סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2019 דצמבר 
א ב ג ד ה ו ש
1011121314
15161718192021
22232425262728
293031
ביקורת
 
מאת: צבי גורן טרנספורם – חשופים ללא בשורה
 

 
 
היצירה החדשה של להקת המחול הקיבוצית ערומה כמעט כליל מסממני ההיכר החיצוניים של רמי באר


במה ריקה מתפאורה
 
בדברי ההסבר ליצירת המחול החדשה של רמי באר נאמר כי היא "נוצרה במיוחד עבור שנים  עשר רקדנים צעירים, מוכשרים, רעבים לתנועה, לתזוזה, לביטוי אישי וקבוצתי, מביאים לבמה אנרגיה, דרמה, הומור, שמחה ודינמיות".
 
זוהי כמובן הכרזה המעוררת שאלות רבות ביחס ליעדים ששם לפניו כל יוצר כאשר יצירתו מגיעה לידי ביצוע באמצעות גורם אנושי זולתו. בהנחה שיש יעד ליצירה מעבר לעצם הצורך האישי של היוצר, ומעבר לקיומה ההרמטי כשהיא לעצמה – הרי ברור כי היעד האחר הוא הקהל, או "צרכן היצירה האמנותית".
 
משמע כי לפחות בכל מה שנוגע למחול ההצהרה על "טרנספורם" יכולה להתפרש כהמעטת ערכה כיצירה, והפיכתה לכלי שנועד לתת ביטוי ליכולות הביצוע של הרקדנים.  ובנוסף, ואולי בעיקר, התיאור הזה שעושה חסד עם הרקדנים ממעיט מערכו של הכוריאוגרף.
 
ואכן, היצירה החדשה ערומה כמעט כליל מסממני ההיכר החיצוניים של רמי באר, והרקדנים הצעירים של להקה 2 חשופים בה יותר מביצירות אופייניות שלו. אינני יודע אם מדובר במהפך רעיוני, אבל מדובר ביצירה שנרקדת על במה ריקה מתפאורה, למעט עשרה שרפרפים המוצבים בשוליה, ועליהם הרקדנים יושבים כאשר אינם רוקדים, ומעטרים בתנועת זרועות סתמית את הריקוד של מקצתם במרכז.

טראנספורם-צילום-Thomas-Amme.jpg
טראנספורם (צילום: Thomas Ammerpohl)

גם התאורה שבאר עיצב איננה ראוותנית אלא עניינית  וכך גם התלבושות שעיצב מאור צבר, אחידות וזהות לבנים לבנות. צבר היטיב עם זאת לעצב עוד שתי תלבושות צבעוניות מאוד כולל חילופי פאות נכריות, שבהן זכו שתיים מבנות הלהקה המגיחות מעת לעת כססמאות פרסומת אמריקאיות החותכות שידורי רדיו וטלוויזיה. לכך מתווסף פס-קול מצוין שעיצב אלכס קלוד של מוזיקת פרסומות אמריקאיות משנות החמישים והשישים בתוספת אפקטים.
 
כי כן, עניינה המוצהר של היצירה הוא להביא "קריצה גרוטסקית לעבר החברה הצרכנית, החשיפה המסיבית לפרסומות וחוסר היכולת לבחירה אמתית בצריכה האישית ובהכרעות הפוליטיות". הקריצה אכן קיימת בדמותן המעוצבת של שתי נערות הפרסומת, אך קשה למצוא ביצירה ביטוי לחברה הצרכנית, או לצרכים אישיים, ובהחלט לא להכרעות פוליטיות. 
 
השפה התנועתית של היצירה ובעיקר בקטעים הקבוצתיים צפויה מאוד, מאורגנת ושוטפת אך ללא חידוש או אמירה בעלי משמעות. פה ושם יש קטעי סולו ודואט אחד, ואפילו קטע  שבו חמשת הבנים זוכים לתנועה גברית-מאצ'ואיסטית, שרומזים כי רמי באר יכול גם אחרת.  ואז, כשזה יתרחש, יהיה אפשר לומר שהמהפך התרחש. 


למועדי מופעים >

12/10/2010   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע