סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
עניין
לוח האירועים 2024 מרץ 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
ריאיון
 
מאת: טל גורדון חיבור שיוצר הצלחה מטורפת
 

 
 
"המפגש עם עומר, שהפיק אותנו מוזיקלית, היה משהו מאד מאד חזק, מאד מרגש, ששינה לי את החיים ולקח אותי למקום של הצלחה די מטורפת עם 'יימן בלוז'. אני חושב שהוא הבנאדם שעד היום הצליח להוציא ולהבין את השירים שלי בצורה הכי מדהימה, הכי עמוקה, הכי עשירה. הוא חווה מוזיקה וחי בשביל המוזיקה, וכל מה שהוא יוצר קורה מתוך מקום מאד נכון מבחינתי."
רביד כחלני על הקשר העמוק עם עומר אביטל שמארח אותו במופע ג'אז עם נגיעות של יאמאן-גרוב


ב-25 השנים האחרונות מנהל המלחין ונגן הבס הישראלי עומר אביטל קריירה בינלאומית מרשימה, במהלכה הפך לאחת הדמויות המוזיקליות המובילות בסצנת הג'אז העולמית, יחד עם מוזיקאים ישראלים נוספים שהפכו לאחד מענפי היצוא המוזיקלי המרשימים ביותר שיש לנו.

ב-27 בינואר יופיע אביטל עם החמישייה החדשה שלו במשכן לאמנויות הבמה במסגרת הסדרה "ג'אז במשכן", שם יבצעו החמישה קטעי ג'אז שהלחין, המשלבים לתוכם צלילים מן המזרח ומאפריקה, בשילוב המאפיין את יצירתו של אביטל.

במופע יתארחו וישירו חיה סמיר ורביד כחלני. המפגש הקודם בין כחלני, בעל הצבע התימני-גרובי הכל כך אותנטי המאפיין את השירה שלו, הוליד את אחד ההרכבים הישראלים המוצלחים והמצליחים גם הם בעולם, "יימן בלוז", שאת אלבומו הראשון הפיק אביטל, כך שיש למה לצפות לקראת המפגש הנוכחי בין השניים.


רביד-כחלני-3-יחצ.jpg
רביד כחלני (תמונת יחסי ציבור)




הולך להיות כיף
 
"בהופעה הקרובה נעשה ביחד שיר שעשינו ב'יימן בלוז'", מספר כחלני, "בגרסה של החמישייה של עומר, ועוד כמה שירים שנעשה בשיתוף חיה סמיר. מדובר בשירים מכל הזמנים שכתב עומר, שקשורים גם להשפעות שלי ולמקומות שאני אוהב להיות בהם, מוזיקלית, מבחינת השירה שלי. כל המקום הזה של האפריקה-בלוז הערבי. כיף זה בטוח הולך להיות."

יש פה בעצם מפגש מרגש של שני אנשים שיצרו ביחד את ההרכב שכל כך מזוהה אתך, "יימן בלוז", שאתו אתה מפליג, מאז, ברחבי כל העולם, בהופעות

"האמת שלא יצא לנו לעבוד רשמית ביחד כבר הרבה מאד זמן. פגשתי את עומר ב-2008 בפרויקט של ישראל בורוכוב לפסטיבל ישראל, שנקרא 'דבקה פנטזיה', ואמרתי לו שיש לי כמה שירים ואני אשמח אם נעבוד עליהם ביחד. חפרנו במשך חודשים על המוזיקה עד שקראנו לחברים שלנו, איתמר דוארי, רוני עברין, איתמר בורוכוב, עדי לייבוביץ, הילה אפשטיין, גליה חי והגר נויברג, שהיו חלק בלתי נפרד מהיצירה, ועומר היה המנהל המוזיקלי והמפיק של כל הדבר הזה.

"המפגש הזה היה משהו מאד מאד חזק, מאד עמוק, מאד מרגש, משהו ששינה לי את החיים ולקח אותי למקום של הצלחה די מטורפת עם 'יימן בלוז', ואני חושב שהוא הבנאדם שעד היום הצליח להוציא ולהבין את השירים שלי בצורה הכי מדהימה, הכי עמוקה, הכי עשירה.

"מעבר לזה, אני תמיד ממש נהנה להיות לצדו ובחברתו, במיוחד בדברים שקשורים למוזיקה. זה בעצם לחוות את המוזיקה בצורה הכי מדהימה שיש, כי הוא באמת בנאדם שחווה מוזיקה וחי בשביל המוזיקה, וכל מה שהוא יוצר קורה מתוך מקום מאד נכון מבחינתי." 
 


  



מייל מרגש מדובי לנץ

 
גם עומר וגם אתה מאופיינים בשילובים של מזרח ומערב ביצירה שלכם, למרות שכל אחד מכם מייצג צד כמעט הפוך במוזיקה

"אחד הדברים הכי מופלאים בשילוב שיש ב'יימן בלוז' הוא שיש שם כל כך הרבה השפעות שאפשר להרגיש מאד חזק את ההשפעות המערב אפריקאיות והצפון אפריקאיות, התימניות, הערביות, אבל מה שקרה בחדרי החזרות עם הטקסטורה של המוזיקה זה שאנשים מכל כך הרבה מקומות מוזיקליים, מקלאסי דרך לאטין וג'אז וערבי ו-Fאנק, והמון המון דברים שמתחברים, הובילו למין הבנה עמוקה כזו וכל אחד הביא משהו מעצמו לתוך המוזיקה וכל מה שעבד שם אורגני נכנס לתוך המוזיקה. מין הבנה עמוקה כזאת של כולם, בלי צורך לדבר על ז'אנרים או על כיוונים של דברים שאנחנו רוצים שיקרו. לא היה שם כזה דבר. הכל פשוט קרה."

ומה הוביל את זה לכזו הצלחה עולמית?

"אחרי שעומר ואני הקלטנו ארבעה שירים ראשונים שלחתי את המוזיקה לדובי לנץ, בערך בתחילת 2010, והוא שלח לי בחזרה את האימייל הכי מרגש שקיבלתי בחיים שלי ומאותו רגע הוא פשוט עשה פרומושן מטורף ל'יימן בלוז' אצל כל מי שהוא פגש בארץ ובעולם, וגרם לפסטיבל ידוע בצרפת לקחת אותנו להופעה ראשונה, ולהופעה ראשונה גם פה בארץ בתיאטרון גבעתיים.

"נסענו לפסטיבל במרסיי ועוד לא היה לנו אפילו אלבום שלם מוקלט, אבל בן לילה 'יימן בלוז' הפך לדבר הכי חם במוזיקת עולם בסצנה העולמית והתחלנו לעשות טורים בכל העולם, עם עומר. ב-2012 שניר בלומנקרנץ החליף אותו כי עומר החליט שהוא מתמקד בפרויקט שלו ובעיקר בג'אז וזה באמת מה שהוא עשה, והאמת שעכשיו כל המפגש הזה הוא סופר מרגש, כי ביום שישי הקרוב זו תהיה הפעם הראשונה הרשמית שבה אני מתארח בפרויקט ג'אז שלו, שזה בעצם המקום המוזיקלי שהוא הכי נמצא בו רוב הזמן, והכי יוצר בתוכו.

"אני מאד אוהב את כל מה שעומר עושה. מה שראיתי שיצא ממנו ב'יימן בלוז' זה משהו שמבחינתי הוא גאונות של להבין וליצור את המוזיקה שעשינו באלבום הראשון של ההרכב, כי זו באמת הייתה פריצת דרך מוזיקלית בעיני המון המון אנשים, מהתעשייה ועד מוזיקאים גדולים וקהל מכל הסוגים. ראו את זה כמשהו אחר, כמשהו חדש, כמשהו שהוא מאד מאד עשיר מבחינת התרבויות שיש בתוכו, והוא עדיין נשמע כמו משהו מאד מסוים, מאד אחיד."

"יימן" שאחרי עומר שונה מזו שהייתה אתו?

"כן, בהחלט. באלבום הראשון שעשינו, עם עומר, לא השתמשנו בכלי מלודי, כדי לשמור על הרבעי טונים, והאלבום השני שעשינו, כבר היה שונה. מתמקד יותר בגרוב, בעיבודים פחות מורכבים ובכלי הקשה שיצרו שפה מאד מיוחדת. עכשיו אנחנו עם פסנתרן נפלא, תומר בר שעובד אתנו, ואנחנו הולכים לכל מיני כיוונים, כי בסך הכל זה כיף לשחק עם המוזיקה ולתת לה לנשום בכל מיני רבדים שונים." 



עומר-אביטל-1.jpg
עומר אביטל (צילום: יורי לנקוט)

"החיבור בינינו יוצר דברים חזקים"
 
יש תכניות לשיתופי פעולה חדשים ביניכם על הפרק?

"אני מאד מאד מקווה שאני אוכל לעשות משהו עם עומר, אני חושב שזה גם יקרה, אני מקווה שבקרוב נוכל לעשות עוד פרויקט ביחד, אולי פרויקט סולו שלי,  או איזה פרויקט שאני חושב עליו עם מקהלת גוספל בניו יורק. יש כל מיני רעיונות, ואני מאמין שאחד מהם, אם לא כולם, ייצאו לפועל, כי אני באמת מאמין בחיבור של עומר ושלי בתור משהו שיכול ליצור דברים מאד מאד חזקים לעולם."

איכשהו שניכם, בסופו של דבר, נפגשים אולי בעולם הרבה יותר מאשר בארץ

"כן, בעיקר בעולם, בגלל שבארץ יש קהל נפלא, והיא מגניבה, אבל היא קטנה בסופו של דבר. 'יימן בלוז' הוא בעצם שם עולמי, לאו דווקא ישראלי, אז אנחנו פורשים את העבודה שלנו בכל מקום אפשרי בעולם. אנחנו מופיעים הרבה מאד בארצות הברית ובקנדה, בגרמניה, שוויץ, אוסטריה, פולין, סקנדינביה, ספרד. עשינו עד היום בסביבות ה-400 הופעות בכל העולם מאז 2011."

מאיפה בנאדם בן 38 מביא גרון שנשמע כל כך תימני אותנטי של פעם? זה כבר לא משהו שמאפיין "בית אבא" של אדם בגילך

"אני גדלתי על זה. אבא שלי היה מאד מאד ברור אתנו, בכך שאנחנו צריכים ללמוד את כל התפילות, הברכות, השירים. שלוש פעמים ביום תפילות, בסוף השבוע ארוחות שישי, כל התפילות שכרוכות בשבת, היינו לומדים את הכל.

"אבא שלי הגיע מתימן בגיל שש, ולמרות שהרבה תימנים שהגיעו לפה 'פרקו עול', מה שנקרא, הוא לא שכח את זה. ההורים היו מסורתיים וחזרו בתשובה והפכו מאד דתיים כשהייתי בן חמש, אז הוא לימד אותנו את כל הדברים האלה וגדלתי על זה בצורה הכי אותנטית שיש. אני זוכר שבבית כנסת היינו צוחקים על כל מי שלא היה קורא עם ההגייה הנכונה של האותיות ח', ע', ר' וכדומה. היינו מאד מדויקים בקריאת התורה, אני והאחים שלי, גדלתי על זה וזה נשאר איתי כל הזמן. לדבר עם ח' ו-ע' זה בשבילי הרבה יותר טבעי, כי ככה זה מתחבר לי, כל פעם שאני שר." 
 


רביד-כחלני-4-יחצ.jpg
רביד כחלני (תמונת יחסי ציבור)



המופע יתקיים ב-27 בינואר 2017 בשעה 22:00 במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב.
 מחירי כרטיסים: 125, 162, 199 ₪ לקניית כרטיסים באתר או בטל': 03-6927777.

רכישת כרטיסים 
 
 


למועדי מופעים >

25/01/2017   :תאריך יצירה
הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע