סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2024 אפריל 
א ב ג ד ה ו ש
 
10111213
14151617181920
21222324252627
282930
ידיעה
 
מאת: מערכת הבמה עונת 2016-17 בתיאטרון חיפה
 

 
 
תיאטרון תנועה ייחודי, הצגה על פי סרטו של וודי אלן ומחזהו המופתי של אריאל דורפמן


תיאטרון חיפה מציג את הרפרטואר האומנותי ל-2016-17, ובמרכזו עשייה תיאטרלית מקורית ומגוונת של יוצרים ישראלים לצד יוצרים בתחילת דרכם.

ניצה בן צבי, מנכ"ל תיאטרון חיפה: "העונה הקרובה מתאפיינת בהצגות מקוריות אשר עוסקות בשלל הקונפליקטים והאתגרים המרכיבים את החברה הישראלית, ללא החשש לנגיעה בנושאים רגישים ומאתגרים וכן בחיפוש אחר צורות אומנותיות רעננות ופורצות דרך" תוך עידוד ופתוח של יוצרים ישראליים צעירים".

הצגות העונה החדשה:

"אקווריום"
בכורה: ספטמבר 2016

תיאטרון תנועה בליפסינק. בימוי ועיבוד: רוני ברודצקי, שחקנים: החיפאית. נבחרת שחייה אומנותית מתאמנת ומופיעה בבריכה. הם מתאמנים, הם משוחחים, הם מתווכחים, מתאהבים והכל בתוך המים. אלא שכשהם מדברים לא יוצא מהם קולם הטבעי כי אם דיבור של מבוגרים קשישים. ההצגה "אקווריום" היא ניסוי חדשני בתיאטרון. במקום טקסט, מחזה ומילים, אספה ההפקה הקלטות דוקומנטריות של אנשים בני הגיל השלישי ששוחחו על משפחה, סקס, גורל, מחלות,  מצפון, פנינה רוזנבלום ועוד. השחקנים של הקבוצה החיפאית הצעירה עושים ליפסינק להקלטות הדוקומנטריות של קולות הקשישים. המתח בין הגוף הצעיר לקול המבוגר, מדגיש את ההבדלים בצורות מחשבה והדיבור והבדלים לעומת הדמיון בין הדורות.

אקווריום-תיאטרון-חיפה-רונן-בוידק.jpg
אקווריום (צילום: רונן בוידק)

"בעלים ונשים"
בכורה : נובמבר 2016

עיבוד בימתי לסרטו של וודי אלן, עיבוד למחזה: עמיר קליגר ומשה נאור. בימוי: משה נאור. "בעלים ונשים" הוא סרטו האישי והביוגרפי ביותר של וודי אלן, אותו יצר במקביל לסיפור פרידתו הקשה מאשתו דאז. עיבוד בימתי זה, בדומה למקור, מציג את סיפוריהם המקבילים של שני זוגות, ואת תהליכי הפרידה והתבוסה, המלחמה וההתעקשות על קשרי הנישואים שלהם. זהו מחזה הבוחן בחינה כנה עד אימה את הנחמה והשקר המתמזגים באופן הרסני באידאל המונוגמיה הבורגני ואת השילוב המתמיד המתחולל בה, בין הרצון ביציבות והשאיפה להרפתקה וחופש. בעידן המעמיד את עצם האהבה למבחן מתמיד, מחזה זה מוצא את הרומנטי גם בגיהינום הקומי מאד של זוגיות במשבר, ועושה זאת תוך נאמנות גדולה לאמת בלתי מיופייפת.

"איש כרית"
בכורה: ינואר 2017

מאת: מרטין מקדונה, במאי: ארז דריגס. מרטין מקדונה נחשב למחזאי האירי הגדול של תקופתנו ולאחד הקולות החשובים בתיאטרון העולמי. את "איש כרית", מחזהו הידוע ביותר זוכה פרס לורנס אוליבייה, כתב משום שרצה "לכתוב משהו מבעית ומהמם כאגדות האחים גרים". במדינה טוטליטרית חסרת שם שני בלשים עוצרים לחקירה סופר הכותב סיפורים בעלי תוכן אפל ואלימות כלפי ילדים. לאורך החקירה מתגוללים הסיפורים שכתב ומתגלים בהם קווי דמיון למקרי רצח נוראיים שטרם פוענחו. כאשר אחיו של הסופר, צעיר בעל פיגור, מוזמן גם הוא לתשאול, החקירה מקצינה והולכת, והחתירה אל האמת חושפת קשרי משפחה אכזריים, ותובעת את הסופר לבחירות הרות גורל. המחזה שנחשב לאחד משיאי המחזאות העכשווית, הועלה בהצלחה בהפקות רבות ברחבי העולם וזכה לשבחי הביקורת ולפרסים יוקרתיים.

"גלגול בפארק אווניו"

עיבוד מקורי לספרו של נתן אנגלנדר,  "גלגול בפארק אווניו". בימוי: רוני ברודצקי. הספר מרכיב פסיפס טרגי-קומי צבעוני וקרקסי, מתוך סיפורי הגלות הססגוניים שכתב על מהגרים יהודים בניו יורק של ימינו. זו מעין גרסה מודרנית לשטייטל המזרח אירופאי על שגיונותיו, טירופו, בדידותו, ועצבותו הגדולה של הזר היהודי החולם. נתן אנגלנדר סופר עטור פרסים הנחשב למייצג מוביל של דור הכותבים היהודים האמריקאים הצעירים שכתיבתם מנסחת מחדש את הזהות היהודית העכשווית.

"העלמה והמוות"

מאת: אריאל דורפמן. בימאי: איציק ויינגרטן. מחזה מופתי הנחשב לאחד המחזות החשובים במאה ה-20. דרך סיפורה מורט העצבים, הבנוי ונחשף כמותחן, של אישה המאמינה כי זיהתה את מי שאנס ועינה אותה תחת המשטר הדיקטטורי הקודם, בטרם הושלטה שוב בארצה דמוקרטיה. המחזה עוסק באופן עמוק ומורכב במושגי נקמה ואשמה, בחוסר הסיכוי להשתחרר מהדי העבר ללא פורקן אלים לצלקות שהותירו, ובשבריריות הסדר והמוסר, אל מול שאיפתה של הנפש האנושית לצדק בלתי מושג. דמויות הבעל, האישה, והגבר השבוי, משרטטים מעין משולש שווה צלעות, שבמרכזו בדיקה בלתי מתפשרת של היכולת להשיג שלווה מתוך הטראומה, ויצירת תא זוגי על בסיס כאב מושתק המבקש ביטוי.

"ביאות ראשונות"

המחזה המקורי "ביאות ראשונות", פרי עטו של אורי ניצן, פסיכיאטר בכיר וסגן מנהל המחלקה הפתוחה במרכז לבריאות הנפש שלוותה, נכתב לאורך תקופה ארוכה תוך ליווי הצוות האומנותי בתיאטרון, ומבשר על בואו של קול ייחודי ומפעים לתיאטרון הישראלי. בשפה נדירה ביופייה, ייחודית ורבת עוצמה, מאפשר המחזה הצצה נדירה, אסורה כמעט, לערב כלולותיו של זוג חרדי, בעוד הוא מתמודד עם האימה הגלומה במפגש האינטימי הראשון ביניהם, ועם החרדה הנוראה שבהזדווגות. מסתבר שאין זו אלא מראית עין מתעתעת בלבד, ומה שנדמה תחילה כמבט מבעד לחור המנעול אל עבר עולם מסקרן ונסתר מעין, חושף בהדרגה אמת מורכבת הרבה יותר, מזעזעת ומחרידה, המקרבת את המחזה אל עולמנו החילוני באופן המטלטל את הנפש. המחזה עוסק באומץ באובדנה המכאיב של האינטימיות הזוגית שנהרסה ברגע שהפכה ציבורית, הוצאה לאור ונחשפה לכל עבר. בבואו לעסוק במיניות באופן חשוף ופורץ דרך, מציב לעצמו מחזה חשוב זה יעד משמעותי: להשיב למיניות את המסתורין השייך לה.

"ברווז פרא"

מאת: הנריק איבסן. בימאי: משה נאור. במרכז המחזה "ברווז פרא" תיאור קריסתה הבלתי נמנעת של משפחה אחת, שיסודותיה מושתתים על שקרים והסתרות, את הפחד מפני כוחה הממית של האמת ואת מחיר החיים שהיא תובעת. הוא מעז להוכיח כיצד מושג האושר עצמו, מכיל מרכיב עצום של הדחקה ואשליה עצמית, ועומד בסתירה לכנות המקודשת כמטרה עילאית לכאורה. סיפורה של משפחה זו מהווה אלגוריה עזה ומטלטלת, לאופן בו תחושת העמידות, היציבות והשייכות - למשפחה, לחברה, לקהילה – מבוססת ברובה על היכולת להימנע מחשיפת שלדי העבר והבחירה בעיוורון מרצון.

"יחזקאל ופרח"

צמד המונודרמות "יחזקאל ופרח", מאת המחזאי והסופר צדוק צמח ("סדקים בבטון", "דפוקים"), מאפשרות פותחן פה לקולם של צמד דמויות מזרחיות מזדקנות, שערכיהן וראיית עולמן נתפסים כאנכרוניזם, בעוד ששפתם העשירה, הנדירה והמקושטת, מועלית על נס כזכר לעוצמתה של עברית נכחדת. בו בעת שהיא חושפת את כאבו העז, המהדהד, של המזרחי הממודר, ושל זרותו בקרב משפחתו המחליפה פניה בתהליך מכאיב של השתנות ומודרניזציה, שפתם של מחזות אלו ממחישה את המתח שבין פולקלור, המשמש לעיתים קרובות ככלי השתקה וטיוח, ובין יופיו החי, המפעם, הייחודי, של קול מזרחי הולך ונכחד, אשר דרכו אבדה אל מול המציאות המתפוררת סביבו, ובלבולו מותיר אותו חבול ונואש להבנה ולדרך. אלו מחזות לקולות הכלואים, אובדי העצות, המספרים את סיפורם לאוזן נעלמה, ביופי משכר של שפה החולפת מן העולם. 

"הרפתקאות הדוד אריה" - הצגת ילדים

מאת: ינץ לוי. בימוי: משה נאור. סדרת רבי המכר לילדים של ינץ לוי, זוכה פרס הספריות הציבוריות לשנת 2010, מקבלת לראשונה עיבוד בימתי. גיבור הסדרה הוא דוד אריה שמספר לשלושת אחייניו הרפתקאות דמיוניות במחוזות בדויים.

לצד ההצגות החדשות ימשיכו בשנה הבאה גם ההצגות:

"חצוצרה בואדי", המחזמר "בילי שוורץ", "4.48 פסיכוזה", "שלא תתעורר הילדה", " לילה טוב אמא", "ליל העשרים", "זוג פתוח", "שעה של שקט", "גלנגרי גלן רוס- מכונת הכסף", "מקורקעת", "שטרודל" – בשפה הרוסית ו"סיפור פשוט מאד" - בשפה הרוסית, וכן הצגות הילדים: "הרפתקאות חמור שכולו תכלת", "אופוריה- העיר השמחה בעולם!", "מה הסיפור שלך תמר" ו"על כל פלא".

כל ההצגות יעלו בתיאטרון חיפה ובהיכלי התרבות ברחבי הארץ. לפרטים נוספים בטל':  04-8600500. ובאתר התיאטרון



09/08/2016   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע