סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
קולנוע
לוח האירועים 2024 מרץ 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
כתבה
 
מאת: נחום מוכיח עולים השבוע: רבין היום האחרון ועוד
 

 
 
סרטו המדובר של עמוס גיתאי, פרק חדש בעלילות ג'יימס בונד, וג'ניפר לופז פוגשת את ויולה דייוויס


"רבין: היום האחרון" (ישראל 2015)
 
דרמה. סרטו של עמוס גיתאי. השתלשלות האירועים הנוראית של רצח ראש הממשלה יצחק רבין והאירועים שלאחר מכן, המשפיעים מהותית על חייהם של נפשות פועלות רבות, מובאת במסכת עלילתית, תוך שילוב חומרים דוקומנטריים, בהם קטעי חדשות וצילומי חובבים. אנשי האבטחה וחוקרי הרצח. היועצים הפוליטיים. הפנאטים הדתיים שההסתה שלהם הובילה לרצח. הרוצח. כל אלה מאכלסים את הסרט, כשכל אחד בוחן את גודל השבר בחברה הישראלית בנישה שלו, ומנסה להתעשת ולהבין מה בעצם אירע כאן, ויותר נכון – איך ממשיכים מכאן. עם יצחק חזקיה, מיכה ורשביאק, פיני מיטלמן, יוגב יפת, עינת וייצמן, רותי אסרסאי, מלי לוי, דליה שימקו, יעל אבקסיס, לירון לבו, מרדכי שפיגלר, אמנון רכטר, אלדד פריבס, גדליה בסר, שלום שמואלוב, רותם קינן, אורי גוטליב, תומר רוסו, יריב הורביץ. 153 דקות.

רבין : היום האחרון - מועדי הקרנות
 
בסרט חודר, נוקב ומקפיא עורך עמוס גיתאי נתיחה שלאחר המוות לחברה הישראלית ולפרצופה העגום והקודר כתוצאה מרצח רבין. שילוב נכון בין חומרי צילום אותנטיים אמיתיים והדמיה כמו ריאליסטית של סצנות חקירה, בירור, ניתוח הרצח ובחינת כל המעגלים שסובבים אותו – הופכים את סרטו האפל והלא מנחם של גיתאי למסמך חשוב שראוי מאוד לצפות בו, למרות המועקות הכבדות שהוא מותיר.
 

   




רבין-היום-האחרון-יחצ.gif
רבין היום האחרון (תמונת יחסי ציבור)






"ספקטר" (ארה"ב 2015)

 
מתח-אקשן. סרטו של סם מנדז. ג'יימס בונד (דניאל קרייג) מצליח לסכל במקסיקו סיטי מזימה של פיצוץ איצטדיון, אלא ש-M (רייף פיינס) מודיע לו כי עליו לסיים את תפקידו בסוכנות. אלא שבונד ממשיך בשלו ופוגש ברומא את לוסיה סיארה (מוניקה בלוצ'י), אלמנתו היפה של פושע מסוכן שחיסל. הוא חודר לכנס סודי ומתוודע לקיומו של ארגון פשע בשם ספקטר. אלא שבלונדון מקס דניבי (אנדרו סקוט), המנהל החדש של המרכז לביטחון לאומי, מטיל ספק בנחיצותה של סוכנות MI6. בונד נעזר במאניפני (נעמי האריס) וב-Q (בן ווישו) באיתור מדליין סוואן (ליה סיידו) בת אויבו הוותיק מר ווייט (ג'ספר כריסטינסן), שבידיה הרמז לאיתור ארגון ספקטר. השניים מגיעים למפקדת ספקטר, שם לוכד אותם הנוכל השטני והסדיסט אוברהאוזר (כריסטוף וולץ), שמתברר כי בינו ובין בונד קשר משפחתי. 148 דקות.

ספקטר - מועדי הקרנות
 
אז מה היה לנו בסרט בונד ה-25 (אם לוקחים בחשבון גם את "לעולם אל תאמר לעולם לא", הלא רשמי, אבל בכיכוב שון קונרי)? סצנת אקשן פותחת מסחררת, בהתאם לפורמולה המוכרת מהבונדים האחרונים, שמתרחשת במכסיקו סיטי ביום המתים. סיקוונס מסיים מהיר ואינטנסיבי למדי. וביניהם? נרטיב בעל עלילה מפותלת אבל די צפויה, עם נפילת מתח ארוכה באמצע, עד כדי שעמום. אילו הסרט היה בן שעתיים, הוא היה הרבה יותר אפקטיבי. אבל איכשהו, הבמאי המיומן מנדז יוצא מהסרט יחסית בסדר. למרות החולשות והבעיות, זוהי עוד חוליה סבירה בסדרה. קרייג אף פעם לא הרשים אותי כבונד, וכאן גם עמיתיו לקאסט לא ממש מבריקים. גם לא וולץ, הכריזמטי בדרך כלל, שעושה הפעם נבל די פושר.
 

   


 
"אחותנו הקטנה" (יפן 2015)
 
דרמה. סרטו של הירוקזו קורה-אדה. סאצ'י (הייסה ארוקה), יושינו (נגאסאווה מאסמי) וצ'יקה (קאהו), שלוש אחיות, מתגוררות יחד בבית גדול בעיר במרכז יפן. עם פטירת אביהן, שנעדר מחייהן במשך 15 שנה, הן נוסעות להלווייתו בעיר מחוז מרוחקת ופוגשות שם את אחותן למחצה, סוזו, שנולדה מקשר שפיתח אביהן עם אישה אחרת. בין שלוש האחיות וסוזו נרקם קשר מיוחד והן מזמינות אותה לחיות איתן בביתן. סוזו (הירוסה סוזו) שמחה לעשות את השינוי הזה בחייה, אבל בעקבות הגעתה לבית אחיותיה צפות לפני השטח חלק מהמועקות שלא נפתרו ביחסי האחיות עם אביהן. ואילו האחות הקטנה נחשפת לשגרת הבית, הכוללת את יציאת האחיות לעבודה ומערכות היחסים שלהן עם גברים בחייהן. 128 דקות.    

אחותנו הקטנה - מועדי הקרנות
 
כדרכו בסרטיו, מגולל גם כאן הבמאי החברתי הירוקאזו קורה-אדה סיפור אנושי עדין ורגיש. עם זאת, הפורמולה של התסריט מוכרת וחבוטה למדי. סיפור על זרה המגיעה לתא משפחתי בעל דפוסי התנהלות קבועים, והופכת לנייר לקמוס המזהה רגישויות וסודות קטנים ונסתרים. קורה-אדה יודע להרכיב כהלכה ובאופן מלא ושלם את הפרופילים האישיים של הדמויות שיצר, אם כי במקרה זה בשלב מסוים העלילה מתחילה לדשדש ולדרוך במקום יתר על המידה, שלא כמו בסרטו הקודם, הטוב יותר, "סיפור משפחתי". ועדיין "אחותנו הקטנה" זהו סרט טיפוסי של קורה-אדה, המכיל את רוב המרכיבים שהופכים אותו למעבדת ניתוח יחסי אנוש.
 

   


         
"לילה ואיב" (ארה"ב 2015)
 
דרמה. סרטו של צ'רלס סטון ה-3. לילה (ויולה דייוויס)היא אם מאטלנטה שבנה סטפון (אמל אמין) נרצח כשהוא נקלע בטעות לזירה בה נורו לעברו בטעות כדורים מרכב נוסע. לילה מתקשה למצוא נחמה. היא אם חד הורית ויש לה בן נוסף, ג'סטין (רון קולדוול), מה שגורם לה ללכת לקבוצת תמיכה לאימהות שילדיהן נרצחו בנסיבות כאלה ואחרות.
 
לילה מפתחת אנטגוניזם לכל הרעיונות להקלת הכאב המוצעים על ידי מנחת הקבוצה, אבל נענית ליצירת קשר עם איב (ג'ניפר לופז), אישה חזקה בסדנת התמיכה. הקשר ביניהן הולך ומתהדק, וכשהן מוצאות אקדח בחדרו של סטפון, איב מדרבנת את לילה לא לשבת בחיבוק ידיים ולהמתין לתוצאות החקירה נטולת השיניים של המשטרה, אלא לצאת לנקום באחראים למות בנה. השתיים פותחות במסע של ונדטה אישית, ולאחר הלחיצה הראשונה על ההדק, שוב אין דרך חזרה. 94 דקות.

לילה ואיב - מועדי הקרנות
 
מה שהכי ראוי לציון בסרט זהו משחקה של ויולה דייוויס. היא נכנסת לדמות האם המתאבלת, הממאנת להתנחם, וכמעט לכל אורך הסרט היא בונה פרופיל של אישה אמינה, המחוברת לרגשותיה ולמעשיה. היא מתעלה ללא כל מאמץ על ג'ניפר לופז השבלונית, שעל תקן האישה החזקה, הנחושה והאסרטיבית, המושכת לפעולות הנקם. בכל מקרה, התסריט שהופקד בידי השתיים מקרטע, שלא לומר רעוע. יש בו הרבה פרצות וחורים, מומנטים קלישאיים משומשים בסרטי נקמה ולא מעט סצנות חסרות היגיון. "לילה ואיב" הוא סרט פגום ובעייתי.    
 

   


 
"הטנור" (דרום קוריאה-סרביה-יפן 2014)
 
דרמה. סרטו של קים סאנג-מאן, המבוסס על מקרהו האמיתי של הטנור ביי ג'ה-צ'ול. קוג'י סוואדה, מפיק מוזיקה יפני, מחפש באירופה בקדחתנות אחר טנור חדש. כשהוא שומע את ביי ג'ה-צ'ול הוא נדהם מקולו העוצמתי ומהטכניקה המושלמת שלו, ומזמינו לסיבוב קונצרטים ביפן.
 
השניים הופכים לידידים בנפש ומשתפים פעולה בקריירה וגם מנהלים קשר חברי אמיץ מחוץ לאולמות הקונצרטים. אלא שלאחר סיבוב הופעות מוצלח, מתברר לג'ה-צ'ול שהוא לקה בסרטן בלוטת התריס. בניתוח שהוא עובר נפגעים תאי העצב של אחד ממיתרי הקול, והאמן מאבד את קולו בשיא תהילתו.
חברו-מפיקו סוואדה עושה הכל כדי לנסות להחזיר את ג'ה-צ'ל לזירת האופרה. הוא מצליח לאתר מנתח ותיק מיומן, המתמחה בשחזור מיתרי קול. הניתוח עובר בהצלחה, אבל אירוע בלתי צפוי מאיים לסכל את שיבת הטנור לזירת האופרה. 121 דקות.

הטנור - מועדי הקרנות
 
בכל הקשור לפרמטרים הטכניים, מדובר בהפקה מרשימה ומלוטשת, ממש בסטנדרטים הוליוודיים גבוהים. הצילום, העריכה, הערך ההפקתי של הסרט, וכמובן המוזיקה האופראית הנהדרת והמתוזמנת היטב. אלא שעבודת הבימוי, וכפועל יוצא מכך ביצועי השחקנים, חלשים למדי ומקלקלים את החגיגה. בעיקר המשחק נראה לרוב מאולץ, לא אמין, לא טבעי, ובקטעים מסוימים אפילו חובבני. חבל.
               
  

   

 


05/11/2015   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע