סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2018 דצמבר 
א ב ג ד ה ו ש
      
101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
ביקורת
 
מאת: צבי גורן כל הדרכים - עלטה נוגעת באור
 

 
 
להקת שרון פרידמן ממדריד מביאה לתל אביב חיפוש אחר הרמוניה ואחדות בדרך   אל עצמנו


פסיפס של חמש תמונות

עשר שנים ויותר חלפו מאז שהרקדן הישראלי שרון פרידמן, שבלט בלהקות המחול המרכזיות בארץ כמו ורטיגו, בת שבע, עידו תדמור והלהקה הקיבוצית, התמקם כיוצר מוערך במדריד,  והחל לפתח סגנון מחול היוצא מפולקלור ומחול עכשווי ישראליים ומפתח, תוך כדי הכרה בינלאומית, את סגנונו הייחודי של קונטקט אימפרוביזציה.

אמש העלתה להקתו של פרידמן את אחד משיאי יצירתו, ״כל הדרכים״, במסגרת העונה הבינלאומית ודאנס אספניה של מרכז סוזן דלל, ואף הוסיפה הופעה הערב (יום שלישי), כולל שיחה עמו ושותפי יצירתו בסוף המופע, המותיר רבים נעתקי-נשימה נוכח היופי הקסום שמתרחש על הבמה.




כל הדרכים, צילום: איגנציו אורוטיה, יח"צ

הרעיון העומד מאחורי היצירה הוא חיפוש בחמש תמונות הנשאבות זו מתוך זו, זורמות ויוצרות פסיפס תנועה בתוך מערך הקרנות תאורה ייחודי שיצר עפר סמילנסקי, שגם הוסיף עיצוב סאונד למוזיקה המקורית המרגשת של DANSKI-עידן שמעוני. תחושת העלטה שמתוכה בוקעים אורות זעירים המתפתחים לנופי רקיעים או לשמיכת אור המכסה כליל את הרקדנים, מתחזקת עם התלבושות המעוצבת של MIZO על ידי ענבל בן זקן



כל הדרכים, צילום: איגנציו אורוטיה, יח"צ


ערומים עוטי הדר

העלטה השלטת ביצירה היא נקודת מוצא שבה נפגשים קצוות שכמו זרמים חשמליים מחפשים את המגע שיתניע את המנוע. אלה אם כן שני אופני מגע - חיצוני, זה הפותח את החיפוש אחר המגע ההרמוני הפנימי, והפנימי שמפעיל תנועה מרחבית המאגדת במבנים משתנים את הנבדלים אלה מאלה לכלל גוף אחיד מגובש.

המגע והתנועה שיוצרת אותו מזה, ומזה התנועה שהוא עצמו יוצר נבנים בתמונות רגשיות של אובדן, חיפוש, חלום, התאהבות, וגיבוש המצפון האנושי התומך וסומך על יחידיו ערומים אבל עוטי הדר, מקווים אבל שרוטים. המגע מתברר כתקוות-שלם כאשר לוסיה מונטה צועדת-ניצבת על גבי חבריה ותנועתה שואפת מעלה, אל הבלתי מושג, אל השמים והכוכבים. אופטימי, אבל זהיר.



כל הדרכים, צילום: איגנציו אורוטיה, יח"צ



הרקדנים הנהדרים, חיים את הדיאלוג היצירתי הפנימי, והחיבור ביניהם הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בביצועה של היצירה הזאת. הם נוגעים אלה באלה גם כשהם נפרדים, רחוקים. הם מתנגשים, מפעילים משיכה, נשענים, דורכים, מטפסים, עפים - והכל מתוך העלטה הבימתית והאנושית אל האור האנושי והבימתי.

זו אולי אוטופיה, אבל בשמה האנגלי כפי שחבר הסב את תשומת לבי, יש כפל משמעות. מהצד האחד הברור - כל הדרכים, ומהצד האחר, ברגע שיווצר המגע בין שני חלקי השם, זה יהיה ׳תמיד׳. וכמו ששרון פרידמן אמר בסיום, בכל הופעה זה מתרחש מחדש כמבראשית.



כל הדרכים, צילום: איגנציו אורוטיה, יח"צ


למועדי מופעים >

14/08/2018   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע