סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
קולנוע
לוח האירועים 2019 נובמבר 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
ביקורת
 
מאת: נחום מוכיח עולים השבוע: "פאראנו" ועוד
 

 
 
הטרלול של אריאל סמל יהמם אתכם, שליחות קטלנית מכה שנית, מל גיבסון ושון פן מתעלים על עצמם ועוד סרטים


"פאראנו" (ישראל 2019)

דוקומנטרי. סרטו של אריאל סמל. דבר הבמאי: "ב–24 השנים האחרונות אני מתעד באובססיביות את חיי. ב–1996 נחטפתי מחדר השינה שלי על ידי חוצנים, יצורים חוץ ארציים. הייתי בשוק, רציתי תשובות. הקפתי את העולם בניסיון לגלות את האמת בנוגע לחוצנים והפעולות שלהם בפלנטה. צילמתי ברוזוול, בקליפורניה, בפריז ובקובה. הממצאים הדהימו אותי. סוכן מוסד ניסה לעצור את ההפקה. אבל אז אמא שלי נפטרה, גיליתי שאני מאומץ ושאבא שלי חתיכת פושע מסוכן. הילדים שלי עזבו לקליפורניה יחד עם אמא שלהם. אני שותה המון ומתמכר לסקס. אני שומע קולות בראש שלי. קוראים לי אריאל סמל ו'פאראנו' הוא הסיפור האמיתי והמטורף שלי". 80 דקות.

במבט ראשון זה נראה סרט מטורלל שיוצרו העמיס עליו מכל הבא ליד. צילומים ביתיים, חלקם מטושטשים ורועדים, צילומי חדשות ותכניות טלוויזיה מכל העולם, מפגשים עם אנשים שונים מרחבי הגלובוס שמנסים לשפוך אור על תופעת הופעת חייזרים על פני הכוכב שלנו שסמל משוכנע שהוא נחטף על ידם. ומעבר לכל אלה – חשיפה אישית נדירה, פיזית ונפשית, יוצאת דופן של סמל ואף של שתי הנשים המשמעותיות בחייו וילדיו, מה שמציב אולי שאלות אתיות, אבל מציג אומץ לב יצירתי והליכה עד הסוף. מבחינת הסגנון סמל, שברזומה שלו צילומי אופנה, קולנוע ("אדי קינג") ופרסומות, מרכיב את הסרט שלו ברבים מחלקיו בעריכה מהירה מאוד, אפילו תזזיתית, כשלפעמים אתה מרגיש שאין קשר בין התבלינים השונים שהוא דוחף פנימה. אבל ככל שמתרגלים לסגנון ולאופי היצירה, וככל שהיא הופכת להיות אישית ונוגעת למערכות היחסים שלו עם הנשים בחייו ולחשבון הנפש שהוא עורך עם חייו, התמהיל העשיר וחסר הכיוון הזה לכאורה נראה לפתע הגיוני ומגובש. מאחורי כל הטירלול ובליל הסצנות שנשפכות על הצופה ברצף-שטף ויזואלי מסחרר, נראה כי יש כאן חיפוש נואש אחר אהבה. אהבה עצמית. אהבת אישה. אהבת החיים. דבר אחד בטוח: סרט כזה לא ראיתם. שווה מאוד לתת לו צ'אנס.

דירוג: ****

מועדי הקרנות


פאראנו, צילום: אריאל סמל


"שליחות קטלנית: גורל אפל" (ארה"ב 2019)

בדיוני-פנטזיה. סרטו של טים מילר. יותר משני עשורים חלפו מאז מנעה שרה קונור את יום הדין, שינתה את העתיד וניסחה מחדש את גורל המין האנושי. דאני רמוס (נטליה רייס) חיה חיים פשוטים במקסיקו סיטי עם אחיה ואביה, כאשר מחסל מסוג חדש וקטלני, Rev-9, חוזר בזמן ומנסה לצוד ולהרוג אותה מבלי שתבין על מה ולמה. חייה מתהפכים והישרדותה תלויה עתה באיחוד כוחות עם שתי לוחמות: גרייס (מקנזי דייוויס), חיילת-על משודרגת מהעתיד, ושרה קונור (לינדה המילטון) למודת הקרבות ששמה לעצמה כמטרה להשמיד טרמינייטורים, מאז נרצח בנה קונור על ידי אחד מהם. בעוד ה Rev-9 משמיד ללא רחמים כל אדם או חפץ העומדים בדרכו לדאני, מגיעות שלוש הנשים אל מחסל מסוג T-800 (ארנולד שוורצנגר) האחראי למותו של קונור, והאיבה האישית שיש לשרה כלפיו מודחקת כל עוד יש להם אויב משותף לטפל בו. 128 דקות.

זהו כבר המשכון שישי בסדרה אותה החל בשנות ה-80 כבמאי ג'יימס קמרון, שחתום על סרט זה כמפיק. לרוב סרטי המשך סדרתיים הולכים ויורדים ברמתם, אם כי יש סיקוולים מאוחרים מוצלחים, כמו "משימה בלתי אפשרית: התרסקות", שהיה אף הוא שישי במספר, או "מהיר ועצבני 8", אבל במקרה שלפנינו מדובר בחלטורה חסרת טעם. סצנות המרדפים המסחררים בתחילת הסרט מנבאים דווקא טובות, אבל מהר מאוד מתברר שהתסריט חלש, המשחק של הנפשות הפועלות החדשות, נטליה רייס ומקנזי דייוויס לא עומד בשום סטנדרט, הבימוי של טים מילר טכני בעיקרו וגם החזרתם לתמונה, מסיבות מסחריות נטו, את לינדה המילטון לתפקיד משני בולט למדי, ואת שוורצנגר לתפקיד קטן וסמלי למדי - לא מסייע לסרט הזה להתרומם. נראה כאילו הוא נוצר בעיקר כדי לתת במה לשחקנים האלמונים החדשים, שאולי יובילו סרטים נוספים בסדרה, לתת כבוד לאלה שהובילו אותה בהתחלה, ב-1984, ולאפשר למחלקת האפקטים המיוחדים הממוחשבים לייצר לנו מספר סצנות אקשן שידביקו את הצופה למסך.

דירוג: **          

מועדי הקרנות


שליחות קטלנית: גורל אפל, באדיבות פורום פילם
 

 

 

"הפרופסור והמשוגע"  (אירלנד 2019)

דרמה. סרטו של פארהאד ספיניה, על פי הרומן רב המכר של סיימון ווינצ'סטר, המבוסס על סיפור אמיתי. פרופ' ג'יימס מאריי (מל גיבסון) לוקח על עצמו אתגר שנראה דמיוני ובלתי מציאותי: לערוך את המהדורה הראשונה של מילון אוקספורד. כולם יודעים שייקח לו ולצוותו יותר ממאה שנים כדי לאסוף את כל ההגדרות הידועות. אך מאריי הוגה רעיון לשתף את הציבור באיסוף המילים, וכך לקצר את זמן העבודה על המילון לעשרות שנים. בעת שההגדרות נאספות באיטיות ונראה כי הפרויקט עלול להיכשל, הצוות של מאריי מגלה כי אדם אחד, ד"ר דאבליו.סי. מינור (שון פן), שלח להם יותר מעשרת אלפים מילים ובכך עשוי להציל את הפרויקט השאפתני. כשהוועדה מתעקשת לכבד אותו, מתגלה אמת מזעזעת: ד"ר מינור, ותיק מלחמת האזרחים האמריקנית, יושב בכלא לאחר שהורשע בעוון רצח אדם בעודו מותיר את אלמנתו וילדיהם ללא מקור פרנסה. הוא הוחזק במוסד לחולי נפש על סעיף אי שפיות. אלא שמאריי מתקרב לאיש, מתחבר אליו ומנסה בכל מחיר לסייע לו ולהוכיח את חפותו ואת העובדה שהטיפול הפסיכיאטרי שניתן לו גרם לו נזק כמעט בלתי הפיך. באופן לא צפוי גם אלמנת האיש שרצח נרתמת למאמציו של מאריי ונגד כל הסיכויים נקשרת לרוצח בעלה. עם נטלי דורמר, אדי מרסן, סטיב קוגאן, סטפן דיליין. 124 דקות.

הנה עוד דוגמה לסרט ביכורים באורך מלא של יוצר שמצליח לנווט אותו כאילו הוא עתיר ניסיון ומאחוריו פיצ'רים רבים. פארהאד ספיניה, במאי ממוצא איראני, משכיל לגרום לשני כוכביו להתעלות ולהפגין תצוגות משחק פנומנליות. גיבסון ופן, שניהם זוכי אוסקרים (גיבסון בזכות "לב אמיץ" ו"הסרבן", פן על "21 גרם" ו"מילק"), ידעו עליות ומורדות בקריירות שלהם, אבל הגיעו לסרט הזה בשלים ומגובשים וכל אחד מהם עושה בתפקידו עבודה מעולה המאפשרת להשתחרר מייד - בעיקר במקרה של גיבסון שתפקידו גדול יותר - מכל הסטריאוטיפים שנקשרו בשמם אפרופו עבודותיהם הידועות הקודמות. נכון שיש כאן לא מעט רגעים מלודרמטיים, אבל הם נובעים מהסיפור שאילו לא היה אמיתי היינו מתקשים להאמין לו – שאת חלק הארי של הערכים במילון אוקספורד המהולל כתב אסיר רוצח וחולה נפש. ספיניה מביים את הסרט בתנופה כשהוא הופך רעיון שנשמע על פניו משעמם, סרט על הדרך בה נכתב המילון הבריטי המפורסם, לעבודת קולנוע מהנה ובעלת עוצמה. כאמור, גיבסון ופן מספקים את הסחורה עד הסוף וגם שחקנית המשנה נטלי דורמר, הידועה בעיקר מסדרות טלוויזיה ("משחקי הכס" ו"שושלת טיודור") מוסיפה את התבלין הטרגי-רומנטי לסרט.

דירוג: ****              

מועדי הקרנות 


הפרופסור והמשוגע, באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג

 

   


"ג'קסי" (ארה"ב 2019)

קומדיה. סרטם של ג'ון לוקאס, סקוט מור. פיל (אדם דוויין) מכור באופן חסר תקנה לטלפון הסלולרי שלו. אין לו חברים, העבודה שלו היא לכתוב רשימות מטופשות באינטרנט עבור חברת עיתונות וחיי האהבה שלו בכלל לא קיימים, אם לא לוקחים בחשבון אוננות וצפייה בפורנו. אבל הסטטוס שלו עומד להשתנות. כשהוא משדרג את הטלפון הוא מקבל את ג'קסי, עוזרת וירטואלית חכמה, חמה, מעודדת, ויעילה במיוחד. היא מסייעת לו להיפתח לעולם הרחב ולתקשר עם הסביבה קצת יותר, אבל גם משתלטת לו על החיים לחלוטין. אבל כשפיל הופך להיות הרבה פחות תלוי בג'קסי ומכיר בחורה, קייט (אלכסנדרה שיפ), מתברר שג'קסי פיתחה כלפיו רגשות ולא בקלות תניח לו "לבגוד" בה. היא עצמה נהיית יותר ויותר כפייתית ביחס אליו ולא מאפשרת לו לפתח עצמאות בלי התלות המוחלטת בה. עם רוז ביירן. 89 דקות.

מדובר בקומדיה שעוסקת בהתמכרות לסלולר, תופעה מוכרת ומדאיגה בעולמנו המנוכר ובגאדג'טים המקיפים אותנו מכל עבר על חשבון קשרים אנושיים. אלא שכאן ג'קסי, אפליקציית ההפעלה של הטלפון המשודרג של פיל שמשתלטת עליו היא בעלת רצונות וכוחות משלה ועד מהרה היא הופכת את חייו של גיבורנו, בתואנה שהיא נועדה לשדרג אותם ולהפוך אותו לאדם חברתי יותר, מעורב יותר ואף לכוון אותו באופן פרקטי לחיי אהבה. אלא שברגע שזה קורה לו עם קייט, ג'קסי מבינה שהיא הולכת לאבד אותו ותעשה הכל כדי למנוע זאת. הרעיון כשלעצמו נחמד אבל לא כל כך מקורי בכל הקשור למכונות חכמות, רובוטים תבוניים וכולי שתחילה משרתים את בעליהם אבל אט אט מתחילים גם "לחשוב" במקומם. הסרט הופך די מהר להברקה בעלת אלמנט אחד, ששב וחוזר על עצמו בכל מיני וריאציות. לאורך השעה וחצי פזורים כמה וכמה רגעים משעשעים, כולל מספר גסויות בוטות מצידה של ג'קסי, אבל הרעיון מובן די מהר ולא מתפתח מעבר. אילו היוצרים היו לוקחים את האפליקציה ואת הסיטואציה למקום קיצוני, חתרני ואנרכיסטי הרבה יותר, ייתכן שלקומדיה הזו היה יותר ערך. אבל נראה כי השאיפה הייתה להחזיר את פיל הביתה בשלום וכך היא נשארת שטחית ולא מוצלחת.

דירוג: ** וחצי

מועדי הקרנות


ג'קסי, באדיבות בתי קולנוע לב


   


"החוחית" (ארה"ב 2019)

דרמה. סרטו של ג'ון קראולי, על פי הרומן רב המכר של דונה טארט. מסלול חייו של תיאו (אנסל אלגורט) בן ה-13 נכנס לסחרור לאחר שאמו נהרגת בפיצוץ במוזיאון המטרופוליטן בניו-יורק. הטרגדיה מובילה אותו למסע של אבל ואשמה, גילוי עצמי וגאולה, ואף אהבה. במהלך מסעו זה, הוא מחזיק רק בפיסת תקווה אחת מאותו היום: ציור של ציפור קטנטנה הקשורה לענף עליו היא עומדת בכלובה: החוחית. עם ניקול קידמן, ג'פרי רייט, לוק ווילסון, שרה פולסון. 149 דקות.

מועדי הקרנות


החוחית, באדיבות Tulip Entertainment
 



"שנת החתונה שלי" (ארה"ב 2019)

קומדיה. סרטו של רוברט לוקטיק. מארה (שרה היילנד) בת ה-27, צלמת מוכשרת החיה באל.איי, לא בטוחה שהיא "מהסוג המתחתן". בן זוגה ג'ייק (טיילר ג'יימס וויליאמס), לעומתה, כבר מוכן לעשות את הצעד הגדול. על המורכבות הזוגית הזאת מופעל לחץ מכיוון לא צפוי: בתוך זמן קצר, מתחילות לנחות בתיבת הדואר שלהם לא פחות משבע הזמנות לחתונות החברים הכי טובים של שניהם. השניים מתחילים לדלג יחד מאירוע לאירוע, מקבלת פנים אחת לאחרת וחווים מפגשי חברים ומשפחות שגורמים להם להרגיש שהטבעת מתהדקת גם סביבם. עם דרלין ווגל, ג'ינה יוואן, אנה קמפ, מורין דוולף. 90 דקות.    

מועדי הקרנות


שנת החתונה שלי, באדיבות סרטי חמישה כוכבים
 

   


31/10/2019   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע