סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
עניין
לוח האירועים 2024 אפריל 
א ב ג ד ה ו ש
 
10111213
14151617181920
21222324252627
282930
ידיעה
 
מאת: מערכת הבמה פרחי המדיטק והמרכז לאמנות דיגטלית
 

 
 
תערוכה קבוצתית חדשה מציעה להתבונן בצמחים במבט מחודש, כצורה של תקשורת בין קבוצות


המדיטק והמרכז לאמנות דיגיטלית חולון בתערוכה קבוצתית חדשה: "פרחי ארצנו - FLOWERS OF OUR LAND". במרכז התערוכה, שתיפתח לקהל הרחב ללא תשלום ב-16 בפברואר 2019, יוצגו עבודות שמדגישות את היחס שבין פרחים לסיפורים קהילתיים שונים.

פרח, מה הסיפור שלך?

פרחי ארצנו היא תערוכה חדשה במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון העוסקת במבט האנושי-מדעי בצמחים ובשימוש בצמחים להגדרה עצמית של קהילות ולאומים. איזה סיפור מספרים לנו צמחים ביחס לחיים ולתרבות, כיצד צמחים מסוימים מגדירים מי נמצא בתוך ומחוץ לקהילה, מה ניתן לעשות עם צמחים ומה אסור, כיצד שימוש בצמחים הופך לצורת תקשורת עם גורמים אחרים ועוד.
 
התערוכה מציעה להתבונן בצמחים, ובצמחים מסוימים במיוחד (עץ הזית, היהודי הנודד, הרקפת, הערבה הבוכייה, עכובית הגלגל ואחרים), במבט מחודש. כצורה של תקשורת בין קבוצות, כמדיום מתווך ומפריד, בינן לבין עצמן, ובינן לבין הפרטים המרכיבים אותן.
 
העבודות בתערוכה עוסקות בתרבות הישראלית לצד מופעים של תרבויות אחרות. בכולן הצמח נארג לתוך הסיפור הקהילתי ומתגלה כגורם מרכזי בתפיסה של הקהילה את עצמה, בין אם כעניין סמלי, כערך כלכלי, או כמנגנון מתווך בין הקהילה לבין קהילות אחרות. בבחינת היחסים המרובים והמורכבים עם צמחים ניתן, במובן זה, לגלות את האופנים בהם הקהילה מגדירה ומארגנת את עצמה ומה אנשים מספרים על הקהילה שלהם.
 
אמנים משתתפים: אלה ליטביץ, אפי ואמיר, הדס עפרת, ענת ברזילי, תמר לצמן, דורית ביאלר, נועה גיניגר, רלי דה פריס, אינדרה שרפיטייט (ליטא). אוצר: אודי אדלמן.


בין העבודות בתערוכה: 
 
עבודתה של דורית ביאלר

דורית ביאלר משתמשת בפורמט המיתולוגי של לוחות לימוד בכדי לייצר סדרה בוטנית - דידקטית. הצמחים מוכרים, אבל הדי.אנ.איי חדש, ובו סימבוליזם וזכרון קולקטיבי הם חלק מהביולוגיה של הצמח. לוחות לימוד (schulkarte) הם מדיום שהומצא והופק בגרמניה במהלך המאה ה-19. תחילה כאמצעי עזר ללימוד עולם המדע המדויק, ולאחר מכן גם עבור לימוד תיאוריות בנוגע לאבולוציה, קולוניאליזם ותורת הגזע. שימוש תעמולתי בכלי המזוהה עם עולם המדעים הוא שילוב המודע לעצמו, המעלה תהיות בנוגע לתפיסה שלנו את המדע והגיאוגרפיה בתור דיסציפלינות אובייקטיביות אבסולוטית. השימוש בטקסונומיה עובר מהביולוגי לרגשי ומגשים שאיפה מדומיינת למיין ערכים, רגשות וזיכרון.


                                                     דורית ביאלר, כחול פרוסי מתוך סדרה בוטנית, 2018
 

הרכבת רקפות - מחווה למשה גרשוני

מיצב וידיאו חדש של הדס עפרת, המציג פירוק של פרפורמנס אותו ביצע עפרת כמחווה לאמן משה גרשוני לאחר מותו. בפרפורמנס "הרכבת רקפות" עפרת מרכיב פקעות של צמח הרקפת בגופו שלו כתהליך מדעי-מדיטטיבי בו הצמח הופך לחלק מגוף האמן, בו בזמן שהגוף הנוכח נשתל באדמה כאפשרות שבין תצורת חיים חלופית לבין התנסות במוות. 
 

הדס עפרת, מתוך הרכבת רקפות - מחווה למשה גרשוני. צילום: יותם זיו, 2017


נקודת המגוז הנגוזה

עבודת הווידיאו של צמד האמנים אפי ואמיר המתחילה במפגש מקרי עם עץ זית שנמצא נטוע בפארק לאופולד בבריסל, למרגלות הפרלמנט האירופאי וליד ביתם החדש, שבועות ספורים לאחר הגעתם לעיר. העץ הזר לסביבתו מופיע כמראה לזרותם של הצמד בעיר האירופאית, מהגר. אפי ואמיר שבו וחזרו לעץ, וצילמו במשך 7 שנים כיצד הוא הולך ודועך בתנאי מזג אוויר וסביבה זרים לו, עד מותו והסרתו. רק שנה מאוחר יותר מצאו זכר לקיומו באפליקציית Google Street View. גילוי זה הוביל למסע מהורהר ובלשי מבעד לעולם המקביל של Google Street View, מסע העוסק באפשרות של הזרות ובמקומם שלהם בסביבה זו.   


אפי ואמיר, מתוך הווידאו נקודת המגוז הנגוזה, 2014
 

בית גידול - תמר לצמן

בווידאו "בית גידול" של תמר לצמן צמח היהודי הנודד לא נותן מנוח, הוא אינו מוצא מקום להתיישב בו ונדמה שהתנועה הרבה יותר בטוחה עבורו. הוא חסר מנוח ומסעו נראה כמו בדיחה ישנה של דז'יגאן ושומאכר, כמי שמסתכל על העולם ועל גורלו מנקודת מבט שמחוץ לדברים עצמם. מוזיקת הרקע, הלקוחה מן הסרט "הדיבוק", מסמנת את שכפולו של היחס נרדפוּת-רדיפה בכל מקום. מה שהחל אצל לצמן כמסע לבירור מקומו של היהודי ושל עצמה בעולם, מתמשך בעצמו ומסתעף, אינו מצליח להכות שורש, מתרוצץ באי-נחת. זו אובססיה, דיבוק, הכרח למצוא מקום.


תמר לצמן, מתוך הווידאו בית גידול, 2013
 
התערוכה מהווה המשך של מחקר ועיסוק ממושך של האוצר אודי אדלמן והמכון לנוכחות ציבורית במרכז לאמנות דיגיטלית, בנושאים הקשורים באמנות ופעולה במרחב הציבורי ומתוך כך גם בהקשרים של היווצרות קהילות ואופן קיומן ביחס לסביבה. התערוכה מתקיימת בסיוע מפעל הפיס, מכון התרבות הליטאי והגן הבוטני האוניברסיטאי ירושלים.

התערוכה "פרחי ארצנו" תיפתח במוצ"ש, 16 בפברואר 2019, בשעה 20:00, במרכז לאמנות דיגיטלית (רח' האמוראים 4, חולון). נעילת התערוכה: 18 במאי 2019. התערוכה פתוחה לקהל הרחב ללא תשלום. שעות הפתיחה של המרכז לאמנות דיגיטלית: יום ג' 20:00-16:00, יום ד' 18:00-14:00, יום ה' 18:00-14:00, יום שבת 15:00-11:00. פרטים נוספים בטלפון:03-5568792, או באתר המרכז לאמנות דיגיטלית

למועדי מופעים >

10/02/2019   :תאריך יצירה
הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע