סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
מחול
לוח האירועים 2024 מרץ 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
ביקורת
 
מאת: נחום מוכיח עולים השבוע: "אסיה" ועוד
 

 
 
הסרט בכיכובה של שירה האס הוא מהמעולים שנעשו כאן, קייט וינסלט וסירשה רונאן רותחות יחד ב"אמונייט" ועוד סרטים


"אסיה" (ישראל 2020)
דרמה. סרטה של רותי פרי-בר. אסיה (אלונה איב) בת ה-35 היא אם חד הורית לויקה (שירה האס), בת מתבגרת טיפוסית. השתיים, שעלו לפני שנים מחבר המדינות, חיות בירושלים. האם עובדת כאחות בבית חולים ומנהלת רומן חשאי עם אחד הרופאים בו, גבר נשוי. ויקה מתרועעת עם חברותיה וחבריה, משתמשת קצת בסמים ובאלכוהול, כמו כולם, ומשתוקקת לחוות סוף סוף אהבה ראשונה עם בחור מגניב. אלא שמחלת ניוון השרירים ממנה היא סובלת, ההולכת ומחמירה בקצב מהיר, משבשת את נעוריה וגם השגרה של אמה הדואגת לה הופכת לקשה ומייסרת. אסיה הייתה בעצמה ילדה כשהביאה לעולם את ויקה, בלי להתכוון ולהיות מוכנה לתפקיד אם, והבת חשה בכך, ולכן הקשר בין השתיים אמביוולנטי לפרקים. אבל כעת היא נחושה לגייס את כל התושייה שבעולם כדי להתמודד עם המצב הלא פשוט, לנצל את זמן האיכות שלה עם ויקה, להקל עליה ולנסות לסייע לה לממש את חלומותיה. עם תמיר מולא, גרא סנדלר, עדן חלילי, אור ברק, נדיה טיכונובה, מירנה פרידמן. 85 דקות.    


אסיה היא אמא לא קונבנציונלית. כאישה צעירה וגם אם לבת מתבגרת, עולמה המורכב רק הולך ומסתבך כשמחלתה של הבת מתכנסת לקראת שלבים קריטיים. שתיהן נשים צעירות שמנסות להיאחז בחיים ולחוות אותם בעוצמה. לאסיה אין זמן ואנרגיות לפתח רומן יציב עם גבר, אז היא מסתפקת במפגשי מין מלאי תשוקה עם מאהבה הנשוי במכוניתו. הוא רופא בבית החולים בו היא עובדת ויש לו בשבילה זמן חטוף-גנוב קצר בלבד. לויקה יש חברה טובה, שבאמצעותה היא מחוברת לקבוצת בנות ובנים, אך ניסיונותיה לפתח קשר רומנטי עם אחד מהם לא עולים יפה. ככל ששתיהן רחוקות זו מזו בכל הקשור לעולמות האישיים שלהן, בסוף מה שמחזיק אותן צמודות ואוהבות זו את זו זהו הקשר האינסטינקטיבי והאינטנסיבי שביניהן שלא תלוי בשום אדם או גורם בעל אינטרס. סרט הביכורים של רותי פרי-בר, לו אף חיברה את התסריט, מבוסס על מערכת היחסים שהתקיימה בין אחותה שחלתה והלכה ודעכה, ואמן שסעדה אותן במסירות בבית החולים. הזיקה של פרי-בר לסיפור המשפחתי הקשה שלה ניכר ב"אסיה" בכל סצנה וסצנה. אף שכאמור זוהי עבודת הקולנוע הארוכה הראשונה שלה, היא ניווטה אותה בחוכמה וברגישות, ובייחוד נמנעה מסנטימנטליות יתר. אפילו הרגעים הדרמטיים הקשים ביותר מרוסנים ומאופקים, וטוב שכך. אינפורמציה רבה מועברת ברמיזה, וגם הדיאלוגים מאוד רזים ופונקציונליים. כי לא צריך יותר מזה. עבודת הצילום של דניאלה ברץ מצוינת, וגם בעריכה של נטע דבורקיס אין קאט אחד שאינו במקום. הסרט הזכיר לי באופיו ובאווירתו את "את לי לילה" של אסף קורמן, אף ששם מדובר בסיפור – אמיתי אף הוא – אך לגמרי אחר, של צעירה (לירון בן שלוש, רעייתו של קורמן) שמטפלת באחותה בעלת הצרכים המיוחדים. "אסיה" זכה בשלושה פרסים בפסטיבל טרייבקה הניו-יורקי: בימוי לפרי-בר, משחק להאס וצילום לנוביץ, וכן בתשעה פרסי אופיר, כולל פרס הסרט הטוב ביותר שהקנה לסרט מועמדות לאוסקר. "אסיה" הוא אחד הסרטים הטובים ביותר שנעשו כאן.

אסיה, צילום: דניאלה לוביץ, באדיבות גם סרטים ובתי קולנוע לב

דירוג: *****

למועדי הקרנות  

"אמונייט" (ארה"ב 2020)
דרמה. סרטו של פרנסיס לי. העלילה מתרחשת במחצית המאה ה-19 בעיירה קטנה לחופי ים רג'יס שבדרום אנגליה. למרי אנינג (קייט וינסלט) ולאמה מולי (ג'מה ג'ונס) יש שם חנות למאובנים שמרי מלקטת בחוף ומוכרת לתיירים. בעבר היא הייתה חוקרת מאובנים מוערכת, אך כעת העבר הזה הרחק מאחוריה. אחד התיירים הפוקד את חנותה הוא רודריק מורצ'ינסון (ג'יימס מקראדל), איש עסקים עשיר. הוא מתעניין בעבודתה והיא מאפשרת לו לרדת איתו לחוף לראות אותה בפעולה. מתברר כי הוא הגיע למקום מלונדון עם אשתו הצעירה והיפה שרלוט (סירשה רונאן), כדי לאפשר לה להתאושש מטראומה שחוותה. מאחר שעליו להמשיך במסע העסקים שלו הוא מבקש ממרי לפקוח עין על שרלוט ולטפל בה בהיעדרו. מרי היא אמנם אישה מתבודדת, שתקנית וחשדנית, אבל חייה עם אמה המבוגרת והחולנית, הכרוכים בהישרדות כלכלית יומיומית, לא מאפשרים לה לדחות את הצעת התשלום הנדיבה שלו תמורת שירותיה. תחילה השתיים, שפערי המעמדות ביניהן ניכרים, לא מסתדרות ביניהן, ושרלוט אף מפתחת חום גבוה ומרי מטפלת בה ומחזירה אותה לאיתנה. ככל שחולפים הימים מכניסה מרי את שרלוט לעולמה ולעבודתה, והולך נרקם ביניהן קשר הגולש להרפתקה רומנטית מסעירה. חייהן שוב לא יהיו כבעבר. עם פיונה שואו, אלק סיקרנו. 120 דקות.


הבמאי פרנסיס לי הוא בעיקר שחקן בסדרות בריטיות ש"אמונייט" הוא סרטו הארוך השני. משרטט סרט אווירה תקופתי קטן ויפה, המכניס אותנו לעולמה הסיזיפי של מרי אנינג ולאחר מכן גם לזה של שרלוט האריסטוקרטית. הסרט נשען על משחקן המצוין של וינסלט ורונאן. מרי, שכאמור כבר ירדה מגדולתה כחוקרת מאובנים, עדיין אחוזת תשוקה לעבודתה, ליכולתה לזהות מאובנים בעלי ערך על החוף, ועל הכישרון הזה היא מבססת את פרנסתה. את היקרים והיוקרתיים שבהם, והם בודדים כעת, היא דואגת למכור ולשלוח למוזיאון בלונדון. וכעת מתפרצת לחייה שרלוט, שבעלה הפקיד אותה בידיה. הדיאלוג שמתפתח ביניהן מינימליסטי, אבל אט אט הקשר הולך ומעמיק עד כדי התקרבות פיזית המובילה לרומן יצרי סוער. התסריט מתון, הסיפור מתקדם לאיטו בקצב משלו, ושתי הנשים העצורות הצופנות סודות לומדות זו את זו בזהירות. הקשר הרומנטי שיתפתח ביניהן יפתח את מרי, אבל עדיין מזומנות לה הפתעות מצד שרלוט. הסרט הזה התכתב לי אסוציאטיבית עם "החפירה", סרטו של סיימון סטון שהוקרן לפני כחצי שנה בנטפליקס, ובו מגלם רייף פיינס ארכיאולוג סורר בראשית מלחמת העולם השנייה במחוז סאפוק שבאנגליה. ובחזרה ל"אמונייט" (על שם האמוניטים – חסרי חוליות ימיים עתיקים) - שרטוט אורח החיים והאווירה האותנטיים והמנומנמים למדי בעיירת החוף המבודדת, התסריט המוקפד ועבודתן המעולה של שתי השחקניות הנהדרות – בדואט רגשי-אינטימי ההולך ומתפתח לקראת שיא - הופכים את הסרט ליצירה מגובשת שמזמנת גם טוויסט עלילתי מטלטל ולא צפוי.

אמונייט, תמונת יחסי ציבור

דירוג: ****

למועדי הקרנות  

"טום וג'רי" (ארה"ב 2021)
הרפתקאות-ילדים. סרטו של טים סטורי. הבעלים של טום החתול מעיף אותו מהבית, לאחר שזה נראה לו כחיית בית כושלת ולא מועילה, שלא השכילה אפילו ללכוד את העכבר ג'רי. כעת טום וג'רי יריבו, שנותרו חסרי בית, מחליטים לעשות ביניהם הפסקת אש ולנסות התחלות חדשות בחייהם. השניים מגיעים למנהטן, ניו יורק, כל אחד בנפרד. ג'רי מחולל צרות במלון בו מתכוננים לאירוע חתונה גדול בין החתן בן והכלה פריטה. מנהל המלון מר דוברוס מטיל על קיילה, עובדת חדשה וצעירה במלון, משימה: להיפטר מג'רי. היא שוכרת את טום כדי לתפוס את ג'רי, וכך נמשך הקרב הבלתי פוסק ביניהם. 101 דקות.

טום וג'רי, תמונת יחסי ציבור

למועדי הקרנות  

"סוכנות בילוש לחיות מחמד" (ארה"ב 2019)
אנימציה. סרטם של גיום איוורנל וזיי זאנג. בנג'מין והקטור, שני סוכנים חשאיים השונים לחלוטין זה מזה מכל הבחינות, מנסים לשחזר חומר סודי ביותר שנגנב על ידי פולשים לא ידועים. בנג'מין הוא סוכן מיומן, אלא שפעילותו יוצרת תמיד כאוס ובלגן, מחוללת נזקים וגורמת לנפגעים בקרב אזרחים תמימים וחפים מפשע. לכן הוא נדרש הפעם לשתף פעולה עם הקטור, סוכן טירון שאוהב להשתעשע במשחקי מחשב ולצפות באופרות סבון. איך יצליחו השניים לפעול יחד ובהרמוניה כשלפניהם משימה כל כך גורלית: מניעת השמדת העולם? 99 דקות. 


  

סוכנות בילוש לחיות מחמד, תמונת יחסי ציבור
  
  למועדי הקרנות  
        
     
        
 



23/06/2021   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע