סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2024 מרץ 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
ריאיון
 
מאת: טל גורדון דניאלה לוגסי לאור ירח
 

 
 
שנים אני שרה ואני רגילה למשהו מאוד מסוים ואז פתאום אני נכנסת לאולפן לבד, עם אוזניות, בלי מנצח שיגיד לי מה לעשות, בחיים לא נכנסתי לאולפן בלי תווים, שזה היה ממש מחסום בשבילי, והיה מאוד קשה להבין בלי תווים מה אני צריכה לעשות ואיך לעשות, שנים אני לומדת לעשות נכון טכנית דברים שבאולפן הם אפילו קצת מפריעים"
עם קריירה אופראית בנסיקה ואלבום פופ אופראי בדרך, בט"ו באב תופיע לוגסי ב"לילות ירח בגולן". שיחה


קונצרט שכולו להיטים

את שנתו הרביעית יפתח פסטיבל "לילות ירח בגולן" עם קונצרט מיוחד לט"ו באב, "אהבה לאור ירח", המביא אל הבמה את סימפונט רעננה בניצוחו של דוד זבה, ששה סולני האופרה שירי הרשקוביץ, דניאלה לוגסי, ענת צ'רני, יעל לויטה, גיא מנהיים, ויאיר פולישוק, ושלומי שבן כאורח מיוחד, בערב שכולו להיטי אהבה בסגנונות שונים, מאופרה, דרך שנסונים ועד פופ ישראלי.

דניאלה לוגסי (30), מזמרות האופרה המדוברות ביותר לאחרונה, מכירה היטב את החיבור הזה שבין אופרה לפופ, שהולך איתה גם לאלבום הבכורה שתוציא בעוד כחודשיים, ומאפיין גם את דמותה שנראית פופיסטית בהרבה מהדמויות המשויכות בראשנו לעולם האופרה הקלאסי והשמרני.

"זה יהיה ערב רומנטי", אומרת לוגסי. "עם הנוף של הכנרת, במקום פתוח. כל קונצרט שהוא בחוץ הוא בעיניי יותר כיף. האווירה מיוחדת, אין את ההרגשה של אולם סגור שצריך להיות בו בשקט ואם מישהו פותח איזה סוכרייה כולם שומעים... אנשים באים ויושבים בכיף, מביאים את המשפחה והילדים, זה הרבה יותר קליל. וזה קונצרט שכולו להיטים מכל מיני אופרות אז הוא הרבה יותר קל לבליעה. האווירה היא של קונצרט גאלה. אפשר לבוא עם השמלות הכי יפות והכי נוצצות... זה כיף".

"לקהל היום חשוב להאמין למה שהוא רואה"

התיאור שאת נותנת מתחבר איכשהו לדמות שלך עצמך, כי את לא מייצגת, לא במראה ולא בתכנים שאת עוסקת בהם, את מה שאנחנו מכירים כאבטיפוס של זמרת אופרה

"זה נכון. אנשים תמיד מופתעים מהתשובה שלי על השאלה מה אני עושה בחיים".

את נחשבת חריגה או שאלה פניה החדשים של האופרה?

"אני חושבת שמשהו משתנה בעולם של האופרה באופן כללי, גם במראה של הזמרים וגם בכל מיני דרכים שבהן אפשר למשוך קהל צעיר, כי הקהל הצעיר לא בא היום לראות אופרה מיוזמתו, ויש ניסיונות להנגיש את האופרה לקהל שבדרך כלל לא היה מגיע אליה.

"יש כל מיני דוגמאות, כמו האופרה הישראלית שעשתה ערבים בזאפה, או 'הפילהרמונית בג'ינס', כל מיני דרכים לעשות קונצרטים שיותר מדברים לקהל.  

"אחד הדברים שאני רואה, ושומעת גם מחברות שלי שמסתובבות ומופיעות בעולם, זה שיש יותר חשיבות למראה אצל זמר. זה נכון גם מהבחינה של להתאים לטייפ קאסט. אם יש אופרה שבה שלושה זמרים חתיכים מתאהבים בזמרת סופרן, והיא לא נראית בדיוק כמו שהיית מתארת לעצמך, זה מפריע, וזה מפריע גם לקהל. אני חושבת שלקהל היום חשוב להאמין למה שהוא רואה, ולא להרגיש שעובדים עליו.

"זה לא כיף להגיד את זה, כי זה כאילו נשמע שהאיכות פחות חשובה, אבל זה לא בדיוק נכון, כי אם יבואו שתי זמרות טובות תהיה נטייה לקחת את היפה, אבל לא על חשבון האיכות שלה כזמרת. אם הזמרת היפה שרה פחות טוב לא ייקחו אותה.

"אני רואה המון בנות יפות מאוד שמגיעות וחושבות שזה מספיק, וזה לא מספיק. יש עוד הרבה דברים אחרים, כמו עבודה קשה, או מקצוענות, שיכולים להפיל זמר בחמש דקות, גם את הזמרים הכי גדולים. אם לא נוח לעבוד איתך, אם אתה לא בא מוכן לחזרות, אם אתה לא יודע את המוזיקה בעל פה, כל הדברים האלה הרבה יותר חשובים ממראה של זמר".

דניאלה-לוגסי-2013.jpg 

דניאלה לוגסי (יח"צ)

מבטים של זלזול

קראתי פעם ראיון עם גילה אלמגור שהבנתי ממנו שכשהיא הגיעה כשחקנית צעירה ויפה לתיאטרון, היא נתקלה מאחורי הקלעים בקשיים לא קטנים בין כל המטרוניתות הוותיקות. את מרגישה שאת משלמת מחיר כלשהו על השוני שאת מביאה, מול הדור הוותיק של האופרה?

"אני לא חושבת שזה מול הזמרים, אלא יותר מול מי שלוקח אותי לעבודה, או מול נגני התזמורת, כי אלה האנשים שבדרך כלל עומדים מולי. אני יכולה להגיד למשל שאני יכולה להיכנס לחזרה עם תזמורת שלא מכירה אותי ויהיו פרצופים.

"אני אצטרך לעבוד קצת יותר קשה ולהוכיח את עצמי יותר מזמרת אחרת, יהיו קצת מבטים של זלזול אולי, ושל, 'היא בטח שרה נורא...', ואז אני צריכה לתקן את הרושם הזה. זמרים אני לא מרגישה שהם פחות מקבלים אותי. זה אולי משהו שקורה מאחורי הקלעים. את לא תרגישי את זה כשתיכנסי לחדר".

אבל תרגישי את זה כשתצאי ממנו...

"בדיוק... או באינטרנט, היום, עם כל הטוקבקים. אז היו מקרים שקיבלתי כמה תגובות לא נחמדות אבל זה לא משהו שמפריע לי לעבוד. יש דמיון קל בסיטואציה שתיארת עם גילה אלמגור כי את באמת צריכה להוכיח את עצמך יותר ולהרגיש כל הזמן שלא הביאו אותך רק כי את נראית טוב אלא כי את שווה משהו ואת מוכשרת ואת עובדת מאוד קשה".

עיבודים פופיים-רוקיים ושירה אופראית

את החיבור שיש ב"אהבה לאור ירח" בין אופרה לפופ את מכירה טוב מהקלטות האלבום שלך, שממנו עומד לצאת בשבוע הבא הסינגל השני, Fields of Gold , של סטינג, אחרי Enjoy The Silence  של דפש מוד, שיצא כסינגל ראשון

"כן, זה משהו שקרה בשנתיים האחרונות. ברגע שנכנסתי להיריון היו לי כמה חודשים שלא הייתה לי עבודה כי כבר היה לי קשה לעמוד על הבמה ולשיר. היה לי חלום מודחק מודחק ומאוד פחדתי לעשות את זה, זה היה מלווה בהמון חוסר ביטחון, המון 'מה יחשבו עליי חברים מהאופרה ומי שלוקח אותי לעבודה באופרה', ואמרתי לעצמי שיש לי כמה חודשים אז אני אעשה את זה פשוט בשביל עצמי, ככה זה התחיל.

"בהתחלה חשבתי שאולי אני אעשה אלבום של שירי ערש לילדים, אחר כך אולי שירים קלאסיים בעיבודים של פופ, ואחרי כמה גלגולים זה הגיע לרעיון הזה, והיום זה נהיה אלבום שהפיק גל פדה ויוצא בעוד חודשיים, קאברים של שירים מאוד מוכרים מכל הזמנים בגרסה אופראית.

"קשה לי להגדיר מה זה אומר כי העיבודים הם עיבודים רגילים, פופיים, רוקיים, אבל השירה היא אופראית, וזה בעצם לקחת מוזיקה שבחיים לא שרתי ולעשות את מה שאני עושה באופן טבעי עם השירה. לא כל שיר מתאים לשיר באופרה, היו כמה שירים שנורא רצינו וזה נשמע מגוחך, אז ויתרנו".

כמו?

"מאוד רציתי למשל את 'דיימנד' של ריהאנה, אני מאוד אוהבת את השיר הזה ונורא רציתי, והשקענו הרבה עבודה אבל זה לא נשמע בסוף כמו יציאה טובה אלא כמו משהו שלא מתאים".

   

פתאום נדרשת לזווית מבט אחרת לגמרי כזמרת מזו שאת מכירה מהאופרה

"זה היה מצחיק כי שנים אני שרה ואני רגילה למשהו מאוד מסוים ואז פתאום אני נכנסת לאולפן לבד, עם אוזניות, בלי מנצח שיגיד לי מה לעשות, בחיים לא נכנסתי לאולפן בלי תווים, שזה היה ממש מחסום בשבילי, והיה מאוד קשה להבין בלי תווים מה אני צריכה לעשות ואיך לעשות, שנים אני לומדת לעשות נכון טכנית דברים שבאולפן הם אפילו קצת מפריעים.

"באופרה את בלי מיקרופון, ובאולפן את פתאום לומדת להשתמש בכל מיני עזרים שאין לך באופרה. זה היה בהתחלה כאילו את רגילה לקביים ומנתקים לך אותם. עכשיו זה כבר מרגיש מאוד טבעי וזורם".

זה גם בעצם למצוא את הקול שלך מחדש, מהותית, כי האופרה מכוונת אותך להפיק את הצליל הכי רחוק מאיך שאת נשמעת כשאת מדברת, זו לא שירה "טבעית"

"מצד אחד זה לא בדיוק נכון, כי המורה שלי, למשל, תמיד אומרת לי, 'תדברי כשאת שרה'. אז באופרה זה לא בדיוק דיבור אבל זה משהו שמאוד מחובר למקום שממנו אתה מדבר. בנאדם שלא מדבר נכון בחיים לא יכול לשיר אופרה, הוא ייגמר תוך שעה. תמיד כשאני מרגישה שאני לא שרה נכון אני חושבת לעצמי 'תדברי, תדברי'. באופרה זה דיבור שכל הגוף עוזר לו, מהרגליים ועד הראש.

"אבל זה כן היה תהליך של כמה חודשים בהבנה של איך לשיר, האם מאוד אופראי או יותר פופ, ומה הייחוד שלי בתוך זה, איך לעשות משהו שהוא גם אני אבל לא מתנתק מהאופרה ומאיך שאני שרה, וזה לקח המון ניסיונות. 

"אחד השירים באלבום יצא ככה שלא תזהי שזו זמרת אופרה, וזה באמת השיר שנלחמתי עם המפיק שלא ייכנס והוא נלחם שכן ייכנס. הוא מאוד חשוף, והיה לי מאוד קשה עם זה. בשירה באופרה הכל מאוד מסודר, יש חוקים ברורים, איך לשיר כל דבר, איך נכון לנשום, ופה זה היה כאילו לא מושלם מהבחינה הזאת, חופשי יותר, יש כמה צלילים שהם אפילו קצת רועדים, ממש ממש שונה ממה שאני רגילה לעשות. אחרי שעשיתי את זה זה היה נשמע לי יותר מדי, כאילו כבר לא אני, זה לא אופרה".

הטריפ החדש שלך יהיה להביא את זה לבמה ולתפקד באנרגיה מוזיקלית אחרת לגמרי מזו שאת רגילה אליה באופרה

"זה מה שהולך לקרות במופע ההשקה בזאפה הרצליה (18 באוגוסט 2013), זה יהיה ניסיון טוב".

אופרה3-אריאל-בשור.jpg
דניאלה לוגסי (צילום: אריאל הבשור)

"מה אני אגיד לחברים הקולים הגולשים שלי, שאני שרה אופרה?"

אם לוקחים את החיבור הזה שלך עם פופ, מה בעצם הביא אותך במקור לאופרה, ילדה טובה מאשקלון?

"קודם כל, באשקלון יש מלא מודעות לתרבות. למדתי שם בבית ספר לאמנויות שמלא אמנים יצאו ממנו, במוזיקה קלאסית, במחול, ושם נתנו לנו את כל הכלים והתמיכה, ואם היה צריך לפספס מבחן בשביל לעשות קונצרט, או לנוח לפני הופעה, נתנו לנו את מה שאנחנו צריכים כדי לפתח את עצמנו ואת הכישרון שלנו.

"אחר כך הייתה תקופה שקצת התביישתי, כשהייתי טינייג'רית, כי מה אני אגיד לחברים הקולים הגולשים שלי שאני שרה אופרה?... אז הייתה מין תקופה שזה היה בסתר, ואחרי הצבא החלטתי שזה מה שאני עושה. אצלנו בבית ספר זה לא היה מוזר, רק מחוץ לבית ספר זה היה, שלא ירביצו לנו...

"ואצלי נראה לי שזה בא קודם כל מהבית, מההורים. אבא הוא פנאט של אופרה ואני חושבת שהוא בעצם הסיבה שאני עושה את זה. הוא גם הסיבה שהיה קשה לי לעשות את הדיסק, כי הוא מאוד לא רוצה שאני אלך למחוזות אחרים.

"אמא שלי היא זמרת חובבת ואם רוב ההורים אומרים 'תלמד להיות עורך דין או רופא', החלום שלהם היה שהבת תמשיך לשיר ותעשה את הדבר הזה. מספרים לי בבית שבתור תינוקת הייתי נרדמת רק עם מריה קאלאס. אני לא יודעת אם זה נכון, אבל כנראה שכן, היה משהו בבית. כמו שהיום אני בבית שומעת ביונסה או אייל גולן, בנוסף, ולפני הופעות אני שומעת רק דברים שהם לא אופרה. זה נורא משחרר, מוזיקה שאת יכולה לרקוד איתה ולהוציא אנרגיות".
 
הקונצרט יתקיים בערב ט"ו באב, יום ראשון, 21 ביולי 2013, 21:00, אמפי גולן. מחיר: 140 ש"ח. מקומות לא מסומנים. פתיחת שערים בשעה 20:00. להזמנת כרטיסים: 9066*, 6851010, 04-ניתן להזמין חבילות אירוח וליהנות מלילה רומנטי בגולן 04-6962885.


למועדי מופעים >

17/07/2013   :תאריך יצירה
הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע