סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2019 אוקטובר 
א ב ג ד ה ו ש
  
101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
ריאיון
 
מאת: טל גורדון שלומית אהרון: מי צריך נוסטלגיה?
 

 
 
לקחתי אפילו יועצת שתייעץ לי איך להיפתח לרשתות החברתיות, ואני כל הזמן במלחמות איתה. היא אומרת לי, 'תצלמי אותך פה ותעשי זה...' ואני אומרת לה, 'אבל אני לא מסוגלת...'. שלחתי לה איזה סרטון שצילמתי לפני כמה ימים כשהלכנו עם החבר'ה ברחוב, בלי מחשבה, ולא ישנתי כל הלילה. צלצלתי אליה בבוקר ואמרתי לה, 'תחתכי פה, תערכי שם, אני לא ישנה כל הלילה'."
לקראת המופע בסדרת "רגעי מוזיקה" בתיאטרון היהלום, הדיווה בעלת הקול הענק משחררת פאסון


הזמרת בעלת אלף הפרצופים

עונת ערבי השירה ב"תיאטרון היהלום" ברמת גן מציעה ערבים המשלבים בין שירה בציבור לבין מופע מוזיקלי. החודש, מיד לאחר החלק המוקדש לשירה בציבור עם גלי קליין, מוזמן הקהל ליהנות משלומית אהרון, על יכולתה הווקאלית המופלאה ועל השירים הרבים שליקטה מתחנות מוזיקליות שונות בחייה לצורך המופע "הלילה".

לצדה של אהרון במופע -  דרור אלכסנדר בפסנתר, אייל הלר בגיטרות ושי אופיר בסקסופונים וחלילים. את השיחה איתי היא מנהלת מאורוגוואי, רגע אחרי מופע שלה עם יותם כהן, אחד משלושת הטנורים איתם היא מופיעה, ולפני מופע סולו שלה בניו יורק, ואז מופע של "הכל עובר חביבי" בבולטימור, מה שרק ממחיש את הפנים הרבות והמגוונות שלה כזמרת.

"מכל שלל המופעים יש לי גם מופע אינטימי שלי לבד, עם שלושה נגנים, לפעמים ארבעה או חמישה", מספרת אהרון. "אני נותנת בו את כל השירים שלי מכל הדרך בעיבודים שהתגבשו עם השנים, ולאט לאט אני גם מטפטפת את השירים החדשים מהאלבום האחרון שהוצאתי, לפני שנה.
"ביחד עם זה אני שרה גם קלאסיקה ישראלית כמו 'שיר סתיו' של וילנסקי, שיר של אהוד בנאי, שירים מערב שהיה לי פעם של שירי ארץ ישראל שנכתבו לפני שהארץ נולדה, בעיבודי רוק מיוחדים, כמו 'רועה ורועה' ו'שני שושנים'. אני שרה את 'הכניסיני', כל מיני דברים שאימצתי בדרך שלי, ושירים מוכרים שלי, של 'חביבי', שירים כמו 'רבנות', 'הלילה', 'האורח', שכולם בעיבודים מחודשים.

"ל'אורח', למשל, יש עיבוד שעשה אוהד חיטמן לערב עם שלושת הטנורים, וזה מביא איזה מקום אחר. אני משתדלת לא להביא את הדברים לרמה של נוסטלגיה אלא גם להרגיש כאילו זה שיר שנכתב היום." 
 

  


"השיר הכי חשוב בקריירה שלי"

 
מה מאפיין את "הלילה", לעומת המופעים האחרים שאת עושה בימים אלה?

"אני מרגישה עם המופע הזה שאני מביאה בו את עצמי לאיזה מפגש יותר אישי עם הקהל, פחות מסוגנן. אני מדברת קצת אל הקהל, מספרת על עצמי, על השירים. "

למשל...

"למשל סיפור שקשור בשיר חדש שכתב לי שלמה ארצי לדיסק החדש, 'תגיד לי'. אבא שלי נפטר כשהייתי בת 17 ורציתי כל השנים לשיר שיר על אבא - שיר געגוע, שיר חיבוק, ואני כל הזמן אומרת שלא מצאתי את השיר האחד המדויק הזה. היה חשוב לי שהוא יהיה מאד מדויק ואמתי, ושלמה היה מאד רגיש לזה. זה כנראה חיבר אותו גם לאבא שלו שנפטר, ומהר מאד, ככה מהלב שלו, הוא שלח את השיר הזה, ובשבילי זה השיר הכי חשוב שלי בקריירה.

"ככה אני מרגישה באופן אישי, בלי קשר אובייקטיבית למה שקורה אתו. אני מרגישה שהוא הכי משמעותי לי בחיים. זה באמת בא מאיזה צורך נורא פנימי לתקשר עם אבא שלי, והרגשתי שהצורה ששלמה כתב אותו היא כל כך מדויקת למה שאני מרגישה. שלמה הצליח באיזה מילה פה, מילה שם, להביא את כל הסיפור."


"תגיד לי אבא/ האם אתה שומע אותי/ יש לי מקום בו/ אני רוצה רק להכיר/ להכיר אותך קצת/ כדי שהסופים שלי/ יהיו יותר יפים// (...) תקרא לי מותק/ תשים אותי בכף ידך/ סדר לי עותק / של הפנים ביום מותך/ באמצע לילה/ אני לא ישנה אבל ערה אתך"
("תגיד לי אבא", מילים ולחן שלמה ארצי) 
 

שלומית אהרון ענק.jpg
שלומית אהרון (תמונת יחסי ציבור)



"הבן דניאל דור כתב לי שיר"

 לא ניסית אף פעם לכתוב בעצמך את השיר על אבא?

"ניסיתי לכתוב, זה אף פעם לא סיפק אותי. אף פעם לא הרגשתי שזה הדבר, לא יודעת. שלמה הצליח באופן מדויק נורא לגעת לי שם במקום הנכון, אז זה השיר שאותי הכי מרגש ואני שרה אותו בהופעות. ויש לי בהופעות עכשיו גם שיר שדניאל, הבן שלי, הלחין. דניאל דור, הבן שלי, הוא מוזיקאי ומתופף, אני כתבתי את המילים. היה לי אומץ להוציא מילים ולתת לדניאל, ככה שזה עדיין נשאר במשפחה, והוא הלחין. גם זה אחד השירים החזקים במופע."

"כל הזמן/ כל רגע ורגע/ הכל משתנה ומתהווה/ הרוח העכיר בנו דבר/ זיו האור פיזר מילותיי כמו אבק/ רוצה לעזוב/ רוצה להישאר/ אומרת אישה ונמוגה/ אין שום דרך להיות הכל/ שח האיש ויום כבר מציץ בחלון"
("נהיה אשר נהיה", מילים שלומית אהרון, לחן דניאל דור)

זה מעניין, כי לי תמיד נראה שהכי קשה יהיה לי להראות טקסטים שלי לבת שלי, בגלל האינטימיות שיש בהם

"דווקא הרגשתי שאני לא יכולה להוציא את זה לאחרים ורק לו אני כן יכולה. אני מבינה מה את אומרת, אבל משום מה הרגשתי שאני כן יכולה. לא יודעת, יש לי כזה דיבור אתו ועם הילדים שלי בכלל, ברמה אינטימית כזו. אני מרגישה בטוחה איתם, אז בשבילי זה ממש אושר גדול." 
 


 

 




"אני בתקופה טובה, וגם מבולבלת" 
 
בין הפורמטים השונים שאת מופיעה בהם יש גם עדיין את "הכל עובר חביבי"

"ה'חביבים' מופיעים די הרבה. החלטנו שזה לא יהיה מרכז העניין שלנו, אבל מדי פעם כן. יש גם ביקוש, אז הנה, מפה אני נוסעת לניו יורק להופעה שלי לבד, ואז יבואו כל ה'חביבים' וניסע לבולטימור להופעה. זה מין מסע כזה של שלושה סוגי הופעות, אז אני, ככה, עושה כל מיני דברים. אני עובדת ומתבטאת בכל מיני צורות, זו תקופה טובה שלי."

עברת לא מעט תקופות של המוזיקה בארץ, ועכשיו זו תקופה שכולם, איכשהו, די מבולבלים לגבי איך להתנהל בה כאמן

"גם אני מבולבלת. אין ספק שדברים משתנים. תראי, כשעשיתי את הדיסק אמרו לי שלא מוכרים דיסקים ושעדיף להוציא רק סינגלים, ואני מרגישה בין העולמות, רגל אחת בעולם של העבר ורגל אחת בעולם החדש. אז אני עוד לא מוותרת. אני בכל זאת הרגשתי שהייתי צריכה להוציא את הדיסק, עם קונספט מוזיקלי שלם, עם הקדשה לחומר עצמו, לדיסק, לצילומים, שיהיה במה לגעת, ולא מוותרת גם פה, ואני מוצאת את הדרך שלי.

"אני חושבת שאנחנו צריכים למצוא את הדרך שלנו בתוך השינויים האלה, אז אם דברים מסוימים נסגרים אתה הולך למקום שעדיין פתוח. אני גם יותר זמרת של במה, אז אני גם מוכרת דיסקים בהופעות, אני מוצאת את הדרך שלי, אני לא נלחמת בשום דבר בעצם, וכן, תשמעי, אני לא רוצה להיות עם ביקורת מפני שטבע הדברים הוא שדברים משתנים וצריך ללמוד להתקדם אתם בדרך זו או אחרת." 

 

שלומית אהרון (צילום: יריב פיין וגיא כושי)



"לקחתי יועצת שאני נלחמת איתה"
 

מה עם רשתות חברתיות?

"זה היה לי מאד קשה בהתחלה, זה עדיין לא קל לי. הפייסבוק, למשל, שמצד אחד אני מבינה שהוא מאד חשוב מבחינה שיווקית ואתה מגיע להמון קהל, ומצד שני מאד קשה לי השיח ההמוני הזה."

במיוחד שעד לפני תחילת עידן הפייסבוק אמנים חונכו לשמור פאסון מול קהל

"אמן שומר פאסון, והרבה דברים אנחנו עושים, ככה, לבד, ויש קצת מסתורין, ואנחנו מביאים את עצמנו החוצה כשאנחנו בשלים. היום הכל חשוף מהתחלה, אז הדבר הזה קצת קשה לי, אבל אני כן מנסה קצת לפתוח את עצמי בכל זאת לדברים כדי להיות בכל זאת בקשר, אז לקחתי אפילו יועצת שתייעץ לי איך לעשות את זה, ואני כל הזמן במלחמות איתה.

"היא כל הזמן אומרת לי, 'תצלמי אותך פה ותעשי זה...' ואני אומרת לה, 'אבל אני לא מסוגלת...', ואז יש לנו, ככה, ויכוחים, ואני קצת מוותרת לה והיא קצת מוותרת לי, אז אני קצת פותחת את עצמי, אבל אני עדיין שומרת על המון גבולות. אני לא מרגישה שאני חייבת עד הסוף ללכת עם המשחק הזה, אבל במידה מסוימת אני משתפת פעולה.

"שלחתי לה מפה, למשל, איזה סרטון שצילמתי לפני כמה ימים כשהלכנו עם החבר'ה ברחוב, ושלחתי לה, בלי מחשבה, ולא ישנתי כל הלילה. צלצלתי אליה בבוקר ואמרתי לה, 'תחתכי פה, תערכי שם, אני לא ישנה כל הלילה'. אז היא ערכה את זה. זה לא קל לי, זה ממש לא קל לי, אבל אני מחפשת גם פה את הגבולות שלי." 
 




המופע יתקיים ביום רביעי, 25 בינואר 2017 בשעה 20:30 בתיאטרון היהלום ברמת גן. מחיר לכרטיס: 90 ש"ח. להזמנת כרטיסים: 6121050 - 03

לרכישת כרטיסים


למועדי מופעים >

15/01/2017   :תאריך יצירה
הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע