סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2024 אפריל 
א ב ג ד ה ו ש
 
10111213
14151617181920
21222324252627
282930
כתבה
 
מאת: מערכת הבמה לקראת מופע: "אין דרקון בלי יש"
 

 
 


אורלי ארפי ויסבורד מעולם לא למדה תיאטרון בובות ובכל זאת ההצגה שיצרה, "אין דרקון בלי יש", נבחרה להיות אחת משתי ההפקות שיעלו במסגרת הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות בירושלים כחלק מ"פרויקט עידוד היצירה בתיאטרון הבובות".

קופסת הפתעות

בהצגת היחיד הראשונה שלה, אורלי ארפי ויסבורד מפעילה מתוך תא "בגודל של מקרר בערך" -ובעזרת כל האברים האפשריים שהיא מצליחה לגייס למשימה - בובות בשלל גדלים וצבעים - בובת אצבע, בובת כפפה, מסיכות, בובות ענק, ואפילו בובות שמופעלות באמצעות הברכיים.

הצופים מצדם זוכים לחזות במופע המבוסס בסגנונו על תיאטרון רחוב שבמרכזו מעין קופסת קסמים שמסתובבת ומשתנה וממנה בוקעות הבובות והפתעות חזותיות.

את הסיפור ביססה אורלי על ספרו של ג`ק קנט "אין דרקון בלי יש". "במשך חצי שנה חיפשתי חומר מתאים עד שהתגלגל לידי הספר הזה", היא אומרת, "בגלל שאני מביאה מתחום העיצוב והוויזואליה משך אותי הפוטנציאל החזותי של הספר – לא לכל ספר יש פוטנציאל חזותי מפותח, אבל הסיפור פשטני קצת והייתי צריכה לעבות אותו באמצעות העיבוד. דברים קרמו עור וגידים לאט לאט. עבדתי על הבובות ובמקביל על הטקסט. תוך כדי עשייה נוצרו דברים".

התכנון המורכב של ההצגה שילב תחומים שונים - עיצוב מוצר ("התכנון הפנימי של הקופסה צריך להיות מאוד מדויק ומחושב - אחרת זה לא יעבוד"), עיצוב אובייקטים, עיצוב תפאורה ותאורה, תלבושות ובובות. את כל אלה יצרה ויסבורד לבדה וסייע לה הרקע הרב תחומי שלה כבוגרת החוג לעיצוב רב תחומי במכללה להוראת טכנולוגיה תל-אביב.

פוטנציאל רב תחומי

בתום לימודיה היא אמנם צברה ניסיון בעיצוב תלבושות ותפאורות לתיאטרון ולמיצגים שונים (במסגרת פסטיבל אודם ופסטיבל עכו) אבל היא הרגישה שהיא צריכה להביא לידי ביטוי גם צד נוסף שלה – כפרפורמרית. כשגילתה מחדש את עולם תיאטרון הבובות הבינה שהוא יאפשר לה לממש את הפוטנציאל הרב תחומי שלה במלואו, גם אם לא למדה את התחום באופן רשמי.

"כשהכנתי את ההצגה הייתי צריכה כל הזמן לבדוק אם זה עובד הלכה למעשה – כמה בובות יכולות להיות בזמן אחד על הבמה בהתחשב בזה שיש לי שתי ידיים, ראש אחד וברכיים. כמובן שאני עושה גם את כל הקולות של הדמויות". ויסברוד הייתה שותפה גם לעיבוד המוזיקלי של ההצגה, שעליו חתום עומר ושדי. "המוזיקה מבוססת על לחן של שיר ילדות שסבתא שלי הייתה שרה לי כשהייתי ילדה קטנה בצרפתית וכתבנו לו מילים חדשות בעברית", היא מספרת.

הקשר עם הפסטיבל נוצר כששלחה סקיצה של ההצגה על גבי קלטת והוזמנה להופיע מול ועדת הפסטיבל. "היה נחמד להופיע רק מול מבוגרים ולשמוע אותם צוחקים". אנשי הפסטיבל ציוותו לה את הבמאית נעמי יואלי שייעצה לה בשלב האחרון של שיפור ההצגה – ובהידוק כל הקצוות.

היום גרה ארפי ויסברוד עם בעלה ביישוב שכנייה בגליל. ושם היא העלתה כבר את המופע פעמים מספר בהצגות הרצה. בגליל אין הרבה תחרות, היא אומרת אבל גם ברנז`ה אין. לפסטיבל היא מגיעה כדי ללמוד ולהרחיב את מעגל ההיכרויות עם אנשים שעובדים בתחום בתקווה שתוכל להתחיל ליצור בקרוב הצגה שנייה במסגרת התיאטרון שהקימה, תיאטרון בביט.


המופע אורך 45 דקות. ומתאים לגילאי 3 ומעלה.


ההצגה תעלה ארבע פעמים במהלך הפסטיבל. הצגה ראשונה - יום שני, ה- 15 באוגוסט ב- 16:00 בתיאטרון החאן. לפרטים נוספים


14/08/2005   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע