אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
בידור
לוח האירועים 2024 מרץ 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
ריאיון
 
מאת: טל גורדון מרציפן מבחוץ חריף מבפנים
 

 
 
..אני נורא תחרותי... כל המקצוע הזה הוא מעין מלחמה תמידית על זה שיאהבו אותך, וזה נורא מוחצן. נכון שזה דבר שהוא תמיד בחיים, אבל במקצוע הזה הכל כאילו נורא מדוד במספרים ובהשמעות וזו בעיה"
"אתה מוציא סינגל כבד ואפל והרדיו לא משמיע אותו, וסינגל שני שמח וקליל והרדיו משמיע אותו הרבה" יוני בלוך על צד הפחות מתקתק שלו, שאותו לא משמיעים ברדיו


"אני כן מחפש להיות ורסטילי"  

 "ער/ מסתדר/ גם אני מיוחד כמו כל אחד אחר/ אני אומר/ שאם לפעמים זה הורס/ הרגלים רעים לא משתנים/ לעזאזל/ כל מה שבא לי/ זה לעבור את זה/ שכחתי כמה/ להרגיש זה כואב"("הרגלים רעים", מילים ולחן יוני בלוך) 

המפגש הראשון שלי עם האלבום השני של יוני בלוך, "הרגלים רעים", היה דרך קריאת הטקסטים, וספק אם הייתי משייכת מילים כמו "שכחתי כמה להרגיש זה כואב", ו"אני פה כדי למחות על הכל", דווקא לבלוך, שהדימוי שלו אצלי הוא של מישהו מחויך, ילדותי קצת, כזה שלא נוטה להתעסק יותר מדי בצדדים האפלים והעצובים של עצמו. המנגינות של בלוך משתפות לרוב פעולה עם הדימוי הזה, ונותנות למילים פרשנות שמחה וקלילה, לא על חשבון האיכות הברורה שלהן, אבל מהשיר השישי פתאום הכל מתחבר מתחבר, והנה יוצא החוצה גם הצד היותר כבד ומלנכולי של בלוך, והוא יפה להפליא. 

"כמו שלא בחרתי את שמי הפרטי, גם את הדימוי שיש לאנשים עליי אני לא בוחר", אומר בלוך. "אני גם לא בטוח שזה באמת הדימוי שיש לאנשים עליי. זה גם בחירה של הרדיו. אתה מוציא שני סינגלים, אחד מהם כבד ואפל והרדיו לא משמיע אותו, והשני שמח וקליל והרדיו משמיע אותו הרבה. אבל מי שיקנה את האלבום בזכות השיר הקליל, ישמע גם את השירים היותר כבדים וירוויח.
 
"באופן כללי, אני אוהב שמעבירים באמנות את המסר החריף יותר כשהוא עטוף בעטיפה של מרציפן. זה כמו שנותנים לילד כדור ומרסקים אותו בשוקו. אני כן מחפש להיות ורסטילי, גם בלחנים, ואני אוהב גיוון ואקלקטיות גם בדברים שאני שומע. באן.אם.סי. תמיד אמרו לי שאני צריך לבחור צד אחד וללכת איתו, ואני מתנגד לזה בכל תוקף, גם אם זה על חשבון זה שאנשים לא מבינים מה הצד שלי. אני אוהב לגעת בדברים גם אם הם נוגדים אחד את השני. אני מרגיש שלגעת בכמה שיותר דברים זה הרבה יותר נכון".
 
איפה עוד בא לידי ביטוי בחיים שלך הצד היותר כבד ומלנכולי שלך?
 
"זה כמו בחיים של כל אחד אחר. זה חלק מהחיים, אפילו החלק המשמעותי של החיים".
 
בסוף מתגלה שאתה בעצם ליצן עצוב?
 
"אני לא חושב שאני אתגלה ככזה כי אף פעם לא הסתרתי חלקים מאוד עצובים בי. אבל אם אני אתאבד זה יהיה עם חיוך. אני מתאבד חייכן..." 
  
הלחין את תרגומי ז`בוטיסנקי
 
יש באלבום כמה טקסטים יפים מאוד שלך, אבל הדגש אצלך הוא בדרך כלל על הלחנה
 
"הטקסטים שלי, כשזה בא זה בא, וזה בדרך כלל קורה במקרים חמורים, או של דיכאון או של אושר, אבל העיקר שיהיה קיצוני, כי רק אז יוצא לי משפט שאני מרגיש פתאום נוח להגיד אותו החוצה. כמעט תמיד יש לי שותף, יותר קל לי להגיד את מה שאני רוצה דרך כותבים אחרים. הרבה אנשים אומרים לברק (ברק פלדמן, הפרטנר המרכזי של בלוך לכתיבת הטקסטים – ט.ג.) שהוא כותב בסגנון מסוים, ולא יודעים שהוא כותב בהמון סגנונות, אבל הסגנון שאליו אני לוקח את השירים שלו זה הסגנון שבו הייתי כותב, אם הייתי כותב".
 
לאן התפתחת מבחינתך באלבום הזה מאז הראשון שלך?
 
"הוא יותר `אלבום` מהקודם. אולי בגלל שאני בא מהדור הזה שאחרי האלבומים. למרות שיש כמה אלבומים שאני מאוד אוהב כאלבומים, יש הרבה יותר שירים בודדים שאני אוהב, לכן היה חסר קצת קונספט אלבומי באלבום הראשון שלי. אני זוכר שבפגישה הראשונה באן.אם.סי. כשחשבנו על שם לאלבום הקודם, היחצנית הציעה לקרוא לו `המיטב`. אז זה מאוד עצבן אותי, אבל זה היה מאוד נכון, כי זה היה אוסף שירים שלי. אף פעם לא היה לי קו מנחה לשירים. גם באלבום הזה לא כתבתי תחת איזשהו קונספט, אבל הם כן שירים של פרק זמן יותר מוגדר, ובגלל שידעתי שאני פחות מבין בקונספטים, הקלטתי הרבה מאוד שירים, ונתתי למישהי שאני סומך עליה להחליט איזה שירים ייכנסו לאלבום הזה, וככה זה מרגיש לי הרבה יותר אלבום".
 
יש טקסט של גלעד כהנא באלבום,  "הצגה יומית"
 
"את גלעד הכרתי לא על בסיס עבודה. התיידדנו, ומשם בא הטקסט הזה. זה שיר שעבר המון. היה לו טקסט שלי, אחרי זה טקסט של ברק ובסוף טקסט של גלעד. הייתה איזה הופעה שהייתי בה קצת שיכור ושרתי תרכובת של שלושת הטקסטים ובסוף ההופעה בא אליי איזה מישהו ואמר לי, שמע, זה הטקסט הכי טוב ששמעתי..."
 
יש גם לחן שלך לתרגום של אנבל-לי של אדגר אלן פו באלבום
 
"לאבא שלי היה ספר תרגומים של ז`בוטינסקי לשירי אדגר אלן פו. האמת שהלחנתי את כולם כשהייתי בן חמש עשרה והשיר הזה שרד. השמעתי אותו למורה שלי לפסנתר, כי היה הייתה מי שהייתי משמיע לה שירים, והיא שנאה אותו. הוא הוקלט לאלבום הראשון ובסוף לא מצא את מקומו שם, והתאים לאלבום הזה. זה כאילו גאונות על גאונות בעצם, כי לאדגר אלן פו יש שירים מדהימים, ובספר הזה של ז`בוטינסקי למדתי בעצם מה זה תרגום, כי הוא הכניס דרך התרגומים ערך מוסף. היה לו יותר חשוב להשאיר את המשקל למשל, מאשר לשמור על המשמעות. מה שיפה זה שעל הלחן הזה אפשר לשיר גם את המילים המקוריות באנגלית".
 
"הביטלס כבר הפסיקו להופיע בגילי"
 
בוא נדבר רגע על המצב הזה של הצלחה מאוד גדולה בגיל מאוד צעיר
 
"אני לא מרגיש שאני כל כך צעיר, הביטלס כבר הפסיקו להופיע בגילי. אני לא אומר את זה בשחצנות אבל אני פשוט נורא תחרותי... האמת שעוד לא היו לי את הרגעים של לעצור ולחשוב על זה. אני מאוד אוהב את מה שאני עושה, למרות שלפעמים זה קשה מאוד. כל המקצוע הזה הוא מעין מלחמה תמידית על זה שיאהבו אותך, וזה נורא מוחצן. נכון שזה דבר שהוא תמיד בחיים, אבל במקצוע הזה הכל כאילו נורא מדוד במספרים ובהשמעות וזו בעיה".
 
הקונספט הוויזואלי של "הרגלים רעים" נסוב סביב כל נושא החתונה, כשבלוך מצולם בעטיפה הראשית עם כלה שפניה מוסתרות, ובעטיפה הפנימית הוא ספק מנחם ספק מאמץ אותה אל חיקו.
 
"זו הפעם הראשונה שיצא לי להיתקל עם הנושא הזה באופן רציני בגילי (26). זה בערך הגיל שבו אתה פעם ראשונה מתחיל להיות מוזמן לחתונות לא דרך ההורים שלך. אז העיסוק הזה מעניין אותי, במיוחד בהקשר של הרגלים רעים. זה מאוד מורגל בחברה להתחתן, אפילו אני רוצה להתחתן, אבל כל הדבר הזה, המונוגמיה הזאת, זה דבר שתמיד העסיק אותי, מול העובדה שאני כן בנאדם מאוד רומנטי. הסרט שהכי אהבתי כשהייתי קטן היה `הנסיכה הקסומה`... אבל המונוגמיה עוד לא לגמרי מובנת לי, במובן של איך עושים את זה בעצם".
 
מה עדיין לא שאלו אותך והיית רוצה שישאלו?
 
"איך אני במיטה"
 
אז איך אתה במיטה?
 
"אני לא רוצה לענות על זה".
 


למועדי מופעים >

27/08/2007   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

תגובת גולשים (3 תגובות)
הוסף תגובה   לכל התגובות
3. לא נפלתי - מוסיקה בינונית ממש אמצע הדרך
מיכלאה , רמת אביב (07/09/2007) (לת)
2. אל מול שאר זייני שכל
דנה , (05/09/2007)
1. LOLOL
בלוכית בנשמה , מרכז (03/09/2007)

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע