סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2019 ינואר 
א ב ג ד ה ו ש
  
101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
כתבה
 
מאת: צבי גורן דאנסאירופה 2005 – סקפינו בלט רוטרדם
 

 
 


המופע שמעלה להקת סקפינו בלט מרוטרדם אינו מופע מחול או בלט שגרתי, אלא הזדמנות לצפייה תובענית מאוד , מלהיבה לעתים.

שלושה נתונים

שלושה נתונים יוצרים את מהות הלהקה ההולנדית שהגיעה לארץ במסגרת דאנסאירופה 2005, והציגה את זהותה בשתי תוכניות נפרדות, במשכן לאמנות הבמה ובמרכז למחול סוזן דלל.

הנתון הראשון הוא השורשים המהותיים בבלט הקלאסי. מה שלא ירקדו בלהקה הזאת, תמיד תימצא שם השפה הזאת, הצעדים המוכרים, הרגליים שתנועתן קובעת את הכיוון, את התנופה, את הצורה.

הנתון השני הוא הרקדנים. קבוצה ויחידים שעוצרים את הנשימה ביכולותיהם, בגמישותם, בשליטתם המוחלטת בתנועתם שלהם ובתנועת בני הזוג שעמם הם רוקדים דקה או חמש דקות.

הנתון השלישי הוא הכוריאוגרפיה שיודעת להשתמש בשני הנתונים הקודמים וליצור אתה מחול עכשווי או בלט מודרני או איך שלא נכנה את התנועה הנוצרת על הבמה.

זוגיות שנבנית ומתפרקת

הלהקה הזאת הביאה עמה שתי תכניות בנות 75 דקות כל אחת של יצירות המנהל האמנותי שלה, אד וובה. מי שצפה בשתי התכניות הבחין כי לוובה יש שפה כוריאוגרפית ברורה מאוד, ועל כן נוצר קשר אסוציאטיבי מובהק בין שתי התכניות.

הלהקה פתחת את הופעותיה עם "פראמונט" שבו משתתפים 12 רקדנים וששה נגנים היוצרים אריג צפוף מאוד של תרבות מערבית שמוצאת עצמה עקורה בתוך תרבות המזרח.

זאת יצירה כבדה משום שהיא בנויה על תנועת בסיס אחת מובהקת – זרועות המצויות במצב של טנגו או כל ריקוד סלוני אחר, זרוע אחת מונפת כאוחזת את זרוע בת הזוג והזרוע האחרת חובקת, מושכת, מהדקת.

הרעיון הכוריאוגרפי המרכזי האחר הוא הזוגיות שנבנית ומתפרקת, משתרגת בזוגיות אחרת, מתחלפת, נאבקת, מתייצבת, מתפרצת או נעצרת. לעתים זאת שלישייה, ולקראת הסיום אלה קטעי סולו וקטעים קבוצתיים.

שני אלה, תנועת הבסיס והתנועה הזוגית, משרתים מעין סיפור מופשט המתרחש במין מועדון "מזרחי" לכאורה.

המפתח

התכנית השנייה בנויה כרצף של שלוש יצירות מעניינות שביניהן משובצים שלושה חלקים של יצירה רביעית, מרתקת אף יותר. הקשר בין היצירות ברור למדי מכיוון שפת התנועה, ואפילו מהכיוון הרעיוני.

יתר על כן, התכנית השנייה הזאת, שאף היא נמשכת 75 דקות, יכולה לשמש כמין מפתח למה שהיה בכוריאוגרפיה הגדולה של התכנית הראשונה.

בסך הכל אפשר לומר כי המפגש עם הלהקה הזאת, רקדניה הנפלאים, והכוריאוגרפיות של אד וובה איננו מפגש מחול או בלט שגרתי, אלא הזדמנות לצפייה תובענית מאוד, מרתקת וברגעים רבים מלהיבה.


לפרטים נוספים


24/10/2005   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע