סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
קולנוע
לוח האירועים 2019 נובמבר 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
ביקורת
 
מאת: נחום מוכיח עולים השבוע: "ואז הגיעה טלי" ועוד
 

 
 
שרליז ת'רון בתפקיד מזהיר בסרטם החדש של יוצרי הקומדיה "ג'ונו", ו"פלה" פשוט, בידורי ומהנה


"ואז הגיעה טלי" (ארצות הברית 2018)

קומדיה-דרמה. סרטו של ג'ייסון רייטמן, על פי תסריטה של דיאבלו קודי. מרלו (שרליז ת'רון) היא אם לשני ילדים, שרה (ליה פרנקלנד) בת ה-9 וג'ונה (אשר מיילס פליסה) בן ה-6, ועומדת להביא לעולם את השלישי, הלא מתוכנן. ג'ונה נתפס כבעל צרכים מיוחדים והיא מתבקשת להוציאו מגן החובה הרגיל בו הוא לומד ולהעבירו למקום המיועד לילדים מיוחדים. מרלו מתקוממת נגד ההחלטה אך אין ביכולתה למנוע אותה. דרו (רון ליווינגסטון), בעלה של מרלו, איש עסקים שמרבה להיות בנסיעות מחוץ לבית, הוא בחור טוב, בעל ואב אוהב, אך מנותק מחיי הבית ומצרכי אשתו. כאשר נולדת התינוקת החדשה ומצטרפת למשפחה, מציע לה אחיה קרייג (מארק דופלס), להיעזר במטפלת לילית, המבלה בבית היולדת רק בלילות, דואגת לתינוקת ומסייעת ליולדת לישון ולנוח מהטיפול בילדים בימים. תחילה מסרבת מרלו בנימוס, אך לבסוף נעתרת להצעה וכך מגיעה לביתה טלי (מקנזי דייוויס), המתגלה כאומנת כל-יכולה שדואגת כמו קוסמת לכל ענייני הבית בשעות עבודתה הליליות. בינה ובין מרלו נרקם קשר מיוחד, אבל נראה כי יכולות העל שהיא מגלה והפתרונות שהיא מספקת לכל סיטואציה, הופכים אותה ליותר מדי טובה מכדי להיות אמיתית. 95 דקות.

הבמאי ג'ייסון רייטמן והתסריטאית דיאבלו קודי היו אחראים יחדיו ב-2007 לקומדיית האינדי המפתיעה "ג'ונו". ב-2011 הם היו שותפים לעוד פרויקט קולנועי משותף, "תקועה", בו כיכבה שרליז ת'רון. כך ש"ואז הגיעה טלי" סוגר מעין טרילוגיה. הכתיבה האותנטית של קודי, שיש בה נימות של ציניות, אירוניה, תחכום וחוכמת חיים, נותנת את הטון גם כאן, ובצידה הבימוי הרגיש והמעודן של רייטמן (שאחראי גם ל"תלוי באוויר", "לייבור דיי" ו"תודה שעישנתם"). כל מה שמתרחש בבית מרלו מאז נכנסת לתמונה טלי נראה כמו אגדה קסומה. אומנת הלילה הופכת לפייה הטובה של בעלת הבית, מייעצת לה בכל דבר, מסייעת לה גם בעניינים אינטימיים ונראה כי זוהי תחילתה של ידידות מופלאה. רייטמן וקודי לא מגדירים דברים. ג'ונה נחשב לילד מיוחד, לא כזה שעל הספקטרום. מצבה של מרלו לאחר צירוף בתה הקטנה למשפחה לא מוגדר כדיכאון שלאחר לידה. ומקומה של טלי במשוואה נותר אניגמטי למדי. וזה מה שיפה וכובש בעבודת הקולנוע הזו, שכתובה ומבוימת להפליא, כאמור. מה גם ששרליז ת'רון מוכיחה פעם נוספת שהיא שחקנית נדירה היכולה לעשות כל תפקיד באופן לא פחות ממזהיר. מקנזי דייוויס היא תגלית נהדרת. מומלץ מאוד.

דירוג: ****

למועדי הקרנות


ואז הגיעה טלי, תמונת יחסי ציבור



  

 
"פלה" (ארצות הברית 2016)

דרמה. סרטם של ג'ף זימבליסט ומייקל זימבליסט. ילדותו לא פשוטה. הוא גר בבית עץ קטן בכפר נחשל בפרברי סאן פאולו, ברזיל. אביו, כדורגלן לשעבר שנפצע וכך נקטעה הקריירה שלו, משמש כאיש תחזוקה במרפאה. אמו עובדת בניקוי בתי עשירים. פלה הילד (לאונרדו לימה קארבאלה) משחק עם חבריו כדורגל בטורניר שכונתי, שם הוא נחשף לגזענות של ילדי העשירים הלבנים. אבל כישרונו בכדרור להטוטני מסחרר, תכונה אותה ירש מאביו המקווה שבנו יגיע רחוק יותר ממנו בקריירת הכדורגל שיפתח, צדה את עינו של מאתר כשרונות של קבוצת סנטוס הגדולה. פלה הנער (קווין דה פאולו) מוזמן להתאמן בקבוצה ואט אט מתחיל לתפוס את מקומות בקבוצה הבוגרת, כשחקן מחליף. ב-1958, שנה בה מתקיים המונדיאל בשוודיה, יזכה פלה לקבל את צ'אנס שלו להוכיח את עצמו על הדשא ולהציג את הג'ינגה שלו, יכולת הכדרור הפנומינלית, ואז ישתנו חייו לחלוטין, כמו גם פני משחק הכדורגל. 117 דקות.

זה אמנם סרט נאיבי, בעל נרטיב פשוט, טריוויאלי ומובן מאליו בכל הקשור לחייו המוקדמים של אשף הכדור הברזילאי פלה, אבל דווקא הדרך הישירה והלא מתחכמת בה מגוללים הבמאים האחים זימבליסט את הסיפור, היא היחידה האפשרית והיא זו שעושה לסרט שירות טוב. הסרט הוא משנת 2016, אבל לא הופץ עד הים כאן כנראה מחשש שלא יהיה לו קהל, וכעת לקראת המונדיאל ברוסיה, ייתכן שהמפיצים חושבים שיש לו יותר סיכוי. אולי אני משוחד, כי אני חובב כדורגל מושבע ופלה נחשב בעיניי ל"גדול מכולם", אבל הסרט הזה, קראוד-פליזר בידורי לשמו ומוצר אוטוביוגרפי די נאמן למקור, יצית ככל הנראה את דמיונו של כל חובב כדורגל כמוני. ברמה הטכנית הוא עשוי נהדר, ואני מתכוון בעיקר לכוריאוגרפיות של המשחקים בהם מלהטט פלה בכדור. אמנם כל הפאזות בחייו המוקדמים מתוארות כסקיצות שטוחות ונטולות עומק, לא ממש מפותחות ברמה הפסיכולוגית, אבל הסרט לא מתיימר להציג פרופיל מורכב של הכדורגלן האגדי. הוא מסתפק בכך שהוא ממחיש לנו מהי אותה ג'ינגה - יכולת הכדרור הווירטואוזי של הברזילאים - שפלה הצטיין בה במיוחד, והדרך בה הוא הנחיל אותה לעולם באופן שהפתיע את הנבחרות האירופיות המובילות, שהכדורגל שלהן היה מבוסס על טקטיקות טכניות מוקפדות ולא יפות לעין. והנה מגיע הילד בן ה-17 למונדיאל והמאמן שלו מאפשר לו להציג את הג'ינגה המרהיבה, בפניה קשה לעמוד והיא מנצחת משחקים. סרט בידורי מהנה.

דירוג: *** חצי

למועדי הקרנות


פלה, תמונת יחסי ציבור



  


"העודף בשבילך" (ארצות הברית 2017)

קומדיה-דרמה. סרטה של רייצ'ל ישראל. צעיר וצעירה על הרצף האוטיסטי נפגשים בקבוצת תמיכה לבוגרים מסוגם במנהטן. דייוויד (ברנדון פולנסקי) הוא בן למשפחה יהודית אמידה המסרב לקבל את הגדרתו כבעל צרכים מיוחדים ואינו מבין מדוע עליו להשתתף בקבוצת התמיכה. שרה (סמנתה אליסופון) היא ההיפך ממנו, אישה צעירה המקבלת לא רק בהשלמה אלא אפילו בהתלהבות את היתרונות והמגבלות של מצבה. כשהשניים נשלחים יחד למשימה בגשר ברוקלין שבעיר, דייוויד מוכן לוותר על התענוג מיד. הוא עדיין לא קולט שהמרץ, שמחת החיים והקסם של שרה ישנו את חייו לנצח. 94 דקות.

למועדי הקרנות


העודף בשבילך, תמונת יחסי ציבור



  


10/05/2018   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע