סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2024 מרץ 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
כתבה
 
מאת: נחום מוכיח פרסי אופיר 2017: ריקוד הפוקסטרוט
 

 
 
באופן די צפוי, זכה "פוקסטרוט" בפרס הסרט הטוב. יוצרו שמוליק מעוז קטף את פרס הבימוי והסרט צבר עוד שישה פסלונים 


היה משהו מאוד טהור מצד אחד, אך משעמם מאידך, בטקס חלוקת פרסי אופיר 2017, שהתקיים אמש (שלישי) באשדוד.

בהיותו נטול פוליטיקאים, אנשי ציבור ונספחים אחרים שאינם אנשי קולנוע, האירוע התנהל באופן ענייני, לא נרשמו בו "תקריות" חריגות כלשהן, נאומי הזוכים היו קורקטיים ונטולי השראה, ואף ברשימת קוטפי הפרסים לא נרשמו הפתעות.

לא הופתעו מ"פוקסטרוט"

הערב הזה סיכם למעשה שנה טובה ופורייה למדי בקולנוע הישראלי, בה גם נרשמה לו  נוכחות ייצוגית מכובדת גם בזירה הבינלאומית, כשהדברים אמורים בעיקר לפסטיבל ונציה שהתקיים החודש וזיכה את מועמדי ישראל "פוקסטרוט" ו"געגוע" בפרסים.

לרשימת סיכום השנה ראוי לצרף שני סרטים שלא התמודדו על פרסי אופיר השנה, האחד "אנטנה" של אריק רוטשטיין, המוקרן על מסכי בתי הקולנוע כעת, ו"האופה מברלין" של אופיר ראול רייצר, שזכה בפרס מיוחד של חבר השופטים בפסטיבל קרלובי וארי, והוטל עליו זרקור גם בפסטיבל ירושלים, אם כי הוא עדיין לא הוקרן מסחרית.

סרטים ראויים נוספים שזכו בפרסים שונים בפסטיבל ירושלים הם "געגוע" של שבי גביזון, "פיגומים" של מתן יאיר ו"מוטלים בספק" של אלירן אליה – שגם רשמו זכייה אחת כל אחד בתחרות פרסי אופיר - ו"אוויר קדוש" של שאדי סרור, "משפחה" של ורוניקה קידר, ו"מות המשוררת" של דנה גולדברג ואפרת מישורי – כל אלה לא יצאו עדיין להקרנות על מסכי בתי הקולנוע.

אף אחד לא הופתע מכך שבסופו של ערב חלוקת פרסי אופיר יצא "פוקסטרוט", עם או בלי קשר לכל הסערות שחולל לפני כן, כמנצח הגדול - כשבאמתחתו שמונה פרסים, בהם פרס הסרט הטוב והבימוי (שמוליק מעוז).


הצוות של "פוקסטרוט" (צילום: רפי דלויה)


"לא פה, לא שם" של מייסלון חמוד זכה רק בשני פרסים, אם כי חשובים, לשחקנית הראשית שאדן קנבורה ולשחקנית המשנה מונא חווה. גם "המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה" של גלעד אמיליו שנקר ליקט שני פסלונים, בקטגוריות טכניות, איפור ותלבושות. "געגוע", "מוטלים בספק" ו"פיגומים" זכו בפרס אחד כל אחד (תסריט, ליהוק, שחקן המשנה – בהתאמה).

בקטגוריות הדוקומנטריות זכה "בן גוריון, אפילוג" של יריב מוזר, בפרס הסרט שאורכו מעל 60 דקות, ואילו "מקווה שאני בפריים" של נטעלי בראון קיבל את פרס הסרט באורך עד 60 דקות. לבמאי ניסים דיין הוענק פרס מפעל חיים ואילו העורכת ערה לפיד זכתה בפרס על הישגים מקצועיים.

ערב נטול מנחים

הערב, שהיה הפעם נטול מנחים, נפתח במערכון סטייל מיוזיקל מצולם של אילן פלד שערך סוג של השוואה בין המייסדים היהודים של תעשיית הקולנוע ההוליוודית ויוצרינו הפעילים כאן. גם בהמשך יהיו לו מעברונים מסוגים שונים, לא ממש מוצלחים ולא כאלה המחפים על היעדר הנחייה.

את הפרס הראשון העניק השחקן אלברט אילוז לצלם "פוקסטרוט" גיורא ביח. אחר כך מתייצב מאחורי המיקרופון יו"ר האקדמיה מוש דנון ונושא דברים צפויים למדי בזכות חופש היצירה והניסיונות שנעשו לקעקע אותו, מבלי להזכיר את השם המפורש.

שני הפרסים הבאים ניתנו לעורכי "פוקסטרוט" גיא נמש ואריק להב (מעניק להם את הפסלון הבמאי אורי ברבש), ולכותבי המוזיקה המקורית שלו (הפרס מוענק על ידי הזמרת מירי מסיקה) אופיר ליבוביץ' ועמית פוזננסקי. זכיות אלה כבר העידו על הכיוון אליו נשבה הרוח הפעם.

פרס הליהוק מוענק לאורית אזולאי, בצדק לדעתי, בזכות עבודתה ב"מוטלים בספק". היא איתרה קבוצה של נון-אקטורס צעירים שעושים עבודה מצוינת בסרט.

את פרס שחקנית המשנה מעניקה למונא חווה (גם אני חושב, כמו אחרים, שהיא הייתה צריכה להיות מועמדת מטעם ההפקה שלה לפרס השחקנית הראשית) מ"לא פה, לא שם", למיס עמר, כוכבת "סופת חול", זוכה השנה שעברה.


מונא חווה ועמי סמולרצ'יק (צילום: רפי דלויה)


את פרס הסרט התיעודי מעל 60 דקות מעניקה רעיית הנשיא נחמה ריבלין (שהכי קרובה בערב הזה לאיש ציבור, וזוכה בתשואות רמות של חברי האקדמיה) ל"בן גוריון, אפילוג", שגבר על מתמודדים רציניים בקטגוריה כמו "סאלח, פה זה ארץ ישראל" ו"מוחי". הבמאי איתן גרין מעניק לעורכת ערה לפיד פרס על הישגים מקצועיים.

ענבל דרור מגישה את פרס עיצוב התלבושות למאיה ליבוביץ' מ"המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה", והשחקן אביב אלוש מעניק את פרס שחקן המשנה לעמי סמולרצ'יק, על עבודתו ב"פיגומים".

אחר כך, שיר של מרסדס סוסה בביצוע מירי מסיקה, מלווה מחווה לזכרם של אנשי תעשיית הקולנוע שהלכו לעולמם בשנה החולפת, בהם המוזיקאים אהובה עוזרי ויוחנן זראי, במאי התיאטרון ושחקן הקולנוע מדי פעם מיכה לבינסון, השחקנים שלמה תרשיש ויהודה אפרוני, המלהקת רותי ארגוב וצלם הסטילס מיכה קירשנר.

אחר כך מעניקה השחקנית חן יאני את פרס העיצוב האמנותי לערד שאואט, איש "פוקסטרוט". פרס הסרט הדוקומנטרי של עד 60 דקות מוענק לבמאית נטעלי בראון בזכות "מקווה שאני בפריים" שלה. המוזיקאי ג'ורדי מגיש את פרס עיצוב הפסקול לאלכס קלוד מ"פוקסטרוט".

את פרס השחקנית הראשית מעניקה השחקנית יבגניה דודינה לשאדן קנבורה מ"לא פה, לא שם".


נטעלי בראון (צילום: רפי דלויה)



זיכרון מבן גוריון

מפיצת הסרטים נורית שני מתכבדת להעניק את פרס מפעל החיים לבמאי נסים דיין, שמצידו פותח באחת מהרצאותיו המרתקות על דוד בן גוריון ומגלה שזה לא ראה סרט מימיו וגם שנא טלוויזיה. הוא גם מחכים את הנוכחים בידע המופלג שלו כשהוא מספר שב-1949 הוזמן בן גוריון להוליווד והוא ופולה נלקחו אחר כבוד להקרנת גאלה חגיגית לסרטו של ססיל בי. דה מיל "שמשון ודלילה". אלא שכאשר כבר האור באולם ועלו כותרות הסרט על המסך חשכו עיניו של בן גוריון כשגילה שהסרט מבוסס על הרומן של זאב ז'בוטינסקי.

את פרס האיפור מקבלת שירי שמשה, נציגת "המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה". לאחר מכן מקבל הבמאי ארז תדמור את פרס הסרט הקצר על "נפילות" שלו.

וכאן אנחנו מגיעים לישורת האחרונה. סיוון קליין ואריאל מרגלית, מגישי תוכנית הטלוויזיה "הרדאר", מתכבדים להעניק את פרס השחקן הראשי לליאור אשכנזי, כוכב "פוקסטרוט".


ליאור אשכנזי (צילום: רפי דלויה)


הסופר מאיר שלו מגיש את פרס התסריטאי לבמאי-תסריטאי "געגוע" שבי גביזון. ואז מגיעים שני האקורדים האחרונים, שמבהירים את מה שכבר היה כמעט בטוח לחלוטין: ששון גבאי מעניק את פרס הבימוי לשמוליק מעוז, "יוצר פוקסטרוט", ועילית זקצר, במאית "סופת חול" וצמד מפיקיה אסתי וחיים מקלברג מתכבדים להעניק לאיתן מנצורי ויונתן דובק, מפיקי "פוקסטרוט", את פרס הסרט הטוב, שיישלח לייצג את ישראל במוקדמות אוסקר 2018.

גם שמוליק מעוז עולה שוב לבמה, יחד עם כל אנשי הצוות והשחקנים של הסרט, ועל רקע חגיגתם הצוהלת יורד המסך על טקס פרסי אופיר 2017.


כל הפרסים:

הסרט הטוב ביותר: "פוקסטרוט"
הבימוי: שמוליק מעוז ("פוקסטרוט")
שחקן ראשי: ליאור אשכנזי ("פוקסטרוט")
שחקנית ראשית: שאדן קנבורה ("לא פה, לא שם")
שחקן משנה: עמי סמולרצ'יק ("פיגומים")
שחקנית משנה: מונא חווה ("לא פה, לא שם")
תסריט: שבי גביזון ("געגוע")
סרט דוקומנטרי ארוך: "בן גוריון, אפילוג" (יריב מוזר)
סרט דוקומנטרי קצר: "מקווה שאני בפריים" (נטעלי בראון)
סרט עלילתי קצר: "נפילות" (ארז תדמור)
פרס מפעל חיים: נסים דיין
פרס על הישגים מקצועיים: ערה לפיד (עורכת)
צילום: גיורא ביח ("פוקסטרוט")
עריכה: גיא נמש ואריק להב לייבוביץ' ("פוקסטרוט")
פסקול: אלכס קלוד ("פוקסטרוט")
עיצוב אמנותי: ערד שאואט ("פוקסטרוט")
עיצוב תלבושות: מאיה ליבוביץ' ("המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה")
ליהוק: אורית אזולאי ("מוטלים בספק")
איפור: שירי שמשה ("המועדון לספרו יפה של הגברת ינקלובה")


שמוליק מעוז וליאור אשכנזי (צילום: רפי דלויה)



20/09/2017   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע