סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2019 ינואר 
א ב ג ד ה ו ש
  
101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
ביקורת
 
מאת: עמוס אורן טראנס למרחקים ארוכים
 

 
 
אמנות השילהוב וההרקדה של "אינפקטד משרום" החוגגים עשור,  עשתה את שלה גם על מי שאינו חסיד טראנס


אלקטרו מכשולים

את עשר השנים הראשונות של אינפקטד מאשרום החמצתי. רק בחיבור "יום הולדת" עם ברי סחרוף, האזנתי להם בתשומת לב. הפעמים היחידות שאני שומע טראנס, וגם אז בפיזור נפש, הן בעמידה ברמזורים או בהזדחלות בפקקים, מבעד לחלונות הפתוחים ולגגות הקרועים של מכוניות פוחחים. כאלה, שמשתוקקים לזהם את הסביבה, שגם היא תדע ותרגיש מה הם שומעים וצורכים.
 
בקיצור, ביטים מדודים וגם עצבניים, באסים רועמים, מיקסרים וסיקוונסרים, מחשבים, מכונות ואלקטרוניקה לא מדברים אליי. חור בהשכלה? מוכן להודות גם לא תחת לחץ פיזי מתון. למרות שלא תשכנעו אותי שטראנס וטכנו - עם כל הכבוד ומתנצל על הבורות - זה מוזיקה. לא מזלזל בטעם וברצונות של אחרים. להיפך, מעריך ומעריץ אותם, כי אם רבבות בארץ ומיליונים בעולם מתלהבים מזה וצורחים זאת, לא יכול להיות שזה דרעק. אבל זה לא בשבילי.
 
הקדימונים לחגיגות "אינפקטד מאשרום" הכניסו פיקפוק ומורך בלבי. אולי לא מאוחר להזדהות? אולי אפשר לתקן את הרושם? ואם לא, לפחות להבין על מה ההתרגשות חוצת היבשות והאוקיאנוסים? וכך, נפשי בכפי וריאותיי מתייראות מהתייסרות צורבת, התגלגלתי לחגיגת העשור הראשונה (בלילה שבין רביעי לחמישי) של הפטריה הנגועה. יודעים מה? התואר "חגיגה" עדיף בעיניי על פני "מופע", אם כי מתאים, נכון ומדויק יותר הוא "מסיבה". כי אירוע של שמונה שעות ברוטו (כן, 8. מפתיחת דלתות בשבע וחצי ועד גמר-פיזור בשלוש וחצי אחר חצות!) הוא במקרה הטוב מיני-פסטיבל ובמקרה הטוב יותר מסיבה לתוך הלילה.
 
ההופעות, אם אפשר לקרוא כך להומאז`ים הקצרים של האמנים האורחים, הוכיחו זאת. ליתר דיוק, היו רק שתי הופעות בערב-לילה-אשמורת-שנייה. זו של "בית הבובות" כמופע חימום, כמעט 40 דקות, אבל לא אותם באתי לשמוע ולראות (למרות שנדמה לי כי היו קצת חסרי-אונים וישע מול קהל אדיש ואף עוין ברובו, שלא אבה להתחמם לאורם), וזו של נגועי-השמחה, אייזן-את-דובדבני, הרחק מעבר לחצות, ולהם כבר לא נשארתי, כיוון שאינני גימנזיסט מושבת ולא מורה שובת. מה שהזכיר לי, שגם בתיכון שלי אי אפשר היה ללא מסיבות. אך זה היה מזמן. והיום, את האירובי שלי, עושה במקומות אחרים, בשעות אחרות ובשיטות אחרות.
 
לא הצלחתי להישאר עד סוף המסיבה. האווירה המעושנת, על אף נסיונות הבידוד הנואשים שלי, הכריעתני. סליחה מכל הנוגעים בדבר על שפרשתי עוד קודם עלייתו של ברי סחרוף (למזלי הטוב רק לפני שבועיים ראיתי אותו עושה מוזיקה אמיתית. בעיניי, לא להתנפל עליי). גם כך התרשמתי שהיה  חת`כת אירוע.
 
אני חייב להצדיע קודם כל להפקה. לסט הבימתי העצום והמשכנע. למסכי הווידאו הענקיים שהעבירו את מה שאי אפשר היה לראות מקרוב גם לרוקדים מרחוק. ולעבודת הווי.ג`יי. המרהיבה. למחשבה שהושקעה בליהוק הערב ובפיזור השיאים על פני שש שעות. וכמובן לאלפים שהתייצבו בצו הפטריה. מאיפה הם? מה להם ולאינפקציה? איך מתוודעים לנשורת אם יש לה בקושי "שיר" אחד ברדיו המקומי וסיבובי הופעות אינטנסיביים ואינסופיים בעולם? פלא גדול בעיניי. נפלאו ממני גם המסות, הנאמנות והאדיקות. והסבלנות והאדיבות בתורי הבידוק האיטיים והקפדניים, עם ההפרדה בין גברים לנשים כמו היו צאן מובל לטבח במשחק כדורסל בליגת ווינר. מה שכבשים מוכנות לעשות ולסבול רק בכדי לדפוק את הראש.
 
ובעיקר, לגיבורי המסיבה. ארז אייזן על המכונות ועמית דובדבני (דובדוב) בפרונט. ממה שהספקתי כל עוד נשמתי - בסטים עם מיומנה, אסטריקס וסקאזי - עדיין לא השתכנעתי שיצירתם היא מוזיקה, אבל מלאכתם היא אמנות. אמנות השילהוב, ההרקדה, ההטרפה. בזה הם מקצוענים וכנראה אלופי העולם בטראנס למרחקים ארוכים ובאלקטרו מכשולים. בצדק. הם פשוט טובים, אולי אף הטובים בסוגם. נתמכים בשלושה נגנים לתפארת ה"לייב", הם מארגני קצבים ומנהיגי פולחן מסוכנים. מכשפים ביכולת להחזיק ולרתק, לנגן ולשלהב. בכחנליית הריקוד והפיזוז שהם מחוללים, מעודדים ומתדלקים, ממכרת, גומרת, מוחקת. ולא מדובר במאורת פאב או במועדון כוך, אלא באולם המחופה הגדול ביותר בארץ. איפה המסיבות הסלוניות הלפלפיות של פעם, מול ההרקדה ההמונית, האגרסיבית, הסוחפת והסוחטת? עם אלפים מבסוטים, לא פלא שארז ועמית הם יצואנים מאושרים.
 
הצצתי ונפגעתי. נשאבתי, אפילו הוקסמתי. אני רחוק עדיין מהתמכרות אבל יכולני להבטיחכם, שבמופע העשרים - אם אחיה ואם הם ימשיכו לטראנסס, בלי נדר - אתייצב שוב. והפעם- עם נדר - מוכן יותר.
 
אינפקטד מאשרום. מופע העשור. ביתן 1 גני התערוכה תל אביב. 21 בנובמבר 2007. 
 


למועדי מופעים >

25/11/2007   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

תגובת גולשים (1 תגובות)
הוסף תגובה   לכל התגובות
1. ביקורת מטופשת
עומר , תל אביב (25/11/2007)

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע