הקונצרט הקרוב במסגרת "מועדון צעיר", הקונצרטים לכל המשפחה של התזמורת הסימפונית ראשון לציון, יוקדש לדמותו המסתורית של האיש עם הגב לקהל שמנפנף בידיו – המנצח
תנועותיו של המנצח ושינויים של קצב, עוצמה ומהירות יודגמו ביצירות מופת מאת: י. ס. באך, היידן, מוצרט, בטהובן, שוברט, דבוז`ק, ברהמס, גריג , ו י. שטראוס. הקונצרט בניצוחו של רוני פורת ובהנחייתו.
בתקופה קצרה יחסית - מסוף המאה השמונה עשרה ועד לסוף המאה התשע-עשרה - עברה המוזיקה התזמורתית מהפכות בזו אחר זו. מה שהחל – אצל באך – ביצירות לתזמורות קטנות שלמעשה נגנו מוזיקה לריקודים בצורת סוויטות, וחשיפה ראשונה של כלים סולניים ב"קונצרטים הברנדנבורגיים" מקבל אצל היידן את צורת הסימפוניה המגובשת ארבעה פרקים ובהן פרק הרהורי, פרק פיוטי, פרק ריקודי ופרק סוער, עם מעורבות יתר של כלי הנשיפה.
מוצרט מחזק את המבנה ומעניק את הרעיונות המוזיקליים ובטהובן מגדיל את מספר הנגנים ומאריך את משכה של הסימפוניה ממוצע של 22 דקות ליותר מ-40, כשהדרמה האנושית תופסת את מקום המבנים הקלאסיים. שוברט לוקח את כל אלה ומעדן אותם בזכות כוחו הפיוטי הבלתי נדלה, המוזיקה הסימפונית נשמעת כשיר מתמשך. דבוז`ק מוסיף את המימד העממי. ברהמס, לכאורה ממשיכו של בטהובן, מחפש את היופי הפנימי, את ההקשרים המופנמים ומעלה אותם לראש החשיבות, כמו דבוז`ק הוא נוגע במוזיקה העממית אבל לא בסימפוניות אלה בתזמורת מחולות הונגריים.
גריג מביא למוזיקה התזמורתית נגיעות דרמטיות שמוצאן בחיבור מוזיקה לתיאטרון ("פר גינט") ומחזיר עטרה ליושנה ב"סוויטת הולברג" שכולה כמו נכתבה על-ידי באך ובני דורו, ויוהן שטראוס עם צליל כינורות עשיר סוגר את המעגל, לוקח מקצב מחול ששימשו את באך קשישא בארבע הסוויטות שלו, סופר בעיקר שלושה-רבעים מתוולססים ועושה ממנו ומן הצליל התזמורתי המעובה, נשף אחד מתמשך לאורך כל חייו, הוא מת בשנת 1899 ממש עד לסופה של המאה, יחד עם המאה המוזיקלית התוססת הזאת.
הקונצרט יתקיים ביום שני, 3 בדצמבר 2007 ב- 18:00 בהיכל התרבות ראשון לציון. מגיל 5 ומעלה. מחיר כרטיס: 80 ₪. טל`: 03-9484840.