סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2019 דצמבר 
א ב ג ד ה ו ש
1011121314
15161718192021
22232425262728
293031
ביקורת
 
מאת: צבי גורן בלט אספן סנטה פה – צורות בתנועה
 

 
 
להקת הבלט האמריקאית מביאה עמה שלוש יצירות חדשות של שלושה כוריאוגרפים בולטים


אמנות הכניסות והיציאות

דף התכנייה של הופעות להקת המחול האמריקאית "בלט אספן סנטה פה" מקמץ מאוד במידע בעל משמעות לערב המעניין שהיא מעלה במסגרת סדרת המחול של היכל אמנויות הבמה הרצליה.

אמנם מופיעים בדף הזה שמותיהם של שלושת הכוריאוגרפים, המלחינים שמשרתים את רעיונותיהם, מעצבי התאורה או מעצבי התלבושות, אבל לא שמותיהם של עשרת הרקדנים הטובים מאוד שמבצעים בחן וביכולת מרשימה שלוש יצירות שהן חדשות ברפרטואר שלהן, שתיים מהן אף נוצרו עמם ועבורם, והועלו לראשונה רק בחודש שעבר.
 
הערב נפתח ביצירתו של הכוריאוגרף ניקולו פונטה מברוקלין, שבעשור האחרון יצר עם הלהקה בקביעות ובהמשכיות שאליה רומז שם היצירה "איפה שעצרנו" (Where We Left Off) שבה רוקדים כל עשרת הרקדנים. לצלילי מוזיקת הפסנתר של פיליפ גלאס בונה פונטה פיתוחים יפים של רישומי גוף, בשפת תנועה ברורה, מובנת וקולחת. היצירה בכללותה קצת מתארכת ומונוטונית, אולי תחת השפעת המוזיקה, אך היא מצליחה לעניין בזכות הביצוע המצוין, חילופי הרעיונות, הכפלותיהם וההדגשים של יכולות הביצוע האינדיבידואליים, הזוגיים או הקבוצתיים.

בלט-אספן-סנטה-פה-01.jpg

בלט אספן סנטה פה, צילום: יח"צ
 
במרכז התכנית הועלתה Stamping Ground, יצירה מרהיבה של הכוריאוגרף הצ'כי ירי קיליאן, שיש בה כל מה שצריך: שפת תנועה מושלמת, חדה מאוד בכל פרטיה, עלילה קסומה, אפילו פראית, המשתמעת ממגוון הרעיונות העוברים קשת גדולה של צורות וסגנונות, ומנה גדושה וטעימה של הומור פנימי או מוחצן.
 
ביצירה המופלאה הזאת, לצלילי  הטוקאטה לכלי נקישה של קרלוס שאבז, אי אפשר ואסור לטעות – ואכן חמשת הרקדנים המשתתפים בה נענים לאתגרים שקיליאן מציב בפניהם. הוא נראה ברגעים רבים כאורב למידת יכולת הביצוע של כל תנועה, כל דיאלוג, כל התגוששות, ובעיקר הוא משתלט על הכניסות לבמה והיציאות ממנה, והופך אותן לאמנות בפני עצמה. 

   

 
את הערב סיימה יצירתו החדשה של הכוריאוגרף הפיני יורמה אלו Red Sweet, שהייתה מושלמת כמו קודמתה, ונבנתה על צורניות תנועתית כמו שתי קודמותיה – וגם נראתה לרגעים כמתייחסת אליהן, גם אם ברור כי זו תוצאה מקרית.

אלו העמיס על היצירה סוגות מחול מגוונות, הבליט מאוד את המרכיב של הבלט הקלאסי תוך כדי פזילה לעבר תנועה מכנית, רובוטית לרגעים, קצת ג'אז והיפ-הופ מציצים, והכל לצלילי מוזיקה של ויולדי וביבר. גם הוא יודע להשתמש בכניסות לבמה וביציאות ממנה כאמצעי ביטוי ושמונה הרקדנים נענו לו בהנאה גלויה.


למועדי מופעים >

31/03/2011   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע