סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
עניין
לוח האירועים 2024 מרץ 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
ביקורת
 
מאת: עמוס אורן theAngelcy בהופעה - נוגעים בשמים
 

 
 
שבוע לפני הגיוס של בני הצעיר לא פשוט לשמוע שירים כמו My baby boy, Freedom fighters ובעיקר Motherlover , שראוי להיות שיר מתגייסים אולטימטיבי. האנאלוגיה לעולמנו מוכה העוולות והמלחמות, הכואב והעצוב, ברורה. היא עוברת כחוט השני גם בשירים האחרים, היפים גם הם עד כאב"
מלאכים עולים ויורדים בסולמות השירים של רותם בר אור. קסם וכישוף משמשים בערבוביה


"היציאה בפנים" נקרא (בתרגום חופשי) אלבום הבכורה של "אנג'לסי", חבורה של שישה מוזיקאים נהדרים שהופכים את היצירה של רותם בר אור, הסולן ונגן הגיטרה הקלאסית, לחוויה מרטיטה. האלבום הנפלא זכה כאן לשבחים רבים ברשימה קודמת. וכעת תורה של ההופעה שמצדיקה את המוניטין הרב של הלהקה הייחודית הזו.

אקוסטית בעמידה

ייחודית? נניח לרגע לצליל. כבר נשוב אליו. הרשו לי לשער שאין בעולם להקה עם העמדה בימתית יוצא דופן כשל האנג'לסי'ז. מימין (שמאל שלהם), שני מתופפים-מקישנים, מעיין זמרי ודב רוזן. משמאל, ענר פקר בקונטרבס, מאיה לי רומן בוויולה ואורי מרום במגוון כלי נשיפה וצעצועי הקשה. בר אור במרכז.

מה מיוחד? הם לא יושבים. עומדים לכל אורך ההופעה (כשמונים דקות). יותר מזה, אין גיטרה חשמלית. בכלל, אין כלל כלים חשמליים. הכל אקוסטי. ועם הכלים האלה הם מפיקים את הצליל שובה הלב שלהם. לפרקים אפילו יותר מאשר באלבום, כשנוכחים לדעת שאין בלוף, אין חיקויים, אין סינתיסייזרים ולא מחשבים. הכל אמיתי, אקוסטי, מנוגן ומושר מול העיניים. איפה רואים-שומעים דבר כזה?

ושפת הגוף והנוכחות בחלל. בריכוז של אולפן הקלטה, בשלווה מופתית, בשיתוף פעולה מלא מחויבות ומסירות, חדווה ותשוקה. למוזיקה, לאמנות שלהם. עבודת אמנות, מלאכת מחשבת. ההלם – אני קצת מגזים בשביל החרוז שיבוא, אבל התנהלות בימתית זו היא באמת הפתעה – משתנה חיש קל לאלם, זה שמלווה את הפליאה למשמע ביצועי הלהקה. קשב מוחלט, שלא להחמיץ ניואנס במרקחת הצלילים המדויקת והמרתקת שלהם. פשוט אין כמותם וגם אין עליהם. מלאכים.

גם המוזיקה כזאת. מלאכית. הלחנים הליריים שמשמשים מצע לתמהיל ההמנונים-תפילות-קינות של רותם בר אור נצבע בקולו הגבוה ובשירתו העצובה והפיוטית, בגוני גוספל-בלוז-קנטרי. מלאכים באים והולכים, עולים ויורדים בסולמות השירים שלו, מלוּוִים במנגינות נוגות, צובטות, אבל מה-זה יפות. קסם וכישוף משמשים בערבוביה.

אנגלסי-גאיה-מיוזיק-פוטוס.jpg
theAngelcy (צילום: גאיה Music Photos‎‏)

המלאכים מבצעים את כל שירי Exit inside, כמעט לפי סדרם באלבום, כשרק שירי הפתיחה והנעילה שונים משמעותית. Rebel angel פותח, בהצגת התמה של היצירה: "אני עובד בשירות סוכנות המלאכים/ אינכם רואים כמה מתוק אני יכול להיות?/ אני רוצח/ הורג עם מלים... אני מנסה לשווא להרוג את הכאב/ מפני שלפעמים אני מרגיש חוצן/ אפילו לאלוהיי ולחבריי/ ומייחל לא להרגיש שוב...". כמו להגיד שהשדים של בר אור הם מלאכים, וגם איתם לא פשוט להתמודד.

ואכן, אחרי 12 שירים, שניים מהם שעשועים מפתיעים כפי שרק במה מאפשרת (We love you שמוקדש לכל מי שנסבל, ו"גיגית של דשן" שמבעו כגוספל קלאסי), הוא יכול לסיים באווירה אופטימית ומלאת תקווה ושמחה עם The call, אולי להיט הרדיו הגדול של החבורה.

בין לבין אתם מוזמנים להתענג על יפי השירים ואיכות ההבעה הנדירה של האנג'לסי - בשירתו המהפנטת, המנוקדת בוויבראטו, של בר אור ובנגינתו בגיטרה הקלאסית ובגיטרת דוברו, שצלילה המתכתי (מן הסתם הודות ל"צלחת" מתכת מחורצת וממורקת בין המיתרים לתיבת התהודה) אחראי לסאונד הפולקי החד. כמו בנגינה המופלאה של אורי מרום בקלרינט ובחליל, בשליטה של רומן באפשרויות הצליל של הוויולה, ובתיפוף המשותף וחלוקת התפקידים שבין זמרי לרוזן. וגם על חילופי המקצבים, התמורות במצבי הרוח ושלמות ההרמוניות הקוליות וקטעי הא-קאפלה המרהיבים של כולם.


 
 
  
 


בדרך לאולם הקונצרטים

שבוע לפני הגיוס של בני הצעיר לא פשוט לשמוע שירים כמו My baby boy, Freedom fighters ובעיקר Motherlover , שראוי להיות שיר מתגייסים אולטימטיבי. האנאלוגיה לעולמנו מוכה העוולות והמלחמות, הכואב והעצוב, ברורה. היא עוברת כחוט השני גם בשירים האחרים, היפים גם הם עד כאב. "מלאכים מגביהי עוף", "אנשי הרקיעים" (אחת היצירות המתוקות והמלבבות שלהם, שמבוצעת באירוניה כמו היו יידישע פיראטן) ו-Dreamer הרך והמרגש. אפרופו נימה יהודית, "קפטן זירו" המובל בנגינת קלרינט, נדמה לי כניגון כליזמרי, גרסת העתיד.

וישנם גם השירים האישיים יותר, אלה ששופכים אור על משמעות הפנים והחוצה בשם האלבום וביצירתו של בר אור - "חדר סודי" "לב ענק" (דואט מקסים של בר אור וזמרי, כשהוא מלווה את השירה ביוקלילי) וכמובן שיר הנושא המהדהד והמהרהר, שבו מרום מתגבר את המקישנים ורומן מפלרטטת בפיציקאטו (צביטת המיתרים) עם הוויולה.

  


הסיום, אחרי ה"וואלס של מאיה" האינסטרומנטלי, כטיוטה כפסקול לסרט אהבה לא גמור, מתלהט עם הקאנטרי בלוז הפרוע והעולץ Burning man וסיומת סטייל המארדי גרא של ניו אורלינס. בר אור שולח את הקהל הביתה אחרי אנטי קליימקס שקט של שיר חדש בעבודה בשם I worry, ש"ביום אחד הוא יהיה מוכן", ובינתיים הוא מעורר מחשבה ואמפתיה.

  

לא יכולתי שלא לתהות ולחשב, לאורך כל המופע, כמה מהר הם יגיעו לאולם קונצרטים, הבמה הראויה באמת ליצירה שלהם. בחו"ל בטח, אבל גם בארץ. שום דבר לא ימנע זאת מהמלאכים העצובים והמשמחים של theAngelcy. פשוט מגיע להם. אולם עד שזה יקרה, אל תחמיצו הופעה שלהם. הם נוגעים בלב ובשמיים. מלאכים.


אנגלסי-גאיה-מיוזיק-פוטוס1.jpg
theAngelcy (צילום: גאיה Music Photos‎‏)


theAngelcyבהופעה. זאפה תל אביב. רביעי, 11 במרץ 2015


למועדי מופעים >

15/03/2015   :תאריך יצירה

כתבות נוספות
פותח קופסה: theAngelcy

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע