סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
עניין
לוח האירועים 2024 מרץ 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
ריאיון
 
מאת: אודליה דה רוסו לונה אי מדיה – פלמנקו אחר
 

 
 
זה לא שפעם הייתה חסרה לי תעוזה, אבל לפני 16 שנים המופע הזה הקדים את זמנו והקהל קיבל אותו ברגשות מעורבים. היום זה מתקבל טוב יותר בעולם, ובפרט על ידי הקהל הישראלי, שהוא מעודכן ופתוח יותר לקבל דברים שונים."
בגרסה העדכנית למופע LUNA Y MEDIA של להקת הפלמנקו הישראלית, מיכל נתן מפרקת את הפלמנקו המסורתי ומרכיבה אותו מחדש באופן מרתק


הנשים המרפאות
 
להקת הפלמנקו הישראלית, בניהולה האמנותי של מיכל נתן, מעלה גרסה מחודשת ועדכנית למופע LUNA Y MEDIA, שעלה לראשונה בשנת 2003. מדובר במופע עם אג'נדה, שמורכב מארבע יצירות בהן מפרקת נתן את הפלמנקו המסורתי ומרכיבה אותו שוב באופן חדש ומרתק.

ב"מכשפות", מתעמתת נתן עם המימיקה הכה דומיננטית בפניהן של רקדניות הפלמנקו. "למה הן תמיד נראות כועסות?" – נשאלה הכוריאוגרפית פעמים רבות לאורך שנותיה כרקדנית ומנהלת הלהקה. הרקדניות מסתירות את הבעות פניהן על ידי מסכות, לכולן הבעה אחת. הן נעות לכיוונים שונים, בגבהים שונים - בהעדר היכולת להביע רגש כלשהו דרך הפנים, הריקוד מביע יכולות תיאטרליות באמצעות הגוף בלבד.

הריקוד מעלה בעיני רוחי מצד אחד את הנשים המרפאות, המתקשרות של פעם, אלה שפחדו מהן וכינו "מכשפות"; ומצד שני את התעצמות ואיחוד הכוח הנשי של ימינו. הריקוד אינטראקטיבי ומשתף את הקהל, מה שמניסיוני תמיד משמח את הצופים שהופכים מפסיביים לאקטיביים.


LUNA Y MEDIA צילום: יוסי צבקר

אלקטרוני מול מסורתי
 
ביצירה אחרת מפרקת נתן את הידיים המתפתלות ומתעגלות - חלק משמעותי בריקוד הפלמנקו. הן מוסתרות במעין קונוסים המזכירים את חניתות המטאדור במלחמות השוורים. ב"דיקטטור", נתן מעמידה חיילים נוקשים מול רקדנית בלט מושלמת ורכה, אובייקט לדיקטטור המשתמש בה עד שלא נזקק לה יותר.

ועל הכל גוברת המוזיקה, תרתי משמע. המוזיקה המסורתית של הפלמנקו מעומתת על ידי מוזיקה אלקטרונית מטלטלת, רחוקה מהעולם הספרדי, מהגיטרה האקוסטית, הקחון והזמר/ת הצרודים האופייניים לעולם הפלמנקו.

אבל איכשהו, המוזיקה החיה שעל הבמה משתלבת בזו האלקטרונית. מיכל נתן גורמת לזה לעבוד, ודווקא משהו בחוסר ההתאמה מרגיש תואם. בעידן שבו נפרצו גבולות הז'אנרים אין יותר קונבנציונלי ונורמטיבי, וזה נפלא בעיניי.


LUNA Y MEDIA צילום: יוסי צבקר

ממש כמו בתיאטרון
 
"זה לא שפעם הייתה חסרה לי תעוזה", מסבירה נתן. "אבל לפני 16 שנים המופע הזה הקדים את זמנו והקהל קיבל אותו ברגשות מעורבים. היום זה מתקבל טוב יותר בעולם, ובפרט על ידי הקהל הישראלי, שהוא מעודכן ופתוח יותר לקבל דברים שונים."

"גם מלאכת הפירוק וההרכבה נעשית היום באופן מיומן בהרבה", טוענת נתן. "בזמנו היה מדובר רק במופע הרביעי של להקת הפלמנקו הישראלית, והיום הגענו כבר למופע ה-23."  

אני מציינת בפניה כמה מעצים לראות נשים בשלות, רובן נשואות עם ילדים, שנראות וזזות כל כך מדהים על הבמה. הלהקה אינה מורכבת ממספר גדול של רקדניות, מה שהופך אותה בעיניי ל"להקת בוטיק".

רוב רקדניות הלהקה משתפות פעולה עם נתן שנים רבות. רקדנית שסוגרת איתה רק שלוש שנים, מאיה שני פלנבאום (40), מספרת שהרצון לרקוד כאישה ואם לשלושה ילדים ניצח הכל: "המופע והפלמנקו מבטאים עוצמה וכוח נשי, ומיכל היא השראה לא נורמלית. רקדנית בלהקה צריכה לא רק יכולת טכנית גבוהה אלא גם כישורי משחק, מה שבא לידי ביטוי בעיקר במופע הזה וגם בקודם לו - 'בית ברנרדה אלבה'. הדמות צריכה להגיע אל הצופה לא רק דרך הבעות הפנים אלא בכל ישותה, ממש כמו בתיאטרון."


LUNA Y MEDIA צילום: יוסי צבקר

המופע יתקיים ב-15 בפברואר, 31 במרץ, 18 באפריל 2020 אוקטובר ב-21:00 במרכז סוזן דלל. להזמנת כרטיסים: 03-5105656

לרכישת כרטיסים


למועדי מופעים >

21/01/2020   :תאריך יצירה
הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע