סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
קלאסי
לוח האירועים 2024 מרץ 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
ביקורת
 
מאת: צבי גורן רמיסיה – רוקדים בחוג הסרטן
 

 
 
אור מרין ואורן נחום מעלים יצירת מחול אישית אוטוביוגרפית חשובה 


רבדים אישיים
 
היה אמש משהו סמלי בתקלה הטכנית שעיכבה ב-45 דקות מעיקות את הבכורה של יצירת המחול "רמיסיה" שעלתה במסגרת פסטיבל "צוללן" של מחול עכשווי במחסן 2 בנמל יפו.
 
כאילו משהו נעלם עצר את הרקדנים ואת הקהל מלהגיע אל רגע האמת של היצירה. עצירה שכל כולה כשם היצירה – הפוגה בהתמודדות עם מה שייחשף ומה שייאמר על מה שמניע אותה.
 
מעבר לכך, זו הייתה גם השהייה שנתנה הזדמנות לקרוא את דף ההסבר המגלה כי מדובר ביצירה אוטוביוגרפית של אור מרין שלצד הכוריאוגרפיה גם עיצבה את הבמה והתלבושות, ושל אורן נחום כדרמטורג וכמעצב פסקול המוזיקה והאפקטים, ובייעוץ אמנותי של איציק ג'ולי.
 
כיוון שהתעצלתי וקצת רגזתי על העיכוב הלא מוסבר טמנתי את הדף בכיס נעלמו ממני הכוונות והפרטים הביוגרפיים, לפיהם "רמיסיה" היא סיפור מחלת הסרטן של אורן נחום שעבר טיפול מפרך להבסתה, כאשר אור מרין לצדו, נאבקת להיות אתו בכאבו. מי שחוו מצב כזה או דומה יודעים שזו תקופה עמוסת רבדים אישיים, נפשיים ופיזיים לחולה ולמלווים אותו.   
 
רמיסיה-אסקף-anakit.jpg
רמיסיה, צילום: אסקף

הרמיסיה, אותה הפוגה של החולה לאחר גמר התהליך הרפואי, היא גם שיאה של ההפוגה שבני זוג לוקחים מהמציאות השגורה והמוכרת, ואשר במהלכה הם נישאים אל ספירה אחרת, שאותה מתארת היצירה האישית האמיצה, שהכאב שבה מהול בהומור דק מאוד שלא נועד לטשטש או להשלות.
 
כאשר נכנסנו לאולם כבר ישבו על הבמה הרקדנים רן בן דרור וסתיו מרין רחוקים זה מזה, כשברקע, לכל רוחב הבמה נראתה, באדיבות התאורה של אורי רובינשטיין, ערוגת צמחים ירוקים. כשהאור באולם ירד החלה הטרנספורמציה של המעשה האמנותי.
 
ניצחון הזוגיות
 
תחילה הייתה זו סתיו מרין בקדמת הבמה, משמאל, בתנועה תזזיתית על הכיסא שלה. בהמשך היא הצטרפה אל רן בן דרור ללא תנועה על כיסאו שבעומק הבמה, ומחזהו בקעה זעקת כאב ארוכה. כדי להרגיעו שלפה מרין מתוך הערוגה שברקע את אחד "הצמחים" שבה – שהתגלה כמסיכה המכסה את פיהם ואפם של הצוות הרפואי בחדר ניתוח.
 
מאותו רגע ועד לסיום המסכות האלה השתתפו במתרחש בצורות שונות, כאבזרים אך גם כמתניעים את השניים במה שנראה כמאבק בינם או משותף נגד הכאב והייסורים, במהלכים אכזריים ברגעים אחדים, מצחיקים באחרים ותמיד מצמיתים ולוכדים.
 
שלא כדברי ההסבר – שקראתי רק אחרי כמה שעות של הרהורים במה שראיתי -  פענחתי את המתחולל על הבמה כמפגש של שני חולים במחלקה, שמעבר לסבל האישי של כל אחד מהם הם גם תומכים זה בזה, נכנעים יחד, מרימים ראש יחד, והזוגיות שנוצרת ביניהם היא גם ניצחונם.
 
מרין ובן דרור יוצרים על הבמה דמויות מלאות מאוד והחיבור בין האיכויות האישיות שלהם כרקדנים מושלם. הם עוברים בטבעיות ממצבים סטטיים לוירטואוזיות, והם מרשימים ביכולות שלהם לעצב בגופיהם את התנועה הפנימית המתרחשת בהם, ולבטא אותה במחוות התנועה הנראות לעין. 

 
רמיסיה-אסקף-2-anakit.jpg
                                                   רמיסיה, צילום: אסקף

בזכות הביצוע המפעים שלהם "רמיסיה" היא יצירה חשובה היוצאת מהמקרה הפרטי שהוליד אותה באיכויותיה האמנותיות ומצרפת את הקהל לכאב המחלה ולמאבק בה.


*** לעדכונים, הנחות, מבצעים ועוד בקרו אותנו ב- פייסבוק ופרגנו בלייק


למועדי מופעים >

19/05/2013   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

תגובת גולשים (1 תגובות)
הוסף תגובה   לכל התגובות
1. עבודת המחול הטובה ביותר שראיתי לאחרונה
אורית , ת"א (20/05/2013)

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע