סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
קלאסי
לוח האירועים 2024 מרץ 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
ביקורת
 
מאת: צבי גורן אום כולת׳ום - השירה שבאישה
 

 
 
יגאל עזרתי ביים את ההצגה בתבונה שידעה למסוך את המוזיקה, בשירתה של גיאת ובנגינת העוד הנמשכת של עלא אבו עמרה, לתוך עלילה נקודתית, העוברת מתחנה לתחנה"
גלית גיאת נכנסת לנעליה של אום כולת'ום הגדולה במשחק מרגש במחזה מוזיקלי רגיש בתיאטרון יפו


סיפורה של אום כולת׳ום מתחיל כנער - רק כך מותר היה וראוי לה להשמיע את קולה.

צריך לשפשף את העיניים למקרא המשפט הזה. כי מה שמסתתר מאחוריו הוא מעבר לשאלת השחרור המיני של נשים, וכאן עדיין מדובר בנערה. מה שמסתתר הוא דווקא הקול - הקול המצליח לכבוש את הלב כבר כשהוא מגיע מפיו של ה״נער״.
 
זאת הנקודה בהצגת ״אום כולת׳ום״ בתאטרון יפו הערבי-עברי שבה הכיבוש האמנותי של אום כולת׳ום, בגילומה של גלית גיאת, מתחיל לתת אותותיו: ואנחנו היושבים מולה, שומעים את קטעי השירים בביצועה ומתרגשים, עד דמעה כשמגיע הקטע הארוך יותר מתוך ״אנתא עומרי״ לקראת הסוף.
 
גיאת אימצה לתוך גרונה את הקול המיוחד של ״כוכב המזרח״. כמעט ללא תנועת שפתיים בוקע הקול הזה, הגוף הארוך נע עם מנעדיו כפורט על מיתריו הסמויים. היד המאגרפת את עצמה, הזרוע המכוונת, הבגדים שעליהם היא מחליטה ( ועוצבו היטב על ידי שמעון דהאן) כל אלה מסייעים לעיצוב המיוחד שגיאת נותנת במשחק מרגש מאוד. 
 
היא עושה זאת במחזה שעיבדו יגאל עזרתי ועדן אוליאל מספרו של סלים נסיב, בתרגום של יוספה בן שושן, המתאר את דמותה המיוחדת של הזמרת על מהלכי חייה העיקריים מנקודת מבטו של המשורר המצרי אחמד ראמי שכתב לה כ-150משיריה, היה מאוהב בה, אך נדון לגלות ממנה בשנותיה האחרונות.   


אום-כולתום01-רדי-רובינשטיין.jpg
אום כולת׳ום (צילום: רדי רובינשטיין)

קול שהעיר המונים מתרדמתם
 
יגאל עזרתי ביים את ההצגה בתבונה שידעה למסוך את המוזיקה, בשירתה של גיאת ובנגינת העוד הנמשכת של עלא אבו עמרה, לתוך עלילה נקודתית, העוברת מתחנה לתחנה בתפאורה הטובה שעיצב אורי און ואת מעמקיה האיר ברגישות מוזיקלית נדב ברנע. עזרתי גם היטיב לשלב קטעי וידאו שערך נמרוד צין.
 
לצדה של גיאת בולט משחקו של ג׳ורג׳ אסקנדר בתפקיד המשורר ראמי, המתבונן ומספר, וחי את האהבה ואת המסירות החד צדדית שלו. כמוהו גם אריק משעלי המיטיב לגלם כמה דמויות ובעיקר את מוחמד עבד אל ווהאב, היריב הגדול על אהדת הקהל, שברגע הנכון ידע להתפייס והעניק לה את ״אינתא עומרי״, ספינת הדגל של זמרתה.
 
חאולה חג׳ דיבסי מגלמת יפה את תפקידי הנשים שליוו את אום כולת׳ם, ובכל אחד מאלה הצליחה לבטא את האהבה והנאמנות שלה, את הדאגה ואת החרדה לשלומה. עוד משתתפת בהצגה רקדנית הבטן תמר בר-גיל המביאה את הניחוח המוכר של מועדוני הלילה בקהיר.
 
בסיכומו של דבר הצגת ״אום כולת׳ום״ מביאה ברגישות ובכיכובה המושלם של גלית גיאת את הסיפור שמאחורי הקול הגדול והמיוחד שליווה אירועים היסטוריים, כולל הזוהר של ימי המלך פארוק, דרך מהפכת הקצינים של נגיב, נאצר וסאדאת, מלחמת ששת הימים והלאה. קול שהעיר המונים מתרדמתם, קול שכבש את לבם ואת זכרונותיהם.


למועדי מופעים >

21/09/2014   :תאריך יצירה
הדפס הוסף תגובה

תגובת גולשים (2 תגובות)
הוסף תגובה   לכל התגובות
2. אום כולתום אללה ירחמה- ברת מזל שגלית גיאת
שרון לוי , תל אביב (06/11/2014)
1. -
אום כולתום , (28/09/2014)

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע