק, כל אלה מתגלמים בפניה ובגופה של אישה צעירה, הדמות הראשית בסרט, אחד התאורים העמוקים ביותר של בן אנוש שראינו בקולנוע בשנים האחרונות.

על החוףבלילה לבד פסטיבל הקולנוע ירושלים 2017.jpg
על החוף, בלילה, לבד, פסטיבל הקולנוע ירושלים 2017



"מערבון" (גרמניה, בולגריה, אוסטריה), בימוי: ולסקה גריסבך
ציון לשבח

נימוקים: בימוי וירטואוזי ומבריק מאיר לנו לעומק את ההתנגשויות ונקודות המפגש בין תרבויות ומעמדות באירופה של הימים האלה. ב"מערבון" העלילה, הרעיון, האידיאולוגיה נוכחים תמיד ברקע, מובלים על ידי עוצמה קיומית יוצאת דופן.


"אדם של יושרה" (איראן, 2017), בימוי: מוחמד רסולוף
ציון לשבח


נימוקים: יצירה אמיצה, חריפה, בלתי מתפשרת וגם מפתיעה ואינטיליגנטית. אמירה צלולה הנתמכת במעשה קולנועי מדויק. הסרט שב ומזכיר לנו את כוחו וחובתו של קולנוע לבקר ללא פחד וללא גבולות את החברה שבתוכה נוצר. מי אם לא קולנוען אירני יציב מראה מול פניה של המדינה האירנית? מי אם לא קולנוען ישראלי יחשוף את דמותה העכשווית של החברה הישראלית? בשעה שצפינו בסרט האמיץ הזה לא יכולנו שלא לתהות האם ניתן עדיין לעשות סרטים כאלה בישראל של 2017? וב- 2018?
"אדם של יושרה" שבוים על ידי מוחמד רסולוף, במאי בעל יושרה ראויה להערצה, הזכיר לנו את הסכנה הגדולה ביותר בפניה ניצבים אנשי קולנוע בשעה שכזו, גדולה יותר מכל לחץ פוליטי חיצוני - הסכנה של הפחדנות, הרכרוכיות והצנזורה העצמית.

אדם של יושרה.jpg
אדם של יושרה (מקור: אתר פסטיבל הקולנוע ירושלים)



"טהרן טאבו" (גרמניה, אוסטריה, 2017), בימוי: עלי סוזאנדה
פרס פדרציית מבקרי הקולנוע הבינלאומית (FIPRESCI) לסרט ביכורים בינלאומי

 
נימוקים: טהראן טאבו הוא סרט חשוב ומבדר בעת ובעונה אחת. הצצה אל תוך חברה מוכת שחיתות ואי שיוויון, דרך עיניהן של דמויות שוליים המוצגות באופן רגיש ולא שיפוטי.


"אוויר קדוש", בימוי: שאדי סרור
פרס פדרציית מבקרי הקולנוע הבינלאומית (FIPRESCI) לסרט ביכורים ישראלי

הפקה: אילן מוסקוביץ',שאדי סרור

נימוקים: שילוב מוצלח בין קומדיה ודרמה, העוסקת באופן מקורי בסוגיות כבדות משקל של פוליטיקה ודת בחברה הישראלית של ימינו.

אוויר קדוש.jpg
אוויר קדוש (צילום: דניאל מילר)



תחרות ון-ליר לקולנוע ישראלי קצר
השופטים: אסתי יעקב מקלברג, יונתן גורפינקל, ג'וש ברגר

"תמונת משפחתי בשנתי הי"ג", בימוי: אמרי דקל-קדוש
פרס ון ליר לסרט העלילתי הקצר הטוב ביותר

נימוקים: אמרי דקל-קדוש מלהטט במיומנות מרשימה בין ז׳אנרים בסרט שעשוי בצורה מפתיעה ומקורית. הבמאי מספר סיפור אישי מצחיק ומרגש שבו מעוגנים יחסי אב ובנו. הבחירה המבנית של סרט בתוך סרט יוצרת הבנה עמוקה ומעניינת על מערכת היחסים בין הבמאי ואביו. גיבור הסרט מתעמת עם אביו בדרך אמיצה ויצירתית. בקיצור, אחלה סרט.


"קרן אור", בימוי: ליהי סבג
פרס ון ליר לסרט תיעודי קצר

נימוקים: סיפור מרתק שעשוי במסירות אין קץ ואומץ רב. ליהי סבג שולחת קרן אור לאזורים הפחות מוארים בחברה הישראלית, ומציגה בפנינו את הגיבורה שלה בצורה לא שיפוטית ולא ביקורתית.אנו זוכים למבט קרוב בצורה מדהימה ברגעי המפתח בחייה של הדמות הראשית,ולהבנה אמיתית ועמוקה על הקשיים שוברי הלב במסעה ומאבקיה של הגיבורה. הסרט מציג גם עריכה מושלמת שתורמת ליצירה מצוינת ומרגשת.

עץ הכלה.jpg
עץ הכלה (מקור: אתר פסטיבל הקולנוע ירושלים)


"עץ הכלה", בימוי: שאדי חביב-אללה
ציון לשבח, דוקומנטרי

נימוקים: סרט מהמם ביופיו שמספר סיפור אנושי קטן הממוקם בליבו של סכסוך גדול. שאדי חביב-אללה מביא לנו את הסיפור בצורה מאופקת ומציג עשייה דוקומנטרית מושקעת ומרשימה על ילדות בצילו של עץ ענק ובצל הכיבוש.


"הדרים", בימוי: שלומי יוסף
פרס המיזם לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים לסרט האנימציה הטוב ביותר

נימוקים: סרט אנימציה המשלב לייב–אימאג׳ שעשוי בצורה מקורית ומפתיעה ביותר, שלומי יוסף מספר את הסיפור בצורה סופר מעניינת, מצחיקה וקיצונית. בין שאר ההישגים הרבים של הסרט, מוצגים כמה רעיונות מבריקים בנגיעה סוראליסטית על הדרך בה אנו מחנכים את ילדינו. לסיכום - שאפו גדול, כיף חיים.

הדרים שלומי יוסף.jpg
הדרים (מקור: אתר פסטיבל הקולנוע ירושלים)



תחרות ברוח החופש לזכרו של וים ון ליר
השופטים: הילה מדליה, יובל אדלר, קלוטילד קורו

"הצד האחר של התקווה" (פינלנד, גרמניה, 2017), בימוי: אקי קאוריסמקי
פרס קאמינגס לסרט עלילתי
 
נימוקים: הסרט משכיל להשתמש בהומור כדי להתמודד עם מציאות קשה, ומראה כי מעשה נדיב של אדם אחד יכול להביא לשינוי.


"עיר רפאים", בימוי: מת'יו היינמן
פרס אוסטרובסקי לסרט תיעודי

נימוקים: סרט חורה ומעיק אודות קבוצת צעירים סורים המסכנים את חייהם במאבקם לחשוף את הזוועות המתרחשות בעירם.

עיר רפאים  קרדיט צילום פסטיבל הקולנוע ים 2017.jpg
עיר רפאים, פסטיבל הקולנוע ירושלים 2017



"בודהיסט נכבד"
ציון לשבח, תיעודי
הפקה: מרגרט מנגו, ליונל באייר, תסריט: ברבט שרודר

נימוקים: הסרט מציג את המעבר המצמרר מרעיונות ומילים לטיהור אתני ורצח עם אפילו בתרבות המקדמת אהבה וסובלנות.


פרסי החוייה היהודית בתרומת מיכאלה וליאון קונסטנטינר
השופטים
: הרב ד"ר אפרים זדוף, הלן שומן, ליסה ריבו

"האופה מברלין" (ישראל, גרמניה, 2017), בימוי: אופיר ראול גרייצר
פרס ליה לסרט העוסק במורשת היהודית

הפקה: איתי תמיר - לילה סרטים, מתיאס שוורברוק - פילם בייס

נימוקים: סיפור מקורי ומשוחק היטב, העוסק ברגישות רבה באבדן ובבדידות, ובמורכבות הטמונה במשפחה ובאהבה, בדת ובמסורת, ובמתיקות שמזינה את נפשנו.


"1945" (הונגריה, 2017), בימוי: פרנץ טורוק
פרס אבנר שלו יו"ר יד ושם

נימוקים: סרט מתח מתוחכם החושף נוף אפל ונותן ביטוי קולנועי יוצא דופן לכוחות המשחיתים של האנטישמיות ושיתוף הפעולה בתקופת השואה. 


התחרות לאמנות וידיאו וקולנוע ניסיוני
שופטים: דרורית גור אריה, אבי לובין, מילאנה גיצין אדירם

"החולמים", מאת: רותי פתיר
פרס ע"ש ליה ון ליר, בתרומת רבקה סקר


נימוקים: "החולמים", סרטה של רות פתיר, מציג מבט ביקורתי ושנון על רקע הבחירות בארצות הברית, תוך עיסוק בדמויותיהם של הילרי קלינטון וברק אובמה. הבחירה באתר ההתרחשות (כנסייה) ובשדה השיח של החלום מעלה בצורה מתוחכמת שאלות על מגדר, יחסי כוח, מיניות ודת. עבודתה של פתיר מדוייקת, מרובדת ומגלה שליטה במדיום ועל כך היא ראויה לפרס הראשון.

החולמים רות פתיר.jpg
החולמים (מקור: אתר פסטיבל הקולנוע ירושלים)



"שמה", מאת: טליה הופמן
פרס קרן משפחת אוסטרובסקי


נימוקים: סרטה של טליה הופמן "שמה" מציע קפסולה אנושית חברתית ופוליטית, שמנותקת מצד אחד מזמן ומקום ספציפיים, ומציגה מצד שני רגע קונקרטי, מקומי ועכשווי. הופמן משכילה לשזור יחד את הפוליטי והפואטי ומציעה מרחב מאתגר של מחשבה על המצב האנושי. הפעולה האמנותית המוקפדת של האמנית מתגבשת לכדי עבודה מעוררת השראה, ועל כך היא ראויה לפרס השני.

שמה טליה הופמן.jpg
שמה (מקור: אתר פסטיבל הקולנוע ירושלים)



"מלכה, מלכה", סרטה של מאיה יבין מהאקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל
מענק קרן ירושלים באדיבות משפחת ברנשטיין להפקת סרט תיעודי של סטודנט מצטיין


חבר השופטים: זיוית דוידוביץ - סמנכ"ל תוכן ערוץ 10, פליפה קוברסקי - מפיקה ומפיצה בינלאומית,
אורי רוזנווקס - תסריטאי ובמאי סרטי תעודה

נימוקים: "מלכה, מלכה"  עוסק באהבה - אהבת אדם, אהבת משפחה ואהבת מחזות ומחזאים. היוצרת בחרה לספר סיפור טרגי בחיוך והומור. בחרנו בסרט הזה כי הוא מרגש ויצירתי, בוחר את הלא צפוי וכי אנחנו מאמינים לדמויות ובבמאית. 


"I AM NOT A ROBOT", סרטה של לינה ציביאן מהאקדמה לאמנות ועיצוב בצלאל
מענק קרן גשר לקולנוע רב תרבותי

נימוקים: ועל מהות  הבחירה בחיים - אם יש כזו, בדרך מקורית, יצירתית ומלאת תעוזה וחן. על אמירה ברורה עכשווית ומסקרנת - על טיבם של חופש וחופשה בימינו וחיפוש כנה אחר תשובות בדרך לא סטנדרטית ומרתקת. 
 



24/07/2017   :תאריך יצירה
הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע