|
|
|
קולנוע ישראלי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: יעל קציר , דן קציר , לימור פנחסוב מוזיקה: נחום היימן |
הופעה ראשונה: ישראל 2003
משך הופעה: 56 דקות
|
|
|
|
"הבוקר מתה אמא. תמיד רציתי שהיא תחבק אותי ותגיד שאני ילדה טובה, אבל זה לא קרה".
הסרט נפתח ביום הלווית אמי ציונה. אנו יושבים שבעה בבית ההורים בתל אביב, בית המאופיין בשילוב ישראלי: אמא צברית תל-אביבית ואבא רופא יקה, שנמלט מברלין הנאצית ב-1933. לפתע אנחנו שלושת האחים, יעל מיכה ונורית, יתומים. אני מבקשת מבני דן לצלם את השבעה למזכרת בתנאי שלא יציק עם המצלמה, ומקווה שזה יעבוד...
"שבעה על אמא" הוא מסע רגשי, בו עובר האבל תפניות חדות ככל שחולפים ימי השבעה: תחילה מנחמים בסיפורים הידועים, הנוסטלגיים בחברותא, אבל עד מהרה מתעוררת הבקורת ומשתחררים כעסים. בחדרים הפנימיים נפתחות המגרות הכואבות. אני מגלה את ההחמצה ביחסי עם אבי, בשיחות עם חברי ילדות אני נוגעת בנושא היקים מול הצברית חסרת הפשרות, מחפשת תובנה בשיחה עם אחי על הקשר שלהם עם ההורים. ברגע מסוים אני מתקוממת נגד האיסורים והקשיחות הציונית של אמא, ומחליטה שאני ילדה גדולה ויכולה לעשות מה שאני רוצה: להפר את האיסור הגדול ולבקר בברלין. לבסוף אני מתעמתת עם בני, העומד מאחורי המצלמה, ועם בתי, המטיחים בפני שאני קשוחה כמו אמא שלי. העימות עם הילדים ופתיחת הלב עם האחים מאפשרים לי, לאחר מציאת מכתב שאמא לא שלחה, בו היא כתבה כמה רצתה לחבק אותי, להתבגר אל עצמי ולהתחבר אל אמא שלי, המתה, בהבנה חדשה.
יעל קציר, דוקטור להיסטוריה של ימי הביניים, למדה קולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת בוסטון. קציר מלמדת היסטוריה וקולנוע במכללת בית ברל, מנהלת את הטלוויזיה הקהילתית בכבלים של המכללה, והיא בימאית ומפיקה עצמאית.
עברית, תרגום לאנגלית
הופק בתמיכת קרן תל אביב לאומנויות ע"ש יהושע רבינוביץ פרויקט קולנוע, הקרן היהודית לתרבות יהודית בניו-יורק, מכללת בית ברל.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|