סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
מוזיקה
לוח האירועים 2024 מרץ 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
ביקורת
 
מאת: צבי גורן STATUS – עם הרבה LIKE
 

 
 
יצירתו החדשה של תמיר גינץ ללהקת קמע מגיבה על המציאות הווירטואלית של הרשתות החברתיות


יופי צבעוני
 
בשיחה שפורסמה כאן לפני חודש סיפר תמיר גינץ על ההשראה, הבלתי נמנעת כמעט בימינו, שקיבל מהעיסוק האובססיבי שלו, של רקדניו ולמעשה של כמעט כל מי שחווה את קיומן של הרשתות החברתיות, לסוגיהן ולמיניהן.
 
כך, אמר בין השאר, כי הוא ורקדניו, וצעירים רבים אחרים "חווים למעשה את רוב החוויות שלהם באמצעות הדרך שבה הם מציגים את הסטטוסים שלהם בפייסבוק...זה הפך להיות אמירה: איך אני רוצה שאנשים יתפסו אותי, מה יש לי להגיד היום לאנשים ומה התגובה שאני מצפה לקבל מהם. אנחנו מפתחים מצד אחד מין תלות בתגובה שנקבל, בלייק, ומצד שני, זו גם תחרותיות על תשומת הלב של כל החברים שמסתובבים ברשת"/
 
ואמנם אלה הם המאפיינים שאתם הוא מתמודד –  ועם דרמטורגיה בהירה של יואב ברתל  – ביצירת המחול החדשה שלו, המתארת כמעט באחד לאחד את החיפוש הבלתי נלאה של רבים ממשתפי הרשת הזאת, ודומות לה, אחרי "החיים האחרים" שהיו רוצים לחיות, אחרי אותה אהבה שסיכויי המימוש שלה נמוגים בכל כיבוי של המחשב, ואולי היא בכל זאת תהיה שם כאשר יופעל מחדש והאשליה שנשמרה בקרבו – אוטומטית – תשוחזר.
 
יש ביצירה הרבה יופי צבעוני שהוא שילוב מצוין בין התלבושות המגוונות בסגנונן החופשי שעיצב אביעד הרמן לתריסר הרקדנים והרקדניות עם העיצוב המכשף של התאורה והבמה של שי יהודאי, שגם היה אבי הרעיון ותכנון אמצעי ההקרנה – מראת-קלל היורדת ממרומי הבמה – של הוידאו-ארט המצוין של פרץ מרקיש



"STATUS" (צילום: כפיר בולוטין)


ההונאה העצמית של התקשורת הווירטואלית

בתוך אלה מניע גינץ את הלהקה כקורוס או בקטעי סולו יפים של ערן אבוקסיס, שלומי מיארה ואלדד אלגרבלי המצוינים גם בדואטים הגבריים-רכים ביניהם, מייגן פולפר, לנה פרייפלד ואנה הרמון המרשימות, בדואטים או בקבוצות קטנות. הרעיונות הכוריאוגרפיים ברורים ומכילים סממני תנועה השואבת מהבלט הקלאסי לצד נגיעות מעודנות של דאנס מועדונים.

בכוריאוגרפיה שיש בה הרבה תנופת רגליים, הקפצות, וערסולי אגן היצירה מספרת על חיזורים, ניתוקים, אכזבות ותקוות. ומנוע החיפוש הוירטואלי הופך למנוע פיזי הנטען כל העת  לצלילי פסקול אסרטיבי מאוד שערכו אלדד לידור וגילי צימרמן, הכולל יצירות מוכרות ואחרות של לידור, קולדפליי, פט שופ בויז, מקס ריכטר, קלינט מנסל ואנדרוורלד.
 
בקטעי הווידאו ארט כלולים גם שני דואטים מקוריים המבטאים יותר מכל את האשליה, או ההונאה העצמית, של התקשורת הוירטואלית – באחד הרקדנית היא המצולמת ומאחורי ההקרנה רוקד בן הזוג החי, ובאחר הרקדן הוא המצולם והרקדנית היא המתאכזבת.




בקטעי וידיאו אחרים הוא יוצר דימויים יפים של רקדנים שמיד אחר כך יבצעו קטעי סולו או דואט. שיאם של קטעים אלה הוא בשילוב מרתק של וידאו וקטע סולו עם שלומי מיארה, המתאר את הייאוש ואת התרדמה שלאחר החיפוש העקר. לטעמי זאת הייתה הסיומת הראויה והנכונה ליצירה. קטעי הלהקה שבאו אחריה, כולל סערת-הווידאו של דיוקנאות הרקדניות והרקדנים ודפי הפייסבוק שלהם היו שגויים מבחינה דרמטורגית וכוריאוגרפית גם יחד.
 
ועם זאת , בשנה העשירית לפעולתה, להקת "קמע" ותמיר גינץ מציעים לקהל ערב מחול מהנה, שברגעים רבים מעורר מחשבה על הנסיגה ממגע אנושי פנים אל פנים אל התחליף הווירטואלי המדומה.


למועדי מופעים >

25/03/2012   :תאריך יצירה
הדפס הוסף תגובה

תגובת גולשים (1 תגובות)
הוסף תגובה   לכל התגובות
1. הופעה גרועה- לא ממליץ
יניב , תל אביב (09/08/2013)

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע