סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
קולנוע
לוח האירועים 2019 נובמבר 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
כתבה
 
מאת: נחום מוכיח עולים השבוע: "משחקי בילוש" ועוד
 

 
 
ג`וד לאו נכנס לנעליו של מייקל קיין, סרט חדש לארנון צדוק ושני סרטים שונים לגמרי  על אהבה


"משחקי בילוש" (ארה"ב 2007)
 
מותחן. בשנת 1972 יצר הבמאי ג`וזף ל. מנקביץ` את הסרט "משחקי בילוש", על פי מחזהו של אנתוני שאפר, שגם כתב את התסריט. לורנס אוליבייה גילם בו אז את הסופר המזדקן והאמיד שאשתו בוגדת בו, בעוד שאת מאהבה הצעיר של האישה, המתעמת איתו, גילם מייקל קיין. בגרסה החדשה, שבשרביט הבימוי שלה אוחז קנת בראנה, קיין הפך תפקיד ומככב בתור הסופר המקשיש, בעוד שלנעלי המאהב הצעיר של אשתו נכנס ג`וד לאו. לתסריט אחראי הפעם הרולד פינטר, הטוען שאחרי שקרא את המחזה המקורי של שאפר, מבלי שהכיר אותו קודם לכן, וגם לא צפה בסרט, הפך אותו לתסריט חדש משלו, ורק השאיר בו כמה פרטי עלילה בסיסיים מהמקור. בסרט החדש מילו טינדל (לאו) מגיע לאחוזתו הכפרית המפוארת של אנדרו ווייק (מייקל קיין). בשיחת הגישושים המפתתחת ביניהם מתייחס אנדרו בזלזול למיילו, אבל זה מתעקש לתבוע מהסופר שיתגרש מאשתו, כדי שהוא יוכל לשאת אותה לאישה. אנדרו, בהפוכה, מציע למיילו לשדוד, בעזרתו, את תכשיטי אשתו הצפונים בכספת האחוזה, ובעוד הוא מקבל את כספי הביטוח עליהם, מיילו יוכל למכרם לסוחר מחו"ל וכך להפוך לבעל ממון ולסבסד למאהבת שלו את אורח החיים העשיר לו התרגלה. אבל זהו רק הפלוט הראשון בסדרה של תחבולות, מזימות ומהפכים מפתיעים ומפותלים, המתחוללים במסגרת קרב המוחות והכוחות שמנהלים השניים ביניהם. 86 דקות.
 
השחקנים מצוינים, הדיאלוגים בחלקים רבים קולחים, קולעים ופוגעים, אבל כל המכלול - המבנה הקאמרי של שני גברים המשוטטים, מדברים ועושים מעשה במשך קרוב לשעה וחצי בטירה עתיקה עם מתקני פירוטכניקה מודרניים - לא עובד כל כך טוב. הסרט המקורי זכור לי כיציאה הרבה יותר טובה.
 
"אהבה מטורפת" (ארה"ב 2007)
 
דוקומנטרי. סרטו של דן קלורס, העוסק ברומן סוער ואובססיבי, המכיל את כל המרכיבים לסיפור סנסציוני עסיסי, טרגי-רומנטי, שהסעיר את אמריקה לפני כמה עשורים טובים. שנות   ה-50, ניו יורק. כשברט פוגאש, עורך דין נשוי מצליח בן 32, לא ממש כליל החן, פוגש את לינדה, רווקה יפהפייה בת 20 הגרה בברונקס, הוא מחליט שהיא תהייה שלו. הוא עושה הכול כדי לכבוש את לבה, והיא נעתרת לחיזוריו ומבלה איתו, אבל מחליטה להתמסר לו רק כשיהיה גרוש, כמו שהבטיח לה. ברט, טיפוס מפוקפק שמקיים במשך שנים מערכות יחסים רומנטיות עם נשים במקביל ליחסיו עם אשתו, מזייף מסמכי גירושין, אבל היא עולה על העניין ומחליטה לעזוב אותו. בצעד בלתי נשלט של נקמה, ברט האובסיסבי שולח עבריינים לשפוך חומצה לתוך עיניה והיא מתעוורת. הסיפור מתפרסם בקיץ 1959 בעיתונים, וכל אמריקה סוערת וגועשת. ברט נשפט למאסר אך גם לאחר מכן לא מפסיק לחזר אחר לינדה. לסיפור הביזארי הזה, של שיגעון האהבה ואיבוד השפיות בהקשר הזה, יש סוג של הפי אנד, הזוי למדי. בסרט מגוללים את הסיפור הדמיוני-מציאותי הזה ברט (היום בן 79) ולינדה (בת 67), ואנשים נוספים מהחוגים המשפחתיים, החברתיים והעסקיים הקרובים לבני הזוג. 92 דקות.
 
מהסרטים הדוקומנטריים היותר משעשעים-אפלים-טורדי שלווה של השנים האחרונות.  
    
"חגיגה של אהבה" (ארה"ב 2007)
 
דרמה. סרטו של רוברט בנטון ("קרמר נגד קרמר", "מקום בלב"), על פי ספרו של צ`רלס בקסטר. הארי (מורגן פרימן), אדם נוגה ומהורהר, פרופסור לפילוסופיה, יושב בבית קפה בקהילה קטנה באורגון, ומבחין בסיפורי אהבה המתרקמים בקרב אנשי הקהילה. ברדלי (גרג קיניר), הבעלים של המקום, מופתע לגלות שאשתו (סלמה בלייר) נוטשת אותו לטובת אישה. בהמשך הוא יתנחם בזרועותיה של דיאנה (ראדה מיטשל), סוכנת נדל"ן, המנהלת במקביל קשר עם גבר נשוי (בילי בורק). אוסקר (טובי המינגוויי), העובד אצל ברדלי, מפתח רומן לוהט עם קלואי (אלקסה דוואלוס), שזה עתה התקבלה לעבודה בבית הקפה. על הרומן הרציני של השניים מעיבה תגובתו של אביו של אוסקר באט (פרד וורד), גבר אלים המאיים לסכל את הקשר. כל הנפשות הפועלות, שקסם האהבה מטלטל את חייהן, מוצאות בהארי דמות בוגרת בעלת ניסיון חיים, המייעצת להם במבוך הנסתר והגלוי של ענייני הלב. אבל בקשר של הארי עם אשתו האהובה אסתר (ג`ין אלכסנדר), הוא מקיף עצמו בחומה אטומה: זו הדרך שלו להתמודד עם האסון האישי שפקד אותו, מות בנו האהוב כתוצאה מנטילת מנת יתר של סמים. 102 דקות.
 
כל קלישאות הרגש השמאלציות מוגשות בסרט הזה בתמהיל מרוכז. אבל מעבר ללבטי מאוהבים למיניהם בסיטואציות שונות – שום דבר שלא ידענו עליו עד עכשיו – אין כאן שום דבר. 
        
"רק כלבים רצים חופשי" (ישראל 2007)
 
דרמה-אקשן. סרטו של ארנון צדוק, שעל תסריטו חתום אסי דיין. במרכז הסיפור תלמה (איילת זורר), עובדת סוציאלית שמנסה לסייע לבני משפחת סיטון, תושבי שכונת מצוקה, לשקם את חייהם. אלי (יגאל עדיקא), עבריין קטן, מתקיים מביצוע הצתות, על פי הזמנה. שאיפתו הגדולה היא להגר להמבורג, ולחיות בקרב אנשים המכבדים זה את זה. סבו ואחיו הצעיר חיים על צמרת עץ בחצר ביתם שבשכונה, בניתוק מוחלט מחיי היומיום. עמליה (נטע גרטי), אחותו של אלי, מנסה לצאת מהסמים. היא מאוהבת בחיים (אלון אובטבול), עבריין מסוכן, ויודעת שהיא משחקת באש. אבל ברגע שתיכנע לתשוקתה אליו, היא תוביל את כל הנפשות הפועלות שסביבה לסדרת אירועים טרגיים אלימים. תלמה מנסה לחלץ את עמליה ממלכודת היחסים עם חיים, אך בתגובה נאנסת באכזריות. היא לא מצליחה לשקם את נפשה המדממת, ומתאבדת. בעלה אורי (ליאור אשכנזי), עורך דין המתלבט אם למסור עדות שקר לטובת חברו מילדות, קצין צה"ל המואשם ברצח ילד ערבי בדם קר, יוצא למסע נקמה באחראים למות אשתו. 97 דקות. 


18/10/2007   :תאריך יצירה
הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע