סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2018 ספטמבר 
א ב ג ד ה ו ש
      
101112131415
16171819202122
23242526272829
30
ביקורת
 
מאת: צבי גורן קומפלקשנס - מחול בתפריט אמריקאי
 

 
 
ניתן להשוות את המופע לארוחת גורמה שהתפריט שלה מורכב ממנות מהמובחר ומהעממי, מהמתכון המדויק לזה המאולתר או הנסיוני. לכל מנת מחול שמציעה הלהקה, על המגוון האתני-אמריקאי שלה, יש זהות ברורה של חומרי הגלם שהיו כחומר ביד השף דווייט רודן - הכוריאוגרף של שש משבע המנות שהוגשו במופע."
הופעתה של להקת המחול האורחת מארה״ב מביאה קלאסיקה, רחוב, אנרגיה ושמחה


מנה ראשונה עם באך 

את הופעתה של להקת המחול קומפלקשנס, או בשמה המלא Complexions Contemporary Ballet, ניתן להשוות לארוחת גורמה שהתפריט שלה מורכב ממנות מהמובחר ומהעממי, מהמתכון המדויק לזה המאולתר או הנסיוני. כלומר לכל מנת מחול שמציעה הלהקה, על המגוון האתני-אמריקאי שלה, יש זהות ברורה של חומרי הגלם שהיו כחומר ביד השף דווייט רודן - הכוריאוגרף של שש משבע המנות שהוגשו במופע ומייסד הלהקה יחד עם דזמונד ריצ׳רדסון

את הערב פתחה ״בלדה ל…״, יצירה שהקלאסי נושב ממנה לאורכה ולרוחבה, ברוח המוזיקה של י.ס. באך המלווה אותה ומשרה עליה מרוח ההתגוונות הנפלאה של המצלול, המבנים והרעיונות שלו. שבעה זוגות רוקדים את היצירה שהתנועה בה שואבת ממסורת הבלט הקלאסי-מודרני מבית מדרשו של ג׳ורג׳ באלאנשין.

הביצוע של הצמדים, ובמיוחד הצמד המופלא טרק לואיס ווטרס ואשלי מאיו, שפתחו את הערב ואת היצירה ויזהרו גם בהמשך, כמוהם כצמד הגבוה הוואספי של אנדרו בריידר וג׳יליאן דייוויס שנכנסו לפעולה בשלב מאוחר יותר. הצירופים, הנפות הרגלים, ההקפצות, ההתכנסות הכללית ושוב ההתפרקות לצמדים, הציגה מרקם רקדנים מרתק. היצירה שהתארכה מעט הייתה מנה ראשונה שכל כולה הבטחה למשהו מפתיע שיגיע בהמשך הערב, שבעצמו היה ארוך ונתן תמורה ואף יותר לקהל שידע להעריך כל יצירה וכל מרכיב בה.


קומפלקשנס-ועידו.jpg
דזמונד ריצ'רדסון, עידו תדמור (יח"צ)


מערכה שנייה עם טעימות

אחרי ההפסקה ולפני המנה העיקרית הוגשו לנו חמש טעימות מחול מרגשות ובביצועים מלהיבים. שלישיית בנים הציעה את ״אבודים״ לצלילי זמרתה הכואבת של אודטה. שלושה גברים שבדידות וייאוש מעיקים עליהם אך במפגשים ביניהם מגלים את הדחף ואת היכולת להמשיך הלאה, אפילו אם לבדם. קלי מארש lV, נהמיה ספנסר ובמיוחד טימותי סטיקני, הנמוך והמוצק מכל בני הלהקה, היו ראשונים לגלות גם ביטוי רגשי בתנועה הגברית הפוסט-באלאנשינית של רודן.

הביטוי הזה נמשך בטעימה הבאה, קטע מתוך היצירה ״קריאה בקול גדול״ בביצועם של טרק לאיס ווטרס המופלא בגמישותו ובשלמות תנועתו ויאנגסיל קים היפנית שהוסיפה חן וקסם לתנועתה, שניהם בהתאמה מלאה למוזיקה האנרגטית של ג׳ימי סקוט. אנרגיה אפיינה גם את הטעימה הבאה, קטע מ״כרוניקה״ בביצוע שבעה רקדני הכורוס של הלהקה שהראו את מיטב כשרונם.

המנה הרביעית החזירה לבמה את אשלי מאיו, והפעם עם אנדרו בריידר ביצירה המרגשת ״צוואה״ שהם ביצעו לצלילי הגוספל ״חסד מופלא״. זה היה שיא מחולי בפני עצמו, שהשלים את המהלך היצירתי המעניין שנוצר, מעין סולם של התפתחות התנועה מבסיס היצירה הפותחת, אף היא כשלב התפתחות מהבסיס הכי קלאסי, אל המודרני, אל העכשווי, ואפילו אל הממתין לפיתוחו שלו.


קומפלקשנס-עדי-אלון2.jpg
קומפלקשנס (צילום: עדי אלון)

שועלי מחול אורחים

ואת זה קיבלנו ביצירה החמישית של מערך הטעימות בבבכורה העולמית של HA-E 4 2, יצירתו של עידו תדמור, השף האורח במופע כיוצר וכרקדן. תדמור הוא היוצר המובהק, הבלתי נלאה, שיודע לבחון מחדש לא רק את עצמו כמבצע המושלם בתמונת המחול הישראלית, אלא גם ככוריאוגרף המרחיב את גבולות המתח האפשרי, הקרבה והריחוק שניתן להגיע אליהם בדואט בין שני גברים. 

הדואט בביצוע המחשמל של דזמונד ריצ׳רדסון, אף הוא כ״אורח״ בלהקתו, ותדמור, מתחיל בשקט, בעמידתו הבודדת המהורהרת של ריצ׳רדסון, המעלה מאי שם את זכר האהוב. התנועה מתקדמת בקצב מדוד, כתאור מבחן הדדי בין השניים אם לחבור זה אל זה, ומשיחברו - ושפת התנועה עדיין מאזכרת מחוות קלאסיות - עולה ונשמעת המוזיקה המיוחדת של מקס ריכטר

החיבור מוליד ניתוק, הניתוק מחפש התחברות מחודשת ושני שועלי המחול הוותיקים נותנים שיעור מרתק ומעורר קנאה איך נבנית מערכת יחסים, איך היא מתפענחת בצעדים ובמחוות אישיות, לעתים נרחבות וסוחפות, ואיך הקדרות מאירה לפתע, כשם שבאותה פתאומיות היא נפסקת, כמו המוזיקה. והסיום מותיר את הצופה נדהם.

קומפלקשנס-עדי-אלון1.jpg
קומפלקשנס (צילום: עדי אלון)

הקינוח סוחף אל הסיום

לאחר ההפסקה השנייה הגיע השילוב המיוחד של מנה עיקרית שהיא גם קינוח סעודה בדמות ״חיזיון״ לצלילי סוויטה של שירי סטיבי וונדר ובביצוע כל רקדני הלהקה. ביצירה הסוחפת הזאת בלט השילוב המובהק בין שפת התנועה ה״אמנותית״ לשפת התנועה ה״רחובית״ והיו בה קטעים נפלאים גם לסולנים המלהיבים שציינתי ביצירות הקודמות ונשאו את הכורוס הגדול אל הסיום שהעמיד את הקהל על רגליו.

  


קומפלקשנס-יחצ.jpg
קומפלקשנס (צילום: יח"צ)


בסיכום - כבר מזמן לא נהניתי כך מלהקת מחול אורחת, שאני ממהר להמליץ על הצפייה במופע שלה.

לרכישת כרטיסים

למועדי מופעים >

21/07/2016   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע