סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
עניין
לוח האירועים 2024 מרץ 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
ידיעה
 
מאת: מערכת הבמה שיח גלריה בתערוכה בבית ביאליק
 

 
 
שיח הגלריה בתערוכה "קניין ופטיש" יכלול שיחה וסיור ברחבי המוזיאון עם האוצרת והאמנים


מוזיאון בית ביאליק יקיים שיח גלריה חינמי בתערוכה "קניין ופטיש בבית ביאליק", שיכלול שיחה וסיור ברחבי המוזיאון עם אוצרת התערוכה והאמנים.  

בשיח ישתתפו ד"ר סמדר שפי אוצרת התערוכה, איילת ביתן שלונסקי – אוצרת ראשית ומנהלת מתחם ביאליק, והאמנים המשתתפים בתערוכה: שי עיד אלוני, אלי גור אריה, גיא זגורסקי ורותם ריטוב.  
                         
תערוכת האמנות העכשווית הרביעית בבית ביאליק מתייחסת ל"קנאת האדם לרכושו". המסה האחרונה, הלא גמורה, שכתב ביאליק עוסקת ברכוש ובקניין, בקשר הבעייתי, ההדוק, החושני והאמביוולנטי שלנו עם אוביקטים  וממון.  

שי עיד אלוני, אלי גור אריה, גיא זגורסקי ורותם ריטוב מציגים פיסול שהוא אובייקטים יפים, כמעט אליליים, אוצרים זיכרון של עושר וכוח ואת ההילה של המסתוריות עליה כותב ביאליק. 

שי עיד אלוני

יוצר פסלים המורכבים מחפצים שונים, קטועים, לעיתים שבורים, שהוא  מאחה  להיגד אחד. זיכרון רהיטים וכלים, חלקי מכונות מתוך העולם הצרכני הופכים לדמויות וטוטמים, מפחידים ומזמינים בו בזמן. המילון הצורני שלו מקרין כוח ופגיעות, מודעות עצמית וגם ניתוק. עיד אלוני כמו יתר האמנים בתערוכה "קנין ופטיש בבית ביאליק" נוגע באזור הדמדומים בין יצירת אוביקט שמבטא חוויה ליצירת אלילים חדשים. הנגיעה בפאגניזם המחודש מהדהדת את הכפילות של קנין וקדושה עליה עומד ביאליק במסה משנת 1934. "ברית קדש היתה כרותה בין הדבר ובין בעליו, נכונה מזו: בין נפשות שניהם".

אלוני-3.jpg
שי עיד אלוני (צילום: גיא זגורסקי)

גיא זגורסקי

מציג בתערוכה עבודות עץ וכדורי בדולח ודומה שבשני החומרים הוא עוסק בבחינת הגבולות של החומר. כדורי הבדולח בספריה של בית ביאליק משקפים עוד ועוד, יהיה זה ידע או חלל כבמעין בולמוס צבירה כמו בולמוס צבירת הרכוש שמאפיין את תקופתנו בה אגרנות הפכה לנפוצה. בחלק מפסלי העץ של זגורסקי, העץ חלק וכמעט נוצץ כמכחיש את חומריותו שלו אבל גם מחצין מהות פנימית.

אלי גור אריה

העבודות של גור אריה, על הגימור המבריק, הקליפתי מתכתבות עם עולמות של עיצוב  ופרסום, מגבשי הכמיהות בעידן הצרכני. שלוש העבודות שהוא מציג בתערוכה מדברות על הכאוב, הפגום והחלקי. בטבעת שחתיכת סלמון כתמתם אדמדם מחליף בה את היהלום יש אזכור למונח "יהלומי דם". מקרה מובהק בו החומר מקבל קדימות לאנושי.

קנאת-האדם-02.jpg
"קנאת האדם" אלי גור אריה (יח"צ)

רותם ריטוב

שורות ה"פרפרים" של רותם ריטוב מונחות סדורות במגירות ובקופסאות, זיכרון לתפיסת הבעלות על הטבע שאפיינה את המערב הקולניאלי, בו עד לפני עשורים אחדים איסוף פרפרים מתים נחשב כביטוי אהבה לטבע. מה שנראה כשורות שורות של פרפרים טבוחים מתגלה מקרוב ככלי נשק, כשורות של טנקים חתוכים במתכת. במסה ביאליק מרחיב על המונחים קניין, קנאה ובעלות, ועל האלימות המקננת בתוכם.

האמנות העכשווית המוצגת בתוך תצוגת הקבע של מוזאון בית ביאליק לזמן קצוב, מנסחת הרהור ביחסי אדם – אובייקט, אותם כינה ביאליק ברית: "הברית הדבק שבין הבעלים ורכושו איננו חיצוני, פורמלי, אלא פנימי, נפשי, דבק של ברית" .

קנאת-האדם-01.jpg
רותם ריטוב

שיח הגלריה יתקיים ביום שבת, 10 בדצמבר 2016, בשעה 12:00 בבית ביאליק. הכניסה חינם. לבירורים נוספים: 03-5254530


למועדי מופעים >

07/12/2016   :תאריך יצירה
הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע