סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
קלאסי
לוח האירועים 2024 אפריל 
א ב ג ד ה ו ש
 
10111213
14151617181920
21222324252627
282930
ידיעה
 
מאת: מערכת הבמה קרני ואבולוף בקונצרט הסימפונית ר"ג
 

 
 
הוויולן גלעד קרני והסופרן מורן אבולוף יופיעו בקונצרט סיום העונה בניצוחו של אלכס וסרמן


קונצרט סיום העונה לסדרת הקונצרטים 2017-18 של התזמורת הסימפונית רמת גן שיתקיים בתיאטרון היהלום יארח את הוויולן גלעד קרני וזמרת הסופרן מורן אבולוף.

בקונצרט, עליו ינצח ד"ר אלכס וסרמן, תבוצע הסימפוניה הרביעית של מהלר עם מורן אבולוף, "מחולות" מתוך הבלט אסטנסטיה של המלחין הארגנטינאי אלברטו חינסטרה והסוויטה "רומיאו ויוליה" של פרוקופייב בעיבוד לויולה ותזמורת, עם הוויולן הסולן קרני.

 
סרגיי פרוקופייב, מלחין 

פרוקופייב (27 באפריל 1891 - 5 במרץ 1953) היה יוצר ייחודי, שנהג בכתיבתו המוזיקלית בדיוק ובתכנון שאין למעלה מהם: "פרוקופייב עובד כמו שעון", אמר עליו סרגיי אייזנשטיין, במאי הקולנוע הרוסי, שפרוקופייב חיבר מוזיקה לסרטיו "אלכסנדר נייבסקי" ב-1938 ו"איוון האיום" ב-1945. מאחורי הדיוק המתמטי והעמידה המוחלטת בלוח זמנים נחבא אופיו האמיתי כאדם. בשנת 1948 האשימו אותו, יחד עם דמיטרי שוסטקוביץ' ואראם חצ'טוריאן, ב"פורמליזם", עבירה חמורה במשטר הסובייטי, וזאת משום שהסימפוניה השישית שלו לא נשמעה חוגגת ניצחון כל צרכה לאוזני השלטונות.

פרוקופייב הכיר באשמתו בנמיכות רוח, כמתבקש, לפני מוסדות המפלגה, אך לא התכחש ל"אני מאמין" המוזיקלי שלו, שבו עמד על חשיבותה הראשונה במעלה של המלודיה, ועל הקושי למצוא מלודיה שבעת ובעונה אחת תהיה מובנת למאזין שאיננו בקיא במוזיקה וגם תשמור על מקוריותה. פרוקופייב אכן מצא את הדרך לדבר אל הקהל הרחב, מילדים ועד מבוגרים, בלי לוותר על עקרונות היצירה המודרניים שאימץ לכתיבתו, הכוללת רכיבים של אירוניה והומור.

×?×?צא×? ×?מ×?× ×? ×¢×?×?ר ??«×¡×¨×?×?×? ×₪ר×?ק×?×₪×?×?×? habama??¬??Ž
סרגיי פרוקופייב, תמונת יחסי ציבור

 

גוסטב מהלר, מלחין

מהלר (7 ביולי 1860 קאלישט, בוהמיה - 18 במאי 1911, וינה) השתייך לזרם הרומנטיקה המאוחרת (הפוסט-רומנטית), אסכולה חשובה בתקופת המעבר מהמוזיקה הרומנטית למוזיקה המודרנית. את מקומו כמלחין קנה בעיקר בזכות תשע הסימפוניות שכתב, הנחשבות מהעמוקות, המורכבות והעשירות בז'אנר, ובזכות הלחנת "השיר על הארץ", מחזור שירים סימפוני המבוסס על שירי משוררים סיניים. בארבע שנות חייו האחרונות נסע מהלר לארצות הברית מדי חורף וניצח על המטרופוליטן אופרה ועל התזמורת הפילהרמונית של ניו יורק, ומדי קיץ חזר אל הרי הדולומיטים כדי להמשיך בכתיבת שלוש יצירותיו הגדולות האחרונות, השיר על הארץ, הסימפוניה התשיעית והסימפוניה העשירית, שאותה לא זכה לסיים. בשנת 1911 חלה מאוד בגלל זיהום ושב לווינה, שבה נפטר באותה שנה מהרעלת דם.

המוזיקה של מהלר לא הייתה כולה אבסולוטית. הוא השתמש בה תכופות כדי לבטא את יחסו לטבע, את רעיונותיו על החיים והמוות, על רוח האדם, תקוותיו ואכזבותיו. לחלק מפרקי הסימפוניות שלו העניק שמות מפורשים וגם לאחרים שיווה אופי שמעבר למוזיקלי הצרוף. אופיין התוכניתי של הסימפוניות בא לביטוי גם בשימוש בקולות סולנים, מקהלות מעורבות ומקהלות ילדים, לטקסטים שביטאו את רעיונותיו החוץ-מוזיקליים.

×?×?צא×? ×?מ×?× ×? ×¢×?×?ר ??«×?×?ס×?×? מא×?לר habama??¬??Ž
                                      גוסטב מהלר, תמונת יחסי ציבור


הסימפוניה הרביעית של מהלר

הסימפוניה הרביעית (מינכן, 1901) הייתה רגילה במידותיה, בת ארבעה פרקים לאורך פחות משעה, אך פעמוני המזחלות שבראשיתה וכינור הצוענים המזייף במתכוון, ששיווה לסקרצו אופי של מחול מוות, הדהימו את קהל המאזינים. בפרק האיטי שבהמשך באו לביטוי תום ילדותי ואמונה בקיום גן העדן בקול סופרן זך וצלול. הסימפוניה, כפי שאמר מאהלר לסיבליוס, כמוה כעולם: היא חייבת לחבוק הכול. כתיבתו נועדה, לדבריו הוא, לא לתקופתו אלא לדורות הבאים, והוא אכן הקנה לסימפוניה אופקים רחבים מכל מה שידעה עד אז, מבחינת ההיקף, מספר הפרקים, ההרכב הכלי ותחומי הנושאים. לאחר תקופת אלמוניות יחסית בכל הנוגע לקהל הרחב, ולאחר האיסור שהטילו הנאצים על השמעת המוזיקה שלו, הגיעה שעתו בחגיגות המאה להולדתו. מחזור הסימפוניות שלו הוקלט בניצוח ליאונרד ברנשטיין ורפאל קובליק וברפרטואר הסימפוני של אולמות הקונצרטים היה למלחין הסימפוניות המקובל ביותר.


ד"ר אלכס וסרמן, תמונת יחסי ציבור



אלברטו אוואריסטו חינסטרה, מלחין 

חינסטרה (11 באפריל 1916 - 25 ביוני 1983) נולד בבואנוס איירס לאב קטלאני ולאם איטלקיה. הוא למד בקונסרבטוריון בבואנוס איירס וסיים את לימודיו בשנת 1938. לאחר שהות בארצות הברית בשנים 1945–1947, שם למד אצל ארון קופלנד בטנגלווד, חזר לבואנוס איירס, ייסד עם אחרים את ליגת המלחינים וכיהן בכמה משרות הוראה. בשנת 1968 חזר לארצות הברית ומשנת 1970 חי באירופה עד מותו בז'נבה.


                                                   אלברטו אוואריסטו חינסטרה, תמונת יחסי ציבור


  
מורן אבולוף, סופרן

אבולוף נולדה בירושלים והתחילה את דרכה המוזיקלית במקהלת אנקור. היא שירתה בצה״ל במעמד מוזיקאית מצטיינת ובמקביל למדה באוניברסיטת תל אביב בכיתתה של פרופ מירה זכאי. בתום שירותה הצבאי נסעה להשלים את לימודיה בבית הספר הגבוה למוזיקה בלייפציג, גרמניה, שם סיימה תואר שני בהצטיינות בכיתתה של פרופ' ג׳נט פברו.

היא היתה חברה באנסמבל  האופרה של העיר בראונשוויג במשך תשע שנים, שם שרה מעל 40תפקידים ראשיים בינהם פמינה (חליל הקסם), דספינה (כך עושות כולן), סוזאנה (נישואי פיגארו), אדינה (שיקוי האהבה) ואנכן (קלע הכשפים). היא הופיעה כאורחת בבתי אופרה רבים בינהם בית האופרה ברמן, בית האופרה בהאלה, האופרה העתיקה בפרנקפורט ותאטרון אמסטרדם. ב2014 הופיעה בביצוע הבכורה של האופרה Myse en Abym  מאת המלחינה לוצ׳יה רונקטי בסמפראופר דרזדן היוקרתי.

ב-2015 חזרה להתגורר בישראל ומאז היא מופיעה תדירות בקונצרטים של האופרה הישראלית ועל בימת האופרה בתפקידים בלונדכן (החטיפה מן ההרמון), הלנה (חלום ליל קיץ) והאישה השנייה (דידו ואנאס). בעונה הבאה תופיע באופרה הנוסעת מאת וינברג בתפקיד איוט. היא הקליטה יצירות מאת ירומיר ווינברגר לסופרן ועוגב תחת הלייבל GMB  בשיתוף עם בית התפוצות וDeutschland Rundfunk  ובנוסף השתתפה בהקלטה של האופרה ״האלכימאי״ מאת לואיס שפור בהוצאת Deutschland Rundfunk  באחד מהתפקידים הראשיים לצד הזמר הנודע ברנדט וויקל.

אבולוף זכתה בפרסים בתחרויות, בהם פרס חביבת הקהל בתחרויות האביב 2006, פרס ימהה 2007 ופרס שני בתחרות האופרטה ע״ש רוברט שטולץ בהמבורג 2010. כמו כן זכתה במלגות קרן ישראל אמריקה לתרבות, המכון הישראלי לזמרה וקרן ידידי ריכארד וגנר גרמניה. 


מורן אבולוף, תמונת יחסי ציבור



גלעד קרני, ויולה
 
קרני הוא ויולן בעל מוניטין עולמי בשל צלילו היפה ופרשנותו המוזיקלית, אשר הטביע את חותמו האישי על תחרויות בינלאומיות רבות לוויולה. בשנת 1992 הצטרף לשורותיה של הפילהרמונית של ניו יורק תחת ניצוחו של קורט מאזור. בשנים 1985-91 זכה בהצטיינות במלגות קרן התרבות אמריקה ישראל, ושירת כמוזיקאי מצטיין בזמן שירותו הצבאי. קרני הופיע כסולן עם תזמורת באוסטריה, דנמרק, צרפת, שוויץ, גרמניה, ארה"ב וישראל תחת שרביטם של דיוויד זינמן, שארל דוטאה, ברנרד הייטינק ועוד.

הוא השתתף בפסטיבלים בינלאומיים למוזיקה קאמרית כגון בבנהוף רולנדסאק שוודיה, האקדמיה הנורדית - דנמרק, פסטיבל בלינגהם בוושינגטון, אספן, פסטיבל דוברובניק, לפלנד, פסטיבל ניישטדט גרמניה, דבוס - שוויץ, קומו - פינלנד, ניו פורט - סנטה פה, לה ג'ולה - ארה"ב וכן בפסטיבל למוזיקה קאמרית בירושלים, כפר בלום וקשת אילון.


                                         גלעד קרני, תמונת יחסי ציבור


כמו כן, קרני הופיע לצידו של אייזיק שטרן בחגיגות ה- 70 ליום הולדתו שהתקיימו בתל אביב, ועם רביעיית גוארנרי בקרנגי הול בניו יורק. את קרני משדרים בקביעות ברדיו בישראל, אירופה וארה"ב. הקלטותיו על גבי טקליטורים של חברות נקסוס, סוני קלאסיקל זכו לביקורת חמות ואף נימנו ברשימות הגראמי. בשנת 2007-08 ביצע קרני את ביצוע הבכורה העולמי שעובד בשבילו לוויולה ותזמורת של "רומיאו ויוליה" מאת פרוקופייב בפילהרמוני בברלין, וכן באמריקה הצפונית והדרומית.

מלבד הופעותיו כסולן הוא מכהן היום כוויולן ראשי בתזמורת הטונהאלה ציריך, כפרופסור לוויולה באקדמיה בלוזאן, כאשר לאחרונה מונה לפרופסור לוויולה ומוזיקה קאמרית באוניברסיטת קלאודיוס למדעים אשר בשוויץ. הופיע כסולן ובהרכבים קאמריים לצדם של יויו מא, לאונידס קואקוס, יוליה פישר, ליסה בטישבילי, ניקולאי זניידר, מישה מייסקי, יוליאן רכלין, מנחם פרסלר, ואנדרס שיף. בעונה הבאה יופיע גלעד קרני רבות בארץ לצידה של זוגתו הפסנתרנית אנה קייסרמן.

התזמורת--הסימפונית-רמת-גן-ואלכס-וסרמן-יחצ.jpg
התזמורת הסימפונית רמת גן וד"ר אלכס וסרמן, צילום: יוסף מוסטובוי

 
 
 הקונצרט יתקיים ביום שלישי, 8 במאי 2018 ב-20:30 בתיאטרון היהלום ברמת גן. להזמנת כרטיסים: 03-6135474 שלוחה 2 או באימייל r.g.newmusiccenter@gmail.com

התזמורת הסימפונית רמת גן בפייסבוק


למועדי מופעים >

17/04/2018   :תאריך יצירה
הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע