סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
קולנוע
לוח האירועים 2019 נובמבר 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
כתבה
 
מאת: נחום מוכיח קולנוע ביתי: סקירת כותרי DVD חדשים
 

 
 
בין הכותרים: "לב פראי" של דיוויד לינץ`, "חופשת קיץ", "החיים על פי אגפא" והסדרה "מרחק נגיעה"


"לב פראי"
 (הד ארצי)
 
מהדורת אספנים מיוחדת לאחד מסרטי הקאנון של דייוויד לינץ`, ואחד הראשונים בהם עוצב סגנונו הקולנועי המיוחד. ספק אם מי שלא יודע יבחין בכך, אבל מדובר במחווה של הבמאי ל"הקוסם מארץ עוץ". בסגנון של מיוזיקל מסוגנן ואקסטרווגנטי מגולל הסיפור את עלילותיהם של סיילור (ניקולס קייג`), אסיר משוחרר, ולולה (לורה דרן), אהובתו הבלונדינית. שניהם מאוהבים קשות זה בזו, אבל עליהם להימלט מאמה של לולה, מריאטה (דיאן לאד, שהיא גם אמה במציאות של דרן), פסיכופטית שהוציאה על סיילור חוזה. השניים נמצאים בנון-סטופ-אקשן. עושים סקס פראי כמה שיותר, מתחמקים מהבלש פרטי שנשלח בעקבותיהם ונמלטים מרוצחים שכירים שמאפיונר שלח כדי לחסל את סיילור, וכו`. דמותו של קייג`-סיילור מאופיינת באלמנטים מתרבות הפופ האמריקנית, בעיקר הדים לאזכורים לדמותו הטווסית-רברבנית של אלביס.
 
תוספות: הסרט עשיר בתוספות (נטולות תרגום לעברית למרבה הצער): הסרטונים "אהבה, מוות, אלביס והקוסם מארץ עוץ – יצירת `לב פראי`"; "דלפק האוכל של דל" – סדרת ריאיונות וסצינות שהורדו בעריכה; גלריית תמונות של לולה וסיילור; "ספונטניות ספציפית" – פוקוס על דייוויד לינץ`; דבריו של הבמאי אודות ההוצאה המחודשת של סרטו ועוד.
 
סרט מסוגנן ומגובש שתמיד כדאי לשוב אליו או, למי שלא מכיר, לגלות בפעם הראשונה ולהתמכר.
 
"אלביס פרסלי – ככה זה היה"
 (הד ארצי)
 
שבע שנים לפני ההתמוטטות והקריסה הסופית של האגדה, אלביס פרסלי היה בשיאו. בקונצרט המצולם במלון אינטרנשיונל בלאס וגאס הוא היה עדיין הגבר החטוב, בעל בלורית השיער האופיינית ופאות הלחיים הטיפוסיות. אמנם נוטה להזיע, אבל זה כבר עניין של אופי. המהדורה המיוחדת הזו כוללת שני דיסקים ובהם שתי גרסאות של הסרט שצולם על ידי אולפני MGM בזמנו, ומתעד גם את החזרות באולפני החברה באל.איי לפני ההופעה ( ותאמינו או לא -  בחזרות אלביס מבצע את "תחזור" של הביטלס ואת "גשר על מים סוערים" של סיימון וגרפונקל!). אלביס האליל, מודל 1970, הוא אמן בעל חוש הומור מפותח, פרפורמר בעל שליטה עצמית נדירה הניחן בכריזמה בלתי ניתנת לערעור, יכולת ענטוז ושואו בימתי שקשה להישאר אליו אדיש. ב"אהביני ברכות", למשל, הוא יורד לאולם ומחלק בנדיבות ים של נשיקות (על השפתיים!)  לבנות, הנלהבות בקהל.
 
הדיסק הראשון כולל את שחזור סרט ההופעה האוריגינלי, והיילייטס בולטים בקריירה של אלביס. בדיסק השני - גרסה נוספת של הסרט, ארוכה יותר, עם יותר    מ-40 דקות של קטעים שהורדו בזמנו בעריכה ולא נראו מאז, של שירים ושל סצינות "לא מוזיקליות".         
 
אלבום זיכרון נהדר למלך מממפיס, שככל שעובר הזמן דווקא הופך לעל-זמני.
 
"אחרי החתונה"
(לב סרטים ובתי קולנוע)
 
עבודתה של הבמאית הדנית סוזן בייר ("אהבות פתוחות"). יאקוב (מאדס מיקלסן) הוא צעיר דני אידיאליסט העובד בהודו בבית יתומים  המעניק מקלט וחינוך לילדי רחוב. אמנם הוא לא ביקר במולדתו יותר מ-20 שנה, אבל כאשר מגיעה הצעה מפתיעה מאיש עסקים העומד בראש עמותה דנית ציבורית, המציע תרומה נדירה לבית היתומים, בהתאם לקריטריונים כאלה ואחרים, ג`ייקוב עושה את כל הדרך חזרה לדנמרק ופוגש ביורגן (רולף לאסגארד). זה משכנע אותו, קודם שיקבל החלטה סופית בנוגע לתרומה שיעניק לבית היתומים, להגיע לחתונת בתו בת ה-20, אנה (סטינה פישר כריסטנסן) - ושם נכונה לו הפתעה גדולה. מהר מאוד מתברר ליאקוב שרעייתו של יורגן, הלן (סידסה באבט קנודסן) היא חברתו לשעבר, מלפני שנים רבות, והוא עוד יותר נדהם לגלות שאנה, שלחתונתה הוזמן, אינה אלא בתו הביולוגית שלו. התגליות האישיות המפתיעות האלה מזעזעות את עולמו הרגשי של ג`ייקוב, והוא מחליט להישאר בדנמרק כדי להתוודע לבתו. הוא גם מגלה מחדש את הרגשות שנותרו בו לחברתו לשעבר-רעיית יורגן. וזוהי רק תחילת הסיפור שמטלטל את חייו של יאקוב מהקצה אל הקצה.
 
תוספות: ראיון עם הבמאית וסצינות שירדו בעריכה.
 
למרות הגלישה פה ושם למלודרמטיות מוגזמת, מדובר בסרט סוחף, מפתיע ונוגע ללב.
         
הסדרה "מרחק נגיעה"
 (אן.אם.סי יונייטד)
 
הסדרה המצליחה בת שמונה הפרקים שביים רוני ניניו על פי תסריטה של רונית וייס-ברקוביץ`. זוריק (הנרי דוד), בחור חילוני יוצא יחידה קרבית, נכנס לדירה שכורה בבני-ברק, דלת מול דלת בשכנות למשפחתו החרדית-ליטאית של שמואל ברמן (צחי גראד), רעייתו לאה (ירדן בר כוכבא), בתם רוחל`ה (גאיה טראוב) ובנם מנחם. רוחל`ה עומדת להשתדך לבן של יהלומן עשיר, המקורב לראש הישיבה,  אהרון (יחזקאל לזרוב), אחיו של שמואל, אבל לא שלמה עם המהלך. קשר איטי ומהוסס, המורכב ממבטים ואחר גם מדיבורים, מתפתח בין רוחל`ה וזוריק, שבני משפחתו הגיעו ממוסקבה לדירה, אותה הכין עבורם. אביו, סשה (סלבה ביברגל), רופא בעל ניסיון, נאלץ לעבוד כאן כמאבטח בחניון. אמו מרינה (יבגניה דודינה), שחקנית בעלת מוניטין במוסקבה, שם גם ניהלה רומן עם הבמאי שלה, מוצאת עצמה בארץ בוואקום אישי ומקצועי. נטליה (לוסי דובינצ`יק), אחותו של זוריק, צעירה תוססת מעורה בחברה הצעירה ברוסיה, עולה לארץ בעל כורחה. קשיי ההסתגלות של בני משפחת מינץ יקשו עוד יותר על זוריק, המשענת היחידה שלהם, שגם כך פיתוח מערכת היחסים עם רוחל`ה החרדית הוא אקט מסובך, שתוצאותיו קשות.
.
 
תוספות: סרטון מאחורי הקלעים, בו מתועד חלק מהצילומים, כמו גם דברי היוצרים והשחקנים.
 
סדרה אותנטית מרגשת, למרות השימוש בקלישאות ובסטריאוטיפים מובהקים.
        
"חופשת קיץ"
(לב סרטים ובתי קולנוע)
 
בסרטו הראשון של החרדי לשעבר, דוד וולך, הרב אברהם (אסי דיין), אבי משפחה חרדית-ליטאית, מגדל ומחנך את בנו יחידו מנחם (אילן גריף), שלומד בחיידר, ללכת בדרכיו, ולהקפיד על הקרב והקדשת החיים לעבודת האל. אשתו אסתר (שרון הכהן-בר) רכה יותר עם הילד, ומנסה לגונן עליו מפני קפדנותו המחמירה של האב. המשפחה, החיה בשכונה חרדית טיפוסית, מנהלת אורח חיים מינימליסטי-סגפני ומתנזרת מהנאות החיים. כשמגיעה חופשת הקיץ, מבקש הילד מהוריו לצאת לים המלח. ההורים נעתרים והשלושה יוצאים ברכב הסעה מיוחד, כשבדרך מסביר האב לבנו על מצוות שילוח הקן, שבאופן אירוני תשמש לאחר מכן כאלגוריה כואבת וצובטת לב לאירוע טרגי הממשמש ובא. כשהקבוצה מגיעה לים המוות, מתפצלות הדרכים. האם הולכת לעזרת הנשים ואברהם ומנחם הולכים עם קבוצת הגברים. מנחם  משתעשע במים ואז קורא לו אביו לתפילת ערבית ופונה לעבודת הבורא מבלי שיוודא שבנו מצטרף אליו. זו הפעם האחרונה שהאב רואה את בנו בחיים. לאחר משיית גופת הילד ממימי ים המלח, ינסה הרב לשכנע את רעייתו הממאנת להתנחם שזהו רצון האלוהים, אבל החיים בבית המשפחה לא ישובו לתקנם. אבלות כבדה תיפול על האם, שתבטא בדרכה המאופקת את רוגזה והתרסתה כלפי בעלה ו"שתיקת האל".
 
תוספות: ריאיון עם הבמאי דוד וולך.
 
אחד הסרטים המרשימים, המדויקים והנוגעים שנעשו כאן בשנה שעברה.
 
"החיים על פי  אגפא"
(אן.אם.סי יונייטד)
 
סרטו של אסי דיין מ-1992 הוא סוג של משל תוכחה מאיים, המנבא פרץ של אלימות בחברה הישראלית המאצ`ואיסטית, ואולי, כדברי דיין, ניבא אף את רצח רבין, שנתיים מאוחר יותר. עלילת הסרט נעה סביב בר תל-אביב טיפוסי, מיקרוקוסמוס בו עוברים נציגי החתך החברתי הישראלי: בוהמיינים וקרימינלים ערסים, חולי נפש מעורערים ושוטרים נפוחים, בורגנים נהנתנים החוגגים יומולדת, משוררים אלמונים שמנסים להביא את יצירתם הנואשת למודעות קהל ועובדי מטבח ערבים. לכור ההיתוך המפעפע-מבעבע הזה מגיחה קבוצת חיילים מתנשאת, שתשנה את האיזון העדין במקום. בסרט משחקים גילה אלמגור, שולי רנד, סמדר קלצ`ינסקי, אביטל דיקר, עירית פרנק, דני ליטני, עזרא כפרי, שמיל בן ארי ועוד. סרט זה היה אקורד ראשון בטרילוגיה (אחריו באו "שמיכה חשמלית ושמה משה" ו"מר באום") שבה שטח היוצר את פילוסופיית החיים שלו: "אין תוכנית. חיים. נקודה".
 
תוספות: הצצה נדירה לעולמו ההגותי, האמנותי, החתרני ורב הסתירות, של דיין – תמצאו בבונוס המיוחד המצורף, "הקולנוע על פי אסי דיין", סרט בן 75 דקות שבו מספר היוצר לבנו ליאור על דרכו הקולנועית, בארץ ובחו"ל, על השקפת עולמו האירונית בנוגע לחיים בכלל ולחייו האישיים והאמנותיים בפרט, ואף לגישתו יוצאת הדופן בעבודה על תפקידיו השונים.
 
הסרט וסרטון הבונוס הייחודי המצורף לו - מסמכים קולנועיים נדירים שאסור להחמיץ.


17/03/2008   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

תגובת גולשים (1 תגובות)
הוסף תגובה   לכל התגובות
1. איזה כתיבה מסובכת
י , (18/03/2008)

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע