סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
קולנוע
לוח האירועים 2019 נובמבר 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
ביקורת
 
מאת: נחום מוכיח הפשלה המהדהדת של ריהאנה
 

 
 
מה כן היה לנו? האנרגיות המתפרצות הטבעיות של הזמרת מברבדוס, המדהימה, בעלת הרגליים החטובות והגוף המושלם, מגובה בשש רקדניות, ארבעה נגנים וארבע זמרות ליווי, ריקודים קופצניים וטפח מהנוכחות הסקסית-אירוטית-טיזרית שלה"
אז מה היה לנו? אמנית מדהימה שבמקום לטפח את הקהל הגדול שצברה כאן, ביזתה אותו


היזמים הלא מנוסים עדיין בהבאת אמנים להופעות בארץ היו צריכים לדעת: בתל-אביב יש חוק עזר עירוני שדורש שבמקומות פתוחים סמוך למבני מגורים, ייפסקו הופעות מוזיקליות מרעישות ב-23.00.

לכן היה עליהם לעמוד על המשמר ולוודא שהאמנית הראשונה שהביאו לארץ, ריהאנה, תעלה לבמה ב-21.00 כמתוכנן, ולא באיחור של שעה, ובעקבותיו הופעה של שעה ו-20 דקות בלבד.

לצורך ההשוואה, במאי האחרון הופיעו בפארק "דפש-מוד" במשך שעתיים ורבע, וגם ה"רד הוט צ'ילי פפרז"נתנו כאן בספטמבר 2012 הופעה של כשעתיים.

כל הצדדים יצאו מופסדים מהמהלך הזה של ריהאנה. האמנית, שיש לה כאן בסיס של עשרות אם לא מאות אלפי מעריצים, הביאה הפעם לפארק הירקון כ-55 אלף איש, פי ארבעה מאשר להופעתה הקודמת, שנערכה ב-2010 באצטדיון בלומפילד (13 אלף איש). במקום לספק לעשרות האלפים את הסחורה – הופעה ארוכה ואקסטטית, ובהחלט יש לה את התחמושת לכך, עשרות שירים מצוינים, ובהם להיטים רבים – היא הסבה להם אכזבה.

מי ששילם 300–400 שקל לכרטיס כניסה בעמידה או בישיבה בדשא, שלא לדבר על אלפי השקלים שהוציאו אלה שרכשו מקום באזור ה-VIP וב"טבעת הזהב", רשאי לחוש מרומה. גם היזמים, החדשים בתחום, שרק נכנסו לזירת יבוא אמני מוזיקה מחו"ל – וכבר פגעו בקהל. אולם בראש וראשונה זה הפסד של האמנית עצמה, שבמקום לטפח את הקהל הגדול שצברה כאן, ביזתה אותו.

לא החליפה סט לבוש אפילו פעם אחת

ואם זה לא מספיק, בשעה ורבע או ו-20 דקות שהיא כן הופיעה, היה נשמע כי נעשה בשירים רבים שימוש בפלייבק מלא (כולל קולה של ריהאנה, שאותו שמרה להופעה בתחנה הבאה אולי?). מעבר לכך, האמנית לא החליפה סט לבוש אפילו פעם אחת (אולי כדי להספיק לבצע כמה שיותר שירים), כמקובל בהופעות מהסוג הזה, בעיקר בליגה שלה.

ועדיין, בחלקים לא מעטים לאורך הערב הקצר היא היתה במיטבה, ואז ראינו פצצת אנרגיה שנותנת בראש מכל כיוון אפשרי. מה שמעצים את תחושת ההחמצה על שראינו ממנה מעט מדי. 

היו שתירצו את התמהמהותה ואת עלייתה המאוחרת לבמה בגיחה שעשתה לים המלח מיד עם הגיעה אתמול לארץ, אבל אלה כבר הסברים טכניים לא רלבנטיים לפשלה מהדהדת, ממש לא מחויבת המציאות.

ובאשר לרפרטואר: בדיוק כמו ב-2010, היא לא ביצעה את "מיטב הלהיטים" המצופים ממנה, ושוב ויתרה, בין היתר, על אחד משיריה המעולים, Russian Roulette, מה שמעיד על כך שהיא אינה מחוברת לקהל ולרצונותיו. גם Love Song היפה, Mother Mary, השיר שפותח בדרך כלל את רשימת שירי  הDiamond Tour-, ועוד פנינים מאלבומיה, לא נכללו בשירים המבוצעים.

מצד שני, גם לפני שלוש שנים וגם אמש ראינו כאן זמרת בשיא תהילתה, ומעטים מדי מאמני המוזיקה בעולם מגיעים אלינו בזמן אמת, בשעה שהקריירה שלהם לוהטת. ועדיין, אין הצדקה לכך שרירי – שכולם, ובעיקר מאסות כבדיות של צעירות נלהבות, חיכו לה בהשתוקקות ובנכונות להתמסרות מלאה – תעלה מופע כה רחוק מהפנטזיות.

ריהאנה-יחצ.jpg
ריהאנה, צילום: יח"צ

מה כן היה לנו? האנרגיות המתפרצות הטבעיות של הזמרת מברבדוס, המדהימה, בעלת הרגליים החטובות והגוף המושלם, מגובה בשש רקדניות, ארבעה נגנים וארבע זמרות ליווי. קיבלנו גם ריקודים קופצניים, תיזוזים על הבמה וטפח מהנוכחות הסקסית-אירוטית-טיזרית שלה, אם כי את האקטים הפרובוקטיביים המוכרים שלה היא שומרת כנראה למדינות אחרות.

מעניין כמה פעמים היא אמרה "תל אביב"

המופע אמש, כמו זה של 2010, היה גרסה מרוככת של ריהאנה האמיתית, וחבל. ההופעה נפתחה ב-Phresh Out The Runaway ובעקבותיו הרמיקס הידוע של Birthday Cake. אחר-כך באו Talk That Talk הנהדר ו-Pour It Up הסקסי. נראה שהזמרת שיננה שוב ושוב צירופים לשוניים שונים עם "תל אביב", כדי להלהיב את הקהל המקומי. לא ספרתי, אבל היה מעניין לבדוק כמה פעמים היא אמרה "תל אביב", בין שיר לשיר, במהלך ההופעה.

בהמשך בוצעו You Da One ו-Man Down, בסגנון רגאיי. לזכותה ייאמר שיש למוזיקה שהיא עושה הרבה צבעים וסגנונות, בהם אר-אנ'-בי, פופ, דאנס אלקטרוני, היפ-הופ, רגאיי ונגיעות רוק (עם גיטריסט שמביא קטעי סולו פנטסטיים), והכל בהפקת סאונד נוצצת ומלוטשת ובמה עשירה ומשקעת, טעונת אפקטים ותאורה עשירה מתחלפת.

Rude Boy עשה את העבודה של העלאת הטורים, ואת What's My Name היא מאפשרת לקהל לשיר, איתה ובלעדיה. גם Umbrella הופך להמנון של שירה בציבור. ובהמשך באו All of the Lights ו-Rockstar 101. ריהאנה שואלת אם מישהו בקהל היה מאוהב, מתחילה להרצות על כך שאהבה זה דבר מסובך עם המון שיט, או משהו כזה, וכל הדיבור הזה משמש הקדמה ל-What Now.

We Found Love מרים את הפארק, ואחריו מגיעה מחרוזת הכוללת את S&M ו-Only Girl in the World. הנאמבר הלפני אחרון היה Don't Stop the Music, ובסוף הגיע Where Have You Been. לבסוף הגיעו ההדרנים המסורתיים, ואלה שני האוקרדים שאיתם סיימה את סיבוב ההופעות הזה בכל העולם – הבלדה Stay והלהיט הגדול Diamonds. ועדיין, חסרו חמישה או שישה שירים שהיא מבצעת בדרך כלל בסיבוב ההופעות הזה.

ריהאנה בפארק הירקון, יום שלישי, 22 באוקטובר 2013


23/10/2013   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

תגובת גולשים (1 תגובות)
הוסף תגובה   לכל התגובות
1. זאת עברית?!
מאשה , חיפה (23/10/2013)

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע