סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
קלאסי
לוח האירועים 2018 ספטמבר 
א ב ג ד ה ו ש
      
101112131415
16171819202122
23242526272829
30
ידיעה
 
מאת: מערכת הבמה מאסטרו אוליבר ודר ינצח על הקאמרטה
 

 
 
המנצח הגרמני יניף את שרביטו על התזמורת, זמרים בינלאומיים והאנסמבל הקולי הישראלי


על הקונצרט השמיני בסדרה "כלים וקולות" של תזמורת הקאמרטה הישראלית ירושלים ינצח מאסטרו אוליבר ודר (גרמניה), וישתתפו בו זמרת הסופרן אלינור זון (ישראל), זמר הבריטון טוביאס ברנדט (גרמניה) והאנסמבל הקולי הישראלי בניהולו המוזיקלי של יובל בן-עוזר.

בתכנית: דויד פּוֹפֶּר - רקוויאם לשלושה צ'לי ולתזמורת כלי קשת אופ' 66, אלה מילך-שריף - "שחרית" לסופרן, לבריטון, למקהלה מעורבת ולתזמורת (בכורה עולמית), גבריאל פורה - רקוויאם לסופרן, לבריטון, למקהלה מעורבת ולתזמורת אופ' 48.  
 
אוליבר וֶדֶר, מנצח (גרמניה)

מאסטרו אוליבר ודר מכהן משנת 1997 כמנהל המוזיקלי והמנצח הראשי של אחת התזמורות הוותיקות ביותר בגרמניה (משנת 1635) - התזמורת הסימפונית התוּרִינְגִית ברוּדוֹלְשְטַדְט . השלים לימודי כינור וניצוח באקדמיה למוזיקה של פרנקפורט, והמשיך לימודיו בקונסרבטוריון סנט פטרבורג. ב-1994 עבד לצידו של ולרי גרגייב בעבודות ההכנה והניצוח על סַלוֹמֶה של שטראוסופַּרְסִיפַל של וגנר. בה בעת נתמנה ודר למנצח הראשי של האופרה והבלט ע"ש רימסקי-קורסקוב של הקונסרבטוריון.

באמצע שנות ה-90 שימש כעוזרו של מאסטרו מריס יאנסונס בהעלאת לה בוהם של פוצ'יני בסנט פטרבורג, וסייע בהעלאת אמני השירה מנירנברג של וגנר באופרת אמסטרדם ובביצוע השמינית של מאהלר בקוֹנְצֶרְטְחֶבָּאוּ באמסטרדם. השתתף בהפקת אופרות בפסטיבל ריינסברג בגרמניה ובפסטיבל סַווֹנְלִינָה בפינלנד. מוזמן לנצח על תזמורות רבות באירופה. זו הופעתו הראשונה עם הקאמרטה הישראלית ירושלים.
 
אלינור זוֹן, סופרן

לאחר שהשלימה תואר ראשון באקדמיה למוזיקה בירושלים ותואר שני - בהצטיינות - בברוקלין קולג' בניו יורק, התקבלה אלינור זון לתכנית לזמרים צעירים של האופרה הממלכתית של שטוטגרט, ובהמשך הצטרפה לאנסמבל הקבוע של האופרה. שם גילמה את התפקיד הראשי באלצ'ינה של הנדל, פָּמִינָה בחליל הקסם וצֶרְלִינָה בדון ג'ובאני של מוצרט, אָגַתֶה בהקלע החופשי של ובר, קְלוֹרִינְדָה בסינדרלה של רוסיני, אאורידיצ'ה באורפאוס ואאורידיצ'ה של גלוק, ועוד.
בצרפת הייתה קְלַרִיצֶ'ה בעולם הירח של היידן, ביוון - אֶלֶטְרָה באידומניאושל מוצרט ובווירג'יניה שבארה"ב - דונה אֶלְוִירָה בדון ג'ובאני שלו. בדון ג'ובאני גילמה גם את דונה אנה ובנישואי פיגארו את הרוזנת. היא הייתה גם דידו בדידו ואֶנֶיאָס של פרסל, אנג'ליקה בהאחות אנג'ליקה של פוצ'יני והשועל בהשועלה הערמומית הקטנה של יאנאצ'ק.

הופעת הבכורה של אלינור בארץ הייתה עם הקאמרטה, בסתיו 2011, בתפקיד פיורדיליג'י בכך עושות כולן של מוצרט. מאז תכפו הופעותיה בישראל: בתשיעית של בטהובן, ברביעית של מאהלר, ברקוויאם ובמיסה הגדולה של מוצרט, ברקוויאם של פורה, בשיר תהילה של מנדלסון, ועוד. 
  


אלינור זון, תמונת יחסי ציבור

 
טוֹבִּיאַס בֶּרְנְדְט, בס-בריטון

יליד ברלין, החל את הקריירה המוזיקלית שלו כילד ב"מקהלת הצלב", מקהלת נערים בת 700 שנה בדרזדן  בין מוריו היו הבריטונים רודולף פירנאי, תאו אדם, תומס קְוַסְטְהוֹף ודיטריך פישר-דיסקאו. לאורך לימודיו זכה ברנדט במלגות לימודים ובפרסים. בשנים 2009-2004 בלבד זכה בשישה פרסים בתחרויות לאומיות ובינלאומיות לשירה בברלין, שטוטגרט ובַּיירוֹיית בגרמניה ובגְרַץ, פֶּרְטְשָך וזלצבורג באוסטריה. ברנדט מופיע בין היתר על בימות הפילהרמוני של ברלין וקלן, אולמי הטונהאלה בדיסלדורף ובציריך, הקוֹנְצֶרְטְחֶבָּאוּ באמסטרדם והגֶוַנדְהָאוּס של לייפציג, תחת שרביטיהם של מנצחים כגון פיליפ הֶרֶוֶחֶה, הלמוט רילינג, מיכאל זַנדֶרלינג ואֶנוֹך צוּ גוּטֶנְבֶּרְג. ברפרטואר של ברנדט: הפסיונים של באך וקנטטת חג המולד והפסחא שלו, משיח ויהודה המכבי של הנדל, בריאת העולם של היידן, הרקוויאם ומיסת ההכתרה של מוצרט, התשיעית של בטהובן ועוד ועוד. 
 



טוביאס ברנדט, צילום: פיטר ב. קוסוק




האנסמבל הקולי הישראלי, מנהל מוזיקלי: יובל בן עוזר

מאז נוסד האנסמבל הקולי הישראלי בידי יובל בן עוזר בשנת 1993, כבש את מקומו כגוף המקהלתי הקאמרי המוביל בישראל. שרים בו זמרות וזמרים מקצועיים והוא זוכה לשבחים מאנשי מקצוע, מן הקהל וממבקרים. הרפרטואר שלו משתרע ממוזיקת ימי הביניים ועד ליצירות בנות זמננו, ובכלל זה יצירות אוונגרדיות ופסקולי סרטים. 
  

האנסמבל הקולי החדש, צילום: דורון עובד


דויד פּוֹפֶּר - רקוויאם אופ' 66 בפה-דיאז מינור

דויד פּוֹפֶּר  (1913-1843), צאצא של חזן בית הכנסת פנקס בפראג ושל רעייתו אסתר-תֶרֶזֶה, זכה לחינוך מוזיקלי כאחִיו וכאחיותיו, אלא שהצטיינותו הייתה מרשימה במיוחד. כבר בגיל 20 זכה פופר במשרת צ'לן ראשי של תזמורת משובחת בלוֹבֶנְבֶּרְג שבשלזיה. שם גילה אותו הַנְס פוֹן בִּילוֹב, פסנתרן-מלחין-מנצח גרמני רב-מוניטין ועתיר-השפעה (וגם חתנו של ליסט), והמליץ עליו בשנת 1867 לצ'לן הראשי של התזמורת הקיסרית של וינה. פופר זכה להצלחה מטאורית גם כסולן, זאת על אף מוצאו היהודי.

עם קלרה שומאן ניגן מיצירות שומאן המנוח, וברהמס אהב לנגן עם "רביעיית בודפשט" שהקים פופר עם הכנר ההונגרי יֶנֶה הוּבָּאִי. פופר זכה להוקרה של גריג, צ'ייקובסקי, ליסט, וריכרד וגנר. לצד עשרות האטיודים שחיבר, הלחין פופר יצירות רבות לצ'לו - קונצ'רטי, שירים, מחולות, סרנדות, רפסודיות. הרקוויאם לשלושה צ'לי ולתזמורת הושמע לראשונה בלונדון, ב-1891, לזכר המוציא לאור דניאל רַהְטֶר, ידיד נאמן, שנפטר באותה שנה.
 
 
אלה מילך-שריף - "שחרית" (בכורה עולמית)

אלה מילך-שריף, מיוצרות המוזיקה הישראליות המנוגנות ביותר, החלה להלחין בהיותה בת 12. מילך-שריף, בוגרת האקדמיה למוזיקה ע"ש רובין באוניברסיטת תל-אביב במגמת הקומפוזיציה, חיברה אופרות, יצירות תזמורתיות, קוליות, קאמריות וסולניות. את יצירותיה ביצעו רוב גופי המוזיקה המובילים בארץ, בהם הפילהרמונית הישראלית בניצוח זובין מהטה, ובתי אופרה ותזמורות באירופה ובאמריקה.

דבר המלחינה על יצירתה לשלושה צ'לי ולתזמורת כלי קשת: התקנאתי ביפי המוזיקה הליטורגית, וחשבתי מדוע לא אנסה לכתוב יצירה המבוססת על טקסטים מן התפילה היהודית, יצירה קלה לשמיעה ומהנה, המיועדת לאולם הקונצרטים ולא לבית-הכנסת? בחרתי בטקסטים השגורים בפי כל אדם הקם להתפלל בבוקרו של יום. מתפילת שחרית של חול בחרתי קטעים, משפטים ומילים, וכתבתי יצירה בת שישה פרקים. זוהי יצירה אישית הכתובה על-ידִי, מלחינה ישראלית יהודייה חילונית. אני מקווה שהמאזינים יקבלו בהבנה ובחיוך את הפרשנות האישית שלי לתפילת "שחרית", המיועדת, כאמור, לאולם הקונצרטים.
 
גבריאל פורה - רקוויאם ברה מינור אופ' 48

תריסר פעמים מושרת המילה "רקוויאם" ברקוויאם של פורה  (1845 - 1924) . פירושה "מנוחה", ובה היצירה פותחת ובה היא אף נחתמת. בבחירותיו הטקסטואליות והמוזיקליות הבליט פורה את הייחול למנוחה נכונה ובה בעת הצניע את איימי השאול ואת מפלת הרשעים. יש מי שכינו את היצירה "שיר ערש למתים". בהלוויית גבריאל פורה, בארבעה בנובמבר 1924, הושמע הרקוויאם שלו בגרסתו המלאה למקהלה מעורבת, לסולנים ולתזמורת. 22 שנים לפני כן, בראיון, אמר פורה על יצירתו: "אומרים שהרקוויאם שלי אינו מבטא את הפחד מפני המוות; יש אפילו המכנים אותו "שיר ערש" למתים. העניין הוא שבדיוק כך אני רואה את המוות: כגאולה, כשאיפה לאושר עליון. לא כחוויה כואבת".
 
 
מועדי הקונצרטים: 24 ביוני 2018 ב-20:00, 29 ביוני ב-13:00 ו-30 ביוני ב-21:00 במוזיאון תל אביב. 26 ביוני ב-20:00 בתיאטרון ירושלים. מחיר כרטיס בירושלים ותל אביב: 155-185 ₪. לצעירים עד גיל 35 (רק במקומות ישיבה מוזלים בירושלים ובתל אביב): 50₪. להזמנות כרטיסים:  1-700-55-2000 ובאתר התזמורת. בירושלים גם בטל': 02-5605755 
 


למועדי מופעים >

13/06/2018   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע