סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2019 אוקטובר 
א ב ג ד ה ו ש
  
101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
ביקורת
 
מאת: טל גורדון "הברווזון המכוער" – תענוג אסתטי
 

 
 
פרשנות ססגונית ומלאת הומור של להקת המחול "קמע" לסיפורו של הנס כריסטיאן אנדרסן


דגדוג רגשי
 
הדבר הראשון שעשיתי לאחר שחזרתי עם בתי מהופעת הבכורה של הפקת להקת המחול "קמע" ל"הברווזון המכוער" של הנס כריטסיאן אנדרסן, היה להיכנס לרשת כדי לרענן את זכרוני לגבי הסיפור המקורי.
 
הדמויות הרבות שנכנסו לעלילת המופע של "קמע", ציידים, כלבים, חתולה, תרנגולת, אשה זקנה, ועוד כהנה וכהנה דמויות שנשכחו ממני כליל, הבהירו לי כי בעוד זכרוני המתעתע נאחז רק במסר המתמודד עם שונותו של האחר במפגש עם הקבוצה החברתית המלוכדת, הפגינו אנשי "קמע" נאמנות ומסירות רבה לסיפור המקורי, שבאו לידי ביטוי בעושר העלילתי שהוצג על במת תיאטרון סוזן דלל. הבקיאות המחודשת שלי בסיפור הוותיק היא רק הרווח המשני מהמופע בו צפינו.
 
ההפקה של "קמע", להקת המחול מיסודה של בת דור-בת שבע היא תענוג תנועתי, מוזיקלי ואסתטי, מחול "אמיתי" לילדים המגובה ברקדנים נפלאים, כוריאוגרפיה מצוינת, מוזיקה טובה, תלבושות יפהפיות ופרשנות מרעננת, ססגונית ומלאת הומור ("מביצה משונה הוא בקע מאוחר/ הוא גדול, הוא מוזר, הוא פשוט מכוער/ הוא אחר, הוא חריג, הוא נראה כמו חייזר/ אבל אין מה לומר, הוא שוחה נהדר...")לסיפור הנודע המתאר ברווזון שונה, אפור ומכוער, הבוקע מאחת הביצים עליהן דגרה אמא ברווזה, נרדף על ידי סובביו ומתמודד עם תלאות רבות, עד הסוף הטוב בו הוא מגלה שהוא בעצם ברבור אצילי ויפהפה.
 
המרחב התנועתי מגוון ומרהיב, חגיגה של תנועה מוזיקלית או מוזיקה תנועתית, הנשענת על מרחב עשיר הנע מקאנטרי לג'אז, מצ'רלסטון ועד מוזיקה חסידית. התפאורה המרומזת והדמויות הבימתיות, על תנועותיהן, תלבושותיהן ומוזיקת הליווי שלהן, מלאות הומור ואסתטיקה, כאילו הפיחו על הבמה חיים בציור יפהפה. את חלקן, יש להודות, לא ממש הצלחתי לזהות ("נראה לי שזה נחש", "לא, זה תרנגול הודו", "מה פתאום, מה יש לתרנגול הודו לעשות בסיפור הזה?!", "אולי זה טווס?"), וברמת העלילה נאלצתי מדי פעם לבקש ייעוץ מחברתי הפחות מאותגרת-תנועתית, אף כי הערה זו בהחלט מעידה הרבה יותר עליי מאשר על המופע.
 
הדגדוג הרגשי שמייצר המופע נובע פחות מהמקום אליו אנחנו מורגלים בהתייחסות לסיפור (החוויה הפנימית הקשה של האחר מול העולם) ויותר מהחוויה והאסתטיקה התנועתית. ומאותו מקום בדיוק קיוויתי כל כך שריקוד הסיום היפהפה, שבו מגלה הברווזון כי הוא בעצם ברבור אצילי, יימשך זמן ארוך יותר ממה שהוקצב לו במופע.
 
מאחר שמדובר במופע שהוא, כאמור, מחול פר-אקסלנס, יצרו אנשי "קמע" שיר מעבר קבוע, שאת הפתיח המוזיקלי שלו למדנו כבר לזהות תוך כדי מופע, ובו מקדמות המילים את העלילה מתמונה בימתית אחת לשנייה. ההסתייגות היחידה שלי, אם יורשה לי, היא מהבחירה לשיר את השיר הזה בסגנון צורמני ומוזר, ולא במובן החיובי של המילה. משהו בבחירה הצלילית הזו לא עבד נכון, לטעמן של האוזניים הפרטיות שלנו, בחיבור עם הבחירות האחרות והמוצלחות של המופע הזה, שמנחיל, כך או כך, כבוד רב ליוצריו ולקהלו.
 
"הברווזון המכוער", להקת המחול "קמע". כוריאוגרפיה: אור אבוהב, רקדנים: שרון באקלי מריאליס, אייל דדון, ליאור חורב, גל ירושלמי, תמי טומשוילי, מיה סיון, נעה קרסו.

למועדי מופעים >

25/05/2010   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע