סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
קולנוע
לוח האירועים 2024 מרץ 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
ידיעה
 
מאת: מערכת הבמה עשור לדוקאביב
 

 
 
12 סרטים ישראלים יתחרו במסגרת פסטיבל "דוקאביב 2008". סרט הפתיחה: "החיפושית"


פסטיבל דוקאביב יתקיים זו השנה העשירית בסינמטק תל-אביב בין התאריכים 3 באפריל –12 באפריל 2008. בשל עבודות השיפוצים בסינמטק, ערב הפתיחה ייערך במשכן אמנויות הבמה.
 
השנה יתחרו שנים-עשר סרטים במסגרת התחרות הישראלית לקולנוע דוקומנטרי. את הפסטיבל יפתח סרטו של ישי אוריין "החיפושית" המתחרה אף הוא בתחרות. 
 
הסרטים המתחרים:
 
החיפושית

תסריט, בימוי והפקה: ישי אוריין. כשבמאי הסרט קנה את מכונית החיפושית שלו, הוא הבטיח לבעלים הקודמים שישמור  עליה היטב, ושלעולם לא יפרק אותה. מאז הוא מתייחס אליה כאל בת משפחה. בקרוב ימלאו לחיפושית 40 שנה, המוסכניק אומר שבמצבה הנוכחי היא לא תגיע לגיל 41, ואשתו לא מוכנה להכניס אליה את התינוק שעומד להיוולד להם. אוריין יוצא למסע שעובר דרך בעליה הקודמים של החיפושית, ומגיע עד לירדן בניסיון נואש לשפץ את החיפושית ולהחזיר אותה לחיים. סיפוריהם המרגשים, המצחיקים והאינטימיים של שרשרת בעלי החיפושית הקודמים נשזרים על רקע הסיפור האישי של אוריין עם החיפושית, ברגעים האחרונים לפני שהוא הופך להיות אבא.
 
אדמה
 
תסריט ובימוי: יפתח שבח, הפקה: מרק רוזנבאום ואיתי תמיר. "אדמה" מלווה את מושב נהלל המיתולוגי ומתמקד בשכבת החקלאים הוותיקים הנאלצת להתמודד עם הקונפליקט הבין דורי, שאלת המשך קיומו של המשק המשפחתי המסורתי ועם שאלות אישיות קשות. בני דור ההמשך בוחרים לפרוץ את גבולות המעגל המפורסם של נהלל ושואפים לכיוונים חדשים של עבודה חקלאית מחוץ למשק והמושב. ההורים, מנגד, מתקשים לראות כיצד מפעל חייהם הולך בדרך "כל בשר". הם אינם מוכנים להיכנע לגילם ובוחרים לעבוד ממש עד ליום מותם, תוך התמודדות עם קונפליקטים בין אדם לאדם ובין אדם למקום. הסרט הוא הומאז` לחקלאים ותיקים אלה, אנשי החזון והאדמה. 
   
אובססיה
 
תסריט, בימוי והפקה: אוהד מילשטיין. סרט דוקומנטרי הבא לבחון את המושג והלוך הרוח של המושג אובססיה. אובססיה למוות, לידע, לסקס, לשליטה, לחשיפה, לניקיון וכו`, תוך התייחסות לעובדה כי אובססיה היא "המחלה" הנפוצה ביותר במאה ה- 21. ממה נוצרת האובססיה? ממה היא ניזונה? מה היא משרתת באדם? וכיצד היא מונעת על ידי שאיפה אין סופית של העוסק בה להגיע למצב של אופוריה?
 
באבא הכבשה יוצאת להביא אהבה לעולם
 
תסריט, בימוי והפקה: גיל קרני. איתמר הוא בחור תמים וחולמני מכפר קטן, שתמיד נשאר מחוץ למעגל החברתי. כילד העדיף את חברתן של הכבשים בשדה על פני חברת בני האדם. שנים מאוחר יותר, איתמר עוזב את השדות, עובר לתל אביב ומרכיב כבשה מגוש של ספוג שמצא, ראשה עשוי פלסטלינה ורגליה מסמרים. יצור נטול כל תחכום. אותה כבשה פשוטה למראה מובילה את איתמר בשבילים שמעולם לא הכיר ופותחת בפניו את שערי הכפר הגלובלי. 

יידישע מאמא
 
בימוי: פימה שליק וגנאדי קוצ`וק, הפקה: פימה שליק. זינה היא עולה חדשה ממולדובה, בנה היחיד גנאדי גר מזה כמה שנים עם חברתו נורית, עולה חדשה מאתיופיה. גנאדי מפתיע את אמו בשיחת טלפון, שבה הוא מבשר לה על מועד החתונה הקרבה עם נורית. עולמה של זינה חרב עליה, צבע העור של נורית וההבדלים התרבותיים הם דברים שלא מתקבלים על דעתה, והיא מתחילה להפעיל מערכה רגשית, סחטנית ומניפולטיבית על בנה היחיד.
הסרט מלווה את זינה, גנאדי ונורית מרגע ההודעה על החתונה עד טקס החופה.
 
כלות המדבר
 
תסריט, בימוי והפקה: עדה אושפיז. על פי המסורת הבדואית, הבעל יכול לשאת אשה שנייה מבלי שקולה של האשה הראשונה נשמע בנושא. הסרט מתחקה אחר גורלן של הנשים הבדואיות ומנסה לתת קול ובמה לקולותיהן שהושתקו על ידי החברה והמשפחה, כשהן נקרעות בין מסורת לקדמה. 
 
מיתה משונה
 
תסריט ובימוי:שחר מגן, הפקה: למה הפקות. פנינה שרון, פנינה גורן ופנינה רביץ מבקשות לבדוק האם נכונה השמועה שסבתן, פרל אפלבוים, שעל שמה הן נקראו, נרצחה בשנת 1921 כמעשה נקמה של חברי ניל"י.
לצד מסען של הפנינות, הסרט מתמקד בתושבי זיכרון יעקב ובצאצאיהם ומבקש לשרטט את יחסם המורכב למשפחת אהרנסון שהפכה ברבות השנים למשפחה של גיבורים. כמו כן מתאר הסרט פרופיל של מקום, שגם 90 שנה אחרי, לא באמת השתחרר משדי העבר.
 
המלחמה הראשונה שלי
 
בימוי: יריב מוזר, הפקה: יריב מוזר - מוזר פילמס בע"מ ויעל פרלוב. כשקיבל צו 8 להתגייס למלחמת לבנון השנייה, הצטייד יריב מוזר בחגור וגם במצלמת הווידאו שלו. במהלך המלחמה תיעד את חבריו לנשק ואת המתרחש סביבו. לאחר שהסתימה המלחמה חוזר מוזר לאנשים שחלפו על פני העדשה בפנים חיוורות ובמבטים חסרי אונים ומדובב אותם. הסרט מתעד את חילופי הדברים הקשים, ההאשמות ההדדיות וגילויי הלב הכנים. 
 
המלך לאטי הראשון
 
תסריט ובימוי: אורי בר-און, הפקה: קובי צאיג ואורי בר-און. עזיז דיוף, אביו של לאטי, הגיע לישראל מסנגל כעובד זר לפני 17 שנים. אירנה, אמו של לאטי, עלתה לישראל מביילורוסיה לפני 15 שנים. לאטי בן ה-8 הוא ילד ישראלי מערבי לכל דבר, אוהב מקדונלדס, אוהד שרוף של מכבי תל אביב בכדורסל ומדבר רק עברית. אחר צהריים אחד חייו של לאטי מקבלים תפנית חדה כשאביו מגלה לו שהוא נצר לשושלת מלוכה ארוכת שנים בסנגל. חלומו של האב הוא שלאטי יהיה יום אחד מלך של שבט הסרר המונה יותר ממיליון אנשים. דיוף מצפה מלאטי ללמוד להיות מלך של שבט באפריקה כדי שהוא יוכל "להציל את השבט ולהוביל אותו בחזרה לגדולה". מי מאיתנו לא חלם פעם שאבא שלו יבוא אליו ויגיד לו שהכול טעות ושבעצם הוא נולד להיות מלך?
 
הנערים מלבנון
 
בימוי: אוהד אופז, הפקה: איתי קן-תור. עם נסיגת צה"ל מרצועת הביטחון, התמוטט צבא דרום לבנון במאי 2000 ואנשיו נסו מפני החיזבאללה לישראל, בת בריתם שנטשה אותם. כיום נותרו בארץ 700 משפחות פליטי צד"ל.
פייר ומסעוד, בניו של קצין צד"ל לשעבר, שהגיעו כנערים מלבנון לישראל, נאבקים להגשים את חלומותיהם בארץ. פייר מחפש קהל למוזיקה הלבנונית שהוא מנגן ומסעוד אוסף את חבריו, כולם בנים של חיילי צד"ל לשעבר, ומקים את קבוצת הכדורסל– ארז נהרייה. דרך סיפורי המשפחה, המוסיקה והקבוצה מתאר הסרט את מאבק ההישרדות והקליטה של פליטי צד"ל בישראל.
 
שהידה
 
תסריט ובימוי: נטלי אסולין, הפקה: טליה קלינהנדלר ואיילת אפרתי. הסרט מתעד את מסעה של הבמאית לתוך עולם האסירות הביטחוניות בכלא השרון, שכולן הורשעו בסיוע לביצוע פיגועים בישראל בדרך זו או אחרת. בכלא יצרו האסירות עולם חדש, מנותק מהעולם החיצוני, עם חוקים משלו, משולל חופש לחלוטין שדווקא בו הן מוצאות לראשונה מקום לביטוי עצמי.  במהלך הסרט מתגלה כי הסיבות האידיאולוגיות הן רק חלק מהסיפור המלא, ומאחוריהן מסתתרים מניעים הרבה יותר אנושיים וארציים.
 
שש קומות לגיהינום
 
תסריט ובימוי: יונתן בן אפרת, הפקה: קלאודיה לוין - קלאודיוס פילמס. בצומת גהה, אחת הצמתים המרכזיות בגוש דן, חיים במציאות דמיונית מתחת לאדמה מאות פועלים פלסטינים, צעירים ומבוגרים, אשר מסתננים אל תוך ישראל בכדי לקושש יום עבודה ולהביא מעט פרנסה הביתה. מקום מחבואם הוא יסודותיו של קניון נטוש הנסתר מן העין למרות מיקומו במרכז הצומת הסואן, שם הם מבלים את מרבית ימות השבוע עמוק בתוך הקניון או ליתר דיוק שש קומות מתחת לאדמה. "שש קומות לגיהנום" נע על הגבול הדק בין האמיתי לחלום ובין מציאות לדמיון. בחושך, אומר ג`לאל, לא רואים כלום, כל שנשאר לעשות הוא לחשוב. לחשוב על האהבה.



03/02/2008   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע