סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
קולנוע
לוח האירועים 2019 נובמבר 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
ידיעה
 
מאת: נחום מוכיח עולים השבוע: "טובת הילד" ועוד
 

 
 
אמה תומפסון בתפקיד פנומנלי, אמה רוברטס בשקספיר לעניים, ג'ק בלאק מושלם בפנטזיה קומית בינונית ועוד ועוד


"טובת הילד" (אנגליה 2017)

דרמה. סרטו של ריצ'רד אייר, על פי רב המכר של איאן מקיואן. פיונה מיי (אמה תומפסון) היא שופטת מכובדת ועסוקה מאוד, המורגלת בקבלת החלטות הרות גורל בתחום המשפחה (למשל, הפרדה בין תאומים סיאמיים כשברור שאחד מהם עלול למות) כמעט על בסיס יומיומי. הדבר גורם לכך שאין לה בכלל זמן איכות משפחתי עם בעלה, ג'ק מיי (סטנלי טוצ'י) וטענותיו שהרומנטיקה ביניהם, וגם חברותם, הולכים ומתאדים, נראות מוצדקות. ברגע של משבר אישי ביחסים ביניהם, כשג'ק על סף בגידה בה, מתבקשת פיונה לשפוט בתיק חדש שבמרכזו אדם (פיון ווייטהד), בחור צעיר ומבריק בן 17 בעל השקפת עולם שהיא פשוט לא מבינה. הוא לקה בלוקמיה וזקוק להשתלת מח עצם כדי שחייו יינצלו, אך אמונתו ואמונת הוריו אוסרת הכנסת דם שאינו שלו לוורידיו. השופטת יוצאת לפגוש אותו בבית החולים, כדי לקבל החלטה האם לכפות עליו את התהליך הרפואי. לקשר שיירקם ביניהם יהיו השלכות רגשיות עצומות על שניהם. עם בן צ'פלין. 105 דקות.

אין ספק שעוצמתו של הסרט הזה נגזרת בראש ובראשונה ממשחקה הפנומנלי של אמה תומפסון הנהדרת. היא כל כך מחושבת ומאופקת כאן רוב הזמן, מה שמאפשר לצלם אותה בסדרת קלוז-אפים בהם כל ניד בפניה מביע המון. היא לא צריכה לדבר הרבה, מלבד כשהיא על כס השופטת, כדי שנוכל לעקוב אחר הלכי רוחה ברגעים בהם היא עומדת בפני קבלת החלטות קריטיות. גם סטנלי טוצ'י מצוין כאן. הוא מיטיב לגלם את הבעל המתוסכל שמנסה לגרום לאשתו להבין שהקשר ביניהם חשוב לפחות כמו עבודת הקודש שהיא עושה, וכשהוא נכשל והיא, עם כל רגישותה כלפי מושאי התיקים שמונחים על שולחנה, נאטמת כלפיו, אפשר לראות את הייאוש המתפשט בו. הסרט מחולק לשניים. בחציו הראשון אנו למדים על האופן המרתק והמאלף בו פיונה מקבלת החלטות משפטיות מושכלות, ועל המשבר המתהווה ביחסים עם בעלה. החלק השני מוקדש למקרה המיוחד של אדם (פיון ווייטהד מפתיע בתפקיד מרגש) והיחסים המיוחדים והמורכבים הנרקמים ביניהם. התסריט מצוין והדרמה, שרובה אך ורק מילולי, נבנית בהדרגה לקראת השיא. נראה גם כי הייתה כימייה מעולה בין הבמאי אייר ("רמז לסקנדל", "איריס וג'ון") והתסריטאי שלו, מחבר הספר מקיואן, שהולידה תוצאה מעולה. מומלץ מאוד.

דירוג: ****  

למועדי הקרנות



                       טובת הילד תמונת יחסי ציבור

"איטליה הקטנה" (ארה"ב 2018)

קומדיה. סרטו של דונלד פטרי. ניקי (אמה רוברטס) חייבת לחזור לעיר הולדתה טורונטו כדי להסדיר שם עניין בירוקרטי הנוגע לוויזה שלה, רגע לפני שתצא  לקריירה מבטיחה בלונדון. אופי הביקור משתנה כשהיא פוגשת את לאו (היידן כריסטנסן), צעיר איתו גדלה, והאינטראקציה המחודשת ביניהם מציתה רגשות עזים. הבעיה היחידה היא שההורים של שניהם, שבעבר היו חברים ושותפים בפיצרייה שכונתית באיטליה הקטנה שבעיר, נמצאים כעת בשיאה של יריבות עסקית ואישית. השניים מנסים להתכחש לאהבתם וגם להסתיר אותה, וזאת לא מערכת היחסים הסודית היחידה שגועשת מתחת לפני השטח. עם אליסה מילאנו, דני איילו, אנדראה מרטין. 102 דקות.

בפרסומים המוקדמים נטען שהסרט הזה הוא סוג של סיפור רומיאו ויוליה באיטליה הקטנה שבטורונטו, אבל חוץ מהקטע של הפיצה ושם השכונה - לא מצאתי כל קשר בין הסיפור הזה וגיבוריו האיטלקיים של שקספיר. זו קומדיה רומנטית חביבה בסך הכל, הנשענת על פולקלור אתני-איטלקי טיפוסי, דאחקות על הסנדק ופה ושם קומיק רליפים משעשעים אחרים, ורוברטס וכריסטנסן עושים עבודה סבירה. אבל משום מה יצר הבמאי דונלד פטרי ("איך להיפטר מבחור ב-10 ימים", "איזה מן שוטרת") סרט שנשען על אווירה וטיפוסים שכאילו לקוחים משנות ה-70 או ה-80, אף שעלילת הסרט מתרחשת בימינו אלה. כנראה שהוא התגעגע ל"מיסטיק פיצה", סרט מצליח מאוד שיצר ב-1988, בו בעצם התגלתה דודתה של הכוכבת כאן, ג'וליה רוברטס. זה תורם לתחושת אנכרוניזם ולהרגשה שבסרט הזה, בגלגולים קודמים, כמו למשל "החתונה היוונית שלי" (אגב פטרי יצר את הסרט הבא בז'אנר של ניה ורדלוס, "האהבה היוונית שלי") כבר היינו.

דירוג: ***           

למועדי הקרנות


איטליה הקטנה תמונת יחסי ציבור

"הבית עם השעון המסתורי" (ארה"ב 2018)

פנטזיה-קומדיה. סרטו של אלי רות'. לאחר מות הוריו נשלח לואיס (אוון ואקארו) לגור בבית דודו ג'ונתן (ג'ק בלאק) שבמישיגן. מהר מאוד הוא מגלה שדודו המוזר אינו אלא קוסם הניחן בכוחות על-טבעיים אותם הוא מתרגל מדי פעם. במקום נמצאת גם השכנה והעוזרת שלו, גברת זימרמן (קייט בלאנשט). לואיס מגלה שבבית הזה חי לפני כן קוסם מרושע, אייזק איזארד (קייל מקלכלן), שמת וקבור בקרבת מקום. הוא ניסה לגרום לכך שקץ העולם יגיע, כדי לראות מה יקרה לאחר מכן. לשם כך התקין איזארד שעון קסם הנושא קללה אפלה באחד מקירות הבית, וכל עוד לא יאותר הוא ימשיך לתקתק ויקרב את יום הדין. נסיונותיו של ג'ונתן למצוא את שעון הקסם השחור עלו עד כה בתוהו. לואיס מתחיל לתרגל קסמים בעידוד דודו ומזמין חבר מהכיתה לביתו, כדי להיות מקובל בחברה. החבר משכנע אותו לפתוח כספת שג'ונתן אסר עליו להתקרב אליה, ואז מתעוררים כל השדים מרבצם. 104 דקות.

הבמאי-שחקן אלי רות' (כיכב אצל טרנטינו ב"ממזרים חסרי כבוד" ו"חסין מוות") חתום כבמאי על סרטי אימה מצמררים בסדרת "הוסטל", וגם על "דפיקה בדלת", המטריד אבל פחות, והרימייק ל"משאלת מוות". כאן הוא מתנסה בטריטוריה קולנועית שונה לחלוטין. זה סרט שרוב-רובו נראה כמו "תיבת הפתעות" שכל פעם נשלף מתוכה שפן חדש. עבודת קולנוע הקרובה למשפחת סרטי טים ברטון. תפקיד הקוסם המוזר ג'ונתן ממש תפור על בלאק וגם בלאנשט עושה את המתבקש ממנה כשוליית הקוסם באופן טוב וקורקטי. הסרט מופנה "לכל המשפחה", ומתאים לחופשת סוכות. יש בו כמה וכמה רגעים קסומים ומשעשעים, אבל בגדול הוא לא מצליח להמריא ולספק לנו משהו מפתיע או יוצא דופן באמת.

דירוג: ***          

למועדי הקרנות



הבית עם השעון המסתורי תמונת יחסי ציבור

"בני ערובה" (ארה"ב-אנגליה 2018)

מתח-אקשן. סרטו של סקוט מאן. בעת משחק חצי גמר אירופי בין ווסטהאם ודינמו, קבוצת טרוריסטים מזרח אירופאים חמושים פורצים לחדרי הבקרה והשידור של האיצטדיון הענק, המלא ב-35,000 צופים. בין הנוכחים באיצטדיון מייק נוקס (דייב בטיסטה), לוחם מרינס לשעבר שהגיע למשחק עם אחייניתו דני (לארה פיק), בת אחיו שנהרג בקרב במשימה צבאית. כשאחייניתו יוצאת לפגוש חבר באיצטדיון מגלה נוקס בעזרת אחד מעובדי האיצטדיון, פייסל (אמית שאה) שמשהו לא תקין מתרחש במקום. מנהיג הטרוריסטים (ריי סטיבנסון), המאמין כי אחיו דימיטרי (פירס ברוסנן), שערק ממדינתו בה הוא דמות נערצת, נמצא באצטדיון. הוא מודיע לכוחות המשטרה המקיפים את האיצטדיון שאם דמיטרי לא יוסגר לידיו הוא יפעיל את חומרי הנפץ. דלתות האיצטדיון ננעלות והיציעים ממולכדים בעשרות קילוגרמים של חומרי נפץ. נוקס, שאחייניתו נעלמה בקהל, יוצא למשימה של חייו, להצליח לאתר אותה וגם את דימיטרי לפני הטרוריסטים ולהציל את 35,000 בני הערובה. 104 דקות.

דייב בטיסטה בעל הגוף הנפוח הוא לא הבחור שהייתם רוצים לפגוש בסמטה חשוכה באמצע הלילה. אפילו לא בשעות היום. אבל כשחקן אקשן, ולא מהשורה הראשונה צריך לומר, תמיד יש לו עבודה, והוא עושה אותה לא רע. כך היה לאחרונה ב"תוכנית בריחה 2" ו"מלון ארטמיס", ולפני כן ב"הנוקמים: מלחמת האינסוף", ב"בלייד ראנר 2049" ועוד ועוד. גם כאן הוא עושה את המוטל עליו, אם כי בסרט רע, ולאו דווקא באשמתו. התסריט שטוח ורדוד כאילו נהגה באיזו סדנת כתיבה למתחילים, הבימוי של סקוט מאן, הפעיל בז'אנר הזה ("אוטובוס 657", "הטורניר") פשטני וסופר-שבלוני, ומהשלב בו מתחיל האקשן זה מרגיש כאילו מנסים להמם אותך בעוד ועוד סצנות פעולה מופרכות ולא הגיוניות בעליל, פשוט זלזול באינטליגנציה של הצופה. מה עושה כאן פירס ברוסנן (צריך את זה לחשבון הבנק שלו?) בכלל לא ברור לי. ברגעים מסוימים האקשן והנסיונות לייצר עוד ועוד פעלולים דמיוניים - מתחילים לייגע. אולי חובבי אקשן מסחרר ללא הפסקה, אך לחלוטין חסר משמעות, ייהנו, אבל גם זה מוטל בספק.

דירוג: ** 

למועדי הקרנות


בני ערובה תמונת יחסי ציבור


"ג'וני אינגליש 3.0" (אנגליה-צרפת-ארה"ב)

הרפתקאות-קומדיה. סרטו של דיוויד קר. כשמתקפת סייבר חושפת את זהותם של כל הסוכנים החשאיים הבריטים, הסוכן הפורש ג'וני אינגליש (רואן אטקינסון), שמאז עזב את השירות החשאי מלמד בבית ספר יסודי, נקרא לחזור לדגל ולהציל שוב את העולם בשירות הוד מעלתה. מוטל עליו לעצור את ההאקר המסתורי שאחראי למתקפת הסייבר. עם הבנה מינימלית בטכנולוגיה המודרנית ושיטות פעולה מיושנות, ג'וני אינגליש מתגלה כסוכן האנלוגי המושלם לאיום הדיגיטלי החדש. עם אמה תומפסון, אולגה קורילנקו. 88 דקות.

למועדי הקרנות


ג'וני אינגלייש תמונת יחסי ציבור


"פלואי – גיבור קטן גדול" (איסלנד 2018)

אנימציה. סרטו של ארני אסגירסון. בכל שנה נודדות הציפורים לארצות מוצאן במסע חוצה ימים. ביניהן להקת חופמאים שמנהיגה מנסה לדאוג לכך שכולם יעברו את המסע המסוכן בבטחה. השנה נוסף ללהקה גוזל אנרגטי וסקרן בשם פלואי, שבעזרת אביו למד לשרוד בטבע. בעקבות אירוע בו עף לראשונה והותקף על ידי נץ חושש פלואי לעוף. הוא נשאר מאחור כשמשפחתו יוצאת למסע הנדידה. כדי לעבור את החורף הקפוא בשלום הוא חייב למצוא את העמק האגדי בלב ההרים, לחמוק מעיניו החדות של הנץ וללמוד לעוף כדי שיוכל להתאחד עם משפחתו ולהיות החופמאי שאביו לימדו להיות. 83 דקות.

למועדי הקרנות



פלואי תמונת יחסי ציבור

"מפלצות בשלג" (ארה"ב 2018)

אנימציה. סרטם של קרי קירקפטריק וג'ייסון רייסיג. כשהשמועה אודות יצורים קטנים ומופלאים בשם "סמולפוט" המסתובבים בעולם הגדול הגיעה אל הקהילה הקטנה של מפלצות השלג ("ייטים" או "ביגפוטים") החלה מהומה בכפר והעומד בראשו אסר על עיסוק נוסף בנושא. מיגו, ביגפוט סקרן וחוקר אמת אמיץ, יוצא להרפתקה מטורפת להוכיח שהשמועה נכונה ולהביא בחזרה לכפר הוכחה חיה לכך. בדרך הוא מגלה אומץ לב מהו, מיהם חברי האמת שלו, בפני מי הוא יכול להיות גלוי ומפני מי להיזהר. 96 דקות.

למועדי הקרנות


מפלצות בשלג תמונת יחסי ציבור


"נגנב על הזנב" (רוסיה 2018)

אנימציה. סרטו של ויקטור אזיב. חייו של בונה משתנים פתאום כשבאמצע הלילה דופק על דלתו מקס החתול ועובר לגור איתו. יום אחד הוא מבחין בחללית בה נמצאים שלושה חייזרים שברחו מיצור בשם סקראצ'רס, המנסה לתפוס יצורים מכדור הארץ ולקחת אותם איתו. מקס והבונה מחליטים לצאת למשימה מסוכנת על מנת להציל אותם וגם את חבריהם האחרים ביער, מר דב, ג'ירף, פינגווין ופיל. 75 דקות.

למועדי הקרנות


נגנב על הזנב תמונת יחסי ציבור



20/09/2018   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע