סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2019 אוקטובר 
א ב ג ד ה ו ש
  
101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
כתבה
 
מאת: טל גורדון המהפכה מתחילה כאן
 

 
 
ריטה, אסף אמדורסקי ועברי לידר כבר נכבשו  - אתר חדש  מספק בקרת השמעות למוזיקאים בזמן אמת בתחנות הרדיו והטלוויזיה. זה מצוין לאמנים וגם לכל מי שנדלק על שיר ברדיו ומתקשה בזיהוי


מערכת זיהוי שירים
 
"אחד הדברים החשובים שקרו בזמן האחרון לאמנים. חוויה מיוחדת ומומלצת" (עברי לידר), "אני מברכת את האתר הזה. זהו כלי עבודה מצוין עבורנו" (ריטה), "הפכתי את מדיה פורסט לאתר הבית שלי" (ערן צור), "שנים חיכיתי לדבר כזה ומרגע שנחשפתי – נראה כאילו זה היה כאן מאז ומעולם" (אסף אמדורסקי). אלה רק חלק קטן מהציטוטים שתמצאו בדף "מה הם חושבים עלינו" של האתר של מדיה פורסט, אתר המספק בקרת השמעות בזמן אמת בתחנות הרדיו והטלוויזיה, בקנה מידה שלא היה קיים עד היום בשוק.
 
"זה סטארט אפ שקם לפני שנתיים וחצי על ידי שלושה שותפים", מספר ניב ממן, סמנכ"ל השיווק של החברה ואחד משלושת השותפים שהקימו אותה. "הרקע שלנו הוא בעיקר הייטק, זה כבר סטארט אפ שלישי שלנו. ההתמחות שלנו היא בתחום המובייל, אנחנו לא מתחום המוזיקה.
 
"הכל התחיל מארוחת ערב פשוטה. פתאום עלה הרעיון. אנחנו חובבי מוזיקה, והרבה פעמים אתה נוהג ושומע שיר מגניב ברדיו ומת לדעת מהו והשדרן לא אומר איזה שיר זה, מי ניגן בו ודברים כאלה. התחלנו לעשות בדיקות וראינו שבעצם אין פתרונות לשאלות כאלה, אז החלטנו להקים מערכת שעוקבת אחרי ההשמעות.
 
"בגדול, המערכת היא מערכת מחשוב שנכנסים אליה אוסף של ממירים של הוט ושל יס, כשכל ממיר מכוון לתחנה שאותה אנחנו רוצים לנטר. כל ממיר כזה שמחובר לתחנה נכנס למחשב, והמערכת יודעת לעשות ניתוח בזמן אמת של הסיגנל אודיו שנכנס למערכת. בעצם היא הולכת ומחפשת במאגר הנתונים של היצירות שיש לנו, ומבצעת השוואות, מה שנקרא בז`רגון המקצועי אודיו מצ`ינג. המערכת שלנו מסוגלת  תוך שנייה מתחילת הפרסומת או השיר או הפרומו או הג`ינגל, או כל מדיה בעצם, להצהיר: זיהיתי יצירה.
 
"כשהתחלנו לפתח את המערכת הבנו שאנחנו יכולים לטפל בזיהוי שירים, אבל אודיו זה גם וידאו, אז אפשר לעקוב גם אחרי תכניות טלוויזיה, וידאו קליפים שמשודרים, והכל בעצם, על ידי אותו ניתוח אודיו. אחד הכיוונים שחשבנו עליו היה לבצע בקרת השמעות לערוצי רדיו, והסתבר שרוב מערכות הרדיו בארץ ממלאות טופס השמעות ידנית לפני כל תוכנית, כי אין להן מערכות דיגיטליות. ואז נולד הרעיון האמיתי שקראנו לו `רכישה חמה`. אני שומע רדיו או רואה שיר בטלוויזיה, ויכול לשלוח סמס ולקבל מידע על השיר שמתנגן, ובאותה לחיצה לרכוש את השיר שיגיע אליי ישירות למחשב. להלן `רכישה חמה`, כי אני חם על השיר, יש בדיוק דקה שאני מסוגל לבצע רכישה, כי בא לי עליו, אני מוציא את השבעה שקלים ורוכש".
 
"יוני רועה קיבל חום"

השלושה התחילו לפעול כדי לממש את חזון הרכישה החמה, אבל החיים – וחברות התקליטים – לא ממש שיתפו פעולה מטעמי ויכוחים על זכויות יוצרים וחלוקות כספים. הכיוון החדש אליו פנו השלושה היה מודל של בקרת השמעות לאמנים.
 
"הבנו שלא הולך כלום עם הכיוון הראשון, אז אמרנו, בואו ניתן לאמנים. בין המשתמשים הראשונים היה יזהר אשדות שאיתו עשינו פיילוט. קיבלנו ממנו כל מיני הערות לשינוי, ואז הצטרף גם יוני רועה שבכלל קיבל חום מהמערכת  ואמר שמדובר פה במהפכה. היום אנחנו כבר לא עומדים בקצב של הבקשות ומפוצצים כל היום בטלפונים מהאמנים. היום המערכת תומכת בשלושה סוגי פרופילים, פרופיל אמן, פרופיל מפיק שמאגד בתוכו מספר אמנים ופרופיל חברת תקליטים. היום כל חברות התקליטים כבר איתנו, כולם כבר בתהליך של העברה והעלאה של תוכן".
 
מה האינטרס של חברות התקליטים כן ללכת איתכם היום?
 
"זה לא הגיע מהם, זה הגיע מהשטח. הגענו כבר למסה קריטית של אמנים מובילים בשוק. אמנים כמו עברי לידר, ערן צור, אסף אמדורסקי, ריטה שפנתה אלינו בעקבות הפרשה שהייתה לה עם הליקון, ואז כל תעשיית המוזיקה התחילה לדבר, אמן הביא אמן. לא השקענו בשיווק אלא החלטנו שהכל יקרה מהשטח, וזה באמת תופס ומהר. מאז חברות התקליטים פתאום פנו אלינו, אז היום אנחנו מקבלים גם לגאליות על התוכן".
 
מה מציע האתר לקהל הרחב, מעבר לאמנים?
 
"אתה יכול לשלוח סמס (3636 וקוד התחנה שקיים באתר), לקבל תשובה מה מתנגן עכשיו, וליצור לעצמך באתר את ה`מיי פלייליסט`. ככה בנאדם אוסף שירים בסמסים והם נשמרים לו באתר. ואז, אם למשל אהבת את השיר החדש של מוקי ושל שלמה ארצי, אז עכשיו יש להם הופעה משותפת. נוכל לתת לך מידע על איפה האמן מופיע, תמונות וביוגרפיות, מילים של שירים, רינגטונים, וכמובן למכור לך את השיר. ובעצם יש לך מערכת שמעצם הרצון שלך לדעת מה מתנגן, מספקת לך שירותים אחרים ונוספים. יצא שזו בעצם תהיה פלטפורמה לקידום מכירות, כי למשל כשהתחלנו לפרסם באתר סינגלים חדשים, האמנים והמפיקים התחילו לבקש שנוסיף באנר באתר על הסינגל החדש, הם שלחו לנו את הסינגלים עוד לפני שהם יצאו אפילו לרדיו, והיום אנחנו מקדמים סינגלים חדשים בשם חברות התקליטים".
 
אי אפשר בלי שאלת הכסף
 
"כרגע המטרה של מדיה פורסט היא לא הכסף כמו בעצם לייצב את כל המערכת הזאת ולעשות למודל הזה רפליקציה לחו"ל. אנחנו בתהליכים של בניית מרכזי האזנה בחו"ל בדיוק כמו בארץ, ולהתחיל למכור את אותם שירותים. נגבה תשלום שנתי לאמן במחירים מאוד סבירים.  אנחנו באמת באים ממקום נקי. תאמיני לי, הלחץ עלינו לגבות כסף מצד האמנים, זה לא דברים שאנחנו מכירים. כל האמנים בארץ רוצים לשלם, כל אחד מהם אומר לנו, `מגיע לכם`, אבל אנחנו באים ממקום של להקים משהו אמיתי. אנחנו בתהליך של לייצר קודם כל את הקשר. ישראל היא מדינה מאוד קטנה והיופי של החברה זה שהיא הצליחה לייצר אתר שמשלב בתוכו את תעשיית המוזיקה כולה על מרכיביה השונים, גם האמנים, גם היוצרים, הכותבים, המלחינים, במאי הקליפים, המפיקים, ואני חושב שזה די תקדים בתעשייה וזאת המהפכה האמיתית. יש מקום אחד שכולם אוהבים וכולם מוכנים לתרום, וזה משהו שאנחנו די בשוק ממנו".



18/06/2007   :תאריך יצירה
הדפס הוסף תגובה

תגובת גולשים (6 תגובות)
הוסף תגובה   לכל התגובות
6. הבנתי אבל לא הכי
ניר , ראשלצ (12/07/2008)
5. חמוד ביותר
יהושע , יפאן (20/06/2007)
4. כבר חשבו על זה קודם...
גיא2 , צפון (20/06/2007)
3. פריירים תתחילו לגבות כסף מגיע לכם
בילי , (19/06/2007)
2. מדיה פורסט
גיא , (19/06/2007)
1. ניב תעשה לי ילד !!!
עמוס , הרצליה (19/06/2007)

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע