סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2019 אוקטובר 
א ב ג ד ה ו ש
  
101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
ביקורת
 
מאת: צבי גורן סיפור הפרברים – ושוב לאור הזכרונות
 

 
 
צבי גורן חזר אל משכן האופרה וחי מחדש את חוויות העבר מהמחזמר הנפלא


בלי השוואה, ובכל זאת
 
לפני ארבע שנים הגיעה למשכן האופרה הפקה נודדת של המחזמר הגדול "סיפור הפרברים". בעקבות אותו ביקור, וקצת במפתיע, הוחלט ב"אופרה הישראלית" כי מה שהיה טוב כתחנת ביניים בין שתי עונות טוב גם כחלק מהעונה הרגילה, וההפקה הוזמנה לחזור כיצירה השנייה בשנה זו. וכיוון שכך אני שב אל הביקורת שכתבתי בשעתו, בעריכה ובעדכונים הנדרשים, ביחד לכוכבי הלהקה הנוכחית.
 
ב-1961 יצאה הגרסה הקולנועית טורפת האוסקרים של "סיפור הפרברים" וזמן קצר לפני כן הגיעה לארץ הלהקה הנודדת המקורית של המחזמר ופתחה בבית הבימה בתל אביב את סיבוב ההופעות הבינלאומי הגדול שלה. מי שהיה שם, כמוני, נושא עמו זכרונות חיים מאוד של חוויה יחידה מסוגה. כשהסרט הגיע לתל אביב כבר היה עם מה להשוות. אבל כמובן, אין מה להשוות.
 
וגם אין מה להשוות את אותן חוויות ראשוניות וגם לא את ההפקה הישראלית בהבימה, ב-1996 עם אקי אבני, מיטל טרבלסי ונעה תשבי, ובתרגום נפלא של אהוד מנור, וגם לא עם ההפקה שאהבתי בבית צבי שהועלתה ב-2010.


סיפור-הפרברים-יוסי-צבקר1.jpg
סיפור הפרברים (צילום: יוסי צבקר)

אבל הזיכרונות שבו גם הפעם, כפי שתיארתי בביקורת לפני ארבע שנים, לכל אורכה של ההפקה המקצועית-מהוקצעת, ששרידי הכוראוגרפיה המקורית של ג'רום רובינס שנשמרו בה על ידי הבמאי-כוריאוגרף ג'ואי מקינלי, עוד עוררו התפעלות, והטקסט של לורנץ והשירים של זונדהיים – בלווית כתוביות התרגום של מנור – ישבו טוב בתוך המוזיקה המופלאה של לנרד ברנשטיין.
 
ומה שזכרתי יותר מכל – האנרגיה של ההפקה האורחת ההיא מ-1961, ולהבדיל של הסרט, הכריזמה הלוהטת של כוכביהן, והרגישות המרגשת של המשחק – חיפה על ההרגשה שהפעם זה לא הגיע. לא עם התפאורה החלולה, שנראתה כשני מבני-גפרורים, שריקנותם הודגשה על ידי תמונות רקע של בתי ניו יורק, וגם על ידי התאורה המצוינת ולא עם צוות השחקנים-זמרים-רקדנים.
 
תדיאוש פירסון בתפקיד טוני איננו שחקן או רקדן מובהק, אבל הוא זמר בעל קול יפה ושר מצוין את להיטיו. לעומתו מרק מקילופ מצוין במשחקו ובתנועתו כריף, מנהיג הלבנים, וצ'רלס סאות' נראה טוב כברנרדו, אבל לא מעבר לזה. 


סיפור-הפרברים-יוסי-צבקר2.jpg
סיפור הפרברים (צילום: יוסי צבקר)


מי שהצילו במידה מסוימת את המצב היו רייצ'ל זטקוף, בתפקיד מריה, ששרה טוב למדי בחלק הראשון, והתעלתה במשחקה ובזמרתה האופראית במערכה השנייה, כולל הביצוע המוקלט של SOMEWHERE. לצידה פנלופה אמסטד-ויליאמס זהרה וריגשה בתפקיד אניטה.
 
את ההפקה הפעם ליוו נגנים מתזמורת האופרה, עם נגני חיזוק של מההפקה האמריקאית המחודשת, ותחת שרביטו הבוטח והאנרגטי של דונלד צ'אן.
 
חרף האכזבה האישית המשתמעת מכל זאת, כדאי מאוד לראות את ההפקה האורחת, כי בראשיתו של דבר, בעיקרו ובסופו, היא מצליחה להחיות את ייחודו של המחזמר הזה, ולהזכיר את כשרונותיהם הגדולים של יוצריו.

לרכישת כרטיסים


למועדי מופעים >

04/11/2013   :תאריך יצירה
הדפס הוסף תגובה

תגובת גולשים (1 תגובות)
הוסף תגובה   לכל התגובות
1. לראות!!!
יפה , תל-אביב (05/11/2013)

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע