סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2019 דצמבר 
א ב ג ד ה ו ש
1011121314
15161718192021
22232425262728
293031
ביקורת
 
מאת: צבי גורן קפיצה לחו"ל - רפרטוארי בפרינג'
 

 
 
מחזה כתוב היטב, הצגה מרתקת, משחק מדויק - פרינג` שמתחרה בהצלחה עם התיאטרון הרפרטוארי


הזדהות נשית ותבונה בימתית
 
"קפיצה לחו"ל” של שלומי מושקוביץ הוא מחזה שהיה יכול לעלות בשמחה על בימות התיאטרון הרפרטוארי. הוא כתוב היטב, לעתים אף טוב מדי ברמת הדיאלוג, הוא מתמקד במשימת העלילה, איננו מנסה להציע פתרונות, ואיננו דוקר באיזמל. אבל הוא מעצב שלוש דמויות חיות מאוד, שיש בהן כאב שלא ייעלם כשיירד הלילה והם ישקעו בחלומותיהם.
 
עלילת המחזה מחזירה לארץ אחרי ארבע שנים את יגאל, מחזאי צעיר שנותר ילד בתוך כל הגבריות והמצ`ואיזם שסיגל לעצמו בבגרותו. הוא קפץ לחו"ל כשראה את אהובתו, דנה, במאית מצליחה כשהיא בהריון, נושאת ברחמה את פרי אהבתם. הוא ברח מהעתיד מתוך התקף של קנאה או של פחד. עתה, כשבתו כבר בת ארבע הוא חוזר לפתע ומוצא את דנה בבית שעזב כשהיא כבר נשואה לשאולי, ומנסה לשמור על השפיות ועל השגרה המשפחתית החמה שיצרה עמו. שאולי מעמת אותה עם הצורך להחליט במי ובמה היא בוחרת. 
 
את המחזה הזה נטלה לידיה השחקנית נטע מורן, שכבר מזמן לא ראינו על במותינו, והחליטה כי הפעם היא לא תשחק אלא תביים, לראשונה בקריירה הבימתית שלה. זאת הייתה החלטה אמיצה מאוד כי המחזה, המועלה עתה במסגרת תיאטרון תמונע, מחייב התמקדות רבה בדמויות, בפיתוח נכון של מערכות היחסים ביניהן, ובתוך עצמן, ועיצוב מדויק של התנהלותן. אפשר לומר ללא היסוס כי נטע מורן לא רק עמדה במשימה הזאת, אלא גם הצטרפה בצעדה הראשון לקבוצת במאיות כמו דדי ברון ודליה שימקו שיודעות ללכת על קו התפר בין ההזדהות הנשית לתבונה הבימתית המחייבת איזונים.
 
מורן עיצבה את תפקידי שני הגברים בישירות ובלי לוותר על זהותם המורכבת, הגלויה או הנחשפת במהלך הדברים. ירון מוטולה חי מאוד את תפקיד יגאל, האוהב-האהוב שחזר מן הכפור. מוטולה ילדותי להפליא בגילום אמונתו שהכל נותר כשהיה, ובה בעת הוא גברי מאוד בעיצוב הכרתו של יגאל שעליו להיאבק, לפתות, להתנגד, להתרכך ולבקש על נפשו. כנגדו מתייצב שאולי במשחק מדויק מאוד של אלחי לויט, שיודע לשדר בנוכחותו המרשימה את כל מה שדנה מייחסת לו, את הביטחון, את היציבות, את הרוך ובעיקר את החרדה מפני אובדן אהבתה לטובת זו ששבה ומתעוררת בה כלפי יגאל. לויט שקט כל כך במשחקו, ובה בעת שקוף והסערה שבתוכו גלויה.
 
בתווך ניצבת דנה במשחקה המרגש מאוד של יעל אבקסיס, שמעצבת לפרטי פרטים קטנים או גדולים את דמותה של דנה. מרגע שעיניה של אבקסיס פוגשות את אלה של האהוב השב מגלותו העצמית, היא עוברת מסע רגשי מורכב ללא שמץ של הגזמה. היא נעה בין קלילות כמעט משועשעת ושליטה עצמית טבעית לבין שקיעה נוגעת ללב אל תהומות הספק הנפערים בתוכה. אבקסיס נוגעת ללב ככל שהיא מנסה להיחלץ מהמלכודת, ולהציל מה שעדיין ניתן, אולי, להציל.
 
אבי שכוי עיצב יפה את חלל אולם הסייקל בתמונע כדירה רחבת ידיים, עדי כהן עיטר במוזיקה הנטמעת היטב במתרחש, ואת התאורה העדינה, האינטימית עיצבו יפה אורי רובינשטיין וארז שורצבאום.
 
בסיכום, "קפיצה לחו"ל" היא עוד אחת מאותן הצגות שעמן הפרינג` אצלנו מצליח להתחרות ובהצלחה בתיאטרונים הגדולים.

למועדי מופעים >

10/12/2008   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע