סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2024 אפריל 
א ב ג ד ה ו ש
 
10111213
14151617181920
21222324252627
282930
ידיעה
 
מאת: מערכת הבמה כיתות אמן בהנחיית יוסי יזרעאלי בתמונע
 

 
 
תיאטרון תמונע חוגג את יום הולדתו ה-450 של שייקספיר עם שלוש כיתות אמן בהנחיית יוסי יזרעאלי


החל מחודש נובמבר 2014 יתקיימו בתיאטרון תמונע כיתות אמן עם הבמאי יוסי יזרעאלי.

שקספיר על פי שיטת יזרעאלי

משחקים שייקספיר על פי שיטת יזרעאלי - תיאטרון תמונע חוגג את יום הולדתו ה450 של שייקספיר עם 3 כתות אמן בהנחיית יוסי יזרעאלי: "המלט", "המלך ליר", "מקבת".

יום שישי ה-7 בנובמבר 2014 12:30-10:30, יום שישי ה-14 בנובמבר 12:30-10:30, יום שישי ה-21בנובמבר 12:30-10:30.  65 ₪ לשיעור, 180 ₪ לשלושת השעורים.  

איך מעבדים סיפור למחזה

שישה מפגשים בני ארבע שעות עם הבמאי יוסי יזרעאלי שבהם ילמד כיצד מעבדים מחזה לבמה על פי תורת ההווה האוטונומי הדחוס. 

עשרת העיקרים של תורת ההווה האוטונומי הדחוס:

1. למחזה אסור לספר סיפור. מחזה מורכב מתפריטי פעולה שמתוכן משתמע סיפור.

2. פעולה דרמטית היא או שינוי או גילוי וכל מה שביניהם.

3. פעולה דרמטית היא חירומית. היא אינה "אפשרית" כי אם "חסרת ברירה".

4. פעולה דרמטית היא הווה נטו. על כן אינפורמציה היא רעל דרמטי כי היא נשענת על ידע אודות העבר. ניתן
להעביר אינפורמציה אודות העבר אך ורק כמוצר לוואי לפעולה סופר-חירומית. תהליך זה נקרא "היווי עבר".

5. תנאי לפריצתו של מחזה הוא "מקודם דרמטי". כשמחזה בנוי על "מקודם אפי", הדיאלוגים יהפכו למסבירנים, יצוצו מונולוגים מסבירנים, מה שמחלל את ה"הווה נטו". על השחקן מוטלות פעולות לא הכרחיות, מסבירניות, שאין בהן לא גילוי ולא שינוי, והוא הופך לדוברו של המחזאי נטול הכישרון.

6. ה"מקודם הדרמטי" הוא פשוט טראומתי וטעון תיקון מידי. הדמויות והעלילה פורצים מתוכו אל תוך ההווה של
המחזה כשהם בהריון מתקדם, כשבאו מים עד נפש, כשכלו כל הקיצים.

7. לדמות דרמטית אין ביוגרפיה או היסטוריה מעבר למצוי בהקשר הטקסטואלי. הקשרים קונטקסטואליים
מחבלים באוטונומיה של ההווה הדרמטי.

8. דמות דרמטית היא אך ורק סך כל פעולותיה הבלתי צפויות. דמות היא תוצאה ולא נקודת מוצא. על כן חיבור "דף דמות" הוא איוולת הנובעת מאי הבנה של האירוע הדרמטי. כל סיטואציה דרמטית חייבת להיות מהסוג הבלתי אפשרי שבה הדמויות בונות זו את זו אהדדי, תהליך הנקרא "היווי הדדי".

9. כל אלה ועוד יסייעו בבניית מחזה שהוא הווה אוטונומי דחוס, עולם ומלואו על הבמה במשך שעה וחצי, הניזון אך ורק מחולייתו הטקסטואלית.         

10. חווית ההווה האוטונומי הדחוס מספקת לנו, בני חלוף עיר מקלט מפגעי הזמן, טעימה מהנצח, מעין "עולם הבא". 
  

יוסי-יזרעאלי-גדי-דגון.jpg
יוסי יזרעאלי (צילום: גדי דגון)

הקורס יתקיים ב-28 בנובמבר 2014 מ-14:00-10:00, 5 בדצמבר מ-14:00-10:00,  12 בדצמבר מ-12:00-10:00,  12 בדצמבר מ-14:00-10:00, 19 בדצמבר מ-14:00-10:00, 26 בדצמבר מ-14:00-10:00,  ה-2 בינואר 2015 מ-14:00-10:00. מחיר לקורס: 1500 ₪.

כיתות האמן יתקיימו בתיאטרון תמונע בתל-אביב. לבירורים והזמנות: 03-5629462  



22/10/2014   :תאריך יצירה
הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע