סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
מחול
לוח האירועים 2024 מרץ 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
ריאיון
 
מאת: טל גורדון ריאליטי מוזיקלי, יותר אמנותי מאשר צהוב
 

 
 
אין שיר אחד שהוא על התאהבות ורודה, הכל על ההארד קור יחסים, על השלב של הפוסט התאהבות. בעבודה ובזוגיות אחד משפיע על השני, השני משפיע על האחד, אי אפשר להפריד ואין לאן לברוח, ומצד שני חייבים להתמודד וחייבים לעבור דרך. אפשר לראות את זה מההיבט הקשה והמאתגר, אבל אני מאוד רואה דרך האלבום הזה ובכלל ביחסים שלנו שהם תמיד צמודי עבודה, שאנחנו נהיים מיומנים יותר בלהיות זוג"
תהליך היצירה של האלבום החדש של דניאלה ובן ספקטור ליווה ומתאר את 6 שנות הזוגיות שלהם


אלבום קונספט על יחסים

לפני כשנה הוציאה דניאלה ספקטור את אלבום הבכורה שלה הנושא את שמה, שזכה למחמאות רבות וזיכה אותה בתואר "תגלית השנה" של רשת ג' ושל ערוץ 24. 

ספקטור עצמה אחזה גם בשרביט ההפקה המוזיקלית של האלבום העדין והמופנם ששם דגש על הכתיבה האישית והניואנסים הדקים שביצירתה ובשירתה, בגוונים שתוארו כפולק ישראלי אישי.

בן זוגה בשש השנים האחרונות, ובעלה מזה שנתיים, בן ספקטור, תפקד אז כאיש הסאונד של האלבום, הקליט, מיקסס והיה שותף בעיבוד חלק מהשירים.

כעת יוצא LOVE IS, האלבום המשותף של דניאלה ובן ספקטור, 9 קטעים באנגלית שכתבה והלחינה דניאלה, בעיבודים ובהפקה מוזיקלית של בן.

בן עטף את השירים בצליל חלומי והזוי שמתחיל כמו מתוך שינה והולך ומתפתח למפגש מוזיקלי בין הצבעים המופנמים שלה לעולם האלקטרוני שלו ומאיר אותה באור חדש שהולם אותה להפליא ומעורר לחיים צדדים שנשארו חדגוניים משהו באלבום הבכורה, שיצא בעצם הרבה אחרי שהשניים החלו את התהליך שהוביל אותם לאלבום הנוכחי.

"זה התחיל בעצם מהעניין של השפה", מספרת ספקטור, 29. "תמיד התנגדתי לכתיבה באנגלית, כתבתי רק בעברית וזה היה בדמי, ובן מאוד טפטף לי את העניין הזה של לכתוב באנגלית, ואיכשהו, סיטואציה דווקא לא קשורה בכלל גרמה לי לכתוב באנגלית, כשכתבתי מוזיקה לאיזה סרט והיה צורך שם בחלקי שירים באנגלית.

 

   

"אז התחלתי לכתוב, והאמת שנורא הופתעתי ממה שיצא, גם מבחינה קולית וגם מבחינת תוכן, והתחלתי לחקור את זה ונורא ליהנות מזה, ובאיזשהו אופן שאני לא יודעת להסביר, בגלל שהדרישה המקורית לכתוב באנגלית באה מבן, זה היה לי מאוד מחובר אליו ובאיזשהו אופן היה לי מאוד טבעי לתת לו את השירים האלה. אפשר כמעט להגיד שכשכתבתי את השירים כתבתי אותם בשבילו. די מהר אחרי שכתבתי את השירים נוצרה הנוסחה שבעצם יצרה את הקודים של העבודה על האלבום הזה, שאני כותבת ואז הוא לוקח את זה ועושה מה שהוא רוצה על אפי ועל חמתי..."

שזה נחמד כי הציפייה הראשונה מהקרדיט של שניכם על האלבום היא לגלות ששניכם כתבתם אבל פה החלוקה היא שאת הכותבת ובן המפיק והמעבד, כשגם באלבום הראשון שלך, שנושא רק את שמך, הוא היה שותף

"באלבום הראשון זה היה אני לחלוטין. אני הפקתי ועיבדתי ויצרתי את העולם הצלילי שלקח את השירים והוא היה בעיקר אמון על הסאונד וחבר לדרך. אנחנו שנינו בתפיסה שההפקה והעיבוד והעולם שעוטף את השיר הוא חלק אינטגרלי מהיצירה ובאלבום הזה הבאתי את השירים לסיום שלב הטקסט והלחן ואז בן באמת לקח את זה לחלוטין לעולם שלו שהוא עולם מאוד מסוים, מאוד אלקטרוני, מאוד שלו. התהליך היה כזה שבסופו של דבר הרגשנו שזו כמעט עבודה שווה".

ספקטור-ענק-הללי.jpg 
צילום: ערן היללי

מה שיוצר מצב מעניין גם מבחינת היחסים שלכם, דווקא בגלל שהוא בעלך

"כן, זה תלת מימדי כזה. זה גם אלבום שבסופו של דבר הפך לכמעט אלבום קונספט על יחסים, זה גם תהליך שהתחיל לפני שש שנים כשהפכנו להיות זוג כך שתהליך היצירה ליווה את שש השנים של היחסים בינינו, וגם אנחנו עומדים בפרונט על הקאבר של האלבום, וגם עכשיו כשהעלינו הופעה החלטנו להביא אותה שנינו, לבד על הבמה, בלי נגנים נוספים. זה מין ריאליטי מוזיקלי אפשר להגיד, אבל מאוד אמנותי, יותר מאשר צהוב, מן הסתם".

וכמו בכל ריאליטי טוב גם פה יש מן הסתם משברים שזולגים מהעבודה ליחסים ולהפך

"זה ברור, ואלה משברים חשופים לגמרי. גם חשופים בשירים, כי אין שם שיר אחד שהוא על התאהבות ורודה, הכל שם על ההארד קור יחסים, על השלב של הפוסט התאהבות. בעבודה ובזוגיות אחד משפיע על השני, השני משפיע על האחד, אי אפשר להפריד ואין לאן לברוח, ומצד שני חייבים להתמודד וחייבים לעבור דרך. אפשר לראות את זה מההיבט הקשה והמאתגר, אבל אני מאוד רואה דרך האלבום הזה ובכלל ביחסים שלנו שהם תמיד צמודי עבודה, שאנחנו נהיים מיומנים יותר בלהיות זוג".

   
 
עיסוק במהות יותר מאשר בניסוח

המעבר הזה של הקול והחומרים שלך לעולם של בן עושה לך, לטעמי, רק טוב. האלבום הראשון שלך היה מצוין, אבל היה בו גם משהו טיפה "בסדרי" שאין באלבום החדש. יש פה איזה תחושה שאת מרשה לעצמך לתת ש"ייקחו אותך" להקשרים חדשים, וזה מאוד מחמיא לך לטעמי לתפקד ככה כחומר גלם

"האמת שזה אחד הדברים הכי גדולים שאני לוקחת מהאלבום הזה כי גם אני שומעת את ההבדל. הקלטות השירה באלבום הזה היו מאוד שונות במהות שלהן. אם קודם, באלבום בעברית, הייתי נורא עסוקה בכובע של המפיקה והיה משהו שהוא כמעט מכני בעבודה על השירה ועל השיר, פה, בגלל שנשארתי בשלב השיר בלבד והוא לקח את כובע המפיק והמעבד והבוס, באתי ממקום הרבה יותר משוחרר. זו לא הייתה אחריות שלי אלא שלו".

את כותבת באלבום הזה באנגלית, ומעניין אותי מבחינה טכנית איך מתמודדים עם העובדה שבעברית את בעלת בית ובאנגלית לא

"האנגלית זו שפה שרכשתי יותר לעומק בגיל 20 כשחייתי שנה בארה"ב. זה משמעותי, זה נתן לי משהו שאפשר לי אחר כך להביא את זה באופן יותר טבעי, אבל כתבתי בעבר באנגלית וזה היה נורא מלאכותי. תוך כדי עשייה מאוד מאוד אינטנסיבית בכתיבת שירים בעברית, קשה לי להסביר את זה, אבל כאילו התחברתי לאיזה מקום שעוסק יותר במהות מאשר בניסוח ואת הדבר הזה לקחתי איתי לעבודה באנגלית, ואז לא היה שם כמעט עיסוק בשפה אלא במה שאני רוצה להגיד, והשפה בשירים היא באמת סופר פשוטה, וגם יש טעויות בכל מיני מקומות, אבל המהות מאוד נושאת את מה שהשפה אולי פחות מביאה".

"אני מאוד אוהבת בעברית למצוא את המילה הזאת שפותחת חלונות בראש, ובאנגלית אין לי את זה, אבל משהו בפשטות דווקא הצליח להביא אותי למקום שלא הצלחתי להגיע אליו בעברית, להגיד את הדברים כל כך כמות שהם.

" CUT IT OUT, הסינגל שהוצאנו, הכי מבטא את זה. זה דיאלוג כמעט עילג, דיאלוג הכי בסיסי. הרבה אנשים חווים את זה כדיאלוג בין בני זוג כי זה מאוד מודגש וזה דואט וזה גברי ונשי אבל אני מאוד חוויתי את זה כדיאלוג פנימי, את יודעת, שנייה לפני שהוא נכנס הביתה, כשאת מדברת איתו בראש, ואתם רבים כבר בראש שלך עוד לפני שהוא נכנס. אז זה שם, יותר מבכל מקום אחר".

ב-1 באפריל יופיעו דניאלה ובן ספקטור בלבונטין 7, שניהם, כאמור, לבד על הבמה. "הוא על מכשירים, מחשב וסינתיסייזרים ואני הרמתי גיטרה חשמלית פעם ראשונה על הבמה", היא מספרת, "ואקוסטית ושירה, זאת אומרת שאני שומרת על המקום המסורתי שלי, זה שכבר ביססתי. בהופעה אנחנו עושים את חומרי האלבום ונוגעים גם בכמה מהשירים בעברית, אבל בטיפול של בן מזווית אלקטרונית".

דניאלה ובן ספקטור, LOVE IS (קישור להורדת האלבום באינטרנט)

דניאלה ובן ספקטור - ההופעה, יום שישי, 1 באפריל ב-20:00 בלבונטין 7.


למועדי מופעים >

27/03/2011   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע