|
|
|
ידיעה |
|
|
|
|
|
מאת: מערכת הבמה
|
הצגות לכבוד שנת ה-60 למדינה |
|
|
רק הסתיימו חגיגות ה-59 למדינת ישראל ותיאטרון מופע כבר נערך לשנה הבאה, שנת ה-60 למדינה, עם שתי הפקות. ההצגות העוסקות בקום המדינה משני היבטים - יחסי עולים- צברים ותקופת המצור והמאבק על הקמת המדינה
מגש הכסף
הצגה שהופקה לפני שלש שנים וזכתה להצלחה, חוזרת לקראת חגיגות ה- 60 למדינת ישראל.ההצגה מספרת את סיפורה של ארץ ישראל בשנים 1952-1950. סיפור התמודדותם של ילדים על רקע השנים הראשונות לקום המדינה - העלייה הגדולה , המחסור במזון, בעבודה, במקומות דיור, "השוק השחור", תקופת ה"צנע והמעברות והיחס העוין והמתנשא של היישוב הוותיק כלפי העולים. ילדי מעברה נאלצים להתמודד עם המציאות החדשה שנכפתה עליהם בארץ, עם הרצון להדמות ל"צברים", ועם הצברים שמתקשים לקבל אותם, על שונותם. המפגש הטעון מעלה שאלות קשות שמעסיקות אותנו גם כיום, שישים שנה אחרי קום המדינה. ההצגה נכתבה ובוימה על ידי גליה בארי. אפי שושני כתב את המוזיקה המקורית. עיצוב התלבושות הופקד בידי דיתי אופק. תכנון ועיצוב תאורה – חיים בארי. שחקנים – עדי איזנמן, שרון צור, ליאור זוהר, ליאת פישמן-לני, ענת זמשטייגן, ענת פדרשניידר. ירושלים שלי הצגה חדשה של תיאטרון מופע. ההצגה מתארת את סיפורו של ילד ניצול שואה, שאביו נהרג על ידי הנאצים ועלה עם אמו לארץ. החלום להגיע לארץ ישראל וליהנות משקט ובטחון אינו מתממש, הימים הם ימי המצור על העיר ירושלים ושלטון המנדט הבריטי לאחר החלטת החלוקה באו"ם. האם מיואשת מהמצב במדינה ורוצה להגר לקנדה לאחותה. מיכה חולם שכבר תהיה לו מדינה, אבל כמי שהיה היה פעיל בגטו, בנה פצצות, ראה את חבריו נהרגים ועסק בפעילות מחתרתית הוא מבין שהמדינה לא תגיע ככה סתם, אלא צריך להילחם בשבילה. מיכה חולם להרגיש שייך, רוצה להרגיש בטוח במדינה "שלו", מחכה כבר להניף את דגל ישראל שאבא שלו תפר לו עוד בגטו מסדין ישן. אמו של מיכה רוקמת יחסי ידידות – חברות עם השכן הסנדלר, שפעיל בהגנה, מדפיס כרזות בלילה נגד האנגלים, ונמצא במאבק תמידי בין הבקשה של האם לשמור על מיכה בתקופה כל כך רגישה לבין שילובו כעוזר פעיל איתו בהגנה. מחזאית: גליה בארי. במאית: שלומית ארנון. תפאורה: יובל כהן. מוזיקה: איסר שולמן, תאורה: חיים בארי. תלבושות: לאה שץ. שחקנים: גיל וסרמן , יונתן בן גל , ליאת פישמן-לני , רועי שגב , שירה אלפנדרי
07/06/2007
:תאריך יצירה
|
|
|