סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
מוזיקה
לוח האירועים 2024 אפריל 
א ב ג ד ה ו ש
 
10111213
14151617181920
21222324252627
282930
כתבה
 
מאת: מיכל בן דוד "סיפור קטן גדול" – יותר מדי מוסר השכל
 

 
 


יענקלה יעקובסון במופע יחיד חדש מנסה להפיח חיים בסיפורים קטנים. למרות כישרונו כמספר סיפורים, לא תמיד זה הולך.

שמיכת טלאים חמימה

מישהו אמר לי פעם שסיפור טוב בעיניו הוא כזה שגם אם לא ממש זוכרים את הפרטים שלו, יכולים להמשיך ולספר אותו גם שנים רבות אחרי. סיפור טוב הוא כזה שלא מתיישן עם הזמן, ושאפשר ללמוד ממנו דבר או שניים לחיים.

המופע החדש של יענקלה יעקובסון, "סיפור קטן גדול", מנסה ללכת עם ההגדרה הזו. המופע כולו מורכב מרצף של סיפורים קצרים, עם מסרים פשוטים, שבעולם מורכב כמו זה של שנות האלפיים מרגישים לפעמים כמו שמיכת טלאים חמימה מימי הילדות, ולא בהכרח במובן החיובי.

יעקובסון צבר כבר קילומטראז` די גדול בהצגות יחיד. בשנות השמונים הוא העלה את ההצגה הראשונה שלו "הססמא עוגת קרם", ומאז העלה שלוש הצגות יחיד נוספות, כתב וביים הצגות ילדים מוערכות ונדד בין הפסטיבלים בחו"ל. ובין היתר גם ליקט בדרך כל מיני סיפורים. ב"סיפור קטן גדול" הוא מבקש להפוך סיפורים קטנים לבעלי ערך מוסף.

חסרה זריקת מרץ

הוא עולה לבמה לבוש בג`ינס וחולצה שחורה, לידו שולחן בר ועליו בקבוק מים וכוס. הוא פותח במעין הקדמה שמסבירה מדוע סיפורים הם אל-מותיים, ולמה סיפור טוב הוא מעין זרע שנובט בתוך מי שנחשף אליו.

במהלך השעה הבאה יעקובסון מנסה לקחת את צופיו אחורה בזמן, מספר על עלילות ג`וחא (שהוא בכלל לא טיפש כמו שכולם חושבים), מביא לבמה סיפורים על חיות ועל בני אדם שממחישים עד כמה אנחנו יכולים ללמוד מהם, ועוד. מדובר בסיפורים בעלי מוסרי השכל (כן, יש כאלו שכוללים יותר ממוסר השכל אחד), שפה ושם גם מצליחים להצחיק. אבל לא בכל הסיפורים מצליח יעקובסון, למרות החן שלו, להפיח חיים.

הוא אמנם משנה את טון הדיבור והמבטא כדי שנבחין בין הדמויות השונות, אבל עדיין משהו על הבמה נשאר קצת אפרורי, ונראה שהוא אינו מצליח למלא את הבמה בקולו ובסיפוריו. יכול להיות שאם הפוקוס היה מתחלק בינו לבין דמויות נוספות על הבמה, כמו למשל במסגרת של פסטיבל מספרי סיפורים, הסיפורים אולי היו מקבלים את זריקת המרץ שכה נחוצה להם.

יעקובסון לא מצליח לגשר על הפער בין הסיפורים העממיים והמסרים הפשוטים לבין הכאן ועכשיו, ולא מצליח להפוך אותם לרלוונטיים. בסופו של דבר הסיפורים נשארים איכשהו מעט מרוחקים, למרות ואולי אפילו בגלל מוסר ההשכל שלהם. נראה שקהל היעד שלו מבוגר יחסית, בני 30 פלוס. סביר להניח שמתחת לגיל הזה יהיה קשה יותר להתחבר למופע.

לפרטים נוספים


26/09/2005   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע