סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2024 מרץ 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
ריאיון
 
מאת: טל גורדון לימור עובד חוגגת את החיים
 

 
 
הערב בתיאטרון היהלום הוא ערב של קלאסיקות - ישראל, ספרד, מצרים, יוון, יוגוסלביה. לא שיש לי חלילה משהו נגד הים תיכוני שיש בארץ, אני עם הצלחות לא מתווכחת, אבל זה פחות משהו שהלב שלי מתחבר אליו. גם בגלל שיש אצלי משהו נורא דרמטי, אז הדברים האלה יותר נכונים לי."
הזמרת והשחקנית מביאה לתיאטרון היהלום להיטים ים תיכוניים לצד קלאסיקות ישראליות מזרחיות. ריאיון


חלון לים התיכון
 
עונה חדשה של "רגעי שירה ומופעים מוזיקליים", סדרה המשלבת ערבי שירה בציבור עם מופעים מוזיקליים, נפתחה בתיאטרון היהלום ברמת גן, והמופע הקרוב על הפרק מזמין אתכם ליהנות מ"חגיגה לבנטינית" עם לימור עובד, זמרת ושחקנית המביאה אל הבמה להיטים ים תיכוניים לצד קלאסיקות ישראליות מזרחיות.

דרך ארוכה, ולא לגמרי צפויה, מבחינתה, עשתה הזמרת והשחקנית לימור עובד עד שהגיעה למקום שבו היא מרגישה שהיא באה לידי ביטוי במלואה.  ביום רביעי מוזמן הקהל ליהנות מהערב בו תביא לידי ביטוי את איכויותיה גם כזמרת הפונה אל הקלאסיקות הים תיכוניות, וגם את הפן הדרמטי שהוביל אותה לתיאטרון.

חמושה בהרכב הכולל את אנשי "אסטה" - שלמה דשת, אורי בינשטוק ובנצי גפני, שאליהם הצטרף הקלידן אהרוניקו, האמון על עולם המוזיקה היוונית, תבצע עובד קלאסיקות מעולמות ים תיכוניים שונים, כמו מצרים, ספרד, יוון וכמובן מהארץ. אליהם תצטרף רקדנית הפלמנקו יעל ימין שתרחיב את החגיגה גם למחול ולתיפופי רגליים. 




לימור עובד, צילום: לירן מור


 
"המשחק היה שוק בשבילי"
 
מאיפה מגיעה אצלך ההליכה הזו לקלאסיקות ים תיכוניות? מהבית?

"בבית גדלתי על חיים משה, זוהר ארגוב, מרגלית צנעני", מספרת עובד, 42. "אצל סבתא שמעתי אום כלתום ופריד אל אטרש, אבל אני הייתי במגמה למוזיקה בחולון, ושרתי מוזיקה קלאסית, וחשבתי יותר על עולם המיינסטרים כזמרת.

"ההליכה לעולם הזה של קלאסיקות ים תיכוניות התחילה אחרי שעשיתי בתיאטרון חיפה את "רמבטיקו", ושם נכנסתי לעולם של המוזיקה היוונית. משם התחילה לעניין אותי מוזיקת עולם, והתחלתי להקשיב לזה יותר, ואז עשיתי איזשהו ערב שהוא קצת מישמש של הדברים שאני אוהבת. ההפקה ירדה מוקדם מהצפוי, ונשארתי כמה חודשים בלי עבודה בתיאטרון וזה מה שהחזיר אותי, בעצם, למוזיקה."

מה הוביל אותך לשנים בתיאטרון, אם המחשבה העיקרית הייתה להיות זמרת?

"רציתי ללמוד משהו, ולימודים בבית צבי נראו לי כמו אופציה טובה, כי בזמני, לפחות, הוא עסק בשירה יותר מבתי הספר האחרים למשחק. האמת שכל עניין המשחק היה קצת שוק בשבילי, כי רוב ההתעסקות הייתה, בכל זאת, בתיאטרון, ואני בכלל באתי ממוזיקה, ומימיי לא קראתי מחזה אפילו. אז הכל היה די חדש ודי מוזר. הייתי גם נורא צעירה כשהתחלתי ללמוד, בקושי בת 19 וחצי, וכולם היו שם אחרי טיול של אחרי הצבא, אז לקח לי קצת זמן להתאקלם."

ובכל זאת, כמו בכל הסיפורים הטובים, דווקא את, שבאת פחות להוטה על תיאטרון, לא הפסקת לעבוד מאז

"כן, חשבתי שאני אצא לשיר ובסוף יצאתי לאיזה עשר או 12 שנים בתיאטרון. זה היה מוזר, אבל פתאום זה התגלגל מדבר לדבר, והמוזיקה נדחקה הצידה כי הייתה לי מלא עבודה אז לא באמת נזקקתי לזה. התחלתי ב'עלובי החיים' במשכן ואחר כך עברתי לקאמרי, ולגשר ולתיאטרון חיפה, אבל עשיתי בעיקר דברים מוזיקליים ומחזות זמר. המוזיקה באמת חזרה עם 'רמבטיקו' שבה הכרתי את המוזיקה היוונית והתאהבתי בה קשות."

   

 
מזרחי, צועני וישראלי
 
מה עובד עלייך כל כך חזק במוזיקה היוונית?

"משהו במוזיקה הזאת עשה לי בבטן משהו שקשה לי להסביר במילים. הרגשתי שאני מגיעה הביתה ושזה מה שאני צריכה לעשות. התחלתי לצלול לעולמות האלה, וזה חתיכת עולם, המוזיקה היוונית. אני חוקרת את זה כבר 12 שנים ועדיין מכירה רק טיפה בים."

ומה לגבי מוזיקה מקורית שלך?

"לפני כמה שנים הוצאתי סינגלים, גם הם בטעמים ים תיכוניים, אבל קלטתי שזה גם טירוף של עבודה, וגם מלא כסף שהולך על זה, ובדיוק ילדתי את מיכאל, שהוא היום בן שמונה, ולא הייתי ממש שלמה עם הדבר הזה ודי עזבתי את זה.

"לפני שנה, בערך, יצא המופע שאני עושה בתיאטרון היהלום. עשינו כמה הופעות וזה הפסיק כי לא דחפתי את זה. לפני איזה חצי שנה זה שוב התעורר ועכשיו יש לנו סדרה כזאת של הופעות, שעוסקות בגדול בים התיכון, אבל בעיקר הים התיכון של הצלילים המזרחיים. לא צרפת ואיטליה וכאלה, אלא ספרד, מצרים, יוון כמובן, ויש ייצוג ליוגוסלביה דרך שיתוף הפעולה של גוראן ברגוביץ' עם יוון.

"אני עושה גם דברים ישראלים, שירי רועים כמו 'לי יומי ולי לילי', או 'מעל המגדל סביב אשקיפה', אנחנו עושים את זה עם דרבוקות והופכים את זה לכמה דקות נורא שמחות. יש גם שיר פלמנקו, שהוא קצת יותר פלמנקו עכשווי של השנים האחרונות, יש שיר צועני, אני עושה את הגרסה שעשו ביוון ל'שיר אהובת הספן'." 
 


לימור עובד, צילום: לירן מור






"הקול שלי מתאים לקלאסיקות"
 
מה מאפיין את הדרך שאת מטפלת בשירים האלה לעומת הטיפול של המוזיקה הים תיכונית בארץ?

"וואו, מבחינתי זה שני דברים שונים. הים תיכוני שיש היום בארץ כמעט נושק לפופ. יש לו טעמים ים תיכוניים, אבל זה לא הקלאסיקות. זה לא כמו שאת שרה פיירוז, או עמליה רודריגז, אם זה ברמת הטקסטים, ברמת הלחנים, ברמת העומק שלהם. הערב בתיאטרון היהלום הוא ערב של קלאסיקות. אני אשיר שירים של פיירוז שהקהל מכיר, ושירים כמו 'בנהר של סביליה' של דיוויד ברוזה, גם בספרדית וגם בעברית, ושיר של עמליה רודריגז.

"גם על המוזיקה היוונית אומרים שזו מוזיקה ים תיכונית של היום, אבל זה לא בדיוק ככה. נכון שגם במוזיקה היוונית יש את הפופ שעושים היום, אבל אם מסתכלים קצת יותר אחורה, זה משהו אחר מבחינת הלחנים, הטקסטים, העומק. זה לא שחלילה יש לי משהו נגד הים תיכוני שיש בארץ, אני עם הצלחות לא מתווכחת, אבל זה פחות משהו שהלב שלי מתחבר אליו. גם בגלל שיש אצלי משהו נורא דרמטי, אז הדברים האלה יותר נכונים לי.

"יש משהו בקול שלי שמתיישב הכי נכון בקלאסיקות. כנראה שהייתי צריכה להיוולד לפני איזה מאה שנים. קשה להושיב אותי על דברים של הפופ העכשווי. גם אם הוא ים תיכוני, זה פחות יושב עליי טוב. בגלל זה במוזיקה היוונית אני מוצאת את המקום הכי נכון שלי. יש שם משהו שהוא גם נורא שמח, שאני מאוד אוהבת, ומאוד ים תיכוני, אבל יש שם גם משהו שנותן ביטוי לקול ולדרמה."

שזו כנראה הזליגה של השחקנית שבך לזמרת שבך

"האמת שהמקום של המשחק מתחבר כל הזמן. קשה לי להיות מנותקת מזה. גם בקטעי הקישור, גם בדרך שבה אני מציגה את השירים ומעבירה אותם, גם בקטעים דרמטיים כמו השיר של פיירוז, שהוא נורא דרמטי, או השיר של דולצ'ה פונטס שהוא נורא דרמטי, כי אני מספרת איזה סיפור דמיוני על אישה שהולכת על הים וזה מתחבר מאוד יפה. קשה להוציא ממני את הפן הדרמטי."

ואת מגיעה עם הרכב שזכה כבר להכרה בינלאומית

"'אסטה' זה הרכב שהסתובב הרבה שנים בעולם ועשה פסטיבלים, עם מוזיקה אינסטרומנטלית שהם כתבו וגם עיבודים שהם עשו ללחנים יותר מוכרים. אז זה התחיל מהרכב של אסטה שבאים ממוזיקת עולם, שאליהם הצטרף אהרוניקו, שבא מהמוזיקה היוונית והוא קלידן שאני מאוד אוהבת ושעבדנו ביחד על כמה דברים יווניים שהקלטתי. הוא התחבר אלינו, אז הוא מביא את שלו ואסטה הביאו את שלהם ובסופו של דבר יצא חיבור טוב.

"מצטרפת אלינו גם יעל ימין, שהיא רקדנית פלמנקו שחיה כמה שנים במדריד והייתה גם ב'מיומנה', אז יש חיבור גם של פלמנקו וגם של תיפוף רגליים, ואני מזמינה את הקהל למסע ים תיכוני שהוא חגיגה נורא קצבית ונורא שמחה ונורא עשירה. יש גם כל מיני סיפורים עליי, על הבית קצת, מאיפה באתי, וזה באמת מעביר משיר לשיר באיזה מין מסע כזה שבסופו אנשים אפילו עומדים ורוקדים, וזה באמת משמח את הלב."

המופע יתקיים ביום רביעי, 27 בדצמבר 2017 ב-20:30 בתיאטרון היהלום ברמת גן. להזמנת כרטיסים: 03-6121050, 03-61227776  

 

רכישת כרטיסים


למועדי מופעים >

24/12/2017   :תאריך יצירה
הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע