סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
קלאסי
לוח האירועים 2024 אפריל 
א ב ג ד ה ו ש
 
10111213
14151617181920
21222324252627
282930
ידיעה
 
מאת: מערכת הבמה דניאל אורן בערב שכולו ברהמס
 

 
 
אורן ינצח על הסימפונית ראשון לציון, הכנרת הקוריאנית מי-קיונג לי והצ'לן האיטלקי אנריקו דינדו


בקונצרט "הכל ברהמס" מארחת התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון את המנצח הישראלי הבינלאומי דניאל אורן. לצד אורן יופיעו בקונצרט הכנרת הקוריאניתמ י-קיונג לי והצ'לן האיטלקי אנריקו דינדו.

הקונצרט מוקדש כל כולו לגדול מלחיני התקופה הרומנטית – ברהמס. בקונצרט יושמעו הקונצ'רטו בלה מינור לכינור, לצ'לו ולתזמורת, אופ' 102 (הקונצ'רטו הכפול) וסימפוניה מס' 2 ברה מז'ור אופ' 73, שניהם מאת ברהמס.

דניאל אורן, מנצח

המנצח דניאל אורן נולד בישראל. הקריירה הבינלאומית שלו החלה בשנת 1975 כאשר זכה בפרס הראשון בתחרות "הרברט פון קראיאן" הראשונה לניצוח. במשך השנים ניצח בקביעות בארצות הברית ובאירופה ושימש כמנהל מוזיקלי וכמנהל אמנותי במספר בתי אופרה באיטליה כולל אלו ברומא, טרייסטה, נפולי, גנואה ועוד נוספים. דניאל אורן מנצח באופן קבוע בכל בתי האופרה המובילים בעולם כולל האופרה המלכותית קובנט גרדן בלונדון, המטרופוליטן אופרה בניו יורק, הארנה בוורונה, האופרה הלאומית של צרפת בבסטי בפריס ועוד רבים אחרים. כמו כן הוא מנצח על קונצרטים סימפוניים עם התזמורות המובילות בעולם כולל אלו ברומא, פירנצה, קלן, שטוטגרט, פרנקפורט, ברלין, מינכן ועוד רבות אחרות. דניאל אורן הוא כיום הוא המנהל האמנותי של בית האופרה בסלרנו, איטליה, המנהל המוזיקלי של האופרה הממלכתית של גיאורגיה בטביליסי ולאחרונה הוענק לו מעמד של רב-מנצחים באופרה הישראלית. 
 


דניאל אורן, צילום: מקסים ריידר

מי-קיונג לי, כינור

למדה בגשטאד, שוויץ, בקלן, בזלצבורג ובמסגרת פרטית בהדרכת אנה צ'ומצ'נקו. בין זכיותיה, פרס ראשון בתחרות ארצית של האקדמיות למוזיקה בגרמניה בשנת 1982, מדליית כסף בתחרות המלכה אליזבט בבריסל בשנת 1985 ובפרס ה ARD בתחרות מינכן בשנת 1988. כסולנית הופיעה עם תזמורות הרדיו הסימפוניות של בוואריה-מינכן, ברלין, הלסינקי, תזמורת טונהאלה, ציריך, הקאמריות של וירטמברג, זלצבורג, האנגלית, הקוריאנית ועוד. כסולנית וכשותפה בהרכבים קאמריים נגנה בפסטיבלי המוזיקה של ברלין, זלצבורג, נפולי, אולדרבורג, קוימו, הלסינקי ומנוחין. בין השנים 1994 ו-2003 ניהלה מי-קיונג לי את פסטיבל למי-לפרננטה בפינלנד. מי-קיונג לי לימדה בכתות אמן בקוריאה, באנגליה, בפינלנד, בצרפת, בשוודיה, באיטליה, בספרד ובשוויץ. משנת 2005 היא נמנית עם צוות ההוראה בבית הספר הגבוה למוזיקה ולאמנויות הבמה במינכן.



מי-קיונג לי, צילום: שים קיוטאי

אנריקו דינדו, צ'לו

 
היה תלמידו של  אנטוניו יניגרו ומאז שזכה בפרס הראשון בתחרות רוסטרופוביץ' בפריז בשנת 1997, הוא מנהל קריירה חובקת עולם. דינדו הופיע כסולן בין היתר עם התזמורות הפילהרמוניות של הביביסי, של רוטרדם, של סנט פטרבורג, ושל הלה-סקאלה, מילאנו, עם התזמורת הלאומיות של פריז ושל טולוז, התזמורות הסימפוניות של סנט פטרבורג, שיקגו ועוד. הוא היה סולן תזמורת פסטיבל בודפשט בניצוח איוון פישר וסולן הגוונדהאוז מלייפציג בסיור שכלל הופעות בלונדון, פריז, וינה ובפסטיבל לוגנו. הוא ניגן תחת שרביטיהם של מיונג ואן צ'ונג, ג'אן-אנדריאה נוזדה, ולרי גרגייב, דניאל גאטי, ריקרדו מוּטי, דניאל אורן, ריקרדו שאיי, אלדו צ'קאטו ומסטיסלב רוסטרופוביץ'. מאז שנת 2014 הוא משמש כמנצח ראשי של תזמורת הרדיו הסימפונית של זגרב. אנריקו דינדו מלמד בקונסרבטוריון בלוגנו. הוא מנגן על צ'לו "פייטרו ג'וקומו רוגרי" משנת 1717 שהושאל לו על ידי קרן פרו-קנאלה. 
 



אנריקו דינדו, צילום: אדריאנו הייטמן

ברהמס - קונצ'רטו בלה מינור לכינור, לצ'לו ולתזמורת, אופ' 102 


ברהמס עסק בכתיבת "הקונצ'רטו הכפול" בשנת 1887. את תפקיד הכנר ייעד ליוזף יואכים, חבר קרוב שהקשרים עמו נותקו כמה שנים קודם לכן בשל סכסוך גדול, ואת תפקיד הסולן השני לרוברט האוסמן, הצ'לן המעולה, חבר רביעיית יואכים. ב-18 באוקטובר 1887 התקיים ביצוע הבכורה של היצירה בבאדן-באדן. יואכים והאוסמן היו הסולנים, ברהמס ניצח. הקונצ'רטו הכפול היה הקונצ'רטו האחרון שברהמס חיבר ולמעשה היצירה התזמורתית האחרונה שלו. היצירה משלימה את הדיאלוג שניהל ברהמס עם דפוסי מוזיקה היסטוריים: לכאורה, מבנה בארוקי, ברוחם של ויוולדי, הנדל ואחרים בדפוס קלאסי. התכנים של ברהמס, לעומת זאת מזוהים עם העידן הרומנטי, העידן שבו תפקד ואותו היטיב להכיר.
 
ברהמס - סימפוניה מס' 2 ברה מז'ור, אופ' 73 
 
ברהמס סיים את הלחנת הסימפוניה השנייה שלו בסמוך מאד לחיבור הסימפוניה הראשונה, מדובר בפרק זמן של פחות משנה. למרות סמיכות הזמנים שבין חיבור שתי הסימפוניות, הרי מדובר כאן ביצירות שונות לחלוטין זו מזו. הסימפוניה הראשונה נולדה לאחר תהליך מיוסר של הלחנה ושל הלחנה מחדש שארך כעשרים שנה. הסימפוניה השנייה נכתבה במהלך חופשת קיץ במקום חביב על ברהמס. לסימפוניה הזאת שרבים כינוה ה"פסטורלית", אופי נעים, רווי אור וקליל יותר מקודמתה הראשונה ומסיבה זו גם התחבבה מייד על הקהל הווינאי. 

ברהמס חיבר את הסימפוניה בקיץ 1877. נגינת הבכורה שלה התקיימה ב-30 בדצמבר באותה שנה. על התזמורת הפילהרמונית של וינה ניצח הנס ריכטר. בתולדות המוזיקה בישראל יש לסימפוניה מעמד מיוחד – זו הסימפוניה הראשונה שנוגנה בקונצרט הראשון של התזמורת הפילהרמונית הישראלית בדצמבר 1936, בניצוחו של ארטורו טוסקניני.

הקונצרט יתקיים ב-25 במרץ 2018 ב-20:00 וב-26 במרץ ב-20:30 בהיכל התרבות ראשון לציון, ב-27 במרץ ב-20:00 בבית העם ברחובות וב-28 במרץ ב-20:00 במשכן אמנויות הבמה בתל אביב. מחירי כרטיס: 230-110 ש"ח. להזמנת כרטיסים: 03-9484840 או באתר התזמורת


למועדי מופעים >

05/03/2018   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע